Auteur Topic: [De winnaar] Fresia Cousiño Arias  (gelezen 63250 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #500 Gepost op: 1-03-2022, 21:40:34 »

En ik hoor haar al vanaf aflevering 4 zeggen dat ze steeds meer naar één verdachte toewerkt en in haar testbiecht praat ze sindsdien alleen maar over Everon. Ze had niet kunnen voorspellen toen dat Everon zo ver zou komen en het is als Mol heel riskant om nog maar één verdachte te noemen, want dan kun je tegen het einde aan door de mand vallen (Patrick Stoof). Plus dat ze naar de groep toe het excuus gebruikte dat ze Everon juist vertrouwt (4.1), dat is een extra vertaalslag die een Mol niet hoeft te maken lijkt me.


Het hoeft niet nee, maar ik vind het wel een leuke manier om iemand indirect verdacht te maken. Het was niet subtiel, dus eerder mols dan kandidaats.

Als Fresia het is hield ze meerdere balletjes omhoog. Maakte ze Everon en Kim verdacht en deelde een kamer met haar 1e 'verdachte'  Sahil; de hoofdverdachte van de groep. Had ze volgens de Sahil-verdenkers een informatievoorsprong.

Wisten de (meeste) kandidaten veel wie ze echt verdacht. Die zagen alleen een sluwe kandidaat die 'niet te vertrouwen'  was en meestal vol zelfvertrouwen de executies inging.

Biechten van de Mol kunnen ze later in Nederland opnemen.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #501 Gepost op: 1-03-2022, 21:59:15 »


Biechten van de Mol kunnen ze later in Nederland opnemen.


Zoals de biecht van Everon van Tijdsbeeld, waarbij zijn haarlengte niet klopt met het tijdstip, maar zijn kleding wel. Toen werd ik voor mijn gevoel bijna uitgelachen en moest ik er vooral niets achter zoeken. Dus nee, ik zoek niets meer achter biechten (zei ze plechtmatig). Ik begin te denken dat ik vooral zo belachelijk (excusez le mot) werd gemaakt, omdat het niet in een tunnel paste.

Toch zie ik hier geen molse dingen in. Ik kijk liever naar de acties. Fresia is vooral erg bezig met anderen verdacht maken, terwijl ze zelf maar weinig uitvoert of geld binenbrengt.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #502 Gepost op: 1-03-2022, 23:51:48 »
Ik weet het niet meer met Fresia. Het ene moment ben ik er uit en even later is er grote twijfel of zij het wel is. Soms is ze de zeer fanatieke kandidaat, dan weer het tegendeel, zoals in aflevering 2 bij het ontbijt en tijdens Prikactie. Ze staat op het hoekje van de groep alsof ze er niet bijhoort. Als ze Kim beticht van de 100 euro na de laseropdracht zie ik een molactie, maar als Kim 250 euro achterhoudt reageert Fresia eerder als een kandidaat, waardoor Kim haar wegstreept als mol.

In de Boot missen vond ik Fresia voor het eerst mols overkomen, met het liegen over de foto's. Haar rondje dat afweek van de anderen en geen blauwe boot op de achtergrond kan een sterke hint zijn. In Alarmerend lijkt ze echt te mollen, in Niet de Mol lijkt het erop dat zij de mol is, toch het is voor mij niet genoeg om vlak voor de ontknoping de Fresia tunnel in te gaan, ook omdat ze niet of nauwelijks wordt verdacht.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #503 Gepost op: 2-03-2022, 00:49:45 »
Ik weet het niet meer met Fresia. Het ene moment ben ik er uit en even later is er grote twijfel of zij het wel is. Soms is ze de zeer fanatieke kandidaat, dan weer het tegendeel, zoals in aflevering 2 bij het ontbijt en tijdens Prikactie. Ze staat op het hoekje van de groep alsof ze er niet bijhoort. Als ze Kim beticht van de 100 euro na de laseropdracht zie ik een molactie, maar als Kim 250 euro achterhoudt reageert Fresia eerder als een kandidaat, waardoor Kim haar wegstreept als mol.

