Auteur Topic: [kandidaat] Emanuelle  (gelezen 17607 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #180 Gepost op: 11-04-2022, 19:51:55 »
Waarom nou? Er zijn nog maar een paar afleveringen resterend. Ik heb Manu nooooooit verdacht. En nu blijkt zij de mol te zijn. Fantastisch toch?!

Zij kan zich alleen maar versterken. Het einde van deze serie is positief. Denk niet in deze termen. Denk niet aan wat zij kan doen om de serie te redden. Denk aan wat jij kan doen om de serie te redden, Michmol ::jaja::

Van mij mag Emanuelle best de mol zijn. Ze had het zelfs al vanaf het begin mogen zijn. Ik vind het gewoon merkwaardig dat we inmiddels zo ver afgedreven zijn dat we niet al te intelligente acties niet meer als zodanig kunnen benoemen zonder dat er hele actiegroepen op touw worden gezet onder de noemer 'Emanuelle mág en kán geen minder snuggere dingen doen zonder dat daar meer achter zit'. Net postte iemand te hopen dat Emanuelle de mol is, puur en alleen om andere mensen - lekker puh - op hun neus te laten kijken. Ik begrijp dat als deugen vermomde venijn gewoon niet.
Woosie down?

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #181 Gepost op: 11-04-2022, 19:56:38 »
Ik begrijp dat als deugen vermomde venijn gewoon niet.

Dat is de tijdgeest. Dat gaat vanzelf wel over als binnenkort (vanaf komende herfst verwacht ik) de nieuwe economische realiteit echt gaat doordringen. Maar goed, dit terzijde.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #182 Gepost op: 11-04-2022, 19:57:40 »
'Emanuelle mág en kán geen minder snuggere dingen doen zonder dat daar meer achter zit'

Ik zie het andersom. Ik hou er rekening mee dat er soms wel wat meer achter zit. Zeker in dit unieke scenario is dat interessant omdat ze zo onderschat kan worden en daarmee een interessante nieuwe Mol zou kunnen zijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #183 Gepost op: 11-04-2022, 20:00:13 »
Och heden, maar ik weet ALLES van die nieuwe economische realiteit. Ik weet van de rentes, de inflatie. Ik weet van de crypto. Ik weet zelfs van schaken. Ik weet alles, hoor. Maar wil je dat weten, dan even DMmen.

Zeker in dit unieke scenario is dat interessant omdat ze zo onderschat kan worden en daarmee een interessante nieuwe Mol zou kunnen zijn
Volgens mij is zij de enige reele molkandidaat. Emanuelle is gewoon de mol. Toch, Heinz? Wie heb jij dan als 2.0?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #184 Gepost op: 11-04-2022, 20:01:05 »
Ik zie het andersom. Ik hou er rekening mee dat er soms wel wat meer achter zit. Zeker in dit unieke scenario is dat interessant omdat ze zo onderschat kan worden en daarmee een interessante nieuwe Mol zou kunnen zijn.

Dat scenario ligt inderdaad nog geheel open, dat heb ik zelf ook tot twee keer toe betoogd vandaag. Tegelijkertijd zou dat scenario me wel vagelijk bekend voorkomen  ;)
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #185 Gepost op: 11-04-2022, 20:03:37 »
Volgens mij is zij de enige reele molkandidaat. Emanuelle is gewoon de mol. Toch, Heinz? Wie heb jij dan als 2.0?

Nog niemand. Ik kom er voor zondag op terug. ;)

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #186 Gepost op: 11-04-2022, 20:06:45 »
Is het niet gewoon een combinatie van beide?

Ze is fanatiek en wil zichzelf verdacht maken, maar realiseert soms niet dat het averechts werkt. Komt wat onhandig over allemaal.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #187 Gepost op: 12-04-2022, 08:28:39 »
Volgens mij is zij de enige reele molkandidaat. Emanuelle is gewoon de mol. Toch, Heinz? Wie heb jij dan als 2.0?

Als je het dit seizoen twee keer fout wilt hebben is dit idd de goede tunnel ;) ;D

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #188 Gepost op: 12-04-2022, 08:35:52 »
Ik kan me moeilijk voorstellen dat de makers voor Emmanuele zouden kiezen om het seizoen te redden. Het vervelend opzichtig pseudomollen als dekmantel, … neen denk het niet :).

