Poll

Wie is de Mol?

Sven
11 (8.9%)
Uma
67 (54%)
Yens
46 (37.1%)

Totaal aantal stemmen: 124

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 29484 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #220 Gepost op: 12-04-2022, 08:15:50 »
Het is grappig dat iedereen gewoon in zijn tunnel blijft en redenen zoekt om de rest uit te sluiten.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #221 Gepost op: 12-04-2022, 08:42:46 »
Als er een bondje is, dan is dat er een met Uma en Bert. Een ander koppel dat samenwerkt zie ik zo snel niet. Ik kan me voorstellen dat bij de keuze van de mol geprobeerd is dit bondje buiten werking te stellen omdat de mol anders gelijk tegen een blok van 40% van de andere kandidaten moet opboksen. In dat geval zou Uma of Bert de nieuwe mol zijn.
 
Misschien wat vergezocht, maar je moet wat :-)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #222 Gepost op: 12-04-2022, 10:38:58 »
Ik ga ff bij elke kandidaat langs en of ik denk dat ze geschikt zouden zijn ja of nee.

Uma:
Ik denk dat zij een erg goede mol had kunnen zijn, was het niet dat ze al erg fanatiek geweest is en het te veel zou op vallen zou ze nu gaan mollen.

Emanuelle:
Ikzelf zou haar geen leuke mol vinden, maar haar persoonlijkheid en eerdere acties (de leeuw, niet durven duiken) passen wel goed bij een strategie van een mol. Al vind ik dit zelf geen leuke strategie.

Sven:
Hij zou zijn soms wat nonchalante houding en pokerface (of rbf, lol) goed kunnen meenemen in de rol van de mol.

Bert:
Ik heb van hem eigenlijk niet zo goed onthouden hoe hij nu is in het spel.
Hij doet wel zn best maar is volgens mij niet súper fanatiek.
Hij was bijvoorbeeld wel heel erg Nele aan het controleren bij de duikopdracht wat voor mij toen echt heel oprecht over kwam.
Krijg van hem niet echt hoogte. Denk dat hij het wel goed zou kunnen maar heb ergens ook het idee dat hij die mol-uitstraling al over zich heen heeft wat het misschien te obvious zou maken?

Anke:
Ik weet niet of ik de rol bij haar vind passen en of ze het zou kunnen. Beetje lastig inschatten. Misschien maakt het dat juist een goede mol?

Yens:
Heb eigenlijk nog helemaal niet zoveel op hem gelet.
Ik denk dat hij er zeker heel veel plezier in zou hebben maar ik denk ook dat hij een heel uitbundige mol zou zijn en ik denk dat dat heel erg zou opvallen in vergelijking met hoe hij zich de vorige afleveringen heeft gedragen.

Hier schiet ik ook niks mee op ::rofl::
Mijn voorkeur zou dan uit gaan naar Sven of Uma. Maar zoals ik zei zou het bij Uma te veel opvallen denk ik.

Ik ga later vandaag de reacties op de ‘je bent wel/niet de mol’ nog ff analyseren

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #223 Gepost op: 12-04-2022, 10:44:04 »
Geen idee. Ik begin weer opnieuw met mijn schot voor de boeg-mol (Bert) met Uma als backup.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #224 Gepost op: 12-04-2022, 10:51:44 »
Het is grappig dat iedereen gewoon in zijn tunnel blijft en redenen zoekt om de rest uit te sluiten.

Is dat niet een constatering die voor de mol hoe dan ook opgaat? Precies de reden waarom ik niet in elk kandidaten topic de volharders ga overtuigen want je krijgt anderen toch niet overtuigd tijdens de mol. 

Ik blijf bij Uma of Bert. Al vind ik Sven ook een type die de rol van de mol prima kan vertolken vanaf nu. Yens was te blij, Anke/Manu teleurgesteld. Bert zou je gezien zijn wijziging qua houding (open naar gesloten, baalmomentje) ook daar onder kunnen scharen.