In de Boot missen vond ik Fresia voor het eerst mols overkomen, met het liegen over de foto's. Haar rondje dat afweek van de anderen en geen blauwe boot op de achtergrond kan een sterke hint zijn. In Alarmerend lijkt ze echt te mollen, in Niet de Mol lijkt het erop dat zij de mol is, toch het is voor mij niet genoeg om vlak voor de ontknoping de Fresia tunnel in te gaan, ook omdat ze niet of nauwelijks wordt verdacht.

Het liegen over de foto's vind ik niet zo zeer mols, in ieder geval minder mols dan de boot afspeuren naar een vrijstelling (die er niet blijkt te zijn). Al kan dat ook kandidaats zijn. In Alarmerend misschien mols maar ook des Fsesia's hoe ze erdoor heen gaat, net als in de winkel. In de laatste opdracht vind ik dat Everon het wint qua molsheid.
Ik verdenk Everon, maar elke keer een vleugje "zou het toch Fresia zijn?" In de app heb ik Fresia overigens wel al losgelaten en daardoor soms nerveus dat dit me mischien heel wat puntjes gaat kosten.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #504 Gepost op: 2-03-2022, 08:58:11 »
Het liegen over de foto's vind ik niet zo zeer mols, in ieder geval minder mols dan de boot afspeuren naar een vrijstelling (die er niet blijkt te zijn). Al kan dat ook kandidaats zijn. In Alarmerend misschien mols maar ook des Fsesia's hoe ze erdoor heen gaat, net als in de winkel. In de laatste opdracht vind ik dat Everon het wint qua molsheid.
Ik verdenk Everon, maar elke keer een vleugje "zou het toch Fresia zijn?" In de app heb ik Fresia overigens wel al losgelaten en daardoor soms nerveus dat dit me mischien heel wat puntjes gaat kosten.
Bij mij is het andersom. Veel punten op Fresia, minder op Everon, maar we mogen nog een keer inzetten.

Als ik dit fragment uit Niet de Mol terugkijk, neig ik toch weer naar Fresia, hoewel misschien toch Everon?

https://youtu.be/5_uDRrhm16E

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #505 Gepost op: 2-03-2022, 09:21:23 »
Als ik dit fragment uit Niet de Mol terugkijk, neig ik toch weer naar Fresia, hoewel misschien toch Everon?

https://youtu.be/5_uDRrhm16E

Voeg daar de passage rond 14:30 in dezelfde Niet De Mol gerust aan toe.
Ze is er in elk geval consistent mee.
Je proeft de blikken, oren én tongetje van Kim en Everon richting de enige echte Mol.

Of we het mogen weten van de makers (in de afl zelf was Fresia ook al de meeste verdachte)? Zou best kunnen, de kijker die het wél wist terwijl de kandidaten zelf in het ijle waren, het lijkt me een plausibele spanningsboog van de makers.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #506 Gepost op: 2-03-2022, 11:19:13 »
Voeg daar de passage rond 14:30 in dezelfde Niet De Mol gerust aan toe.
Ze is er in elk geval consistent mee.
Je proeft de blikken, oren én tongetje van Kim en Everon richting de enige echte Mol.

Of we het mogen weten van de makers (in de afl zelf was Fresia ook al de meeste verdachte)? Zou best kunnen, de kijker die het wél wist terwijl de kandidaten zelf in het ijle waren, het lijkt me een plausibele spanningsboog van de makers.

Of wat vind je van deze op 3:50 als Splinter zegt "in WIDM moet je natuurlijk de controle loslaten." Kim reageert: "ja dat vond ik heerlijk", naar Fresia toe half lachend: 'Ja, jij misschien niet." Fresia pakt meteen de controle: "Ik kan de controle prima loslaten als ik het idee heb dat iemand anders de controle heeft." Ze betrekt het dan op dat in WIDM alles tot in de puntjes is geregeld.

