Auteur Topic: [kandidaat] Emanuelle  (gelezen 17599 keer)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #220 Gepost op: 17-04-2022, 23:43:00 »
Haar intuïtie was alleen goed als ze een kandidaat is. Als mol was deze compleet omgedraaid en dus helemaal verkeerd.

Los van of deze tactiek uberhaupt handig is als kandidaat.

Als mol knal je sowieso iedereen met een hoog bedrag af. Scheelt bij Anke bijv 5K in de kering.

Als Manu de mol is, krijgen we volgende keer weer een - gedwongen- mol wissel :-)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #221 Gepost op: 17-04-2022, 23:43:57 »
Dus moet je dat als kandidaat ook doen .. als je slim bent

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #222 Gepost op: 17-04-2022, 23:45:00 »
Ah de eerste persoon die Manu zelfs weer dom vindt als ze (mede) voor een verschil van +6000 euro zorgt en 5 pasvragen voor zichzelf verdient is gevonden hoor ::rofl::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #223 Gepost op: 17-04-2022, 23:46:25 »
Als mol knal je sowieso iedereen met een hoog bedrag af. Scheelt bij Anke bijv 5K in de kering.

Als Manu de mol is, krijgen we volgende keer weer een - gedwongen- mol wissel :-)

Ja inderdaad. Ik heb haar alweer op basis van deze aflevering afgestreept als mol.

Ze wordt door zowel Gilles als de montage compleet als mol neergezet (inclu partner) in het waterpark. En als mol had ze het anders aan moeten pakken bij het afschieten.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #224 Gepost op: 17-04-2022, 23:51:11 »
Ik word echt een beetje moe van die focus op Manu's intelligentie, waar ook toespelingen op gemaakt worden in andere topics met flauwe verwoordingen omdat men het onzin vindt dat je erop aangesproken wordt als je iemand in niet al te vriendelijke verwoording niet slim noemt.

Dat terzijde vond ik haar bij de koffertjesopdracht voor het eerst ook wat onbeholpen overkomen. Enorm knap dat ze precies de juiste mensen heeft afgeschoten, haar psychologische oorlogvoering snapte ik niet helemaal en sowieso vroeg ik me af wat haar tactiek was. Ik zou het 500eu koffertje sowieso afschieten want wat heb je daar nou te verliezen, maar ze twijfelde daar wel erg lang over.
Maar al met al had ze het niet beter kunnen doen dus chapeau ::joehoe::

Vind haar sowieso een toffe kandidate, hoop dat ze erin blijft.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #225 Gepost op: 17-04-2022, 23:53:08 »
Haar partner zat trouwens ook lekker te trollen in het waterpark ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #226 Gepost op: 18-04-2022, 00:07:22 »
Je kan inderdaad aan alles twijfelen en ja, haar perfecte score als poortwachter staat haaks op het alweer onhandige gedoe in Aqualand.

Maar haar strategie was gewoon goed, temporiseren en de anderen genoeg tijd geven om verstrikt te raken in hun verhaal, zie Sven vs. Yens, of Bert die met een typisch te gedetailleerde leugen op de proppen komt.

Als ze alsnog de mol is moet dit dus zowat om de foutst gelopen sabotage ooit gaan, en bovendien kwam ze bij mij nog eens oprecht blij en kandidaats over in haar reacties. Nu zei Focketyn wel dat ze kon acteren maar ergens moet ik ook een keer op m'n eigen intuïtie vertrouwen.

Ik sluit me dus aan bij de kandidaten vóór deze opdracht en vertrouw haar het meest, lees: verdenk haar het minst.

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #227 Gepost op: 18-04-2022, 09:05:05 »
Manu was ook degene die volgens eigen zeggen plots in een opwelling de nooduitgang van een vliegtuig open maakte. Daar is een onschuldig kokertje niets bij ;-)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #228 Gepost op: 18-04-2022, 09:12:58 »
Manu haalt samen met Sven de finale denk ik.
Zitten op de juiste mol.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #229 Gepost op: 18-04-2022, 10:36:36 »
Ah de eerste persoon die Manu zelfs weer dom vindt als ze (mede) voor een verschil van +6000 euro zorgt en 5 pasvragen voor zichzelf verdient is gevonden hoor ::rofl::

Er was wel heel slecht gelogen, als ze dat niet doorheeft. En verder enkele niet zo slimme momenten. Haar partner was ook van hetzelfde caliber, amai.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #230 Gepost op: 18-04-2022, 10:41:40 »
Nou weten we het wel. Graag inhoudelijk over het spel verder en waarom Emanuelle wel of niet de Mol is.

Ik ben het met de grote meerderheid eens die Emanuelle durft af te strepen als Mol. Gilles die haar zomaar "verklikt" en een ideale positie niet gebruiken om geld uit de pot te schieten is wel genoeg reden daarvoor.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #231 Gepost op: 18-04-2022, 11:15:24 »
Gilles die haar zomaar "verklikt" en een ideale positie niet gebruiken om geld uit de pot te schieten is wel genoeg reden daarvoor.

Ik denk dat de mol er wel van op de hoogte is gebracht om qua kokers het te houden bij verwisselen. Zeker nu bij een verbroken zegel Gilles dat zou opmerken met naam en toenaam.

Maar qua waterglijbanen tot daar aan toe. Zelfs al had Gilles de dader niet genoemd, het blijft een manier om te zorgen dat het verdiende bedrag lager uitvalt. Een opvallende tactiek dat zeker. Het gaat voor mij bij Manu om de tweede opdracht. Worden uitgeroepen tot de betrouwbaarste van het stel speelt in het voordeel als mol. En je hebt ook eenvoudig een dekmantel: ik ben de betrouwbaarste van de groep kortom iedereen tegenover mij valt niet te vertrouwen.

