Auteur Topic: [De winnaar] Fresia Cousiño Arias  (gelezen 63162 keer)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #520 Gepost op: 3-03-2022, 13:32:44 »
Wat mij nog doet twijfelen aan Fresia als mol is niet alleen dat zij door niemand wordt verdacht, maar de vraag hoe Kim en Everon de finale hebben gehaald. Dan moeten beiden ofwel veel geluk hebben gehad of toch ten dele op Fresia hebben gespreid en is dit uit de montage gehouden. Bijvoorbeeld als in aflevering 7 de testbiecht van Everon dezelfde is als die in aflevering 5 en bij de test van Kim in aflevering 8 als ze niet zegt op wie ze heeft ingezet

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #521 Gepost op: 3-03-2022, 13:36:18 »
Hoe dat kan? Ik zou zeggen: kijk naar 'De Mol' seizoen 2021.

En bovendien geldt nog altijd: een groen scherm zegt niet dat je goed zit, maar dat je niet de meeste foute antwoorden hebt. Dus die twee kunnen bij wijze van spreke de finale hebben gehaald terwijl ze steeds net niet de aller slechtsten waren.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #522 Gepost op: 3-03-2022, 13:41:27 »
En plus ligt ook aan wie hun mol is. Als voorbeeld inderdaad Kim-Lian op Everon zit, dan slaan sommige vragen ook op Fresia. Ze hebben best veel opdrachten samen gedaan en samen op een kamer geslapen. Dan heeft Kim-Lian die vragen onbewust goed gedaan. En voor Everon kan dit ook gelden, maar dan op een andere manier.

Volgens mij zat Kim-Lian tot Sahil eruit ging op Everon en Sahil. Sahil sliep ook af en toe met Fresia op de kamer en deed ook opdrachten met haar samen. Dus dan zit je ook goed als Fresia de mol is.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2022, 13:49:56 door Mol1991 »

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #523 Gepost op: 3-03-2022, 14:15:06 »
Klopt. Het is prima mogelijk om de finale te halen zonder ooit de Mol echt in het vizier te hebben gehad.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Demolition

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #524 Gepost op: 3-03-2022, 15:54:26 »
Het is niet zo zeer de vraag of het kan qua testresultaten, want dat kan prima. Maar eerder of het kan qua productie, en dan kan het eigenlijk niet.

Er is in het verleden duidelijk aangegeven dat ze absoluut geen finale willen waarbij iemand wint door "minder fout" te hebben ipv "meer goed". En het vereist maar een kleine ingreep om die situatie te voorkomen. Dan lijkt het me dus heel onlogisch dat ze dat nagelaten hebben.


Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #525 Gepost op: 3-03-2022, 16:03:05 »
Het is niet zo zeer de vraag of het kan qua testresultaten, want dat kan prima. Maar eerder of het kan qua productie, en dan kan het eigenlijk niet.

Er is in het verleden duidelijk aangegeven dat ze absoluut geen finale willen waarbij iemand wint door "minder fout" te hebben ipv "meer goed". En het vereist maar een kleine ingreep om die situatie te voorkomen. Dan lijkt het me dus heel onlogisch dat ze dat nagelaten hebben.