Kim zegt over haar lijntje met het universum dat ze geen tactiek had in het spel. Over de laatste test zegt ze dat ze niet meer zenuwachtig was en er een last van haar was afgevallen. Kan me niet voorstellen dat ze hier zich anders probeert voor te doen.

« Laatst bewerkt op: 2-03-2022, 11:48:17 door Delightz »

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #507 Gepost op: 2-03-2022, 15:03:22 »
Of we het mogen weten van de makers (in de afl zelf was Fresia ook al de meeste verdachte)? Zou best kunnen, de kijker die het wél wist terwijl de kandidaten zelf in het ijle waren, het lijkt me een plausibele spanningsboog van de makers.

Dit vind ik een hele goeie! Als Fresia de mol is, dan is dat voor de finalisten misschien een anticlimax omdat geen van hen gewonnen heeft door het ontdekken van de mol. Wie zijn dan de winaars? De kijkers! Voor ons kijkers is die climax er dan alsnog. En uiteindelijk gaat het de programmamakers natuurlijk ook om de kijkers (/kijkcijfers).

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #508 Gepost op: 3-03-2022, 00:40:52 »
Over die vrijstelling(en). Is het (als kandidaat) niet heel onlogisch om in 7.2 de boot af te zoeken naar een vrijstelling ipv de opdracht uit te voeren, en in 7.3 de vrijstelling die je al meerdere afleveringen achterhield in te zetten?

Bovendien vroeg Rik nadrukkelijk of Fresia de vrijstelling wilde inzetten, wat hij eerdere tests volgens mij niet deed?

Die fragmenten zijn wel typisch inderdaad. Net zoals sommige reacties van Fresia, zoals dat de mol achter hen langs was gevaren en Fresia heel sarcastisch “Neeeeeeee!!” roept 😂

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #509 Gepost op: 3-03-2022, 06:54:59 »
Het was de laatste kans voor Fresia om de vrijstelling in te zetten en Rik moest het vragen omdat een vrijstelling inzetten betekent dat ze niet meedoet aan de opdracht voorafgaand aan de test.

De vrijstelling waar Rik het over had bij de foto opdracht was een vrijstelling voor de finale.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #510 Gepost op: 3-03-2022, 08:56:26 »
Alsnog, de motivatie om als een gek een vrijstelling te zoeken, terwijl je al een paar afleveringen een vrijstelling op zak houdt, is niet heel logisch voor een kandidaat.

Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #511 Gepost op: 3-03-2022, 09:08:42 »
Fanatieke Fresia had idd nog een vrijstelling over die ze aan het eind van die aflevering inzette, maar niet de vrijstelling voor de finale, waarover Rik het had. Die wilde ze ook in haar bezit.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #512 Gepost op: 3-03-2022, 09:11:55 »
Zeer logisch om dit te doen voor kandidaat Fresia, anders zou mol Fresia dit niet in scène zetten.

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #513 Gepost op: 3-03-2022, 09:43:19 »
Fanatieke Fresia had idd nog een vrijstelling over die ze aan het eind van die aflevering inzette, maar niet de vrijstelling voor de finale, waarover Rik het had. Die wilde ze ook in haar bezit.
Ja dat snap ik. Maar als je al 4 afleveringen ofzo een vrijstelling op zak houdt, komt het toch meer als een molactie over om een opdracht te verprutsen door fanatiek op zoek te gaan naar nóg een vrijstelling.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #514 Gepost op: 3-03-2022, 09:46:48 »
Ja dat snap ik. Maar als je al 4 afleveringen ofzo een vrijstelling op zak houdt, komt het toch meer als een molactie over om een opdracht te verprutsen door fanatiek op zoek te gaan naar nóg een vrijstelling.
Hoewel het erg risicovol is voor een kandidaat om een vrijstelling zo lang te bewaren (al kan het bij haar fanatieke speelwijze horen; ze lijkt er zeker van dat Everon de mol is), zie ik de relatie tussen deze vrijstelling en de "finalevrijstelling" (die er niet letterlijk was) niet.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #515 Gepost op: 3-03-2022, 10:06:26 »
Hoewel het erg risicovol is voor een kandidaat om een vrijstelling zo lang te bewaren (al kan het bij haar fanatieke speelwijze horen; ze lijkt er zeker van dat Everon de mol is), zie ik de relatie tussen deze vrijstelling en de "finalevrijstelling" (die er niet letterlijk was) niet.

