Auteur Topic: Anti-rook-beleid  (gelezen 22945 keer)

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anti-rook-beleid
« Reactie #60 Gepost op: 5-06-2007, 20:36:59 »
Er zijn twee soorten horecabedrijven volgens mij... degenen waar je een rokershoek hebt en degenen waar je helemaal niet mag roken en dat zijn vaak de kantines van bedrijven en cafe's (waar men niet op 1 plek zit). En dan ben je inderdaad veroordeeld tot het rokershok of tot buiten, wat een lelijk gezicht is en geen reclame voor het bedrijf ::niet-ok::

Zelf hobbel ik vaak met mijn rokerscollega's mee naar ons overdekte rookterras, omdat ik ze gezellig vind en ze niet binnen bij mij in de kantine mogen zitten :(  dus ik kies bewust voor mn broodje eten tussen hun geplof :) Terwijl ik astmatisch ben, maar moet ik dan in mn eentje koffie drinken ??? :-\\ ::) Het is onderhand inderdaad allemaal erg overdreven en absurd :(


En dat vind ik zeer mooi gezegd van een niet rookster  ::ok:: ::ok::
Roker of niet,blijf hoffelijk!!!
Zelf ben ik roker,ik weet het, het is niet verstandig. Maar ik vind dat de roker zelf moet beseffen waar het kan en waar niet.Als ik bij vrienden of familie op bezoek ga die niet roken,dan rook ik gewoon niet uit respect.Als ik er lang ben en ik krijg trek in een sigaretje,wel dan ga ik ff naar buiten.
Wat de horeca betreft,Dat een restaurant rookvrij is,okee,maar een café? halloo  ??? ??? straks mag je geen bier meer drinken op café  :o :o
Zo is er het gerucht(het is weer Belgisch hoor!!) Dat men bezig is met een wetsvoorstel om roken te verbieden in voetbalstadions  ::) ::)
Allemaal gezever  ::jaja:: ::jaja:: zoals ik reeds zei,als je rookt,hou rekening met je medemens,en weet waar het mag en waar niet,zonder dat die vetbetaalde ministers(met hun dikke sigaren)daarover moeten beslissen!!!!!

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Anti-rook-beleid
« Reactie #61 Gepost op: 5-06-2007, 21:32:16 »
Ik heb er zelf niet veel verstand van, maar ik kan wel zeggen dat ik als niet-roker niet goed tegen rook kan. Heb ik daar last van in een cafe? Nee, ik merk er nauwelijks iets van in het cafe zelf, ja, de volgende dag als ik thuis ben, stink ik enorm naar de rook, maar goed als je uit gaat, dan moet je sowieso de volgende dag alles wel wassen. Rookvrije omgeving of niet, het stinkt toch wel.
Mijn broer doet zelf nu een horecaopleiding en van hem hoor ik ook alleen geklaag over dat anti-rookbeleid. Als de regering dat echt gaat doorvoeren, is dat niet verstandig, dat gaat ze uiteindelijk zoveel geld kosten en het is veel slechter voor de economie en niet beter. De regering moet eens luisteren naar de horecaondernemers en niet enkel naar zichzelf!
I'm a real big goblin..

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Anti-rook-beleid
« Reactie #62 Gepost op: 5-06-2007, 22:52:13 »
Het woord Keten moet je anders zien, het is een Keet, dus.

Ofwel een tot prive-café omgebouwde schuur of iets dergelijks. Er zijn er hier in de omgeving van Maastricht een tijd geleden een paar gesloten, omdat veel te jonge kinderen daar een uitgaansplek vonden, met alle gevolgen van dien. Zelf meegebrachte drank, rookspullen, en ook drugs. Met de bijbehorende overlast voor de omgeving.

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Anti-rook-beleid
« Reactie #63 Gepost op: 5-06-2007, 23:02:55 »
Het woord Keten moet je anders zien, het is een Keet, dus.

Ofwel een tot prive-café omgebouwde schuur of iets dergelijks. Er zijn er hier in de omgeving van Maastricht een tijd geleden een paar gesloten, omdat veel te jonge kinderen daar een uitgaansplek vonden, met alle gevolgen van dien. Zelf meegebrachte drank, rookspullen, en ook drugs. Met de bijbehorende overlast voor de omgeving.
Jep zijn er hier ook.

OT: ik vind eigenlijk elke regel die roken tegengaat  ::ok:: Zolang het niet té erg wordt.
First you go backwards, but then forwards again

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Anti-rook-beleid
« Reactie #64 Gepost op: 14-01-2013, 22:49:42 »
Ik ben tegen roken, maar ja ik ben ook astmatisch dus ik kan er helemaal niet tegen ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Anti-rook-beleid
« Reactie #65 Gepost op: 14-01-2013, 22:50:16 »
Mensen moeten vooral zelf weten of ze roken ::ok::

Vond het rookverbod in kroegen eigenlijk wel een goed plan... Ik stink altijd zaterdagnacht en dat is niet allee ndoor het bier
You'll never walk alone

