Auteur Topic: [De winnaar] Fresia Cousiño Arias  (gelezen 63269 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #480 Gepost op: 28-02-2022, 14:51:06 »
En goed met de zakjes gegooid... Behalve dan bij Everon, maar dat lukte Sahil ook niet.  ::vergroot:: (waardoor ik niet meer de Everon-tunnel uitkom)

Wel heel verdacht in afl. 9 en wat zou het fantastisch zijn als ze het toch is...  ::bravo:: Zelf geloof ik dat niet, maar ze blijft voor mij een wensmol.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #481 Gepost op: 28-02-2022, 15:00:03 »
Het corrigeren van het portokanaal niet vergeten.

Dit lijkt ze te doen, maar kijk het terug en niets is wat het lijkt. Ze corrigeert het niet. En let ook even op wat ze erover zegt in de biecht... 'Ineens deed ie het weer'. Ook daarmee molt ze met ons.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #482 Gepost op: 28-02-2022, 15:26:47 »
Dit lijkt ze te doen, maar kijk het terug en niets is wat het lijkt. Ze corrigeert het niet. En let ook even op wat ze erover zegt in de biecht... 'Ineens deed ie het weer'. Ook daarmee molt ze met ons.
Er gebeurt daarvoor nog iets geks als de porto niet meer werkt. Houdt van dammen en pesten. Daar zegt Fresia: dat is Eef. Everon vervolgens: ik ben van het schaken. Dit is toch eigenlijk een poging tot mollen? "Oh schaken, potato, pateto", zegt ze dan nog in een biecht. Of molt Everon hier nu juist? :P

Maar inderdaad, ze vraagt alleen: "kanaal 16?" En dan doet hij het weer.  Je hoort de portofoon ook iets zeggen als channel 16 nadat Laetitia hem heeft ingesteld. Alleen doet Fresia dus niet zelf de porto maken, ze vraagt inderdaad alleen volgens mij of hij op kanaal 16 staat. Blijft een aparte situatie.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #483 Gepost op: 28-02-2022, 15:37:50 »
Hoe vaak het in de geschiedenis van WIDM niet is voorgekomen dat iets per ongeluk fout was gegaan dat vervolgens uitgelicht wordt als mogelijke mol-actie....kan ook hier aan de hand zijn.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #484 Gepost op: 1-03-2022, 08:28:48 »
Dit lijkt ze te doen, maar kijk het terug en niets is wat het lijkt. Ze corrigeert het niet. En let ook even op wat ze erover zegt in de biecht... 'Ineens deed ie het weer'. Ook daarmee molt ze met ons.

In mijn ogen corrigeert ze wel door het juiste kanaal te noemen. Laetitia switcht het kanaal en dan hoor je dat de porto weer werkt. Het lijkt erop dat de porto van kanaal geswitcht is. Ik zie niet hoe Fresia hier mols in kan zijn. Ik denk ook dat de biecht van Fresia waarin ze zegt dat 'ie het ineens weer deed, meer bedoeld is als dat de porto het juist niet deed omdat hij op het verkeerde kanaal stond. Of ze hiermee Everon verdacht probeert te maken durf ik niet te zeggen.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #485 Gepost op: 1-03-2022, 08:34:33 »
Ik had gehoopt dat ze zou winnen. Helaas op de verkeerde mol.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #486 Gepost op: 1-03-2022, 08:48:16 »
Ik had gehoopt dat ze zou winnen. Helaas op de verkeerde mol.

Wat bedoel je?

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #487 Gepost op: 1-03-2022, 09:10:31 »
Nog over die porto.