Ben niet mee eens, want als zij zo fanatiek is, waarom gaan bij haar toch veel opdrachten slecht of verdiend zij het minst van de finalisten? Zoals in de laatste aflevering alles wat verkeerd kon gaan was bij Fresia. Zij heeft voorbeeld de derde alarm aflaten gaan door haar handen te laten wapperen en bij de laatste opdracht zei vertelde wel hoe ze na de persoon konden lopen wat Kim-Lian al niet vertrouwde. En voorbeeld bij die sleutels zoeken voor het pijlen zij kon geen enkele sleutel vinden en zij zei we stoppen wel met zoeken om de rest genoeg tijd te geven, daardoor kon er minder verdiend te worden. In sommige reacties was ze dan wel fanatiek, maarja dat doet iedere mol. Voorbeeld als je naar Jan keek die was ook te fanatiek, maar deed wel veel verkeerd achter de schermen wat we later zagen tijdens de ontknoping. En ze is net als Jan Versteegh dat ze niet tegen haar verlies kan. Dus als mol kan je niet winnen, maar zeker niet verliezen 😉😜

Over de vrijstelling snap ik wat die persoon bedoelde. Het kan inderdaad beide kanten op: ze is een fanatieke kandidaat die denkt van ik wil de finale vrijstelling. Maar als mol, wil je ook een soort rookgordijn hebben en dichtbij je persoonlijkheid blijven, de kandidaten en familie, vrienden etc. van haar weten dat ze fanatiek is dus als mol is het raar als ze ineens niet naar de vrijstelling zoekt. En door deze tactiek om dicht bij haarzelf te blijven heeft ze, maar twee foto’s kunnen fotograferen top mol actie.

En in niet de mol leek alles ook te wijzen naar Fresia of ze deden het expres, omdat toch veel molloten op haar zitten.

Het enigste waardoor ik twijfel dat zij het niet is, maar Everon omdat niemand op haar zit. Maar dat zou toch ook een keer moeten voorkomen dat geen enkele kandidaat op de mol zit.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2022, 10:15:47 door Mol1991 »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #516 Gepost op: 3-03-2022, 12:12:46 »
Ik zie vaak de vergelijking naar Jan Versteegh, maar hij (en Rob trouwens ook) werd tegen het einde aan door Art wel belicht als een hele fanatieke Mol en een genot om naar te kijken. Ik heb dat totaal niet gehoord over Fresia. Het lijkt mij dat ze er echt wel over hadden opgeschept ergens rond aflevering 7 als de Mol nog steeds niet ontdekt zou zijn en dat ze zeker een hint in de laatste aflevering hadden gestopt. Fresia is gewoonweg nooit (alleen door Hila) genoemd en ze lijkt in de verhaallijn totaal geen Mol te kunnen zijn. Er wordt door de anderen ook niet gezegd dat Fresia totaal niet de Mol kan zijn. Kim benoemt het in de laatste aflevering nog even kort, maar dat is vrijwel alles ook.