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Anti-rook-beleid
« Reactie #66 Gepost op: 14-01-2013, 22:51:28 »
Mensen moeten vooral zelf weten of ze roken ::ok::
Zelf weten idd, maar in openbare ruimtes is het toch wel fijn dat het verboden is.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Anti-rook-beleid
« Reactie #67 Gepost op: 14-01-2013, 23:24:52 »
Zelf weten idd, maar in openbare ruimtes is het toch wel fijn dat het verboden is.
::jaja:: Alleen, hoewel ik er ook allergische reacties op krijg, kan je het nooit helemaal verbieden. Echter, zoals het nu in Nederland gaat, kan ik me er helemaal in vinden. Niet roken in openbare gebouwen, en ook niet op de werkplaats...
Ich bin ein Bärliner!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Anti-rook-beleid
« Reactie #68 Gepost op: 15-01-2013, 01:06:32 »
Roken mag van mij apart in cafés en barren en clubs verboden blijven
Kleren stinken altijd enorm naar rook na het stappen
Verschrikkelijk

Grappige is dat ik best veel rokers ken die het met me eens zijn, roken buiten is veel fijner, even wat afkoeling
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Anti-rook-beleid
« Reactie #69 Gepost op: 15-01-2013, 01:31:01 »
Grappige is dat ik best veel rokers ken die het met me eens zijn, roken buiten is veel fijner, even wat afkoeling
Maar nu worden ze vaak in overvolle rookcabine's gepropt, wat me ook niet altijd even fijn lijkt. Maar inderdaad je kleren gaan helemaal stinken. Heb ik ook zo'n hekel aan als ik naar mijn opa en oma ga.

Al mijn opa's en oma's leven nog. Ze rookte allemaal, maar drie van de vier zijn gestopt en bijna allemaal met dezelfde reden: voor de kleinkinderen. Wat ik dus echt top vind ::ok::. Maar de oma die nog wel rookt, het hele huis ruikt ernaar en het is gewoon broeierig binnen van de rook. Als ik er heen ga zorg ik dat ik altijd kleren aan heb die ik de dag eerder ook al aan heb gehad omdat ze toch helemaal gaan stinken.

En natuurlijk voor je gezondheid is het ook niet goed en de portemenee ook niet. Dus ik zie niet waarom mensen eigenlijk roken ???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Anti-rook-beleid
« Reactie #70 Gepost op: 15-01-2013, 01:37:19 »
Is Lukie trouwens nog steeds gestopt ?  ::ok::
You'll never walk alone

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Anti-rook-beleid
« Reactie #71 Gepost op: 15-01-2013, 01:43:10 »
Die rookcabbines vind ik idd waardeloos, in de open lucht moet men gewoon vrij zijn te roken
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Anti-rook-beleid
« Reactie #72 Gepost op: 15-01-2013, 01:51:22 »
Is Lukie trouwens nog steeds gestopt ?  ::ok::
Oja, Lukie4 ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Anti-rook-beleid
« Reactie #73 Gepost op: 15-01-2013, 07:16:30 »
Is Lukie trouwens nog steeds gestopt ?  ::ok::
::jaja::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Anti-rook-beleid
« Reactie #74 Gepost op: 15-01-2013, 18:37:34 »
Ich bin ein Bärliner!

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Anti-rook-beleid
« Reactie #75 Gepost op: 15-01-2013, 18:39:59 »
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Anti-rook-beleid
« Reactie #76 Gepost op: 15-01-2013, 18:53:45 »
Ik ben ook voorstander van het huidige rookbeleid. Vooral in restaurants vind ik het heel prettig dat er niet meer iemand aan de tafel naast mij een sigaret of zo aansteekt terwijl ik zit te eten.

Ik ben opgegroeid met 2 rokende ouders, maar vind het zelf nog steeds vies en heb nooit gerookt. hoewel ieder voor zich zelf moet weten of hij/zij rookt, vind ik het wel dat anderen er geen last van mogen hebben, wat bij roken nu eenmaal snel gebeurd.
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anti-rook-beleid
« Reactie #77 Gepost op: 15-01-2013, 19:34:54 »
Verbod vind ik onzin.
De kroegbaas bepaalt of er gerookt mag worden of niet, lijkt mij de juiste bepaling.

Openbare gebouwen wel rookvrij.

Verder vind ik het een beetje hypocriet gedoe. Ook maar meteen een rijverbod, want die troep adem ik ook de hele tijd in en mijn kleren stinken er ook van.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2013, 19:42:19 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Anti-rook-beleid
« Reactie #78 Gepost op: 15-01-2013, 19:35:44 »
Verbod vind ik onzin.
De kroegbaas bepaalt of er gerookt mag worden of niet, lijkt mij de juiste bepaling.

Openbare gebouwen wel rookvrij.

Verder vind ik het een beetje hypocriet gedoe. Ook maar meteen een rijverbod, want die troep adem ik ook de hele tijd in en mijn kleren stinken er ook aan.
::ok::

Eens :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Anti-rook-beleid
« Reactie #79 Gepost op: 15-01-2013, 19:42:14 »
Ik vind het wel fijn dat restaurants rookvrij zijn, maar kroegen, daar steun in Schulz' voorstel wel in (en ik ben behoorlijk fanatiek anti-roken).
Keep calm and eat chocolates!