Kijk, die porto doet het niet. Wie zegt dat Laetitia niet de porto wijzigde om mols te lijken. Of deed zij het (per ongeluk) vlak voordat zij het water inging? Ik heb een foto toegevoegd waarop je haar met haar hand bij de porto ziet, terwijl ze het water inhangt. Of heeft Everon inderdaad het kanaal gewijzigd, toen hij eroverheen hing. Of is er iemand anders geweest die de kanalen van de porto bij de andere twee boten op elkaar afstemde, waardoor Everon en Laetitia ineens niets meer hoorden...
Fresia hoor je ook géén suggestie geven. Nee, ze VRAAGT: "16??" Dat is niet helpen. Dit is allemaal zo gemonteerd dat je niet kan afleiden hoe alles liep. Zoals ik eerder aangaf: De regie is de grootste mol. En iedereen tuint erin.

De vlag van Chili bij de container-opdracht dat is nou echt WEL een duidelijke hint naar Fresia. No way, dat dat toeval is. Ze kandidaten konden dat gewoon zien!! Dat vind ik zo kicken van dit seizoen.

Hoe vaker ik de beelden van Fresia bekijk, hoe meer ik zie hoe ze molt. Zij is echt een SUPER GOEDE mol.

In de aflevering 9.3 zag ik trouwens nog een verspreking van Fresia. Ze hebben de envelop met -1000 geopend. Weer zie je Fresia leiden, met 'hoe kan dat nou??'. Let op wat er dan gebeurt. Ze zegt dan: "Dan is het toch Bird.. eh..". Oeps, ja... jij weet dat. Maar de rest niet. Gelukkig heeft niemand het door.
 
Kijk, zo kan je de mol ontmaskeren. Niet door uren over vage hints of met onduidelijke scènes bezig te zijn.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 1-03-2022, 09:31:05 door ThaStayFan »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #488 Gepost op: 1-03-2022, 10:01:17 »
Everon suggereerde iets met Bird. Uiteindelijk moest het bodyguard zijn.
Een kandidaat kan nog zo hard haar best doen om geen geld te verdienen, ook deze kandidaat valt door de mand als niet de mol.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #489 Gepost op: 1-03-2022, 10:22:19 »
Nog over die porto.

In de aflevering 9.3 zag ik trouwens nog een verspreking van Fresia. Ze hebben de envelop met -1000 geopend. Weer zie je Fresia leiden, met 'hoe kan dat nou??'. Let op wat er dan gebeurt. Ze zegt dan: "Dan is het toch Bird.. eh..". Oeps, ja... jij weet dat. Maar de rest niet. Gelukkig heeft niemand het door.
 
Kijk, zo kan je de mol ontmaskeren. Niet door uren over vage hints of met onduidelijke scènes bezig te zijn.  ::rofl::

Dan tuin ook jij erin is mijn mening. Birdwatcher, al door Everon gesuggereerd, lijkt namelijk ook een onjuist antwoord te zijn (het meest waarschijnlijke antwoord is bodyguard). Verder is het ook Everon die de foto van de birdwatcher van de lijn haalt (kort maar duidelijk in beeld) en die foto zien we dan later terug op de grond. Zou Fresia kunnen zijn, maar dan heeft ze die foto van Everon gepakt en wat hier ook nog tegenspreekt is dat Everon de blacklightkamer als laatste verlaat en als eerste weer binnenkomt en naar de plek van de foto loopt. Daar is niets vaags of onduidelijks aan.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #490 Gepost op: 1-03-2022, 10:57:46 »
Een supergoede mol verspreekt zich niet, en dat doet ze inderdaad niet. Ze volgt gewoon de logica van het spel, ze waren immers tussen die 2 aan het twijfelen.
Maar verder volg ik je volledig hoor, ThaStayFan.

Het misleiden door de regie zag je ook bij Tijdsbeeld, waar het op een gegeven moment lijkt alsof Fresia er (samen met Kim en Sahil) voor zorgt dat de fout van de beelden (doopkapel vs basiliek) gecorrigeerd wordt maar in realiteit doet ze dat niet, wel in tegendeel wellicht. Net ervoor zie je immers Sahil aan (Laetitia en) Fresia vragen “dit (pijnappel) moet toch naar de basiliek?” Waarop Fresia dat in vraag stelt, en pas door tussenkomst van Kim hierin gedwarsboomd wordt.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2022, 11:00:30 door Molekule »

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #491 Gepost op: 1-03-2022, 11:40:13 »
Heerlijk, dit is Wie is de Mol? !

