Auteur Topic: [kandidaat] Emanuelle  (gelezen 17779 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #20 Gepost op: 27-03-2022, 12:36:18 »
Manu zou als mol wel heel voorzichtig zijn begonnen. Ze heeft nog niet gemanipuleerd.
Ik begreep dat ze al uit het graf kwamen toen de anderen in de auto stapten, dat Gretel dat vertelde (extra materiaal?)
Het benoemen van Dolly en 75 is dan vooral om ook niet door Yens verdacht te worden. Koning Albert bleek Jacques Chirac te zijn, maar beide zijn overleden, dus dat helpt niet echt.
Toch is ze bij drie opdrachten de meest neutrale opvallende persoon, niks opvallends fout of goed gedaan.
Bij ‘De vloer is lava’ klopte ze Uma al op de schouders om haar te feliciteren met haar vrijstelling al voor dat Uma deze had laten zien. Ze maakte duidelijk dat zijzelf ook de vrijstelling gepakt zou hebben (waarom deed je dat dan niet?) Manu is dus wel scherp oplettend.
Ondertussen is ze een allemans vriendin geworden. Ben benieuwd of dat wat oplevert, een positie in het gezellige midden van de groep.



Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #21 Gepost op: 27-03-2022, 13:21:09 »
Nou ik weet niet of ze met deze opmerking tegen Bert "Dat wist je toch allez" en de felicitatie aan Uma zichzelf profileert als allemans vriend. Ze constateert hiermee dat de meeste kandidaten Jens wel zouden naaien door die vrijstelling uit de klok te halen. Ik zie dit eerder als een molactie om nu al bij voorbaat de kandidaten tegen elkaar op te zetten voor eventuele volgende opdrachten waar gekozen kan worden tussen geld en persoonlijk gewin. Bij de eerste keer kijken dacht ik dat zij juist Uma een mep gaf omdat zij die vrijstelling had gepakt, wat ik eerder had kunnen begrijpen. Maar we zullen zien. Bij mij stijgt ze op het verdachtenlijstje. Ook al vanwege die schroevendraaier opmerking waarmee ze de juiste voorzet gaf.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #22 Gepost op: 27-03-2022, 16:46:28 »
Ik vind Emanuelles halve opmerking "Ik ken haar als Dolly" echt een beetje vreemd...
Dolly Parton is toch een instituut! De naam bijna een versteende uitdrukking. Ik zou denken dat als je meteen de naam Dolly weet, dat je dan ook de achternaam Parton erbij kunt oplepelen.
Zou het kunnen dat ze met opzet maar de helft van de naam doorspeelt? Niet supereffectief, maar de hele naam achterhouden was misschien te opvallend, omdat het nog terug zou komen bij het kenteken?
Mild verdacht...

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #23 Gepost op: 27-03-2022, 17:41:28 »
Koning Albert bleek Jacques Chirac te zijn, maar beide zijn overleden, dus dat helpt niet echt.

 :o
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #24 Gepost op: 27-03-2022, 23:31:47 »
Koning Albert is nog altijd niet dood hoor
klaar voor de strijd

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #25 Gepost op: 27-03-2022, 23:53:39 »
El Leon... moah allez how seg? Die weet toch wel wat dat betekent?

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #26 Gepost op: 27-03-2022, 23:55:15 »
El Leon... moah allez how seg? Die weet toch wel wat dat betekent?

Zou Toon haar daardoor verdacht hebben? Misschien wilde hij haar “testen” met zijn hond-vertaling.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #27 Gepost op: 27-03-2022, 23:58:07 »
Zou Toon haar daardoor verdacht hebben? Misschien wilde hij haar “testen” met zijn hond-vertaling.
Dat zou nog kunnen ja, blijft wel een opvallend momentje. Volgens mij was het ook vooral Toon die met goede oplossingen kwam aan het kruiswoordraadsel. En natuurlijk van de balk gevallen. Ze stijgt wel in mijn verdenking in ieder geval om deze actie.

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #28 Gepost op: 28-03-2022, 00:02:57 »
Ze zat effectief bij de belangrijkste post. Het zorgen dat er nog speeltijd was.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Momfer de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #29 Gepost op: 28-03-2022, 06:07:42 »
Emmanuelle deed een Everonnetje.
Tegen Yens zeggen dat je hem verdenkt was compleet onnodig.
Er is ook geen enkele reden om op je partner te stemmen in deze opdracht.
Als je partner de mol is ben je automatisch door en hoef je niet bang te zijn voor de test.
Je zaait alleen twijfel bij Yens. Misschien in de hoop dat hij daardoor gaat wisselen van partner en 2000 euro uit de pot speelt.





Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #30 Gepost op: 28-03-2022, 07:18:44 »
Koning Albert is nog altijd niet dood hoor
Dat had ik eerder ook al aangegeven.
Maar voor het resultaat maakt het niks uit. Chirac aanzien voor Albert en zeggen Albert, die is dood heeft hetzelfde resultaat in het spel als zeggen Chirac is dood.
Zou een mol zoiets doen? Alleen om dom over te willen komen. Dat zou dan haar spelletje zijn.
Dat zie je terug bij de partner eliminatie. Een excuus om op Yens te stemmen.
Dat zie je terug bij de schatkist, waar Toon alle vragen beantwoord.
Dat zag je ook bij Dolly ipv DP: Dommetje spelen.
Bij de food-recensent had ze niet de beste positie. Je kon beter als kelner beginnen en dan gaan koken.
« Laatst bewerkt op: 28-03-2022, 09:42:14 door foxhunter »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #31 Gepost op: 28-03-2022, 08:10:15 »
Het wordt toch al een lijstje met vreemde actietjes bij haar. Toch maar goed in de gaten blijven houden die Manu.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #32 Gepost op: 28-03-2022, 08:53:04 »
Koning Albert II is nog onder ons, Chirac niet meer. Dus wel degelijk een molpunt voor Manu hier.

En dan de leeuw niet benoemen? Ze spreekt de L nog bijna uit en houdt dan op het laatst in. Was ze zelf ook verbaasd dat Toon het niet wist?

Uit het gesprekje met de mol blijkt dat die nu haast niet verdacht wordt. Maar de mol was daar zelf nogal onzeker over. Dat kan erop wijzen dat er een opvallende mol actie is geweest, waar de mol dus blijkbaar wel mee weggekomen is. Zou dat de leeuw-actie kunnen zijn geweest?

Deze tunnel lonkt!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #33 Gepost op: 28-03-2022, 09:37:34 »
Koning Albert II is nog onder ons, Chirac niet meer. Dus wel degelijk een molpunt voor Manu hier.
Alleen stond Koning Albert II niet bij de tien mensen, dat was Jacques Chirac, die door Manu benoemd werd als Koning Albert II.
Door de foute aanname van Manu dat het Koning Albert II was, door de foute aanname van Manu dat koning Albert II dood is, heeft ze de vraag uiteindelijk toch goed, want Jacques Chirac is overleden. Het is 1 van de 2: dommigheid of gespeelde dommigheid. Ik zou zeggen gespeelde dommigheid.

Hoop dat die kwartjes op de juiste plek gaan vallen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #34 Gepost op: 28-03-2022, 09:58:58 »
Het is gemeen, maar we kunnen er niet over uit. Op Yens invullen was gewoon oerdom. Of ze is echt niet slim, of ze speelt dit als de mol. Ik hoop voor haar het tweede.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #35 Gepost op: 28-03-2022, 10:04:33 »
We weten niet zeker of Emanuelle op Yens gestemd heeft, het wordt wel gesuggereerd, maar weten alleen dat ze (volgens eigen zeggen) haar eigen tactiek heeft gevolgd en dus niet gestemd heeft volgens afspraak. Wat die afspraken precies waren weten we niet en dat moet toch over meer gegaan zijn dan alleen de kwestie of Manu Yens verdacht vindt of niet.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #36 Gepost op: 28-03-2022, 10:28:42 »
Ik houd het er voorlopig bij dat het mij niet lijkt alsof ze acteert dom te zijn. Ook al bij die eenvoudige kruiswoordpuzzel.
Geen handige kandidaat voor de rest van de groep.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #37 Gepost op: 28-03-2022, 10:44:40 »
Op Yens invullen was gewoon oerdom.
Tenzij Yens besloot om van partner te wisselen, dan was er geen geld verdiend.
En hij moest dat ook nog eens helemaal beslissen, want alle anderen hadden al ja tegen elkaar gezegd, dus hij had de macht over 2000 euro.
Ze hadden deze aflevering nog geen geld verdiend, dat is mogelijk de reden dat Emanuelle en Yens als laatsten gingen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #38 Gepost op: 28-03-2022, 11:32:34 »
Tenzij Yens besloot om van partner te wisselen, dan was er geen geld verdiend..

Ik geef ook aan dat als ze de mol is dit wel een goede tactiek was.

En naar Heinz toe, als kandidaat handelt ze hier gewoon niet slim. Ongeacht ze Yens verdenkt of niet, je moet samen werken anders nemen je kansen om af te vallen drastisch toe.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #39 Gepost op: 28-03-2022, 11:35:55 »
Het hoeft niet per se dom te zijn om het niet eens te zijn met de tactiek die Yens wilde toepassen aangezien we niet weten wat die tactiek was. Stemmen op Yens was wel dom geweest ja. En het maakt zowel Manu als Yens verdacht dat het erop lijkt dat ze niet duidelijk wisten dat dit dom zou zijn. Maar misschien worden we hier erg gestuurd door de regie/montage, net zoals er erg gestuurd werd op het afvallen van het duo.