Auteur Topic: [kandidaat] Emanuelle  (gelezen 17624 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #240 Gepost op: 19-04-2022, 00:59:27 »
Ik ben het met de grote meerderheid eens die Emanuelle durft af te strepen als Mol. Gilles die haar zomaar "verklikt" en een ideale positie niet gebruiken om geld uit de pot te schieten is wel genoeg reden daarvoor.

Ja, dit. Zou heel apart zijn als Gilles hier een molactie weggeeft die prima in de laatste aflevering had kunnen worden onthuld. En bij de laatste opdracht had ze het makkelijk kunnen verkopen als ze gewoon iedereen had neergeschoten. Heeft ze niet gedaan, dus onderaan mijn verdachtenlijstje.

Het gaat voor mij bij Manu om de tweede opdracht. Worden uitgeroepen tot de betrouwbaarste van het stel speelt in het voordeel als mol. En je hebt ook eenvoudig een dekmantel: ik ben de betrouwbaarste van de groep kortom iedereen tegenover mij valt niet te vertrouwen.

Om Imanuelle Grives te citeren: ik dood? Jij dood! ratatata de ideale kans om die positie te misbruiken en niemand zou het je kwalijk nemen. Immers kandidaten doen veel voor een pasvraag of vrijstelling (zie Nele begin eerste aflevering) Het geeft je dus een ideale kandidaten dekmantel.

Klopt, zou ideaal zijn, maar dat heeft ze dus niet gedaan. Maakt haar voor mij een stuk minder verdacht. Als ze mol is, heeft ze daar twee kansen voor open doel gemist om geld uit de pot te halen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #241 Gepost op: 19-04-2022, 01:19:37 »
Als ze mol is, heeft ze daar twee kansen voor open doel gemist om geld uit de pot te halen.
Ja en nee. Kandidaten afschieten die mogelijk €2000 hebben is mega verdacht, zeker als je al 5 pasvragen hebt en dus door bent naar de volgende ronde. Je wil niet op je geweten hebben dat je onnodig €2000 uit de pot haalt. Kun je nog zo hard roepen dat je dacht dat die kandidaat 2 pasvragen had.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #242 Gepost op: 19-04-2022, 07:05:36 »
Ja en nee. Kandidaten afschieten die mogelijk €2000 hebben is mega verdacht, zeker als je al 5 pasvragen hebt en dus door bent naar de volgende ronde. Je wil niet op je geweten hebben dat je onnodig €2000 uit de pot haalt. Kun je nog zo hard roepen dat je dacht dat die kandidaat 2 pasvragen had.

Daarom moet je als mol ook zorgen dat die €2000 afschieten geloofwaardig is. Of door iedereen af te schieten of (beter) door wel aantal keren te twijfelen en iemand door te laten, liefst ook een keer met jokers. Als jij er drie hebt en een andere kandidaat twee dan is t prima uit te leggen dat je nog eens schiet.

Nu had ze er inderdaad al 5 én €1000 verdiend. Nog €2000 erbij is funest als je de mol bent. Dan maar schieten zou ik zeggen

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #243 Gepost op: 19-04-2022, 08:09:32 »
Ik reken haar geen +3000, maar +6000 aan. Niet verder verdeeld over Yens en Anke.

@MartinJ, bedankt voor je post hier, je hebt gelijk.

Nou weten we het wel. Graag inhoudelijk over het spel verder en waarom Emanuelle wel of niet de Mol is.

