Auteur Topic: [kandidaat] Emanuelle  (gelezen 17854 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #100 Gepost op: 4-04-2022, 23:50:18 »
Dat komt hier vandaan: https://be.wieisdemol.com/forum/2022/?topic=72172.msg2461850#msg2461850
Joligmolletje heeft duikervaring.

Niet tof ::ohno::

Ik weet niet of je daarmee doelt op mijn reactie of op wat er gebeurde. Mijn reactie komt voort uit irritatie over wat er gebeurde. Dat zag er echt niet fijn uit.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #101 Gepost op: 5-04-2022, 00:01:30 »
Ik weet niet of je daarmee doelt op mijn reactie of op wat er gebeurde. Mijn reactie komt voort uit irritatie over wat er gebeurde. Dat zag er echt niet fijn uit.

Jouw reactie. Jammer dat je tegenwoordig schietschijf bent voor allerlei ongefundeerde meningen van vreemden als je op tv verschijnt. Als je niks aardigs te hebben zegt, zeg dan niks. Iemand een “behoorlijk dom persoon” noemen valt daar imo niet onder.

Als ze echt in paniek raakte, kan je lastig rationaliseren dat snel opstijgen gevaarlijk is, dan zie je het gevaar alleen maar in het water. Beetje begrip zou een mens sieren.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #102 Gepost op: 5-04-2022, 00:05:36 »
Laat ik het dan anders formuleren: mogelijk zou ik IRL de grootste lol met deze dame hebben. Maar ik ben oprecht geschrokken van wat we te zien kregen bij de duikopdracht. Dat vond ik niet tof.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #103 Gepost op: 5-04-2022, 06:45:24 »
@Foxhunter. Zonder al te technisch te worden. Ja ze kon meteen naar boven (zonder decompressie gevaar), maar dan alsnog is het gevaarlijk om zo snel op te stijgen als je niet weet wat je aan het doen bent. Je moet immers uitademen (heeft ze in haar paniek waarschijnlijk niet gedaan). Het is misschien niet dodelijk gevaarlijk wat ze deed, maar gezond en verantwoord is het evenmin. Daarom zie ik haar actie absoluut niet als molactie.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #104 Gepost op: 5-04-2022, 07:40:29 »
Jens en Bert hebben dieper gedoken zonder hulpmiddelen dan Manu, zonder begeleiding in open zee.
Er is geen enkel gevaar geweest bij Manu, anders had de instructeur wel ingegrepen en haar verboden het nog een keer te proberen. Dit valt allemaal ruim binnen acceptabele marges.

Los van de discussie over het duiken, snap ik niks van de stroom aan negativiteit hier. Al die ‘professoren’ met hun mening jagen de molzoekende molloot hier weg. Doe het dan op zijn minst in een apart draadje ‘charlottismefans’ en ga daar lekker lopen klieren. Dan hoef ik en vele anderen dat niet te lezen.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #105 Gepost op: 5-04-2022, 08:20:26 »
Jammer dat je tegenwoordig schietschijf bent voor allerlei ongefundeerde meningen van vreemden als je op tv verschijnt. Als je niks aardigs te hebben zegt, zeg dan niks. Iemand een “behoorlijk dom persoon” noemen valt daar imo niet onder.

Helemaal mee eens. Laten we op dit forum niet de kant van Twitter opgaan en de kandidaten op een vriendelijke en positieve manier blijven bespreken en niet veroordelen. (Wat we ook wel "met respect" noemen maar voor die term zijn enkelen wat allergisch dus ik dacht laat ik het eens anders formuleren. ;))

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #106 Gepost op: 5-04-2022, 08:28:56 »
Los van de discussie over het duiken, snap ik niks van de stroom aan negativiteit hier. Al die ‘professoren’ met hun mening jagen de molzoekende molloot hier weg. Doe het dan op zijn minst in een apart draadje ‘charlottismefans’ en ga daar lekker lopen klieren. Dan hoef ik en vele anderen dat niet te lezen.

Waar ik dan weer een beetje van moet zuchten zijn dit soort meta-discussies die hier strijk en zet ontstaan zodra er ook maar twee commentaren verschijnen die niet hemelhoogjuichend zijn. Dat heet dan onmiddellijk "haat" en "een stroom van negativiteit". Iets meer incasseringsvermogen mag ook wel bij sommige forummers.

Bovendien gaat het in dit geval om een wezenlijke kwestie die geheel on topic is. Emanuelle, afkomstig uit een Portugeestalig land, herkent het Spaanse woord voor 'Leeuw' nadrukkelijk níet, maar vertaalt in de volgende aflevering wél een hele volzin uit het Spaans, inclusief het zeer specifieke woord 'Avontuurtje'. Ze verhaspelt de naam van een overbekende planeet. Ze ratelt hardop door terwijl Philippe een hele berg informatie probeert te onthouden. Met dit soort dingen maakt ze nou eenmaal geen Nobelprijswaardige indruk.

