Auteur Topic: [kandidaat] Emanuelle  (gelezen 17597 keer)

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #80 Gepost op: 4-04-2022, 12:28:38 »
Als Emanuelle wél de mol is zou ik inmiddels toch al wat meer commentaren zoals bij Milouschka verwachten qua ergernis aan dommigheid door andere kandidaten

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #81 Gepost op: 4-04-2022, 12:35:28 »
Ik bedoel milouska uit afl 6, niet de kokkin miljouschka. Even voor de duidelijkheid  ::tandpastasmiley::

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #82 Gepost op: 4-04-2022, 12:37:02 »
Oja ik ook, was alleen even kwijt hoe ik die naam wél schreef  :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #83 Gepost op: 4-04-2022, 14:29:14 »
Mericules komaan, Manu is gewoon niet zo slim. Zo iemand maken ze niet de mol.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #84 Gepost op: 4-04-2022, 14:44:43 »
Mericules komaan, Manu is gewoon niet zo slim. Zo iemand maken ze niet de mol.
Lets hope so. Milouska vond ik geweldig.. dit is gewoon irritant. De duiktijd opeisen omdat je als mol paniek wil faken is echt een no fly zone wat mij betreft. Hoe zwak zou dat zijn zeg.. bah. En dat getetter in die wagen.. Philippe compleet negeren. Ik vind haar 0 vergelijkbaar met Milouska. Nooit gestoord aan haar.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #85 Gepost op: 4-04-2022, 14:49:30 »
Ik snap de "Haat" die Manu krijgt niet helemaal. Ik vind haar gewoon een leuke opgetogen kandidaat. (Hopelijk mol.)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #86 Gepost op: 4-04-2022, 15:47:47 »
Als Emanuelle wél de mol is zou ik inmiddels toch al wat meer commentaren zoals bij Milouschka verwachten qua ergernis aan dommigheid door andere kandidaten

De dynamiek in deze groep is heel anders dan destijds met die BN'ers. Buiten de opdrachten om zijn ze, zo valt me op, onmiddellijk ontzettend sociaal en al vrijwel direct na de eerste kennismaking op het kleffe af met elkaar. Over Milouska was er echte ergernis bij met name Frédérique en Richard, waardoor ze ook min of meer werd buitengesloten uit de kliekjes die gaandeweg ontstonden. Emanuelle is heel dominant en weinig nuttig in de opdrachten, maar wordt ondertussen kennelijk wel erg sympathiek gevonden. 

Persoonlijk vond ik haar gisteren ook wel een beetje over de top, met haar dominante gedrag, het duikfiasco en haar plotseling hervonden beheersing van het Spaans. Ik kijk niet al te reikhalzend uit naar hoe ze volgende week die fietsopdracht eindeloos gaat ophouden terwijl ze aangemoedigd wordt door de anderen.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2022, 16:14:16 door Michmol »
Woosie down?

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #87 Gepost op: 4-04-2022, 16:08:25 »
Haar paniek bij het duiken lijkt me niet geacteerd.

Al kan een mol natuurlijk ook onverwacht panikeren, zelfs als diegene de opdracht heeft geoefend.
Duiken in een zwembad is heel anders dan in zee.
Dat zou ook haar uitspraak  ‘ik moet dit kunnen’ en het blijven proberen kunnen verklaren. Wie weet had ze een mooie molactie onderwater bedacht.

Maar voor mij is het toch een minnetje bij één van mijn potentiële mollen.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #88 Gepost op: 4-04-2022, 16:51:43 »
Wat een keiharde kritiek op een jonge vrouw die iets graag wilde, maar niet helemaal durfde.
Vind haar een leuk aanwezige, fanatieke kandidate.

Ik zou het persoonlijk wel leuk vinden als ze de Mol is, en een gewaagde molactie bij de duikers. Het feit dat sommige mensen zo'n molactie een zwaktebod noemen, riekt een beetje naar "ik vind haar niet leuk dus alles wat zij zou doen als Mol is stom" :-X
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #89 Gepost op: 4-04-2022, 16:55:51 »
Wat een keiharde kritiek op een jonge vrouw die iets graag wilde, maar niet helemaal durfde.
Vind haar een leuk aanwezige, fanatieke kandidate.

Ik zou het persoonlijk wel leuk vinden als ze de Mol is, en een gewaagde molactie bij de duikers. Het feit dat sommige mensen zo'n molactie een zwaktebod noemen, riekt een beetje naar "ik vind haar niet leuk dus alles wat zij zou doen als Mol is stom" :-X

Dan is er iets mis met je neus  ;)  Van mij mag Emanuelle best de mol zijn, maar ik vind de 'ik durf niets, kan niets en weet niets maar ben wel heel gezellig in de groep'-tactiek niet al te spectaculair, ook al omdat die inmiddels al vaker is toegepast.

