Auteur Topic: [kandidaat] Emanuelle  (gelezen 17611 keer)

Online Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #60 Gepost op: 31-03-2022, 12:04:06 »
Als ze door invloed van anderen op die positie was gekomen doet ze op deze manier inderdaad wat ze kan doen daar. Maar zodra ze gaan verdelen steekt Emanuelle haar hand op en zegt dat ze kok wil zijn. Ze zet zichzelf dus bewust op die positie, daar doet ze inderdaad wat je kan doen als je de mol zou zijn, maar op beide andere posities heb je nog veel meer invloed. Voor hetzelfde geld waren er al heel erg snel 2 kelners af die het overnemen en wel kiezen om te plannen. Je hebt als eerste kok geen invloed op hoe lang je invloed hebt op de opdracht

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #61 Gepost op: 31-03-2022, 13:36:58 »
Als Emanuelle eigenlijk een heel erg slimme vrouw is, dan mag ze wat mij betreft een Oscar krijgen voor haar acteerprestaties, maar vooralsnog acht ik die kans net zo klein als dat ze voor een prijs zal afreizen naar Stockholm of Oslo...

Wat dan natuurlijk nog rest is dat de productie deze keer bewust een groot risico heeft genomen door een niet al te slimme kandidaat Mol te maken. Daarmee zetten ze dan de kandidaten flink op het verkeerde been en word ik mooi geconfronteerd met vooroordelen. Dus mocht ze toch de Mol zijn: chapeau!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #62 Gepost op: 31-03-2022, 15:57:01 »

Inderdaad een beperkte invloed hier voor Manu

En in de meeste andere opdrachten. Wat saai voor een mogelijke mol.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #63 Gepost op: 2-04-2022, 00:57:48 »
Ze speelt misschien mogelijk een dom typetje, maar ze heeft zichzelf al twee keer buitenspel gezet (kisten, als eerste koken). Dat is al veel. Als ze dan eens op sleutelpositie staat, oké, ze valt van de balk, maar verder dan dat komt ze niet met mogelijke molacties.

Ja, eens met alles. Dat zijn serieuze minpunten voor het molschap van Emanuelle.
Maar toch blijf ik haar verdacht vinden.  ;D Haar reacties komen minder natuurlijk op mij over en ze heeft gekke dingen gedaan. Nog geen reden om haar als hoofdverdachte te kiezen - genoeg andere kandidaten die ook nogal verdacht zijn - maar haar wegstrepen lukt me in ieder geval nog niet.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #64 Gepost op: 3-04-2022, 22:16:10 »
Mericulus. ::rofl::

Als ze de Mol is, toch wel petje af hoor. Erg gedurfd allemaal.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #65 Gepost op: 3-04-2022, 23:27:38 »
Acteren kan ze zeker.  ::jaja::
Of ze de mol is... Ik houd er rekening mee. Maar het zou zomaar kunnen dat ze een warrige en verdachte kandidaat is. Ik weet niet zo goed wat de waarheid is bij haar.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #66 Gepost op: 3-04-2022, 23:34:04 »
El Leon... ma how seg? Die weet toch wel wat dat betekent?
Opmerkelijk dat ze el leon niet wist, maar een Spaanse zin wel moeiteloos wist te vertalen  ::vergroot::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #67 Gepost op: 3-04-2022, 23:46:51 »
Ik hou me nog even afzijdig over haar, maar ze komt op mijn speciale lijstje van kandidaten.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #68 Gepost op: 3-04-2022, 23:50:09 »
Het is mij wat te gemakkelijk allemaal / weinig subtiel als zij de mol is.
Als ze de mol was geweest, waren ze ook vast wel een of twee keer met haar gaan duiken vantevoren. Maar goed, niets is wat het lijkt…..
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #69 Gepost op: 3-04-2022, 23:54:52 »
Beetje Milouska vibes, mocht ze de mol zijn.
Ze spreekt een beetje Spaans geloof ik? Wel weer apart dan dat ze wederom geen gebruik maakte daarvan. Waarom ging ze niet op straat zoeken tussen het publiek naar de modellen? Maar de irritatie in de buggy richting Anke leek oprecht..
Ze komt op 2 voor mij qua verdachten (1. Bert).

