Auteur Topic: [De winnaar] Fresia Cousiño Arias  (gelezen 63101 keer)

Offline Smeets

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #420 Gepost op: 21-02-2022, 23:08:36 »
Er komt geen kin onder t masker uit. Dat wordt overal herhaald maar niemand laat t zien
Laat ik het anders zeggen, ik zie niet dat de kin onder het masker uitkomt. Maar wel duidelijk dat het masker zelf een gaatje in de kin heeft.

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #421 Gepost op: 21-02-2022, 23:18:58 »
De r, e, s, i en a kloppen al. Inderdaad zaterdag zou de F dan nog moeten komen maar met een opdracht met foto's weet je al bijna zeker dat het wel goed komt met de F. Ik zie ook geen enkele aanleiding om Gemaskerd Bal als niet kloppend te zien.

Plus de opdracht met de pijlen die MOL F vormen en de kin die onder het masker uitkomt. Oh en alle andere hints niet te vergeten (11, 22 voetbaltermen) etc. Dan bestaat er geen enkele twijfel meer bij mij.

Dat is nou het vervelende van tunnelvisie. Je ziet nog alleen maar dingen die in je eigen tunnel passen. Deze laatste leaderhint is zeker nog niet waterdicht. Na dat 'Sara debacle' ben ik hierin wel wat voorzichtiger geworden. Bovendien zijn er net zoveel zgn '100% hints' naar Everon en KL. Dat is nou juist de kracht van het programma. Ze schieten zoveel mogelijk hagel om maximale verwarring te zaaien en elke tunnel te voeden. Ben daarom nog niet overtuigd dat Fresia het is.
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Smeets

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #422 Gepost op: 22-02-2022, 10:55:02 »
Dat is nou het vervelende van tunnelvisie. Je ziet nog alleen maar dingen die in je eigen tunnel passen. Deze laatste leaderhint is zeker nog niet waterdicht. Na dat 'Sara debacle' ben ik hierin wel wat voorzichtiger geworden. Bovendien zijn er net zoveel zgn '100% hints' naar Everon en KL. Dat is nou juist de kracht van het programma. Ze schieten zoveel mogelijk hagel om maximale verwarring te zaaien en elke tunnel te voeden. Ben daarom nog niet overtuigd dat Fresia het is.
Ik zat juist op Everon maar dit hele verhaal heeft mij laten doen wisselen naar Fresia. Ook omdat ik niet echt duidelijke hints naar Everon heb gezien, in ieder geval lang niet zo'n duidelijke hint als deze.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2022, 11:00:38 door Smeets »

Offline JanneMol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #423 Gepost op: 22-02-2022, 13:33:51 »
De r, e, s, i en a kloppen al. Inderdaad zaterdag zou de F dan nog moeten komen maar met een opdracht met foto's weet je al bijna zeker dat het wel goed komt met de F. Ik zie ook geen enkele aanleiding om Gemaskerd Bal als niet kloppend te zien.

Plus de opdracht met de pijlen die MOL F vormen en de kin die onder het masker uitkomt. Oh en alle andere hints niet te vergeten (11, 22 voetbaltermen) etc. Dan bestaat er geen enkele twijfel meer bij mij.

De R, E, S en I kunnen kloppen volgens die theorie, maar om op de A te komen is "Gemaskerd bal" volstrekt verzonnen als opdrachttitel. Tuurlijk, het zou kunnen, maar die A is net zo onzeker als de F.

Het klopt ook niet dat de pijlen MOL F vormen. In deze theorie komt maar 1 van die letters van de pijlen en is de M gebaseerd op Sahil die zegt "op je drie en je negen", niet een code met 319 die ergens te lezen is.

Kom maar weer terug in de Everon-tunnel hoor ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #424 Gepost op: 22-02-2022, 13:35:28 »
Bij de pijlen hebben we O L F J

Iedereen verzint de M erbij en denkt de J weg voor t gemak om t passend te maken.
Zo werkt n hint niet

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #425 Gepost op: 22-02-2022, 13:49:16 »
De R, E, S en I kunnen kloppen volgens die theorie, maar om op de A te komen is "Gemaskerd bal" volstrekt verzonnen als opdrachttitel. Tuurlijk, het zou kunnen, maar die A is net zo onzeker als de F.

Het klopt ook niet dat de pijlen MOL F vormen. In deze theorie komt maar 1 van die letters van de pijlen en is de M gebaseerd op Sahil die zegt "op je drie en je negen", niet een code met 319 die ergens te lezen is.

Kom maar weer terug in de Everon-tunnel hoor ;)

Ik dacht dat al bekend was dat de mol vrouw was.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #426 Gepost op: 22-02-2022, 13:53:18 »
Bij de pijlen hebben we O L F J

Iedereen verzint de M erbij en denkt de J weg voor t gemak om t passend te maken.
Zo werkt n hint niet

Het klopt ook niet dat de pijlen MOL F vormen. In deze theorie komt maar 1 van die letters van de pijlen en is de M gebaseerd op Sahil die zegt "op je drie en je negen", niet een code met 319 die ergens te lezen is.
Er was ook een pijl 193. Met een kleine aanpassing ....
Maar de cijfers op de slotjes waren niet de code, maar de cijfers naast de code. Dat maakt het zwak en dus geen hint.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #427 Gepost op: 22-02-2022, 14:56:34 »
Er was ook een pijl 193. Met een kleine aanpassing ....
Maar de cijfers op de slotjes waren niet de code, maar de cijfers naast de code. Dat maakt het zwak en dus geen hint.

