Auteur Topic: [kandidaat] Emanuelle  (gelezen 17596 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #40 Gepost op: 28-03-2022, 11:41:19 »
Het is inderdaad wel vreemd dat Yens niet het argument gebruikt dat op hem invullen geen zin heeft. Misschien is dat argument als nog gebruikt en geknipt. Ik sluit hun beide vooral niet uit als molverdachte. Er was heel de aflevering geen geld verdiend, dus nu ja zeggen kwam wel even goed uit en was acceptabel.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #41 Gepost op: 28-03-2022, 11:51:25 »
Door de foute aanname van Manu dat het Koning Albert II was, door de foute aanname van Manu dat koning Albert II dood is, heeft ze de vraag uiteindelijk toch goed,

Ah ja inderdaad, ik zie het nu. Molpuntje gaat er weer af!
Past wel mooi bij haar opmerking "de box helemaal niet kunnen vinden..." verwarring alom!
« Laatst bewerkt op: 28-03-2022, 12:53:35 door annebeestje »

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #42 Gepost op: 28-03-2022, 12:15:04 »
Manu is een domme kandidaat, ofwel de mol. Eigenlijk alleen in het tweede scenario vind ik haar leuk.

(zeg niet dat ze dom is, maar als kandidaat maakt ze domme keuzes)

Ben overigens sowieso nog niet echt gecharmeerd van deze groep kandidaten, maar dat kan wellicht nog groeien.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #43 Gepost op: 28-03-2022, 16:35:42 »
Bij het overdragen van de keuken aan Bert en Sven zegt Emanuelle dat voor het voorgerecht alleen nog de gofio ontbreekt terwijl ook de munt nog ontbreekt. Misschien een molactie, ook al zijn ze er toch snel achtergekomen dat de munt ook ontbrak.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #44 Gepost op: 28-03-2022, 16:37:21 »
Ik vind al haar molacties zo nietszeggend om eerlijk te zijn.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #45 Gepost op: 28-03-2022, 16:46:51 »
Manu is een domme kandidaat, ofwel de mol. Eigenlijk alleen in het tweede scenario vind ik haar leuk.

Of ze probeert Yens dol te draaien…..
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #46 Gepost op: 28-03-2022, 17:20:31 »
Ik vind al haar molacties zo nietszeggend om eerlijk te zijn.
Inderdaad. Wat heeft het bv. voor zin om 'leeuw' te verzwijgen, als alle anderen daar samenkomen en gaan helpen puzzelen? Dat gaat gevonden worden, en dan heb je jezelf onnodig verdacht gemaakt.
Ze had als mol liever het laatste woord van het kruiswoordraadsel niet opgelost, maar dat deed ze dan wel weer heel voortvarend. Van het laatste woord ROTS stond zo te zien alleen nog maar de O. "Welk dier staat er op de BOOT" had gekund, en dan tijd verspillen met het zoeken naar boten bijvoorbeeld. :) Of was de S ook gevonden?

EDIT: ook zeer onwaarschijnlijk dat zij als mol Toon alle antwoorden laat vinden, en zelf niets bijdraagt. Hoe verdacht wil je jezelf maken bij Toon? De 'makkelijke' letters had ze best voor haar rekening kunnen nemen.
Ik vermoed dat ze wel juiste antwoorden heeft gegeven, maar dat die uit de edit zijn gelaten. Of anders, dat ze zichzelf expres verdacht heeft gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 28-03-2022, 17:44:42 door Molest »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #47 Gepost op: 28-03-2022, 17:40:16 »
Inderdaad. Wat heeft het bv. voor zin om 'leeuw' te verzwijgen, als alle anderen daar samenkomen en gaan helpen puzzelen? Dat gaat gevonden worden, en dan heb je jezelf onnodig verdacht gemaakt.
Ze had als mol liever het laatste woord van het kruiswoordraadsel niet opgelost, maar dat deed ze dan wel weer heel voortvarend. Van het laatste woord ROTS stond zo te zien alleen nog maar de O. "Welk dier staat er op de BOOT" had gekund, en dan tijd verspillen met het zoeken naar boten bijvoorbeeld. :) Of was de S ook gevonden?

Ja, daarom verdenk ik haar ook niet ::vergroot::.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #48 Gepost op: 28-03-2022, 17:56:34 »
Inderdaad. Wat heeft het bv. voor zin om 'leeuw' te verzwijgen, als alle anderen daar samenkomen en gaan helpen puzzelen? Dat gaat gevonden worden, en dan heb je jezelf onnodig verdacht gemaakt.
Ze had als mol liever het laatste woord van het kruiswoordraadsel niet opgelost, maar dat deed ze dan wel weer heel voortvarend. Van het laatste woord ROTS stond zo te zien alleen nog maar de O. "Welk dier staat er op de BOOT" had gekund, en dan tijd verspillen met het zoeken naar boten bijvoorbeeld. :) Of was de S ook gevonden?

