Auteur Topic: Molgeld  (gelezen 31444 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Molgeld
« Reactie #80 Gepost op: 22-01-2022, 15:54:02 »
Ik dacht dat jij aan 3 pixels genoeg had om de mol te ontmaskeren?  :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Molgeld
« Reactie #81 Gepost op: 22-01-2022, 16:19:12 »
Op het €1000-biljet is de Albanese vertaling 'mije'. Mij E? Everon?

En ik begin toch aardig te neigen naar een geschminkte Mol op het enige biljet dat we niet terug hebben kunnen vinden als stockfoto. En als het niet geschminkt is, dan is het wellicht een afdruk van het gezicht van de Mol, waar ze een masker van hebben gemaakt.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Molgeld
« Reactie #82 Gepost op: 22-01-2022, 16:28:23 »
Ik dacht dat jij aan 3 pixels genoeg had om de mol te ontmaskeren?  :P
:P

Voor de molloten die overigens proberen uit te pluizen van wie de ogen zijn. De originele afbeelding op insta is net iets groter (~30%) dan die in het bericht van de therMOLmeter.

Offline molLin

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #83 Gepost op: 22-01-2022, 17:14:45 »
Even terug naar het allereerste spel: aftroeven. Fresia pakt bij de som €250, bij de boomstam drie honderdjes en bij het labyrint grist ze een aantal biljetten weg nog voordat Glen kan zien wat ze pakt. (en wij ook niet) Glen pakt het geld bij de toren. Kim Lian pakt €250 bij het wiel aan de paal en samen met Glen een onbekend bedrag bij het touwparcours.

Rik houdt het geld met een honderdje voorop als het voor het eerst getoond wordt. Hij zegt dat er op een paar van deze biljetten een aanwijzing naar de mol stond.

Van dit eerste spel blijkt een briefje van honderd te missen, wat in aflevering 3 nog eens - zomaar opeens - ter sprake komt.

Ik denk daarom dat het briefje van honderd de belangrijkste is. Die met het masker met de bloemenhoed.


Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #84 Gepost op: 22-01-2022, 17:20:08 »
Ik denk daarom dat het briefje van honderd de belangrijkste is. Die met het masker met de bloemenhoed.

Dat lijkt die grote zwarte taart met het logo van de mol en een briefje van 100 erbovenop, ons ook te willen vertellen...
« Laatst bewerkt op: 22-01-2022, 17:39:31 door annebeestje »

Offline molLin

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #85 Gepost op: 22-01-2022, 17:32:41 »
Dat lijkt de die grote zwarte taart met het logo van de mol en een briefje van 100 erbovenop ons ook te willen vertellen...

Oe die had ik nog geeneens gespot!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #86 Gepost op: 22-01-2022, 18:57:31 »
Weet niet of mijn vraag in dit topic thuis hoort.
Kan iemand de gevonden maskers eens op de kop zetten?  Omdraaien?
Wie weet kunnen wij dan iets vinden?
BVD!

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #87 Gepost op: 22-01-2022, 19:13:34 »
Ik denk daarom dat het briefje van honderd de belangrijkste is. Die met het masker met de bloemenhoed.

De 100 of de 250 lijken mij belangrijk, 250 hebben we namelijk alleen bij dat eerste spel gezien nog volgens mij.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Molgeld
« Reactie #88 Gepost op: 22-01-2022, 19:24:55 »
Dit is wel een optie ::ok:: neus en mond zien er anders uit dan bij de andere maskers.

Is het briefje van 250 euro helemaal niet meer teruggekomen in het spel?

Alle briefjes uit (af)troeven zijn niet meer teruggekomen. Ongeacht welke bedragen. Het mysterieuze verdwenen briefje van 100 blijft voorlopig mysterieus.
Over het bodypainten, dat moet dan wel 3d-bodypaint zijn want ik zie reliëf toch?