Oké, dan moet je eens kijken wat er bij opdracht 9.3 nog meer gebeurt.
Everon gaat mee in de molse suggestie van Fresia dat er misschien maar drie kaarten werken. Dan zegt Fresia dat ze de tweede gevonden heeft, waarop Everon direct reageert: 'o, dus toch twee'. Nou, dan moet je als mol wel heel goed kunnen reageren. Dit is een compleet natuurlijke reactie.

Dan bij de vijf schermen. Fresia pakt twee van de vijf schermen en Everon maar één. Dan heb je met één scherm al minder om te mollen. Onmols van Everon en mols van Fresia.

Fresia probeert daarna een verkeerd beroep aan haar personages te koppelen. Everon doet hier niks mee, dan te zeggen dat hij ook paspoorten ziet. Mols van Fresia, onmols van Everon. Trouwens, hij polst wel heel veel bij de anderen als hij mol zou zijn... Fresia probeert nog verder te mollen, maar moet zich zelfs excuseren! En niemand heeft haar door, terwijl je er zó dichtbij staat.

Ze zijn op zoek naar portretten. Ze zien schilderijen of posters. Zou dat het zijn? Fresia: Misschien moeten we wel opzoek naar foto's. Hiermee verraadt ze voorkennis te hebben. Natuurlijk weet ze dat het foto's zijn. In de ontwikkelingskamer, waar de foto's hangen, neemt Fresia weer de leiding. 'Alle foto's meenemen', oppert ze. Weer een reactie van Everon, waarom ik hem afstreep: 'Allemaal?' Everon vraagt of Fresia nou dingen laat vallen. Fresia bevestigt dit: 'Ja, sorry.' Zij is degene die weer saboteert.
Fresia blijft het langst in de rode kamer, je ziet dat Everon al naar de Black Light kamer gaat. Check ook hoe Fresia om zich heen kijkt of ze alleen is. Die laat daar zeker wat achter...

Dan zegt ze dat ze in ieder geval de koerier heeft. Maar eerder zei ze dat ze niet goed gekeken had en het niet wist. Ze corrigeert dat met 'Althans, volgens mij zag ze er zo uit.' Mols van Fresia!

Weer terug bij de schermen drukt Fresia de verkeerde personages erdoorheen. Everon gaat nota bene aan Fresia vragen of hij het goed ziet. Onmols van Everon, mols van Fresia.

Everon doet inderdaad iets vreemds als hij de tweede keer de Black Light kamer ingaat. Hij loopt iets door en kijkt ergens naar. Mee eens dat dat bijzonder gedrag is.

Fresia stuurt met het ontrafelen van het beroep sterk aan op Bridge Agent. Dat is fout en ze laat de anderen instemmen in de verkeerd gemaakte keuze. Echt een molse tactiek.
Vervolgens gaat ze vol op het vinden van de kamer. Dat kan prima als je toch weet dat het fout is.

Zo zie ik deze opdracht 9.3. Geen mol Everon, (Kim ook niet, die helpt veel te veel) maar wel een mol Fresia.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2022, 11:45:02 door ThaStayFan »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #492 Gepost op: 1-03-2022, 12:49:16 »
Puike analyse!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #493 Gepost op: 1-03-2022, 18:05:19 »
Bij Fresia zoek ik nog naar veel verklaringen als ze toch de Mol blijkt te zijn.