Ik geef argumenten waarom ze niet de mol is, als dat dan op haar gedrag/de persoon wijst is het zo, maar het gaat wel over het spel.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2022, 08:12:31 door Belgian Mol »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #244 Gepost op: 19-04-2022, 11:14:54 »
Ze was wel fantastisch daar met dat geweer he. Wow, je zou maar alles goed doen als kandidaat! Knap staaltje mensenkennis. Als mol heb ik haar nooit verdacht. Maar joh, wat was ze de gedroomde molkandidaat ::love::! Onderschat helaas door Gilles.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #245 Gepost op: 19-04-2022, 13:05:16 »
Ik reken haar geen +3000, maar +6000 aan.
Ik gun haar zelfs de huidige 20.000 nu! Zij wint dit gewoon ::jaja::

En ik zat te kijken en ze staat al op 13 pagina's hier, dubbel zoveel als de rest ::bravo::

Duidelijk de meest populaire kandidaat, en echt gezegd, het was mij NIET gelukt om 5x goed te kiezen met mijn geweer..... wat een mensenkennis ::hug::

Go girl
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #246 Gepost op: 19-04-2022, 17:24:49 »
Duidelijk de meest populaire kandidaat

Nee, dat is ze niet. Dat is Anke: https://be.wieisdemol.com/forum/2022/?topic=72149.0

Anke heeft momenteel 19,6% van de stemmen, Emanuelle slechts 5,4%.
Alleen Gretel, Toon en Nele scoren net zo weinig of nog minder.

Of beter gezegd: van de thans nog aanwezigen in het spel scoort ze gewoon het allerslechtste!
Anke 19,6%
Yens 12,0%
Uma 9,8%
Sven 8,7%
Emanuelle 5,4%

Ik weet niet waar jij de laatste tijd zit met je hoofd Lo, maar je bent de weg behoorlijk kwijt.   :P
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #247 Gepost op: 19-04-2022, 17:34:52 »
Tja, maar wat als Manu bij iedereen de op vier  na populairste kandidaat is? Ze staat bij weinig mensen in de top 3, maar dat wil nog niet zeggen dat ze een dik onder gemiddeld populaire kandidaat is. Daarnaast denk ik dat ze de opgaande lijn ook wel te pakken heeft (ik vond haar wel vermakelijk met het geweer in haar hand :-)) en dat zal niet direct zichtbaar zijn in deze poll. Eigenlijk moet je achteraf kijken naar wie de leukste kandidaten waren.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #248 Gepost op: 19-04-2022, 17:35:53 »
En ik hoop dat ze erin blijft, want dan weet ik tenminste van een kandidaat dat het niet de mol is :-)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #249 Gepost op: 19-04-2022, 18:04:23 »
Tja, maar wat als Manu bij iedereen de op vier  na populairste kandidaat is?

Onwaarschijnlijk    ::ohno::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #250 Gepost op: 19-04-2022, 18:08:09 »
waar jij de laatste tijd zit met je hoofd Lo, maar je bent de weg behoorlijk kwijt.   :P
Nou ja ik spreek ook niet alleen van de POSITIEF populaire kandidaat, maar ze is in alle gevallen een waarover GESPROKEN wordt. Helaas dus ook negatief blijkbaar. Ik heb niet eens al die pagina's Emanuelle gelezen. Maar het zijn er 2x zoveel als de rest. En voor mij springt ze er bijzonder POSITIEF uit, een ware Wensmol  ::love:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #251 Gepost op: 19-04-2022, 18:11:47 »
Ik heb nog nooit van 'negatief populair' gehoord...

In Nederland kennen we wel het woord 'veelbesproken', dat kun je wel van haar zeggen. Maar dat is wat anders dan populair.
Maar misschien vergis ik me en heeft het woord populair in het Vlaams een andere betekenis? Ben jij eigenlijk Vlaams, Lo?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #252 Gepost op: 19-04-2022, 18:19:57 »
Jaaaaaa, ik ben zeer Belgisch nochthans, want ik heb een huisje beneden Luik met de familie.