Ik heb de Engelse podcast geluisterd en binnen die community is Fresia juist minst verdacht, dus ik denk echt dat Fresia verdenkers ofwel hopen op een tweede Jan ofwel vanuit de laatste aflevering denken waar Fresia het objectief het minst goed heeft gedaan. Het lijkt allemaal veel meer een Everon versus Kim-Lian strijd te zijn. Je kan er niet omheen dat ze op zich wel verdachte acties heeft gedaan en onderaan FTM staat, maar dat lijken ze ook niet te benadrukken. Everon die er bijvoorbeeld even naar vraagt, maar er geen biecht over maakt of het overweegt. Het zou ook best kunnen dat Fresia een hele slechte mollicitatie had en dat ze daarom niet verdacht werd en dat het niet getoond werd aan ons. Kortom, ik vind Fresia te opportunistisch worden als Mol.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #517 Gepost op: 3-03-2022, 12:43:28 »
Ik zie vaak de vergelijking naar Jan Versteegh, maar hij (en Rob trouwens ook) werd tegen het einde aan door Art wel belicht als een hele fanatieke Mol en een genot om naar te kijken. Ik heb dat totaal niet gehoord over Fresia. Het lijkt mij dat ze er echt wel over hadden opgeschept ergens rond aflevering 7 als de Mol nog steeds niet ontdekt zou zijn en dat ze zeker een hint in de laatste aflevering hadden gestopt. Fresia is gewoonweg nooit (alleen door Hila) genoemd en ze lijkt in de verhaallijn totaal geen Mol te kunnen zijn. Er wordt door de anderen ook niet gezegd dat Fresia totaal niet de Mol kan zijn. Kim benoemt het in de laatste aflevering nog even kort, maar dat is vrijwel alles ook.

Ik heb de Engelse podcast geluisterd en binnen die community is Fresia juist minst verdacht, dus ik denk echt dat Fresia verdenkers ofwel hopen op een tweede Jan ofwel vanuit de laatste aflevering denken waar Fresia het objectief het minst goed heeft gedaan. Het lijkt allemaal veel meer een Everon versus Kim-Lian strijd te zijn. Je kan er niet omheen dat ze op zich wel verdachte acties heeft gedaan en onderaan FTM staat, maar dat lijken ze ook niet te benadrukken. Everon die er bijvoorbeeld even naar vraagt, maar er geen biecht over maakt of het overweegt. Het zou ook best kunnen dat Fresia een hele slechte mollicitatie had en dat ze daarom niet verdacht werd en dat het niet getoond werd aan ons. Kortom, ik vind Fresia te opportunistisch worden als Mol.

Dit zou kunnen, maar ik vind nog steeds vreemd als ze echt zo’n fanatieke kandidaat is en niet tegen haar verlies kan volgens haar vriendin dat je naast haar bepaalde reacties die bij een fanatieke kandidaat passen, het niet terug ziet bij de opdrachten in mijn ogen. Maarja dat is mijn mening. En dat Hila haar eventjes verdacht vond zegt niks, want wie zegt dat zij wel de test af en toe op Fresia heeft ingezet. Het kan ook zijn dat het in de biecht gezegd werd, maar dat ze tijdens de test te weinig gespreid had en meer Sahil en Thomas meenam of helemaal niet op haar ingezet heeft. Ja dan kan je er nog steeds uitgaan en dat de rest toevallig wel goed zaten, want Fresia zat veel bij Everon, bij lasergamen zaten de finalisten allemaal bij elkaar. En Sahil was vooral verdacht bij afvallers en zij zat bij sommige opdrachten ook bij hem. En ooit gaat het gebeuren dat niemand op de juiste mol zat. Het is al paar keer geweest dat, maar één iemand goed zat of pas in de finale de juiste mol gekozen werd.

Btw ik maakte, maar een grapje met de vergelijking met Jan 😅
« Laatst bewerkt op: 3-03-2022, 13:01:08 door Mol1991 »

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #518 Gepost op: 3-03-2022, 12:44:37 »
Net nieuw in de Fresia-tunnel.

Bij Fresia zoek ik nog naar veel verklaringen als ze toch de Mol blijkt te zijn.