2.1 Heeft ze wel een paar keer op de rand gegooid met de balletjes, dus dat was wel goed gemikt.
2.3 Heeft ze een sleutelpositie niet goed benut.
3.1 Te veel buiten beeld.
4.3 Was wel vooral door Sahil's toedoen fout gegaan.
5.1 Bijna feilloos uitgevoerd. Daar had ze toch echt makkelijk zakjes niet goed kunnen gooien?
5.2 Veel communiceren en geholpen met de porto.
5.3 Die bloedende enkel en alleen dat beeld tillen. Als Mol heb je er niks aan om jezelf uit te putten.
6.2 Ook erg veel buiten beeld.
7.3 Ik vind het nog steeds een rare keuze om speciaal voor deze opdracht je vrijstelling te bewaren, terwijl die echt was gemaakt voor 5 deelnemers.
8.2 Het was niet echt een handig saboteerbare plaats om naast een andere kandidaat te staan.
8.3 Toch wel de meeste frames vinden. Dat is wel riskeren dat er veel geld alsnog in de pot komt.

En ik hoor haar al vanaf aflevering 4 zeggen dat ze steeds meer naar één verdachte toewerkt en in haar testbiecht praat ze sindsdien alleen maar over Everon. Ze had niet kunnen voorspellen toen dat Everon zo ver zou komen en het is als Mol heel riskant om nog maar één verdachte te noemen, want dan kun je tegen het einde aan door de mand vallen (Patrick Stoof). Plus dat ze naar de groep toe het excuus gebruikte dat ze Everon juist vertrouwt (4.1), dat is een extra vertaalslag die een Mol niet hoeft te maken lijkt me. Please explain.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #494 Gepost op: 1-03-2022, 18:21:27 »
2.3 Die lichtfoto's moesten goed uitgevoerd worden opdat de kandidaten ze herkenden en de opdrachten met reconstrueren van de schilderijen uitgevoerd konden worden.
3.1 De mol wordt in dit stadium niet te verdacht gemaakt.
4.3 Zij profiteerde inderdaad van de verdachtmakerij van Sahil (het leverde slechts €100 op).
5.1 Zij gooide het zakje van Everon buiten zijn bereik. Daardoor kom hij zich niet losmaken en info doorgeven.
5.2 Die opdracht ging slagen, dus werk je maar goed mee als mol.
7.3 Zo heeft de mol geen invloed op de afvaller (eerlijker).
8.2 Boven heb je de beste molpositie.
8.3 Leverde niets op aangezien zij geen andere onderdelen vinden (zogenaamd veel je best doen maar zonder resultaat).
« Laatst bewerkt op: 1-03-2022, 18:23:01 door Luc »

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #495 Gepost op: 1-03-2022, 18:47:00 »
Bij Fresia zoek ik nog naar veel verklaringen als ze toch de Mol blijkt te zijn.

2.1 Heeft ze wel een paar keer op de rand gegooid met de balletjes, dus dat was wel goed gemikt.
Die balletjes brachten nauwelijks geld op. En omdat het best moeilijk was kan ik me voorstellen dat ze net zolang bleef proberen tot ze er 1 raak had. (Á 10 euro  ::rofl::)

2.3 Heeft ze een sleutelpositie niet goed benut.
Eens. Toch was dit wel een mooie manier om jezelf neer te zetten als de goede/fanatieke kandidaat. Alle anderen hebben haar goede werk gezien.

3.1 Te veel buiten beeld.
In de eerste afleveringen geven ze de mol nog niet zoveel aandacht.

4.3 Was wel vooral door Sahil's toedoen fout gegaan.
En daar heeft ze goed van geprofiteerd!

5.1 Bijna feilloos uitgevoerd. Daar had ze toch echt makkelijk zakjes niet goed kunnen gooien?
Het zou een saaie opdracht geweest zijn als veel kandidaten hun porto niet zouden kunnen pakken. Daarbij was de ketting al verbroken als 1 kandidaat zijn zakje niet kon pakken.

5.2 Veel communiceren en geholpen met de porto.
Eens. Hier had ze meer kunnen mollen.

5.3 Die bloedende enkel en alleen dat beeld tillen. Als Mol heb je er niks aan om jezelf uit te putten.
Waarom niet? Ze is sportief genoeg om het leuk te vinden zichzelf uit te putten. En ook als mol kun je per ongeluk uitglijden. Zeker als je jezelf als erg fanatiek wilt neerzetten.