Nu ja, ik bedoel Pim Fortuin, die heeft heden een hele serie op TV. Die was toch ook van alle kanten wat, gehaat en geliefd. Populair!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #253 Gepost op: 20-04-2022, 01:00:53 »
Populair:
1) Algemeen geliefd 2) Bemind 3) Bewonderd 4) Bij het volk geliefd 5) Bij veel mensen geliefd 6) Geliefd 7) Gemeenzaam 8) Geprezen 9) Getapt 10) Getapt wijsje 11) Gevierd 12) Gewild 13) Gezien 14) In 15) In trek 16) In zwang 17) Meest geliefd 18) Modern 19) Niet afgezonderd 20) Pop 21) Volks 22) Volksmatig

Maar goed... het doet er verder ook niet veel toe. De één zal Manu leuk vinden de ander niet. Belangrijkste is of ze de mol is en dat is ze in mijn ogen absoluut niet. 3k + 3k niet in de min verdienen is teveel van het goede in één opdracht.

Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #254 Gepost op: 20-04-2022, 07:04:35 »
Maar wat als Manu (als mol) hier even de pot flink moet spekken, om in de volgende afleveringen de pot leeg te trekken met haar 'onhandige' acties? Nu staat er met grote letters kandidaat op haar hoofd en niemand die haar verdenkt ::oink:: Dat is precies de bedoeling van de makers. Daarom ook het weggevertje van Gilles, nog meer verwarring zaaien. Ze zal dan ook gebriefd zijn wie geld had en wie pasvragen, en precies het omgekeerde doen wat men van een mol verwacht. En als kandidaat zou ik ook gewoon iedereen afschieten dan heb je alle pasvragen plus een beetje de verdenking op je hoofd. Doet Manu niet en daarom gaan bii mij alle alarmbellen af.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #255 Gepost op: 20-04-2022, 08:57:55 »
Ik geloof niet dat De Mol in zo'n grote mate scripted reality is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #256 Gepost op: 20-04-2022, 11:18:13 »
Populair:
1) Algemeen geliefd 2) Bemind 3) Bewonderd 4) Bij het volk geliefd 5) Bij veel mensen geliefd 6) Geliefd 7) Gemeenzaam 8) Geprezen 9) Getapt 10) Getapt wijsje 11) Gevierd 12) Gewild 13) Gezien 14) In 15) In trek 16) In zwang 17) Meest geliefd 18) Modern 19) Niet afgezonderd 20) Pop 21) Volks 22) Volksmatig

22 vinkjes voor Manu ;-)

Los daarvan: ze was zo blij toen ze zag wat er in Anke’s koffertje zat… ze kan niet de mol zijn, tenzij ze twee niveautjes beter acteert dan Frank Focketyn.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2022, 11:21:08 door VK »
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #257 Gepost op: 20-04-2022, 17:10:32 »


Bekijk Emanuelle's tot en met aflevering 5 bijgewerkte kandidatenpagina hier. En vermeld het in dit topic als je interessante aanvullingen hebt. ::vergroot::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #258 Gepost op: 20-04-2022, 21:00:19 »
Bij zo'n schietopdracht vraag ik me af wat ik zou doen als ik de mol zou zijn. Ik zou zeker niet iedereen zomaar afschieten (te verdacht), maar Anke zeker toch wel met die kans op +2000. En daarnaast de mensen die zich wat vreemd gedragen, zodat je ook een alibi hebt om te schieten.

Tja, toch wel enigszins verdacht ivm het kokertje van +500 in Aquapark, vind ik. Ze kan acteren en ze heeft mensenkennis; dat zijn leuke eigenschappen voor een mol.

Maar bij het schieten lijkt ze toch alles goed te hebben gedaan. Echt wel teveel van het goede als ze de mol zou zijn, lijkt mij.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Emanuelle
« Reactie #259 Gepost op: 20-04-2022, 22:25:34 »
Op het moment dat Emanuelle onthuld wordt als minst verdacht persoon, zie ik zware teleurstelling in haar gezicht. Zou ze op dat moment besloten hebben om van tactiek te veranderen? “Nepmollen heeft me juist onverdacht gemaakt, laat ik me dan maar volledig kandidaats gedragen en die pot spekken”