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #70 Gepost op: 3-04-2022, 23:55:50 »
Het is mij wat te gemakkelijk allemaal / weinig subtiel als zij de mol is.
Als ze de mol was geweest, waren ze ook vast wel een of twee keer met haar gaan duiken vantevoren. Maar goed, niets is wat het lijkt…..
Tenzij ze dat echt eng vindt en dan kun je dus als strategie bedenken dat uit te diepen en daarmee tijd te rekken (niet gelukt overigens, maar toch).

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #71 Gepost op: 3-04-2022, 23:58:31 »
Als ze de mol is, is haar tactiek die van de menselijke verkeersdrempel uithangen. 'Gewaagd' is één woord... :-X
Woosie down?

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #72 Gepost op: 4-04-2022, 00:04:37 »
Manu is, na het kijken van afl. 3, mijn mol. Ik vond dat ze erg goed acteerde in de film. Ik denk dat ze vanaf het begin van De Mol zich anders voordoet dan dat ze is. Ze is veel slimmer en gewiekster dan de edit doet geloven, op mij komt ze over als een onschuldig en beetje naïef type. Ik denk dat de productie haar kwaliteiten voor een goede mol heeft gezien. In het seizoen in Griekenland ontmaskerde ik ook de mol op basis van een acteerfilmpje dat na de raft-opdracht werd getoond. Ik hoop dat ik het nu weer goed heb.

Aflevering 3: Manu houdt de groep ontzettend op door niet te durven. Ik denk dat dat gespeeld was als de mol is. Een beetje als de mol van een aantal seizoenen terug in de kruipruimtes.

Daarnaast leerde ze de informatie erg drammend uit haar hoofd waardoor Phillipe minder kon oppikken.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #73 Gepost op: 4-04-2022, 00:22:35 »
Ik vond t raar dat zij niet in t groepje spaans spreken ging

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #74 Gepost op: 4-04-2022, 09:33:32 »
Het is mij wat te gemakkelijk allemaal / weinig subtiel als zij de mol is.
Als ze de mol was geweest, waren ze ook vast wel een of twee keer met haar gaan duiken van te voren. Maar goed, niets is wat het lijkt…..
Reken er maar op dat de mol hier op voorbereid is. Haar 'doorzettingsvermogen' kostte heel veel tijd.
Als weifelende/angstige kandidaat had je toch iets eerder opgegeven, juist om de ander de tijd te bieden? Nu was het alweer op het randje of Uma het nog ging redden of niet. Maar Uma ging 'spaarzaam met haar zuurstof om als een echte duiker' en redde de opdracht.
En bij de astronautenoefening is het dat Sven met al zijn kennis zo snel naar voren ging, want Manu was te laat aan de finish. Liep ook verdwaasd rond met die 3D bril bij het basketbal. Manu had de kennis goed geoefend en Philippe zelfs afgekapt bij de planetenvolgorde. Hier was ze heel bazig bezig.
En dan klopt het als een bus met de molbriefing.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #75 Gepost op: 4-04-2022, 10:36:47 »
Jaren geleden speelde Milouska in WIDM, ik vond haar sloom, irritant en dom, en zag haar niet als mol! Zij bleek dit wel te zijn en ook nog eens een slimme dame. Iemand die je niet zo leuk vindt zie je ook minder snel als mol. De andere kandidaten vinden haar ook irritant, en dat zie je volgens mij ook met Manu gebeuren.
Speelt zij hetzelfde als milouska? Ik durf haar niet af te strepen..

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #76 Gepost op: 4-04-2022, 11:01:35 »
Reken er maar op dat de mol hier op voorbereid is. Haar 'doorzettingsvermogen' kostte heel veel tijd.
Als weifelende/angstige kandidaat had je toch iets eerder opgegeven, juist om de ander de tijd te bieden? Nu was het alweer op het randje of Uma het nog ging redden of niet. Maar Uma ging 'spaarzaam met haar zuurstof om als een echte duiker' en redde de opdracht.