EDIT: ook zeer onwaarschijnlijk dat zij als mol Toon alle antwoorden laat vinden, en zelf niets bijdraagt. Hoe verdacht wil je jezelf maken bij Toon? De 'makkelijke' letters had ze best voor haar rekening kunnen nemen.
Ik vermoed dat ze wel juiste antwoorden heeft gegeven, maar dat die uit de edit zijn gelaten. Of anders, dat ze zichzelf expres verdacht heeft gemaakt.

Op het moment dat ze de vraag ontcijferen zie je een shot van de zijkant genomen waar de hele puzzel op staat. Het is heel moeilijk te zien, maar volgens mij is de onderste regel wel ingevuld en hebben ze de S dus wel gevonden.
Maar ik ben het wel eens met het feit dat het als mol niet nodig was om 'leeuw' te verzwijgen en helemaal geen goede antwoorden te vinden.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #49 Gepost op: 28-03-2022, 21:02:07 »


Bekijk Emanuelle's tot en met aflevering 2 bijgewerkte kandidatenpagina hier. En vermeld het in dit topic als je interessante aanvullingen hebt. ::vergroot::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #50 Gepost op: 28-03-2022, 21:39:51 »
Een gemiddelde kandidaat bij de executie zetten we even op 6 op 20 vragen goed
Dan komt een duo kandidaten dus uit op 12/40.

Er wordt gesuggereerd dat Manu op yens heeft gestemd bij de test , als dat de mol was was ze al safe en was dat een domme keuze. Als hij niet de mol is zijn die vragen al fout en kunnen ze laag eindigen .

Maar wat als ze nu eens wil testen of yens de mol is?  Ze vult alles in op zichzelf en weet dus gewoon dst ze laag scoort . Stel een 2/20, dan moet yens haar redden en dat kan enkel door dat yens de test exceptioneel goed maakt of de mol is . Durft Manu hier dat risico te nemen en is ze slim om dit te bedenken  ?

Iets in de interactie bij de executie tussen Manu en yens voelt vreemd aan . Maar ik acht Manu niet in staat om dit risico te lopen , ik laat in het midden of ze deze tactiek kon bedenken .

Wat wel nog kan is dat Manu de mol is en hier een afvallige kandidaat probeert te spelen tegenover yens.

Offline OkeBenMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #51 Gepost op: 28-03-2022, 21:45:49 »
Maar wat als ze nu eens wil testen of yens de mol is?  Ze vult alles in op zichzelf en weet dus gewoon dst ze laag scoort . Stel een 2/20, dan moet yens haar redden en dat kan enkel door dat yens de test exceptioneel goed maakt of de mol is . Durft Manu hier dat risico te nemen en is ze slim om dit te bedenken  ?

Dan kan je toch beter een aflevering later de test op Yens in te vullen met een tunnelvisie. En nu nog profiteren van het feit dat je doorgaat als je al goed zit en intussen je 'reservemol' testen met deze test.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #52 Gepost op: 28-03-2022, 22:44:20 »
Manu kijkt inderdaad vreemd.

Ik zie een kandidaat die haar mol te pakken denkt te hebben. Ze heeft alles ingezet op Yens en is alsnog door, dus denkt nu goed te zitten. Wat uiteraard niet zo hoeft te zijn. Dan zal ze binnenkort grote kans maken om gedesillusioneerd af te vallen of ze zit wel goed...

Of ik zie een mol die er lol in heeft om Yens zenuwachtig te maken.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #53 Gepost op: 29-03-2022, 09:37:39 »
Het is gemeen, maar we kunnen er niet over uit. Op Yens invullen was gewoon oerdom. Of ze is echt niet slim, of ze speelt dit als de mol. Ik hoop voor haar het tweede.
Of derde optie: ze probeert zichzelf in de running te krijgen als molverdachte ::vergroot::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #54 Gepost op: 29-03-2022, 19:48:29 »
Geen idee hoe ik het moet interpreteren, maar voordat je afl 2 op Goplay start, zie je het shot van de samengestelde mol en vervolgens een paar dingen die wijzigen in het gezicht (na afvallen Gretel).

De neus wijzigt zichtbaar in een bredere neus met een klein streepje erboven. Zou dit de neus van een van de finalisten of mol zijn?