2.1 Heeft ze wel een paar keer op de rand gegooid met de balletjes, dus dat was wel goed gemikt.
Puur geluk, €10 euro verdiend. Geen discussie waard
2.3 Heeft ze een sleutelpositie niet goed benut.
Je kan je ook afvragen hoe het kan dat een sportverslaggeefster weet hoe je dit soort foto's kan maken en dit aan een kunstzinnige kandidaat kan uitleggen. Overigens was dit ook lang voor mij reden om Fresia uit te sluiten.
3.1 Te veel buiten beeld.
Hierin heb je gelijk, maar hoe had je hier meer kunnen mollen dan de kandidaten gedaan hebben?
4.3 Was wel vooral door Sahil's toedoen fout gegaan.
Lekker met Sahil gaan praten en vervolgens Sahil, eerlijk als die is, daar de schuld van geven.
5.1 Bijna feilloos uitgevoerd. Daar had ze toch echt makkelijk zakjes niet goed kunnen gooien?
Volgens mij vielen de meeste zakjes of in het water of in de struiken op het einde van het bereik van de kandidaten. Zakjes niet gooien is geen optie lijkt mij
5.2 Veel communiceren en geholpen met de porto.
Ze heeft veel gepraat, maar stond de porto altijd aan?
5.3 Die bloedende enkel en alleen dat beeld tillen. Als Mol heb je er niks aan om jezelf uit te putten.
De (bloed)fanatieke kandidaat. We zien niet hoe de wond is ontstaan. Wie de mol ook is, de mol heeft hier gefaald. Kim spoort kandidaten aan, Everon laat een kans liggen om te stoppen als Thomas dit aanbied. Hij had hier meer tijd kunnen rekken. Fresia wil alleen ergens naar toe, uit het zicht van de anderen, maar dit lukt niet
6.2 Ook erg veel buiten beeld.
Geen vierde sleutel, dus kans dat niet te openen kistjes opgehaald worden. De teamverdeling was al gedaan. De mol moet in het fort geweest zijn, anders had Sahil niet af kunnen vallen (of iedereen zat op Kim/Sahil/Thomas in deze fase).
7.3 Ik vind het nog steeds een rare keuze om speciaal voor deze opdracht je vrijstelling te bewaren, terwijl die echt was gemaakt voor 5 deelnemers.
Het niet inzetten van de vrijstelling is nog vreemder, het was de laatste kans. Het was bij een paar kandidaten bekend dat ze nog een vrijstelling had.
8.2 Het was niet echt een handig saboteerbare plaats om naast een andere kandidaat te staan.
Doel was om 1 specifieke container weg te krijgen. Ik denk dat dat gelukt is.
8.3 Toch wel de meeste frames vinden. Dat is wel riskeren dat er veel geld alsnog in de pot komt.
Tenzij naast deze frames alle benodigde onderdelen te vinden zijn. Ga je nog zoeken naast een gat van een ander?

En ik hoor haar al vanaf aflevering 4 zeggen dat ze steeds meer naar één verdachte toewerkt en in haar testbiecht praat ze sindsdien alleen maar over Everon. Ze had niet kunnen voorspellen toen dat Everon zo ver zou komen en het is als Mol heel riskant om nog maar één verdachte te noemen, want dan kun je tegen het einde aan door de mand vallen (Patrick Stoof). Plus dat ze naar de groep toe het excuus gebruikte dat ze Everon juist vertrouwt (4.1), dat is een extra vertaalslag die een Mol niet hoeft te maken lijkt me. Please explain.
Ook Kim zit sinds die tijd op Everon. Van de biechten van de mol kan ik nog bedenken dat er twee of meer gemaakt worden en zodat er een consistente biecht gebruikt wordt in de uiteindelijk edit.
Vorig jaar maakte Renee overigens ook erg laat en onverwacht de switch naar Rocky als mol.