Wanneer men dan ook haar fysieke onhandigheid in ogenschouw neemt, ontstaat het beeld van een weliswaar ongetwijfeld beminnelijke en sympathieke maar voor het slagen van opdrachten niet al te 'nuttige' kandidaat.

Het is echter ook mogelijk dat ze  'naïviteit' en onbeholpenheid voorwendt als moltactiek, à la George en Milouska. Daar moet gewoon over gediscussieerd kunnen worden zonder dat er direct allerlei comments komen over 'de toon van het debat'.
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #107 Gepost op: 5-04-2022, 08:36:56 »
Natuurlijk kan dat allemaal maar dat kan ook zonder iemand tot "heel dom" te bestempelen.

Wat het incasseringsvermogen betreft: dat geldt ook omgekeerd. Als er gezegd wordt dat er allemaal haat is op het forum vind ik dat ook overdreven en niet leuk om te lezen maar kan ik het best negeren. Dat werkt vaak het beste voor een goede sfeer op het forum. Even tot tien tellen en je realiseren dat we hier gewoon op een vriendelijke manier het beste tv-spel ooit bespreken. Niet meer, niet minder.

Nu terug naar Emanuelle.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #108 Gepost op: 5-04-2022, 08:37:15 »
Laat ik het dan anders formuleren: mogelijk zou ik IRL de grootste lol met deze dame hebben. Maar ik ben oprecht geschrokken van wat we te zien kregen bij de duikopdracht. Dat vond ik niet tof.

Ik steun jou bij deze. Het was echt ergerlijk bij deze opdracht. De opdracht erna was ze ook vervelend. Het kunnen niet elk jaar 10 toffe kandidaten zijn die we allemaal leuk vinden. Ik vind het jammer dat we onze mening niet meer mogen uiten.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #109 Gepost op: 5-04-2022, 08:42:37 »
Je mening mag je uiten en die hoeft niet positief te zijn, maar wel graag vriendelijk verwoord.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #110 Gepost op: 5-04-2022, 08:52:48 »
Je mening mag je uiten en die hoeft niet positief te zijn, maar wel graag vriendelijk verwoord.

Ik sympathiseer heus met wat je zegt, maar is "heel dom" nou écht het allerergste wat je over iemand kunt zeggen die geen al te nozele indruk maakt? Ik vind mijn eigen formuleringen ook leuker, maar de verbodenwoordenlat wordt zo wel tamelijk laag gelegd. Ik herinner me uit het seizoen in Argentinië een - zeker achteraf gezien - hilarische tirade van Frédérique die recht in de camera nog wel hardere dingen over Milouska zei.
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #111 Gepost op: 5-04-2022, 09:08:57 »
Nee, dat is niet het allerergste. Maar dat is de discussie ook niet. Ik probeer alleen als moderator te verduidelijken welke kant we niet op moeten gaan. Het zou mooi zijn als we gewoon door kunnen gaan zonder dat er berichten verwijderd hoeven te worden.

Vanaf nu dan? ;)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #112 Gepost op: 5-04-2022, 10:05:15 »
Ik zal erop letten. Dit is nu wel geen social media, voor heel de wereld moet onze mening niet gedeeld worden, maar hier is het ook gewoon relevant in de zoektocht naar de mol.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #113 Gepost op: 5-04-2022, 10:59:02 »
Jens en Bert hebben dieper gedoken zonder hulpmiddelen dan Manu, zonder begeleiding in open zee.
Er is geen enkel gevaar geweest bij Manu, anders had de instructeur wel ingegrepen en haar verboden het nog een keer te proberen. Dit valt allemaal ruim binnen acceptabele marges.

Het verschil met de duik van Jens en Bert is dat die hun adem inhielden. Dan loop je volgens mij geen gevaar op decompressieverschijnselen. Ik zeg dit onder voorbehoud, heb zelf ook ooit wel mijn duikbrevet gehaald, maar het is wat lang geleden.

Op deze website staat dat de longen al vanaf 2 à 3 meter diepte schade kunnen oplopen. Het was dus wel degelijk gevaarlijk wat Emanuelle deed, zij ging tot 5 à 6 meter. Verder was het meteen haar laatste poging, dus ik denk dat de instructeur heeft ingegrepen en haar heeft verboden om nog een keer te gaan.

Als je ziet hoe supervoorzichtig ze bij de raketproef omgaan met Nele, denk ik niet dat ze mol Emanuelle zouden toestaan zo roekeloos te handelen. Op een kandidaat heb je soms geen invloed, maar stel je voor dat je je mol kwijtraakt op deze manier.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #114 Gepost op: 5-04-2022, 11:16:40 »
Dus als ze niet via de luchtslang aan het ademen was, maar 'gewoon' haar adem had ingehouden tot een meter of vijf, dan had ze dit relatief veilig kunnen doen? Is dat dan een mogelijke sabotage en heeft ze dit kunnen oefenen? (Disclaimer, ik weet echt niets van duiken en kan niet beoordelen of dit uberhaupt een realistisch idee is).

