Auteur Topic: [kandidaat] Emanuelle  (gelezen 17616 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #160 Gepost op: 11-04-2022, 14:31:31 »
Ik ook niet. Ze gaat waarschijnlijk na afloop van aflevering 5 naar huis.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #161 Gepost op: 11-04-2022, 14:34:44 »
Ik weet het nog zo net niet. Ik heb het idee dat Emanuelle zwaar onderschat wordt hier op het forum. Dat ze goed kan acteren heeft ze alvast bewezen bij Frank Focketyn. Ik sluit haar nog niet uit.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #162 Gepost op: 11-04-2022, 14:37:18 »
Ik geloof nooit dat ze nu Manu nog zouden kiezen als mol, zo na al die rare dingen die ze heeft laten zien en die blijkbaar echt waren
Idem

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #163 Gepost op: 11-04-2022, 14:41:57 »
Met montage en voice-over is wél heel veel te manipuleren trouwens. Ik had de - bewust of onbewust uitgevoerde - 'rare acties' van Emanuelle als productie sowieso wel in de montage laten zitten (want lekker verdacht), maar het ligt zeer voor de hand dat men op basis van de exit van Philippe de andere kandidaten op een bepaalde manier in beeld heeft gebracht die strookt met de dekmantel van de mol vanaf dit punt. Voor Emanuelle zou dat dus inderdaad haar 'onhandigheid' zijn die wellicht in de eerste aflevering derhalve nogal werd benadrukt.
Woosie down?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #164 Gepost op: 11-04-2022, 14:42:21 »
Ik heb het idee dat Emanuelle zwaar onderschat wordt hier op het forum.
Dat gevoel heb ik ook sterk, en ik heb de indruk dat de productie een ander beeld van haar heeft dan veel kijkers. Of ze haar de Mol hebben gemaakt weet ik niet, maar ik denk zeker niet dat ze per definitie geen goede optie voor ze is geweest.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #165 Gepost op: 11-04-2022, 14:52:49 »
Emanuelle zal ook vast wel zichzelf geweest zijn met haar wat aparte acties soms (El Leon, Mericulus, suggereren dat ze mogelijk op duopartner Yens in zou zetten) maar ik denk dat ze meer controle heeft over die acties dan je op het eerste gezicht zou denken. Ik beweer dus ook niet dat het allemaal een groot masterplan of tactiek was maar bij bijvoorbeeld El Leon vermoed ik dat ze - misschien niet direct maar eigenlijk toch best wel - wist dat het om leeuw ging en dat ze gewoon even afwachtte wat de anderen zouden zeggen. Ook denk ik niet dat ze in aflevering 2 echt op Yens heeft ingezet maar dat ze wel de kans schoon zag om haar Mol wat uit te testen.

Of toch optie 2: alles was wel gewoon wat het leek. Maar ik hou optie 1 dat er meer achter Emanuelle schuilt met deze uitzonderlijke situatie zeker nog open.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #166 Gepost op: 11-04-2022, 14:58:10 »
Ik onderschat haar denk niet.. denk dat sommigen haar overschatten en ga er wel vanuit dat el leon een manier was om verdacht te worden. Het was zo simplistisch om te doen dat ik Manu dat zie doen

Denk ook niet dat iemand dacht dat dit specifieke voorbeeld dommigheid was.
Maar als je n beetje slim bent val je hier als kandidaat door de mand daar de mol dit echt niet zou doen. Daar was el leon te overduidelijk makkelijk voor en dat snapt ze dus niet.

Geen goede moltactiek en m.i ook geen goede kandidaattactiek

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #167 Gepost op: 11-04-2022, 15:01:56 »
Bij het acteren/improviseren bij Frank kregen we te zien dat ze nogal onnozel reageerde toen Frank vertelde dat hij het lotto-briefje had vergeten in te leveren. Gezien we nu weten dat de Mol-briefings slechts twee minuten duren, kan de productie zich simpelweg geen Mol veroorloven die nogal traag van begrip is. Daarom lijkt mij de kans erg klein dat Emanuelle de Mol is, ze wilden immers het seizoen redden. Dan heb je een zelfverzekerd persoon nodig en dan kom je uit bij Sven, Bert of Uma.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #168 Gepost op: 11-04-2022, 15:07:10 »
Denk ook niet dat iemand dacht dat dit specifieke voorbeeld dommigheid was.
Maar als je n beetje slim bent val je hier als kandidaat door de mand daar de mol dit echt niet zou doen. Daar was el leon te overduidelijk makkelijk voor en dat snapt ze dus niet.

Geen goede moltactiek en m.i ook geen goede kandidaattactiek

Ik heb van velen gelezen (niet alleen op dit forum) dat men dit wel als dommigheid zag, maar dat zie jij dus anders.

Ik heb haar voor de duidelijkheid ook nooit als Mol gezien, maar wel als kandidaat die minder dom is dan sommigen denken.

Bij het acteren/improviseren bij Frank kregen we te zien dat ze nogal onnozel reageerde toen Frank vertelde dat hij het lotto-briefje had vergeten in te leveren. Gezien we nu weten dat de Mol-briefings slechts twee minuten duren, kan de productie zich simpelweg geen Mol veroorloven die nogal traag van begrip is. Daarom lijkt mij de kans erg klein dat Emanuelle de Mol is, ze wilden immers het seizoen redden. Dan heb je een zelfverzekerd persoon nodig en dan kom je uit bij Sven, Bert of Uma.

Termen als "nogal onnozel" en "nogal traag van begrip" vind ik gewoon wat overdreven, vandaar dat ik de indruk krijg dat ze onderschat wordt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #169 Gepost op: 11-04-2022, 15:12:00 »
Ik heb van velen gelezen (niet alleen op dit forum) dat men dit wel als dommigheid zag, maar dat zie jij dus anders.