Aflevering 3.2, waar rook is is vuur. De mol zit in de tweede groep bij lasergamen. Everon blijft alleen over, er wordt niet gemold want groep 3 vind alle kistjes. De mol is te snel afgeschoten. Fresia en Kim worden vrij snel afgeschoten. Als Everon de mol zou zijn, dan had hij kistjes kunnen saboteren zonder dat andere kandidaten dit konden zien.
Aflevering 9.1, de mol wil in dit soort opdrachten heel graag als eerste naar binnen. Fresia start de opdracht op een vreemde plaats, ver weg van de plek waar ze het huis binnen komt, net toevallig bij de moeilijkste locatie voor geld, het kluisje waar je een sleutel voor nodig hebt. Vind 2 hoge bedragen, krijgt 3 keer een alarm en gaat af. Er wordt gemold omdat Everon te weinig geld op haalt. Dat kan Everon zijn omdat hij geld achterhoud of doordat Fresia geld voor hem weggenomen heeft.
Aflevering 9.2, Fresia pakt een feestmasker uit de winkel en zet dat op. De kandidaten weten nog niet dat er een gemaskerd bal aan zit te komen. Ook weten de kandidaten niet dat de omgeroepen afvallers nog in de buurt zijn. Hoe zouden Glenn en Thomas die dan al lang in Nederland terug zou moeten zijn, kunnen opduiken in een winkel in Albanie? Een aantal uitspraken van Fresia duiden op voorkennis.
Wat tegen Fresia als mol spreekt is het erg gedetailleerde molboekje, iets wat niet voor een mol spreekt en waarom zou een mol zich zo in zijn boekje laten kijken.

Geen van de afgevallen kandidaten zat op Fresia (alleen in de beginfase werd Fresia nog wel eens meegenomen maar niet door de afvallers). Arno vond Fresia niet te vertrouwen, maar heeft waarschijnlijk niet de test ingevuld op Fresia. Ook van Hila is niet duidelijk of ze op Fresia zat, maar de kans is groter dat ze op een andere, verkeerde kandidaat getunneld heeft. Beide geven aan dat ze getunneld hebben en dat het dom was.
(Fresia was niet heel erg verdacht in de groep, dus als enige tunnelen op deze kandidaat lijkt mij erg gewaagd).

Ook voor Everon en Kim zijn wel heel duidelijke molverwijzingen. Als het niet Fresia blijkt te zijn, dan zit ik er naast.
Afbeelding met dank aan Molecole.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2022, 13:50:43 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #519 Gepost op: 3-03-2022, 13:07:07 »
Net nieuw in de Fresia-tunnel.

Aflevering 9.1, de mol wil in dit soort opdrachten heel graag als eerste naar binnen. Fresia start de opdracht op een vreemde plaats, ver weg van de plek waar ze het huis binnen komt, net toevallig bij de moeilijkste locatie voor geld, het kluisje waar je een sleutel voor nodig hebt. Vind 2 hoge bedragen, krijgt 3 keer een alarm en gaat af. Er wordt gemold omdat Everon te weinig geld op haalt. Dat kan Everon zijn omdat hij geld achterhoud of doordat Fresia geld voor hem weggenomen heeft.
Aflevering 9.2, Fresia pakt een feestmasker uit de winkel en zet dat op. De kandidaten weten nog niet dat er een gemaskerd bal aan zit te komen. Ook weten de kandidaten niet dat de omgeroepen afvallers nog in de buurt zijn. Hoe zouden Glenn en Thomas die dan al lang in Nederland terug zou moeten zijn, kunnen opduiken in een winkel in Albanie? Een aantal uitspraken van Fresia duiden op voorkennis.
Wat tegen Fresia als mol spreekt is het erg gedetailleerde molboekje, iets wat niet voor een mol spreekt en waarom zou een mol zich zo in zijn boekje laten kijken.

Geen van de afgevallen kandidaten zat op Fresia (alleen in de beginfase werd Fresia nog wel eens meegenomen maar niet door de afvallers). Arno vond Fresia niet te vertrouwen, maar heeft waarschijnlijk niet de test ingevuld op Fresia. Ook van Hila is niet duidelijk of ze op Fresia zat, maar de kans is groter dat ze op een andere, verkeerde kandidaat getunneld heeft. Beide geven aan dat ze getunneld hebben en dat het dom was.
(Fresia was niet heel erg verdacht in de groep, dus als enige tunnelen op deze kandidaat lijkt mij erg gewaagd).

Ook voor Everon en Kim zijn wel heel duidelijke molverwijzingen. Als het niet Fresia blijkt te zijn, dan zit ik er naast.

Helemaal mee eens wat je zegt. En de kans zit erin dat een keer niemand de mol raad. Wie weet dit jaar 😊