Om Imanuelle Grives te citeren: ik dood? Jij dood! ratatata de ideale kans om die positie te misbruiken en niemand zou het je kwalijk nemen. Immers kandidaten doen veel voor een pasvraag of vrijstelling (zie Nele begin eerste aflevering) Het geeft je dus een ideale kandidaten dekmantel.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #232 Gepost op: 18-04-2022, 11:32:57 »
Ten eerste zou Manu logisch gezien niets raars hebben uitgehaald bij opdracht 1 als mol als ze zo graag als betrouwbaarste uit de bus zou willen komen (dan had ze lekker haar vriend buisjes laten wisselen en klaar). Ten tweede doet ze uiteindelijk (als mol) helemaal niks met de positie die ze in opdracht 2 heeft gekregen?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #233 Gepost op: 18-04-2022, 12:36:17 »
Ze had op zijn minst Yens gewoon kunnen afschieten. Die vertrouwde ze toch al nooit en iedereen wist dat, dus prima dekmantel als je de mol bent. Maar dat is zij dus niet, lijkt mij wel duidelijk.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #234 Gepost op: 18-04-2022, 13:57:21 »
Het grote verschil met het zoeken naar de mol nu en bij een regulier seizoen is dat kandidaten nu extra gaan letten op een kandidaat die zich na de molwissel anders gedraagt dan daarvoor. Het is volgens mij om deze reden dat Emanuelle deze aflevering zeer bewust weer zo'n opvallende nepmolactie uitvoert met het verbreken van het zegel van de koker. Precies wat we van haar gewend waren (bijvoorbeeld met El Leon).
Ze heeft nu dus een vrijbrief om opzichtig te mollen omdat iedereen dit toch als nepmolactie gaat zien. Briljant.
Daar komt bij dat ze consequent is in haar nepmolacties maar niet in haar body language. Die vind ik anders dan hiervoor. Ik meen bij haar een soort van trots te zien dat ze het als mol toch maar goed heeft gedaan. Maar misschien ben ik hierin wel de enige. Ze is niet per se mijn nieuwe mol, maar ik schrijf haar pas af als ze een rood scherm krijgt (waar ik wel naar uitkijk, wat ik bijna niet durf te zeggen want dan komt de forumpolitie misschien op me af).

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #235 Gepost op: 18-04-2022, 14:12:56 »
Ze is niet per se mijn nieuwe mol, maar ik schrijf haar pas af als ze een rood scherm krijgt (waar ik wel naar uitkijk, wat ik bijna niet durf te zeggen want dan komt de forumpolitie misschien op me af).

Wat jammer dat we als moderators gezien worden als politie. Er mag van alles op het forum maar zeggen dat je ernaar uitkijkt dat iemand een rood scherm krijgt (zoals jij nu doet) of dat iemand dom is of die twee misschien wel combineren (wat jij nu niet doet) is gewoon iets onprettigs op een forum waar we op een vriendelijke manier met elkaar en de kandidaten om willen gaan. Wij moderators sturen dan wat bij, dat is alles.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #236 Gepost op: 18-04-2022, 15:20:49 »
Ik ben het helemaal met je eens dat er moet worden gewaakt voor een goede sfeer door moderatoren en dat waardeer ik ook. Maar ik vind ook dat, als een kandidaat irritant gedrag vertoont in de ogen van een forummer, dat dit gewoon gezegd mag worden. Ervan uitgaande dat hij of zij hiermee het gedrag bedoelt en niet de persoon an sich.
Misschien moet onder ieder bericht wel een standaard disclaimer worden geplaatst: iedere uitlating over kandidaten in het spel heeft betrekking op het gedrag van deze kandidaat en niet de kandidaat zelf.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2022, 15:28:01 door MartinJ »

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #237 Gepost op: 18-04-2022, 16:59:33 »
Om even wat positiviteit in dit topic te brengen:
Ik vind haar geweldig hoop dat ze wint ::love:: ::cheerleader:: ::love::

En alle mensen die haar ' heel dom' en bloedirritant vinden, kijk maar goed uit:


Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #238 Gepost op: 18-04-2022, 17:18:01 »
Ratatatata  ::bravo::
Kreeg meteen dezelfde vibe als toen met haar naamgenoot Imanuelle.

Nu was ik al bijna overtuigd dat Emanuelle de mol niet meer zou kunnen zijn. Maar toch nog een strohalmpje om je aan vast te houden:  nummer 45 op de gun van Manu. Doet me denken aan de gelijksoortige hint uit het jaar uit het jaar van Yvon Jaspers. (Of Roeland  :-X) Toen stond Yvon naast de cijfers 4 en 5. En mochten wij dat interpreteren als “DE”… mol. De 4 staat voor de letter D in het alfabet en 5 voor de letter E. Dat vormt het woord 'De'.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2022, 17:22:34 door annebeestje »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #239 Gepost op: 19-04-2022, 00:25:57 »
Als ze met de bus langs het waterpark rijden vraag Emanuelle in de bus, is dat een waterpark. Als ze de mol is zou ze toch wel weten waar ze naartoe gaan? Wil ze hier laten zien dat ze geen voorkennis heeft en daarom niet de mol is?
« Laatst bewerkt op: 19-04-2022, 00:28:02 door MartinJ »