6.2 Ook erg veel buiten beeld.
Tsja, als mol hoef je niet altijd vol in beeld, toch? Zeker als molacties verdoezeld moeten worden.

7.3 Ik vind het nog steeds een rare keuze om speciaal voor deze opdracht je vrijstelling te bewaren, terwijl die echt was gemaakt voor 5 deelnemers.
Vond ik juist een logische leuze zodat de test met het bijbehorende spel eerlijk verliep, zonder jouw inbreng.

8.2 Het was niet echt een handig saboteerbare plaats om naast een andere kandidaat te staan.
Ze had daar de mogelijkheid vragen verkeerd door te geven, haar delen van vragen weg te laten of de verkeerde namen door te geven. Maar 1x de juiste verkeerde namen doorgeven en weg is de juiste container.

8.3 Toch wel de meeste frames vinden. Dat is wel riskeren dat er veel geld alsnog in de pot komt.
Kan goed dat ze de laatste frames pas vond toen de tijd al bijna om was en er dus onmogelijk meer complete sets gemaakt konden worden.

En ik hoor haar al vanaf aflevering 4 zeggen dat ze steeds meer naar één verdachte toewerkt en in haar testbiecht praat ze sindsdien alleen maar over Everon. Ze had niet kunnen voorspellen toen dat Everon zo ver zou komen en het is als Mol heel riskant om nog maar één verdachte te noemen, want dan kun je tegen het einde aan door de mand vallen (Patrick Stoof). Plus dat ze naar de groep toe het excuus gebruikte dat ze Everon juist vertrouwt (4.1), dat is een extra vertaalslag die een Mol niet hoeft te maken lijkt me. Please explain.
Ze laten je precies horen wat ze willen dat je hoort. De montage is pas gedaan toen het spel klaar was.

Ondanks dat ik Fresia hier verdedig, twijfel ik nog erg over Everon..
« Laatst bewerkt op: 1-03-2022, 18:53:31 door Nemi »

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #496 Gepost op: 1-03-2022, 18:53:13 »
Die balletjes hadden net wel veel waarde. Er zaten er van 500, 250 en 100 in, een een hoop 10. Fresia smijt er een 10 in, ik denk dat de mol in de eerste groep zat en de mol de balletjes met veel waarde ergens heeft weten te verstoppen. Na de eerste groep was de bokaal leeg, bij aanvang van de 2de groep was hij weer vol, maar die met veel waarde heb ik niet meer gezien.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #497 Gepost op: 1-03-2022, 18:58:46 »
Bij 5.2 kan ik nog aanvullen dat ze daar wellicht de verdenking van Hila (de enige die op haar zat?)  van zich afschudt. Ideale proef hiervoor.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #498 Gepost op: 1-03-2022, 19:06:53 »
Die balletjes hadden net wel veel waarde. Er zaten er van 500, 250 en 100 in, een een hoop 10. Fresia smijt er een 10 in, ik denk dat de mol in de eerste groep zat en de mol de balletjes met veel waarde ergens heeft weten te verstoppen. Na de eerste groep was de bokaal leeg, bij aanvang van de 2de groep was hij weer vol, maar die met veel waarde heb ik niet meer gezien.

Ik neem aan dat de balletjes aangevuld wordt na eerste ronde.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #499 Gepost op: 1-03-2022, 19:39:27 »
Dat denk ik ook hoor, maar de balletjes hadden in de eerste ronde al in de bokaal worden gegooid. Die zouden al geld hebben opgebracht en komen niet terug in de kom, alleen die er naast gevallen zijn gaan terug in de kom. Het lijkt mij dan eerder dat de mol in de eerste groep zit om de balletjes met de hoogste waarde te laten "verdwijnen", zodat die niet terug in de kom gaan.