Maar waarom dan jezelf laten koppelen aan de ervaren Uma? Je kunt met je twijfelactie nog beter mollen bij iemand die zelf ook niet zo goed kan duiken en niet zo spaarzaam is met zuurstof.

Ik zit nu al in een ontzettende Manu-tunnel, maar probeer tegelijk ook nog heel kritisch te zijn. Het ligt er op het moment echt te dik bovenop...

Weet je, het punt met Manu is voor mij dat ze niet zo sprankelend of interessant overkomt als kandidaat. Ze is stil, toont weinig initiatief. Sukkelt er eigenlijk een beetje achteraan. Om die reden zie ik haar ook eerder als onzekere mol, dan als kandidaat. Ik kan helaas de extra filmpjes niet zien vanuit NL, dus misschien is mijn beeld van haar nog niet compleet.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2022, 12:51:01 door annebeestje »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #77 Gepost op: 4-04-2022, 12:05:47 »
Je kunt je idd afvragen waarom iemand die alles eng en moeilijk vindt wordt gecast als kandidaat.. aan de andere kant draagt het wel bij aan een divers en spraakmakend gezelschap?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #78 Gepost op: 4-04-2022, 12:06:13 »
Maar waarom dan jezelf laten koppelen aan de ervaren Uma? Je kunt met je twijfelactie nog beter mollen bij iemand die zelf ook niet zo goed kan duiken en niet zo spaarzaam is met zuurstof.

Misschien omdat het best gevaarlijk was wat Emanuelle deed, vanuit 5m diepte opeens snel naar boven? (dat begrijp ik van JoligMolletje die e.e.a. heeft uitgelegd vanuit duikersperspectief in het opdrachtentopic) Dan kun je beter samen zijn met een ervaaren duiker. Kan natuurlijk ook zijn - en dat lijkt mij logischer - dat ze echt bang was.

Maar je zou verwachten dat ze dat heeft voorbereid als ze de mol is. Ik weet het nog steeds niet bij Emanuelle. Ik heb wel een rode vlag bij haar (weet niet of dat terecht is  ::) ): als ze het is, lijkt het mij supergedurfd wat ze allemaal doet (vertragen, verwarring zaaien, 'makkelijke dingen' opeens niet weten). Maar ze zou voor mij ook zomaar een onhandige/onzekere kandidaat kunnen zijn.

Nele verdacht haar wel, (de vorige afl.) dacht ik. En ik krijg vanuit de montage de indruk dat ze op de juiste mol zat. Dus misschien toch? Hopelijk brengt afl. 4 meer duidelijkheid.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #79 Gepost op: 4-04-2022, 12:26:52 »
Maar waarom dan jezelf laten koppelen aan de ervaren Uma? Je kunt met je twijfelactie nog beter mollen bij iemand die zelf ook niet zo goed kan duiken en niet zo spaarzaam is met zuurstof.

Ik zit nu al in een ontzettende Manu-tunnel, maar probeer tegelijk ook nog heel kritisch te zijn. Het ligt er op het moment echt te dik bovenop...

Weet je, het punt met Manu is voor mij dat ze niet zo sprankelend of interessant overkomt als kandidaat. Ze is stil, toont weinig initiatief. Sukkelt er eigenlijk een beetje achteraan. Om die reden zie ik haar ook eerder als onzekere mol, dan als kandidaat. Ik kan helaas de extra filmpjes niet zien vanuit NL, dus misschien is mijn beeld van haar nog niet compleet.
Manu speelt dommetje, is traag, slecht bij de opdrachten. Zij wordt door de kandidaten weinig verdacht, zelfs Uma na de duikproef geeft haar nog een knuffel. Zo van : geeft niet joh, je kan het ook niet helpen. Terwijl toch echt de tijd van Uma grotendeels werd gesaboteerd. Ook bij Philippe in de buggy gingen geen alarmbellen af. Hij bleef niet bij haar in de buurt, maar liet haar achter.
Dus ja, ons valt het wel op dat Manu mogelijk een spelletje speelt, maar de kandidaten zien haar niet als mol. Daarvoor is het nog te licht wat Manu doet.