Maar het kan gewijzigd zijn door dit seizoen 😅

Nou dan heeft iemand in de finale of al eerder al Fresia misschien als mol de test gemaakt, want ze monteren veel weg.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #526 Gepost op: 3-03-2022, 16:20:08 »
Wat mij nog doet twijfelen aan Fresia als mol is niet alleen dat zij door niemand wordt verdacht, maar de vraag hoe Kim en Everon de finale hebben gehaald. Dan moeten beiden ofwel veel geluk hebben gehad of toch ten dele op Fresia hebben gespreid en is dit uit de montage gehouden. Bijvoorbeeld als in aflevering 7 de testbiecht van Everon dezelfde is als die in aflevering 5 en bij de test van Kim in aflevering 8 als ze niet zegt op wie ze heeft ingezet
De masker-hint is ongetwijfeld bekend bij de meeste kandidaten. Kim doet raar, dus Kim is de mol. Anderen vallen af, maar jij niet, dus Kim is inderdaad de mol. Als iedereen zo denkt, dan blijft mol Fresia/Everon onontdekt. Ik vermoed dat degene die getunneld hebben, dat op Kim gedaan hebben. Maar dat weet ik niet! Het is en blijft een aparte dynamiek als er een (nep)hint bekend kan is bij de deelnemers en de makers van het TV-programma, want het heeft ook grote impact op wat je in beeld moet brengen en hoe.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #527 Gepost op: 3-03-2022, 16:22:13 »
Maar ook statistisch gezien geef ik Fresia weinig kans om de mol te zijn. Deze fout heb ik in eerdere seizoenen wel gemaakt, maar de minst verdienende kandidaat en de kandidaat waar niemand op zit in de finale waren nooit de mol.

Fresia slaapt bij Everon op de kamer. Zij kan meer weten dan wie dan ook, daarom kon zij ook de vrijstelling op zak houden.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #528 Gepost op: 3-03-2022, 16:28:25 »
Maar ook statistisch gezien geef ik Fresia weinig kans om de mol te zijn. Deze fout heb ik in eerdere seizoenen wel gemaakt, maar de minst verdienende kandidaat en de kandidaat waar niemand op zit in de finale waren nooit de mol.

Fresia slaapt bij Everon op de kamer. Zij kan meer weten dan wie dan ook, daarom kon zij ook de vrijstelling op zak houden.

True! Ik kijk widm al sinds 2005, dus dat weet ik heel goed. Voorbeeld ik had Thomas de mol van 2017 al door in aflevering 3 voordat de kandidaten het door hadden, maar Sanne ontdekte hem net voor de finale.

Maar toch als zij echt zo fanatieke kandidaat is en niet tegen haar verlies kan (zag dat via Instagram van haar een filmpje gemaakt door haar vriendin) waarom heeft ze de veel opdrachten zo slecht gedaan. Zeker in de laatste aflevering alles wat mis kon gaan was bij haar. En duidelijke molacties zoals dat ze in het huis als eerste binnen gingen op een moeilijke plek. En vaak in zulke opdrachten gaat de mol als eerste (we weten niet eens hoe het is gebeurd dat ze als eerste mag), zij kon makkelijke bij andere geld weghalen en zelf af gaan met geld.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2022, 16:30:07 door Mol1991 »

Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #529 Gepost op: 3-03-2022, 16:33:58 »
Ja het zou wel geweldig zijn als zij toch de mol zou blijken! Alhoewel ik het dan volledig mis heb zou ik me rotlachen; geweldig gedaan.
Dat vind ik dit jaar sowieso leuk van de laatste kandidaten; ze zijn erg aan elkaar gewaagd. Vorig jaar was een beetje saai, ik vond Rocky totaal nul verdacht.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #530 Gepost op: 3-03-2022, 16:42:05 »
Ja het zou wel geweldig zijn als zij toch de mol zou blijken! Alhoewel ik het dan volledig mis heb zou ik me rotlachen; geweldig gedaan.
Dat vind ik dit jaar sowieso leuk van de laatste kandidaten; ze zijn erg aan elkaar gewaagd. Vorig jaar was een beetje saai, ik vond Rocky totaal nul verdacht.
Helemaal mee eens! 😊 En het punt is de kans is inderdaad heel groot dat Everon of Kim-Lian het is, de laatste geloof ik niet. Maar er wordt veel weg gemonteerd dus kans zit erin dat als Fresia het is dat ze of één van hen al op haar zitten. Of dat inderdaad de makers denken de mol wordt niet geraden en ook door bepaalde hints die ze misschien gaven, dat ze denken laat maar zitten we maken dit keer een uitzondering dat niemand goed zit. Dat hebben ze nooit gezegd over dit jaar dat dit niet kon.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #531 Gepost op: 3-03-2022, 16:43:08 »
Maar toch als zij echt zo fanatieke kandidaat is en niet tegen haar verlies kan (zag dat via Instagram van haar een filmpje gemaakt door haar vriendin) waarom heeft ze de veel opdrachten zo slecht gedaan. Zeker in de laatste aflevering alles wat mis kon gaan was bij haar. En duidelijke molacties zoals dat ze in het huis als eerste binnen gingen op een moeilijke plek. En vaak in zulke opdrachten gaat de mol als eerste (we weten niet eens hoe het is gebeurd dat ze als eerste mag), zij kon makkelijke bij andere geld weghalen en zelf af gaan met geld.