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #115 Gepost op: 5-04-2022, 11:24:39 »
Ik vind dat wel een goede vraag. Valt zoiets te saboteren?
En is het ook een mogelijkheid dat de instructeur dan weet dat ze ervaring heeft? (aangezien het op zichzelf een slecht idee is om snel naar boven te gaan, dat werd ook uitgelegd) Anders kan ik niet verklaren dat ze dit deed. Na de mislukte poging 1 zou het normaal gesproken klaar moeten zijn, om de veiligheid van iedereen, lijkt mij (maar ik ben ook geen duiker).

Het kan natuurlijk ook een moment van paniek zijn en dan kun je rare dingen doen; dat is hier het meest logische scenario, denk ik. Maar ook dan blijft het vreemd dat ze poging 2 mocht doen van de instructeur.

Emanuelle vind ik zeer mols, maar door dit twijfel ik er wel aan of ze de mol is: te onbezonnen, lijkt mij. Maar je weet het maar nooit natuurlijk. Als ze het toch heeft voorbereid, is het knap. Maar kan zoiets?
« Laatst bewerkt op: 5-04-2022, 11:28:48 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #116 Gepost op: 5-04-2022, 11:37:31 »
Ik weet niet of het al opgemerkt is, maar het was natuurlijk wel een verwijzing naar de paniekaanval van Annelies in 2017 (Zuid-Afrika). Het zou dus geacteerd kunnen zijn. In dat geval was het wel zeer overtuigend acteerwerk.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #117 Gepost op: 5-04-2022, 11:43:37 »
Ik weet niet of het al opgemerkt is, maar het was natuurlijk wel een verwijzing naar de paniekaanval van Annelies in 2017 (Zuid-Afrika). Het zou dus geacteerd kunnen zijn. In dat geval was het wel zeer overtuigend acteerwerk.

Had de mol zelf dat jaar ook niet een geplande duikactie die mislukte door paniek, of verzin ik dit nu?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #118 Gepost op: 5-04-2022, 11:49:00 »
Dus als ze niet via de luchtslang aan het ademen was, maar 'gewoon' haar adem had ingehouden tot een meter of vijf, dan had ze dit relatief veilig kunnen doen?
Ik denk dat het verantwoord is (disclaimer ook hier! Joligmolletje zit meer in de materie), als ze alleen maar uitademt en niet inademt. Maar dan moet ze dat heel lang volhouden. Gilles zegt: 'Langzaam maar zeker nadert ze de kaap van 5 meter'. En ze blaast flinke bellen, dat lijken geen kleine beetjes.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #119 Gepost op: 5-04-2022, 12:09:24 »
Met de opmerkingen van Molest nog eens aan het speuren geweest.
Hier wordt het allemaal begrijpelijk uitgelegd: http://www.duikkids.nl/Pagina%27s/Perslucht/Opstijgen.html

Ademt Manu uit als ze naar boven gaat?

Ik wil alleen niet zomaar het kind met het badwater weggooien, dus in detail bekeken.
Manu geeft van te voren aan dat ze bang is, de instructeur kalmeert haar met ik blijf bij je.
Haar eerste duik is een meter of 2 diep volgende instructeur.  (haar hoofd zit dan een halve meter onder de boei)
De instructeur blijft onder haar. Voordat ze naar boven gaat ademt ze 1x uit. Daarna niks in beeld. Manu wil het nog eens proberen. Bij de boei, dat is 1 1/2 meter diep dan ademt ze uit en gaat naar boven. Verderop weer hetzelfde tot 1 1/2 meter diep en weer omhoog, misschien dezelfde beelden uit een andere hoek. De tekening is na een kwartier klaar en wordt door Sven afgezonken. Na een reeks moedige pogingen wil Manu het nog een allerlaatste keer proberen.
Deze poging nadert ze de kaap van 5 meter. Dus minder dan 5 meter diep. Manu ademt uit, zie plaatje. En gaat in paniek of 'in paniek' naar boven. We zien een drijvende zwemvlies, die is losgeschoten. En een teleurgestelde Manu die zichzelf niet gaat kalmeren.
Ik ga haar hier echt niet op afschrijven als molkandidaat. Ze ademt uit voordat ze naar boven gaat, dat is dan de nieuwe bijdrage, dus daar kunnen we haar niet op vastpinnen. En uiteindelijk dus 2 pogingen tot 1,5 meter, 1 tot 2 meter en 1 tot 5 meter. Het zou ook prima in het spel van Manu kunnen passen.

Het was wel Yens die haar bij het duiken indeelde door Philippe richting Spaanse taal te sturen. Yens die in aflevering twee al in beeld was bij Manu, Uma en Bert. En nu weer in beeld. Dat lijkt me veel te vroeg en veel te duidelijk, dus dat houdt mij tegen om op Yens over te stappen.