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #189 Gepost op: 12-04-2022, 09:17:58 »
Ik heb helemaal niet het gevoel dat het seizoen 'gered' moet worden

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #190 Gepost op: 12-04-2022, 09:20:12 »
Ik heb helemaal niet het gevoel dat het seizoen 'gered' moet worden

Ik ook niet. Ik vind het zelfs een hoogst interessante situatie  8)
Ma how, zeg!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #191 Gepost op: 12-04-2022, 09:26:52 »
Ik heb helemaal niet het gevoel dat het seizoen 'gered' moet worden

Ik wel. De mol heeft de laatste twee afleveringen helemaal niets gedaan. We hebben voor koek en ei zitten kijken. Ik ben nog altijd echt niet amused.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #192 Gepost op: 12-04-2022, 09:34:49 »
Als je vooral kijkt voor de molsacties of om de mol te raden dan snap ik dit wel ja.
Persoonlijk heb ik dat bij de belgische variant veel minder sterk en kijk ik echt vooral voor de groepsdynamiek en een reële weergave van het verloop van de reis. Dat wordt op deze manier alleen maar interessanter.

(En sowieso, als je je de afgelopen zondagen hebt vermaakt dan was dat kijken niet 'voor niks')

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #193 Gepost op: 12-04-2022, 10:05:35 »
Ik heb helemaal niet het gevoel dat het seizoen 'gered' moet worden

Het seizoen wellicht niet, maar het spel wel degelijk.
Woosie down?

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #194 Gepost op: 12-04-2022, 11:25:13 »
Ik ben het toch niet echt eens met de kritieken dat het seizoen gered moet worden. De Mol (nog meer dan Wie is de Mol) is een verslag van een reis van een x aantal kandidaten en een mol. Ondertussen kun je ook als kijker op basis van verschillende factoren proberen te ontdekken wie die mol is. Als kijker kijk je echter vooral ook mee hoe de mol zich staande probeert te houden in de groep, terwijl hij tegengestelde belangen heeft. Soms kan hieruit ook de conclusie volgen dat de mol zich niet goed of helemaal niet staande weet te houden. Dat verandert niets aan het spel en ook niet aan waar wij als kijkers naar mogen meekijken (een verslag van die reis, met dalen en pieken). 

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #195 Gepost op: 12-04-2022, 11:44:18 »
Er is een dramatische wending geweest, uniek, nog nooit vertoond. Ook voor ons is het onbekend terrein geworden, maar wat een fantastische nieuwe laag is daardoor onbedoeld ontstaan, waar we allemaal mee te dealen hebben. Iedereen zal in het spel z'n/d'r plekje opnieuwe moeten vinden, en we gaan andere kandidaten zien, weet ik zeker (nl allemaal mollerij).

Terug naar Emanuelle. Wat mij betreft kan zij ook de nieuwe mol zijn. Zoals ze niet durfde te duiken, kunnen ze nu prachtig gebruiken om andere opdrachten te doen mislukken, en zo'n inschattingsfoutje 'El Leon' zal ze dan niet meer maken. Ze was slim genoeg om als ongewenste partner van Yens haar eigen test-plan te trekken en dat heeft klaarblijkelijk goed gewerkt.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2022, 12:55:43 door Mollem »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #196 Gepost op: 12-04-2022, 12:46:37 »
Ik wel. De mol heeft de laatste twee afleveringen helemaal niets gedaan. We hebben voor koek en ei zitten kijken. Ik ben nog altijd echt niet amused.
Azijn gaat ook niet zo goed met koek en ei  ;D #tipvandedag
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #197 Gepost op: 12-04-2022, 14:46:04 »
Azijn gaat ook niet zo goed met koek en ei  ;D #tipvandedag
In eierkoeken zit anders wel ammoniak  .. lijkt erop  :P

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #198 Gepost op: 12-04-2022, 14:58:35 »
Soms kan hieruit ook de conclusie volgen dat de mol zich niet goed of helemaal niet staande weet te houden. Dat verandert niets aan het spel en ook niet aan waar wij als kijkers naar mogen meekijken (een verslag van die reis, met dalen en pieken).
Dat is een interessante conclusie, zo kan het spel zeker lopen. Ik vind het zelfs interessant als de groep weet te winnen van de mol, dat moet ook mogelijk zijn in dit spel. Daarom vind ik het een beetje raar dat als dat gebeurt, de mol naar huis gaat. De mol mag toch ook een keer een seizoen verliezen van de groep?
Maar goed, wellicht kon Philippe echt niet meer. Maar ik had liever gezien aan het eind van het seizoen dat de mol dan toegeeft, ja de groep was te sterk, ze hebben gewonnen.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #199 Gepost op: 12-04-2022, 16:23:01 »
Dan ga je er van uit dat er in een dergelijke situatie een mogelijkheid is om door te gaan. Bij een psychische "blessure" zoals deze kan dat net zo min als bij een fysieke blessure.

Als Philippe zijn opdracht niet had kunnen uitvoeren omdat de groep te goed was, maar daar niet psychisch aan ten onder was gegaan, was hij uiteraard niet naar huis gegaan. Dan had de groep (terecht) gewonnen.