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Molgeld
« Reactie #89 Gepost op: 22-01-2022, 19:42:14 »
Je kunt natuurlijk ook dingen op een gezicht plakken. Al denk ik eerder dat het een masker op basis van een afdruk van het gezicht is dan.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #90 Gepost op: 22-01-2022, 20:00:55 »
Alle briefjes uit (af)troeven zijn niet meer teruggekomen. Ongeacht welke bedragen. Het mysterieuze verdwenen briefje van 100 blijft voorlopig mysterieus.
Over het bodypainten, dat moet dan wel 3d-bodypaint zijn want ik zie reliëf toch?

Het briefje van 100 is iig voorbij gekomen in de lasergame opdracht

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Molgeld
« Reactie #91 Gepost op: 22-01-2022, 20:05:49 »
Maar toch zeker niet hetzelfde briefje? oeps, dan had ik beter moeten kijken...

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld
« Reactie #92 Gepost op: 22-01-2022, 20:08:04 »
Ik kreeg toegestuurd dat op het instagramaccount van Mollenstreken een duidelijke foto van het molgeld te zien is. Meteen ff gecheckt en het klopt. Misschien kunnen we hier verder mee komen?

Pagina 2 in dit topic staat ook een foto van de 250, daar ontbreekt het driehoekje bij het oog.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #93 Gepost op: 22-01-2022, 20:11:30 »
Maar toch zeker niet hetzelfde briefje? oeps, dan had ik beter moeten kijken...

Hier een screenshotje, zijn vast betere heel wat 100 briefjes bij dat spel.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Molgeld
« Reactie #94 Gepost op: 22-01-2022, 20:18:02 »
De briefjes met aanwijzing zijn denk ik door Rik uit het spel gehaald maar als ik het goed begrepen heb zat de aanwijzing niet op alle geldbriefjes in het spel. Rik zegt dat op een paar van de briefjes een aanwijzing zat. Hij sorteert het geld en als ik het goed gezien heb haalde hij er 2 donkerblauwe briefjes (250)uit en legde die bovenop de stapel. Ik  vermoed dat dit de briefjes met aanwijzing waren. Dat zal tevens de reden zijn dat we niet exact gezien hebben wat voor geld er in de kistjes zat. Misschien heeft de  verdwenen 100 euro hier niets mee te maken.

"Jullie hadden wel goud in handen.Want op een paar van deze biljetten...stond een aanwijzing naar de Mol.Maar die heb ik nu,"

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Molgeld
« Reactie #95 Gepost op: 22-01-2022, 20:24:43 »
Dat zou heel goed kunnen kloppen, het blauwe 100tje zit inderdaad nog in het spel. De aanname was inderdaad het verdwenen 100tje zal dan wel het briefje met de aanwijzing zijn. Zou de mol 100€ achterhouden om geld achter te houden of anderen op een dwaalspoor te zetten? Onwaarschijnlijk.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #96 Gepost op: 23-01-2022, 01:54:09 »
Na aflevering 4 iig een aantal 250 briefjes in het spel

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Molgeld
« Reactie #97 Gepost op: 23-01-2022, 09:30:35 »
Ja die 250 euro duikt ineens veelvuldig op......en wordt meteen achterovergedrukt. Is het tijd om de verborgen aanwijzing weer eens bij de kandidaten onder de aandacht te brengen? De mol als productieassistente? Krijgen we nog een toneelstukje?

Offline molia

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #98 Gepost op: 23-01-2022, 12:41:19 »
Stel dat... het briefje dat KL achterover drukt (met medeweten van Hila...) het briefje met aanwijzing uit het eerste troeven/aftroeven spel is (let ook op die link tussen deze twee spellen!). Is het dan aannemelijk dat er op dat briefje een hint staat die naar iemand anders dan KL als mol wijst?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Molgeld
« Reactie #99 Gepost op: 23-01-2022, 14:31:44 »
De 250 euro in de handen van Laetitia. Er lijken ogen achter het masker te zitten.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)