Auteur Topic: [kandidaat] Emanuelle  (gelezen 17601 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #120 Gepost op: 5-04-2022, 12:24:07 »
Deze poging nadert ze de kaap van 5 meter. Dus minder dan 5 meter diep.
Yens zegt: 'Emanuelle, dat duiken, tot 6 meter ging het perfect'. Dat klinkt alsof hij het van de instructeur gehoord heeft, en is dan waarschijnlijk correct. Of Emanuelle moet er een slag naar geslagen hebben, maar eerder wist ze niet eens dat ze op 2 meter was geweest.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #121 Gepost op: 5-04-2022, 15:00:56 »
Overigens is het waarschijnlijk zo dat de makers bewust een mix van verschillende persoonlijkheden, maatschappelijke niveaus maar toch ook intelligentieniveaus bij elkaar zoeken. Bij seizoen 2019 kregen we beelden van de selectieprocedure te zien waarbij de potentiële kandidaten werden uitgenodigd voor een rendez vous in een soort camperbus en waar ze geïnterviewd werden door een van de mensen van Woestijnvis. Tijdens dat gesprek werd nadrukkelijk gezegd: 'Luister, je kent mij niet en hebt mij nooit gezien.'

Vervolgens kregen we een gesprek enkele weken later in Vilvoorde te zien dat de kandidaten met andere mensen van Woestijnvis hadden. Tijdens dat gesprek kwam dan plotseling even degene die de kandidaat in de camperbus had geïnterviewd binnenlopen. De bedoeling was natuurlijk dat de kandidaat geen krimp zou geven en niet zou laten merken dat deze die persoon al kende. Kandidaat Ingrid ging echter opvallend de mist in. Ze herkende die persoon en reageerde meteen verheugd. Helemaal fout natuurlijk voor een potentiële Mol en niet erg snugger. Desalniettemin werd ze toch geselecteerd als kandidaat. M.a.w.: een beetje naïeve (druk ik me zo voorzichtig genoeg uit?) kandidaten zijn juist prima voor de groep. Als die dan ook nog eens nadrukkelijk aanwezig zijn of zelfs tot (lichte) irritatie kunnen leiden, houden ze zonder dat ze het weten de Mol mooi uit de wind. Die kan dus wat makkelijker mollen terwijl de aandacht van de groep bij een type als Ingrid of Emanuelle is.

En dan nog even een opmerking over reacties die kandidaten krijgen in de media en op internet: dit programma is niet bepaald nieuw en je kunt dus weten dat je verrichtingen uit en te na besproken zullen worden. Als je herhaalde malen 'Mericulus' zegt terwijl er overduidelijk gewoon Mercurius op het bord staat, dan roep je daarmee reacties op. En eerlijk gezegd vind ik dat je daar dan maar tegen moet kunnen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #122 Gepost op: 5-04-2022, 15:29:01 »
De kandidaten zullen er best tegen kunnen maar ik vind het een beetje raar en onvriendelijk om mensen maar dom, naïef en niet snugger te noemen. Ik heb geen idee hoe ik zelf zou reageren in allerlei situaties die ik nu alleen maar lekker vanuit mijn luie stoel kan bekijken. Waarschijnlijk zou ik sowieso een stuk minder dapper zijn dan de meeste kandidaten (duiken zou ik helemaal niet gedurfd hebben) en "domme" opmerkingen zou ik ook vast maken en niet elke opdracht zou ik even snugger aanpakken. Een beetje terughoudendheid met (ver)oordelen kan geen kwaad.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #123 Gepost op: 5-04-2022, 15:37:04 »
Ik ben de eerste om toe te geven dat ik de meeste van de fysieke opdrachten niet (meer) zou kunnen volbrengen. Twintig jaar geleden had ik dat misschoen wel gekund, maar zelfs dan nog zou ik gewoon 'chicken' zijn bij opdrachten van het kaliber bungeejumpen of duiken. Dus wat dat betreft petje af voor Emanuelle dat ze wel ging duiken. Ik doe het haar niet na.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #124 Gepost op: 5-04-2022, 23:33:59 »
...
Als je herhaalde malen 'Mericulus' zegt terwijl er overduidelijk gewoon Mercurius op het bord staat, dan roep je daarmee reacties op. En eerlijk gezegd vind ik dat je daar dan maar tegen moet kunnen.