Ik lees hier zo weinig over die pijl met 163 er op? Was 2x in beeld en je hoorde Thomas deze cijfers zeggen tegen Kim-Lian, waarna zij de cijfers nog een keer herhaalde. Duidelijker kun je het niet krijgen, toch?
« Laatst bewerkt op: 22-02-2022, 15:02:13 door Nemi »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #428 Gepost op: 22-02-2022, 15:03:33 »
Ik lees hier zo weinig over die pijl met 163 er op? Was 2x in beeld en je hoorde Thomas deze cijfers zeggen tegen Kim-Lian, waarna zij de cijfers nog een keer herhaalde. Duidelijker kun je het niet krijgen, toch?
Dat staat hier:
Maar ook niet waterdicht.


Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #429 Gepost op: 22-02-2022, 15:12:50 »
Dat staat hier:Maar ook niet waterdicht.


Dat geldt ook voor Everon hints.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #430 Gepost op: 22-02-2022, 15:27:30 »
Niets is waterdicht. Maar als je als spelmakers codes op pijlen gaat zetten, dan denk je toch na over de cijfers die je gebruikt? Zeker omdat er gezegd is dat ze nooit bewust nephints de wereld inslingeren. 631 zou te makkelijk zijn geweest denk ik.
Ik vind het extra verdacht dat deze pijl/code maar liefst 4x “in beeld” is geweest. 2x was de pijl met code letterlijk in beeld. En 2x werd de code genoemd. Eerst al toen Thomas de code noemde en Kim-Lian hem nog eens herhaalde. En een tijdje later hoorde je Thomas de code nog een keer noemen. Dit was wat zachter en minder opvallend.

De enige andere code die in beeld is geweest, is 276. Best opvallend dat dan juist 163 zoveel aandacht kreeg. Terwijl ze toch 7 pijlen hadden.

Ik vind deze in elk geval een stuk minder vergezocht dan die van de letters R E S I A. Waarvan de A nog maar de vraag is. Want gaan ze het echt ‘Gemaskerd bal’ noemen? Op de uitnodiging was de titel ‘ontmaskering’. En komt dit wel in aflevering 9? Misschien zien we dit pas in aflevering 10.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2022, 15:32:53 door Nemi »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #431 Gepost op: 22-02-2022, 15:30:39 »
Tuurlijk gooien ze mini nephintjes .. ze zullen geen formaat kloosternephint doen maar wel kleintjes.

Ik gooi deze dan ook in de categorie: “gooi de dobbelstenen op1” .. en die was ook zeker niet toevallig maar n minidwaalspoortje

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #432 Gepost op: 22-02-2022, 15:32:09 »
Tuurlijk gooien ze mini nephintjes .. ze zullen geen formaat kloosternephint doen maar wel kleintjes.

Ik gooi deze dan ook in de categorie: “gooi de dobbelstenen op1” .. en die was ook zeker niet toevallig maar n minidwaalspoortje

Haha ja, dat is waar, van die dobbelstenen. Maar die opdracht zat natuurlijk ook vol nephints. Sokken, een brandweerauto…

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #433 Gepost op: 22-02-2022, 15:38:14 »
Haha ja, dat is waar, van die dobbelstenen. Maar die opdracht zat natuurlijk ook vol nephints. Sokken, een brandweerauto…

Vergeet de grote hint niet honing en pingpong ballen.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #434 Gepost op: 22-02-2022, 15:40:35 »
Vergeet de grote hint niet honing en pingpong ballen.

Die heb ik geloof ik even gemist  ::rofl::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #435 Gepost op: 22-02-2022, 15:45:17 »
Die heb ik geloof ik even gemist  ::rofl::

Honing is geel, Kim-Lian heeft ook wat blond haar.

De pingpongballen zijn wit, de kleur t-shirt die Kim-Lian veel draagt.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #436 Gepost op: 22-02-2022, 17:18:43 »
Haha das niet serieus hoop ik..?

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #437 Gepost op: 22-02-2022, 17:36:06 »
Honing is geel, Kim-Lian heeft ook wat blond haar.

De pingpongballen zijn wit, de kleur t-shirt die Kim-Lian veel draagt.

 ::rofl::  ::rofl::  ::rofl::
(Ervan uitgaande dat je het niet serieus meende.)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #438 Gepost op: 22-02-2022, 18:03:56 »
Er zijn geen nephints. En laten we toch vooral Fresia verdenken omwille van haar gedrag en molacties en niet omwille van hints.


Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #439 Gepost op: 22-02-2022, 20:34:37 »
Er zijn geen nephints. En laten we toch vooral Fresia verdenken omwille van haar gedrag en molacties en niet omwille van hints.

Inderdaad, de hint is een leuke bijkomstigheid maar ook niet meer dan dat.