Ik heb alle neuzen bekeken, maar kan er niet veel van maken. De breedte van manu maar neusgaten kloppen niet. Of het zijn nog 2 gemixte neuzen.

Iemand die hier chocola van kan maken (is dat ook een Belgische uitdrukking?)



Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #55 Gepost op: 29-03-2022, 19:49:57 »
Dit was de neus van Jens.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #56 Gepost op: 29-03-2022, 20:14:09 »
Ik snap je opm even niet helemaal  ::schaam::

De wijziging in neus was toch na afl 1? Na iedere afl vervallen toch de gezichts kenmerken van de afvaller? En komt meer en meer de mol tevoorschijn? (Uiteindelijk hou je natuurlijk de finalisten over). Dan neem ik aan dat de nieuwe neus van een van de finalisten of mol is, dat kan dan niet de neus van Jens zijn (lijkt er ook niet op).


De onderste is de oude foto, de bovenste na afl 1. De neus is gewijzigd, maar in wie?

Toevoeging: ik plaatste het hier omdat ik aan de neus van Manu dacht, maar Kan beter bij hints topic misschien. Excuus.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2022, 20:17:51 door Rozz75 »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #57 Gepost op: 31-03-2022, 10:58:02 »
Manu speelt veel 'dommetje'.
Bij het lezen van de kaart: 8 meter. Diep. Zou dat niet diep zijn om te graven?
De vragen bij het kruiswoordraadsel zijn ook vrij simpel, toch beantwoord ze er bijna geen een, laat het voornamelijk aan
Toon over.
Bij Leon, alom begrepen als slechte nepmolactie van een kandidaat.
Ik vind die 'domheid' ongeloofwaardig worden. Dit is meer een mol die een imago aan het opbouwen is, dan een kandidaat die minder geschikt is voor dit spelletje.

Ook in de opdracht food recensent met de Gofio. Gofio voor, Gofio na, maar Gofio? ho maar. En gerecht voor gerecht, dus niet plannen. Koken is plannen. Als niet zo goede kok zorg ik altijd a) dat ik de ingredienten heb, b) dat e.e.a. al gesneden is alvorens ook maar te beginnen, anders loopt het in de soep. Kok Manu plant niet, integendeel ze houdt de planning tegen.

Opvallend ook de scene met de handdoeken voor Jens en Bert in het zwembadje. Bij de tweede handdoek kijkt Manu over de schouder van Uma al naar het kaartje.
Net zoals ze naar Jens glimlachte alvorens ze Jens voor het eerst zag (net zoals Bert, Yens, Uma en Anke n aflevering 1).

Bij de schatkist nog: Manu heeft wel zin in wat fysieks?
Wat mij ook verbaasde was hoe alle vier naar de piraat toe gingen. Muziek begint, piraat gaat klaar staan en dan komen de kandidaten nog aan rennen. Alle vier. Is hier bewust niet over overlegd? Het was toch essentieel om klaar te staan? Sven kwam veel te onrustig aan, Uma was ook al laat. Waarom zijn zij niet dusdanig geinformeerd dat zij zich tijdig konden voorbereiden?

Bij de relatietherapeut, hoe Manu dit speelt. Ik zit o.a. op jouw Yens (Everon/Thomas). En geen informatie delen; ze is haar eigen weg gegaan. Laat me door anderen niks wijs maken. Dat Yens hier deze zenuwen krijgt is ook wel logisch.

Bij de briefing: Manu komt uit het 'keiengebied'. Keigoed. En Leon viel misschien op, maar Manu is nauwelijks in beeld bij de andere kandidaten, Yens daarentegen.....

Ik ga weer een ronde voor Manu.

« Laatst bewerkt op: 31-03-2022, 11:00:58 door foxhunter »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #58 Gepost op: 31-03-2022, 11:18:31 »
Ze speelt misschien mogelijk een dom typetje, maar ze heeft zichzelf al twee keer buitenspel gezet (kisten, als eerste koken). Dat is al veel. Als ze dan eens op sleutelpositie staat, oké, ze valt van de balk, maar verder dan dat komt ze niet met mogelijke molacties.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #59 Gepost op: 31-03-2022, 11:39:33 »
Koken is plannen. Manu wil gerecht voor gerecht. Dat is plannen tegenhouden.
De aardappelen hadden op tijd binnen moeten komen.
En de Gofio. Wat is Gofio? Waar is de Gofio. Maar uitbeelden, nee, dat moest Nele doen.
Inderdaad een beperkte invloed hier voor Manu, maar wat ze kon doen heeft ze gedaan.