Niet mee eens. Dit is misschien buiten de scope van dit topic, maar waarom zou je tegen dat soort reacties moeten kunnen? Albert Einstein was b.v. dyslectisch, dat heeft dus niets met intelligentie te maken. Ik weet niet of het zo is natuurlijk. maar Emanuelle zou wellicht (licht) dyslectisch kunnen zijn?

Poeh, en duiken? Het lijkt me ook nog al wat hoor om rustig te blijven als je het nog nooit gedaan hebt.
« Laatst bewerkt op: 5-04-2022, 23:40:39 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #125 Gepost op: 5-04-2022, 23:43:35 »
Dat zou kunnen, maar als ze echt dyslectisch is, dan zou ze wel meer namen verhaspelen en dat is niet het geval. Ik ken van dichtbij iemand die dyslectisch is en mijn vriendin werkt in het onderwijs met dyslectische kinderen. Ik weet dus wat het is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #126 Gepost op: 6-04-2022, 00:22:18 »
Ik kan me wel verplaatsen in hoe Emanuelle het bleef proberen bij het duiken maar uiteindelijk toch snel richting de oppervlakte zwom na de 5m diepte te hebben bereikt.

Toont aan dat je bereid bent om iets lastigs te proberen overwinnen op jezelf. En zei Gilles ook niet dat haar groep iets met kunst ging doen? Ik wil wedden dat als er had gesproken over duiken dat Uma meteen ja zei en Emanuelle eerder bij Spaans terecht kwam.

Verder kan het een Deborah met duiken tactiek zijn of hoe Milouska haar rol volhield. Maar gezien Emanuelle buiten de opdrachten goed in de groep valt lijkt me dat lastig om te volbrengen. Verder verdenk ik haar niet als mol. Bij de astronautenproef blijven verspreken. Niet iedereen kan even goed articuleren of omgaan met bepaalde klanken. Had ik vroeger ook: iets met een ng klank. En zelfs al speelt sat niet: in the heat of the moment rap alles onthouden tja ik stoor me daar niet aan.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #127 Gepost op: 6-04-2022, 07:27:18 »
Mericulus meermaals benoemen .. dat is nu niet direct een goede mol taktiek om Philippe te overtuigen dat jij de vraag over het zonnestelsel mag gaan beantwoorden. Just saying.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2022, 08:20:21 door Molekule »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #128 Gepost op: 6-04-2022, 11:08:19 »
Dat blijven Mericulus zeggen was genoeg om mijn conclusies over Manu te maken. Ik ga ze niet herhalen, maar ze staan in dit topic.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #129 Gepost op: 10-04-2022, 22:30:17 »
Dat blijven Mericulus zeggen was genoeg om mijn conclusies over Manu te maken. Ik ga ze niet herhalen, maar ze staan in dit topic.
;D
Dat was dus geen moltactiek .. ze is gewoon eh.. laat maar  :-X

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #130 Gepost op: 10-04-2022, 22:32:08 »
Kandidatentactiek misschien wel hè... Om verdacht over te komen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #131 Gepost op: 10-04-2022, 22:35:07 »
 Gok van niet  ::rofl::

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #132 Gepost op: 10-04-2022, 22:35:59 »
Ik zou nu Manu als mol wel een mooi plan vinden. Ze doet al bijzonder onhandige dingen, dus als nieuwe mol past dat perfect…

Aan de andere kant zou het voor de makers ook een risico zijn dat ze acties verprutst.  ;D
Tell me what your telescope says

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #133 Gepost op: 10-04-2022, 22:42:33 »
Haha "je brengt toch al geen geld binnen dus je kunt gewoon hetzelfde blijven doen als mol, wil je dat?"  ::rofl::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #134 Gepost op: 10-04-2022, 22:52:10 »
Manu die een Molouska kan doen is nu een mogelijkheid. Hmm in de gaten houden. Al vond ik dat zij vooral de rest zat uit te lezen van wie geeft iets weg.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #135 Gepost op: 10-04-2022, 23:44:21 »
Manu haar 'Parship-koppel-met-Yens-tactiek' kan nu definitief naar het land der dommen. Klinkt hard, is het ook. Yens mag volgens mij van geluk spreken dat hij er nog bij is.