Dat is in mijn ogen het verschil met Everon, die ik niet of nauwelijks heb kunnen betrappen op molacties. Wat Fresia ook verdacht maakt is dat zij vaak niet mee lijkt te doen, zoals tijdens het ontbijt in aflevering 2 waar het over de gestolen jokers gaat. Bij Prikactie staat ze voor zich uit te staren en bemoeit zich niet met de groep, ook in de discussie over de tactiek voorafgaand aan Luid Spreken is dat het geval, alsof ze weet dat ze als mol hier geen bijdrage hoeft te leveren. Dan is er van de fanatieke Fresia niets meer te zien.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #532 Gepost op: 3-03-2022, 16:49:33 »
Dat is in mijn ogen het verschil met Everon, die ik niet of nauwelijks heb kunnen betrappen op molacties. Wat Fresia ook verdacht maakt is dat zij vaak niet mee lijkt te doen, zoals tijdens het ontbijt in aflevering 2 waar het over de gestolen jokers gaat. Bij Prikactie staat ze voor zich uit te staren en bemoeit zich niet met de groep, ook in de discussie over de tactiek voorafgaand aan Luid Spreken is dat het geval, alsof ze weet dat ze als mol hier geen bijdrage hoeft te leveren. Dan is er van de fanatieke Fresia niets meer te zien.

Helemaal mee eens. En toen er 250 euro verdween wat Kim-Lian deed ging ze wel ineens tegenin en wilde ze perse weten wie het gedaan had. Wat is het verschil tussen jokers en €250,- voor een kandidaat? In mijn ogen zou ik meer gefrustreerd raken als kandidaat over de gestolen jokers dan het geld, want je weet niet eens als je in de finale komt en wint als kandidaat. En als mol is misschien ook raar, maar ze kennen haar als fanatieke kandidaat dus logisch dat ze dit doet. En daarom denken heel veel kandidaten dat zij het niet is.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2022, 16:51:12 door Mol1991 »

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #533 Gepost op: 3-03-2022, 16:54:01 »
Iedere kandidaat heeft een vertrouwenspersoon. Die vertrouwenspersoon zegt dat hij/zij op ons forum iets gelezen heeft over een maskerhint die leidt tot mol Kim. Wat doe je dan. Denk je die molloten zitten er naast, je moet vertrouwen op wat je zelf ziet en hoort of word je er toch door beinvloed. Ze weten alleen van de masker-hint, niet van de dingen die wij daarna in de uitzendingen hebben gezien.  Kim weet er ook van en heeft dat zeker uitgebuit als ze niet de mol is.

Kim weet dat zij niet de mol is en kiest een mol, eentje die haar op de huid zit. Fresia, als ze de mol is, kiest slim dezelfde mol als Kim, zodat voor de TV deze kandidaat zeer mols wordt. Valt Kim onverhoopt af, dan heeft ze de test toch net iets sneller gemaakt dan Kim en kan ze een nieuwe mol kiezen. Zolang Kim niet afvalt is er niets aan de hand, sterker nog bij Everon in de buurt blijven, helpt Kim om in het spel te blijven, zo blijf je zelf onder de radar.
Als Everon de mol is dan hebben we twee kandidaten die de mol al lange tijd in het vizier hebben en die terecht naar de finale gaan.
Als Kim de mol is, dan had Fresia in aflevering 5 af moeten vallen of Fresia heeft steeds gelogen over haar verdenkingen en waren de beelden van de test bij Fresia niet juist. Dit geloof ik niet.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Didier