Hoe kunnen mensen dat nou denken? Ze spreekt vloeiend spaans  ::rofl::

Tuurlijk wist ze el leon.. ze was alleen niet pienter genoeg om te begrijpen dat door dat zo aan te pakken ze zichzelf meteen als mollende kandidaat  neerzet.

Alsof een spaans sprekende mol voor el leon gaat staan en dan zeggen “ik weet t niet hoor” “ik snap t niet hoor”  ::rofl::

1 stapje verder denken in t spel is lastig voor haar kennelijk.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #170 Gepost op: 11-04-2022, 15:16:20 »
1 stapje verder denken in t spel is lastig voor haar kennelijk.

Of jij denkt nu gewoon 2 stapjes verder in plaats van het ene stapje dat Emanuelle mogelijk verder dacht, dat kan ook.

Gisteren was je er voor de aflevering nog van overtuigd dat Sven de Mol was dus pas maar op dat je niet te overtuigd bent dat Emanuelle het nooit zou kunnen zijn. :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #171 Gepost op: 11-04-2022, 15:19:25 »
Ik zit wel vaker ernaast qua mol de eerste 4 a 5 afleveringen.. soms zelfs langer.
Maar meestal niet over de niet mollen  :P

Ik sluit Manu overigens niet uit omdat ik niet kan inschatten hoe zij haar inschatten.

Ik zou haar zeker niet kiezen iig

Edit: en aan haar loopje terug en de grijns die ze graag aan de kandidaten wil geven denk ik ook echt niet dat ze het is. Kennelijk snapt ze ook niet dat zo grijnzen haar kandidaatschap bevestigt  ;D
« Laatst bewerkt op: 11-04-2022, 15:21:32 door FS »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #172 Gepost op: 11-04-2022, 15:21:39 »
Hoe kunnen mensen dat nou denken? Ze spreekt vloeiend spaans  ::rofl::

Tuurlijk wist ze el leon.. ze was alleen niet pienter genoeg om te begrijpen dat door dat zo aan te pakken ze zichzelf meteen als mollende kandidaat  neerzet.

Alsof een spaans sprekende mol voor el leon gaat staan en dan zeggen “ik weet t niet hoor” “ik snap t niet hoor”  ::rofl::

1 stapje verder denken in t spel is lastig voor haar kennelijk.


Precies! Bedenk ook dat de productie haar inmiddels een dag of tien bezig heeft gezien. Die weten echt wel wat voor vlees ze in de kuip hebben. En ze weten dat ze het seizoen moeten redden, dus dan ga je met nog maar vier afleveringen te gaan echt geen grote risico's nemen.

Laten we de vraag dus eens zo stellen: wie zit in Emanuelle de redder van het seizoen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #173 Gepost op: 11-04-2022, 15:24:04 »
Ik schaar me achter FS. Als Emanuelle naïviteit voorwendt om haar medekandidaten op het verkeerde been te zetten had ze 'El Leon' gewoon correct - want voor de hand liggend - vertaald, maar haar schouders in verwarring opgehaald bij de fraaie volzin 'Zou u wellicht een avontuurtje met mij willen?'. (Of beter nog: gezegd dat ze al op jonge leeftijd naar Vlaanderen is gekomen en haar Romaanse taalgevoel geheel kwijtgespeeld was). Nu deed ze het andersom, en dat is hoe je het wendt of keert niet zo sterk.
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #174 Gepost op: 11-04-2022, 15:25:37 »
Ik zit wel vaker ernaast qua mol de eerste 4 a 5 afleveringen.. soms zelfs langer.
Maar meestal niet over de niet mollen  :P

Je had dan ook helemaal gelijk dat Emanuelle de Mol niet was, maar dat is iets anders dan dat ze het ook niet zou kunnen worden.

Heerlijk eigenlijk deze unieke situatie. ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #175 Gepost op: 11-04-2022, 15:28:27 »
Ja ik vind deze situatie eigenlijk best verfrissend  :D


Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #176 Gepost op: 11-04-2022, 16:47:38 »
Ik hoop zo dat Emanuelle nu de Mol is met al die opmerkingen en aannames die hier gemaakt worden
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #177 Gepost op: 11-04-2022, 19:23:23 »
Maar 6 mensen hadden Phillippe als mol. Een veelvoud had al Emanuelle dankzij haar klunzigheid.

Het enige wat de crew hoeft te doen is haar wat helpen de opdrachten juist BETER te doen en dan is zij al een betere mol. Op cruciale momenten dan super mollen.

Ik zie het al helemaal voor me.

Alleen een beetje durf nodig van Gilles......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #178 Gepost op: 11-04-2022, 19:43:45 »
Ik hoop zo dat Emanuelle nu de Mol is met al die opmerkingen en aannames die hier gemaakt worden

Tja, sommigen is het blijkbaar meer te doen om anderen een hak te zetten dan het daadwerkelijk  genieten van een goed programma.
Woosie down?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #179 Gepost op: 11-04-2022, 19:47:08 »
sommigen is het blijkbaar meer te doen om een anderen een hak te kunnen zetten
Waarom nou? Er zijn nog maar een paar afleveringen resterend. Ik heb Manu nooooooit verdacht. En nu blijkt zij de mol te zijn. Fantastisch toch?!

Zij kan zich alleen maar versterken. Het einde van deze serie is positief. Denk niet in deze termen. Denk niet aan wat zij kan doen om de serie te redden. Denk aan wat jij kan doen om de serie te redden, Michmol ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)