Persoonlijk vind ik die tactiek als mol een beetje gemakzuchtig: als je jezelf uitschakelt bij de fysieke opdrachten (ik hou m'n hart vast voor de fietstocht van volgende week) hoef je verder ook niets meer te doen om een opdracht te saboteren.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2022, 16:58:45 door Michmol »
Woosie down?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #90 Gepost op: 4-04-2022, 16:58:23 »
Snap het ook  niet. Margriet was ook irritant, maal wel de mol. Manu irriteert ook, maar heeft vooral ook een grappig kantje.  Ik kan de humor er wel van inzien. Beetje bij beetje meer irriteren, ergens gaan de kandidaten een punt bereiken, dat ze iets gaan vermoeden.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #91 Gepost op: 4-04-2022, 17:11:10 »
Wat Manu doet in de duikopdracht is gevaarlijk en kan daardoor gewoonweg geen molactie zijn. Dat is een risico dat de makers niet kunnen lopen. Manu deed een veel te snelle ongecontroleerde opstijging vanaf 5-6 m. Je zag de instructeur proberen haar af te remmen, want dat is serieus gevaarlijk. Haar paniek lijkt me vanuit duikers perspectief ook authentiek. Als ze de mol zou zijn zou ze ongetwijfeld geoefend hebben met duiken en (als ze het te eng vond) proberen bij een andere groep uit te komen om deze opdracht niet uit te hoeven voeren. Dat ze toch bij deze groep zit en zo gevaarlijk gedrag vertoont, zorgt er voor mij voor dat er een streepje door Manu gaat als mol.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #92 Gepost op: 4-04-2022, 20:27:14 »
Dat ze toch bij deze groep zit en zo gevaarlijk gedrag vertoont, zorgt er voor mij voor dat er een streepje door Manu gaat als mol.
Ik hoop dat er ook gauw een streepje door Manu gaat als kandidaat want ik begin me wel aan haar te irriteren. Als je na 2 m duiken al problemen hebt en je moet er 10 (?), dan wordt het niets en geef je gewoon op om de rest van de groep niet op te houden, als je kandidaat bent. Snap al niet waarom ze moest duiken.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #93 Gepost op: 4-04-2022, 21:36:08 »


Bekijk Emanuelle's tot en met aflevering 3 bijgewerkte kandidatenpagina hier. En vermeld het in dit topic als je interessante aanvullingen hebt. ::vergroot::

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #94 Gepost op: 4-04-2022, 21:43:00 »
Ik hoop dat er ook gauw een streepje door Manu gaat als kandidaat want ik begin me wel aan haar te irriteren. Als je na 2 m duiken al problemen hebt en je moet er 10 (?), dan wordt het niets en geef je gewoon op om de rest van de groep niet op te houden, als je kandidaat bent. Snap al niet waarom ze moest duiken.

Wat betreft jouw laatste opmerking. Bij deze opdracht wist ze volgens mij van tevoren (als kandidaat dan) niet dat ze zouden gaan duiken toch? Ze koos voor de "kunstgroep".
Of is het wel gezegd dat de kunstgroep ging duiken en heb ik dat even gemist..?

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #95 Gepost op: 4-04-2022, 21:46:15 »
Ik hoop ergens dat ze niet de mol is, maar ze komt zo dom en onhandig over, dat ik anders niet snap waarom ze bij de groep zit.

Online Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #96 Gepost op: 4-04-2022, 22:31:39 »
Wat betreft jouw laatste opmerking. Bij deze opdracht wist ze volgens mij van tevoren (als kandidaat dan) niet dat ze zouden gaan duiken toch? Ze koos voor de "kunstgroep".
Of is het wel gezegd dat de kunstgroep ging duiken en heb ik dat even gemist..?
Nee, ze wisten niet dat ze gingen duiken, maar Emanuelle heeft meerdere keren opnieuw geprobeerd af te dalen, maar ze raakte op maximaal 5 meter steeds in paniek. Ze had inderdaad eerder kunnen inzien dat dit gewoon niet ging voor haar en ze op deze manier nooit tot 12 meter zou komen, en daarom de begeleider alleen met Uma moeten laten gaan

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #97 Gepost op: 4-04-2022, 23:13:46 »
Ik vrees dat we hier niet te maken hebben met een slimme dame die speelt dat ze dom is, maar met iemand die echt behoorlijk dom is. Zo dom, dat ze niet eens door had dat ze zichzelf in gevaar bracht! Laat dit een leerpunt zijn voor de makers, want dat idioot snel opstijgen van 5 meter diepte had verkeerd kunnen aflopen. Ze hadden haar tegen zichzelf in bescherming moeten nemen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #98 Gepost op: 4-04-2022, 23:30:22 »
Ik vrees dat we hier niet te maken hebben met een slimme dame die speelt dat ze dom is, maar met iemand die echt behoorlijk dom is. Zo dom, dat ze niet eens door had dat ze zichzelf in gevaar bracht! Laat dit een leerpunt zijn voor de makers, want dat idioot snel opstijgen van 5 meter diepte had verkeerd kunnen aflopen. Ze hadden haar tegen zichzelf in bescherming moeten nemen.

Niet tof ::ohno::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #99 Gepost op: 4-04-2022, 23:34:02 »
De nultijd is een maximale tijd die je op een diepte mag doorbrengen om een directe opstijging naar de oppervlakte te mogen maken.
De nultijd bij een eerste duik naar 12 meter diep is 147 minuten.
De nultijd staat in de zwarte vakjes onderaan in de kolom.
Welk risico liep Manu eigenlijk? Ze ging maar tot 5 meter. Daar is geeneens een duiktabel voor beschikbaar.

http://www.duikenmetvrienden.nl/oud/userdp.pdf

Waar komt dat idee vandaan dat het gevaarlijk is wat Manu deed?