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 😁😁
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #534 Gepost op: 3-03-2022, 16:57:43 »
Ik heb de Engelse podcast geluisterd en binnen die community is Fresia juist minst verdacht,

Engelse podcast? Hoe heet die als ik vragen mag

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #535 Gepost op: 3-03-2022, 18:56:07 »
Tijdens de finaletest horen we van Fresia een hele plausibele verklaring voor haar verdenking van Everon: de opdracht 'Vakbondje', waarin hij zich erg mols gedroeg tegenover Thomas. Ik kan die actie nog steeds niet goed verklaren vanuit het perspectief van een kandidaat. Fresia zegt er het volgende over:

"Vakbondje is een moment geweest waardoor ik heel anders naar Everon ben gaan kijken. Je wist dus: je moet iets samen doen. Je wist dat er een groene vrijstelling te verdienen is. En Everon had dus tegen Thomas gezegd: 'Ik vertrouw je niet'. Waarom zou je dat doen? Dat is toch heel raar om te doen, als je er daarmee voor zorgt dat Thomas een beetje denkt: hij vertrouwt me niet, hij gaat mij in de maling nemen. Wat doe je dan? Je laat je zak vallen bij drie jokers. En wat gebeurt er dan? Everon is het slachtoffer. En hij kan geëmotioneerd reageren. Lekker uit je vel schieten, beetje zijn acteerskills erin gooien. Ik denk dat een slachtofferrol heel prettig is voor de Mol."

Helemaal waar. Het soort verklaring dat we hier op het forum zouden geven voor zijn gedrag. MAAR...is dit logisch gedrag voor een Mol? Speelt die zich hiermee niet enorm in de kijker? Bij deze opdracht lag het voor de hand dat kandidaten zouden kiezen voor iets wat bijdraagt aan zelfbehoud: jokers of een vrijstelling. De kans dat iemand voor geld zou gaan was m.i. niet groot. En zelfs dan had de Mol zélf voor een of drie jokers kunnen gaan. Onder het mom van: ik wist niet of ik je kon vertrouwen, dus ik ben voor mezelf gegaan.

Op zich dus een plausibel argument van Fresia voor haar Mol Everon, maar er valt wel wat op af te dingen. Daarnaast zat ze ook vóór Vakbondje al meerdere keren bij Everon in een groepje. Bij de lasergame wist ze niet hoe snel ze bij hem moest gaan staan. Daarna wisselde Thomas nog met Kim-Lian en meldde Fresia dat ze dat wel prettig vond, omdat ze Kim-Lian verdacht. Waarom ging ze dan niet zelf bij Kim-Lian in een groepje en koos ze voor Everon, die ze tot dat moment niet verdacht? De logica daarvan ontgaat me. Tenzij ze hem al vanaf aflevering 1 verdacht, maar dan vraag ik me af waarom Sahil de eerste drie afleveringen duidelijk haar hoofdverdachte (inclusief schot-voor-de-boeg-Mol) was. Ik snap dat we montage niet altijd kunnen vertrouwen, maar Fresia's verdenkingen waren m.i. absoluut niet vaag.

Verder heb ik nog steeds geen kandidaatse verklaring voor het feit dat Fresia tijdens 'Binnen of buiten bereik' overduidelijk groene knikkers teruggooit in de bak met rode en ze er daarna snel doorheen roert. Kan best zijn dat het bedrag dat ze hiermee uit de pot houdt niet veel voorstelt, maar dat ze hier in beeld loopt te mollen is wat mij betreft overduidelijk.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #536 Gepost op: 4-03-2022, 00:23:41 »
Engelse podcast? Hoe heet die als ik vragen mag

Reality TV Warriors

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #537 Gepost op: 5-03-2022, 15:43:54 »
Geeft ze het winnaarsstokje over?  ;D

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #538 Gepost op: 5-03-2022, 15:47:40 »
Nou dat hoop ik niet! Dan kan die pot gelijk afgetrokken worden van die boete lol.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #539 Gepost op: 5-03-2022, 15:48:45 »
 ::rofl::