Lijkt me heel sterk dat ze nu voor haar kiezen als mol. Al zal dat misschien ook een overweging kunnen zijn om haar juist wel mol te maken.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #136 Gepost op: 11-04-2022, 00:08:08 »
Voor alle kandidaten geldt dat zij hun gekozen persona in een nieuwe rol als mol zouden moeten voortzetten. Dus Manu kan haar onhandigheid uitbuiten, Sven zijn stoïcisme, Bert zijn eh... Bertheid, et cetera.
Woosie down?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #137 Gepost op: 11-04-2022, 00:14:29 »
Manu haar 'Parship-koppel-met-Yens-tactiek' kan nu definitief naar het land der dommen. Klinkt hard, is het ook. Yens mag volgens mij van geluk spreken dat hij er nog bij is.

Lijkt me heel sterk dat ze nu voor haar kiezen als mol. Al zal dat misschien ook een overweging kunnen zijn om haar juist wel mol te maken.

Absoluut niet. Sowieso weten we helemaal niet of ze op Yens had ingezet, wat ze zelf ook nog zei "ik zei niet dat ik op jou heb ingezet, alleen dat ik mijn gevoel heb gevolgd".

Plus ik denk dat Manu hier heel hard bezig was met verdenkingen op zich krijgen. Het moment dat Yens tegen haar zegt bij het diner dat ze de enigste is die hij helemaal heeft afgeschreven lijkt er iets te schakelen bij haar. Vervolgens doet ze heel vaag over haar verdenkingen, weet ze niet meer wat "el leon" betekent etc. Ik vermoed eerder een uitgekookte tactiek dan dommigheid hier.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #138 Gepost op: 11-04-2022, 00:24:40 »
Absoluut niet. Sowieso weten we helemaal niet of ze op Yens had ingezet, wat ze zelf ook nog zei "ik zei niet dat ik op jou heb ingezet, alleen dat ik mijn gevoel heb gevolgd".

Plus ik denk dat Manu hier heel hard bezig was met verdenkingen op zich krijgen. Het moment dat Yens tegen haar zegt bij het diner dat ze de enigste is die hij helemaal heeft afgeschreven lijkt er iets te schakelen bij haar. Vervolgens doet ze heel vaag over haar verdenkingen, weet ze niet meer wat "el leon" betekent etc. Ik vermoed eerder een uitgekookte tactiek dan dommigheid hier.

Je vergeet hier een belangrijk punt. Het heeft helemaal geen zin om jezelf verdacht te maken ten opzichte van je partner. Je moet samen werken met je partner om de hoogste kans van doorgang te hebben. Iedere vorm van mysterie of andere verdachte gedragingen zijn zinloos. Of ze nou wel of niet op Yens gestemd heeft doet niets af aan of ze een domme tactiek hanteerde. Alle duo's communiceerden voor en tijdens de test hoe ze gingen stemmen. Manu hield haar lippen op elkaar en deed alleen maar mysterieus.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #139 Gepost op: 11-04-2022, 00:34:18 »
Je vergeet hier een belangrijk punt. Het heeft helemaal geen zin om jezelf verdacht te maken ten opzichte van je partner. Je moet samen werken met je partner om de hoogste kans van doorgang te hebben. Iedere vorm van mysterie of andere verdachte gedragingen zijn zinloos. Of ze nou wel of niet op Yens gestemd heeft doet niets af aan of ze een domme tactiek hanteerde. Alle duo's communiceerden voor en tijdens de test hoe ze gingen stemmen. Manu hield haar lippen op elkaar en deed alleen maar mysterieus.
Voor deze specifieke opdracht was het niet handig om verdacht te worden bij je partner, maar ze wist ook wel dat Yens niet op haar zou gaan stemmen (want dat is dus niet zo slim). Verdacht worden is nog steeds wél slim voor de lange termijn. Dus ik blijf erbij, wel een slimme tactiek ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human