Dus Bert, Sven en Uma ga ik in de gaten houden.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2022, 10:54:28 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #225 Gepost op: 12-04-2022, 11:35:54 »
Sven zat te huilen bij het vertrek van Gretel. Zouden ze niet te bang zijn dat hij te emotioneel is voor de rol van mol?
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #226 Gepost op: 12-04-2022, 12:13:05 »
Er is maar één oplossing: we lenen Roeland uit aan onze Zuiderburen.
Woosie down?

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #227 Gepost op: 12-04-2022, 12:38:37 »
Sven zat te huilen bij het vertrek van Gretel. Zouden ze niet te bang zijn dat hij te emotioneel is voor de rol van mol?
`
Nee hoor,
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Sven zou een goede keuze zijn als mol. k zou Yens ook wel een goede keuze vinden als mol. Komt lacherig terug na de keuze voor de mol in het kamertje, lijkt hem niet zoveel te boeien wat anderen vinden, lijkt me ook niet dat hij bang is om verdacht te gaan worden. Totaal wat anders dan Philippe en net wat meer zekerheid voor de makers.
Het enige probleem zou wel zijn dat hij tot nu toe 2 grote opdrachten heeft doen slagen, de raket en de fietsopdracht. Zou wel opvallend zijn als hij nu niks meer gaat doen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #228 Gepost op: 12-04-2022, 12:58:00 »
Mijn voorspelling is dat geen enkele opdracht meer gaat lukken  ;D

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #229 Gepost op: 12-04-2022, 13:23:39 »
`
Nee hoor,
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Maar goed, Sven is wel heel emotioneel (dat zie je duidelijk). Na de instorting van Philippe gaan ze niet nog zo iemand als mol nemen hoor, veel te groot risico.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #230 Gepost op: 12-04-2022, 14:55:17 »
Ik ben heel benieuwd in hoeverre ze opdrachten hebben moeten aanpassen om het voor de mol gemakkelijker te maken om te mollen, door bijvoorbeeld het spel individueel te kunnen beïnvloeden, zoals bij widm wel vaker gebeurd.


Het lijkt me ook wel vet als de nieuwe mol een optie krijgt om de pot leeg te halen en weer op 0 te beginnen.
Maar dan wel dat de andere kandidaten ook weten dat dit kan gebeuren, en ze het kunnen proberen te voorkomen.
Bijv. zoiets als die opdracht in tsjechie vorig jaar, op dat verlaten terrein waar ze hendels moesten overhalen om geld in de pot te brengen ofzoiets.
En dat de mol zonder voorkennis mee doet en opzoek moet naar iets waarmee hij de pot leeg kan halen en dat de andere kandidaten dan weer iets kunnen vinden om dit tegen tehouden oid.

Ben zo benieuwd hoe ze het aangepakt hebben!

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #231 Gepost op: 12-04-2022, 14:59:22 »
Sven te emotioneel? Dat lijkt me echt wat kort door de bocht. Je kunt als mol (en mens) best even emotie tonen, zonder dat je dan meteen zelf een emotioneel wankel wrak zou moeten zijn.

Empathie en het vermogen om snel een band op te bouwen met een ander, zijn prima eigenschappen voor een mol. En juist die eigenschappen kunnen je even hoog in de emotie brengen bij de exit van een kandidaat.

Iemand die zich comfortabel voelt om gevoelens op zo’n moment openlijk te tonen, staat over het algemeen wat sterker in de schoenen. Mits je die gevoelens daarna ook weer op een gezonde manier kunt verwerken en los kan laten natuurlijk.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #232 Gepost op: 12-04-2022, 16:26:42 »
`
Nee hoor,
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Daar heb je een punt. Ik weet het ook niet zeker natuurlijk, maar kleine aanwijzingen en slecht onderbouwde theorieën is momenteel het enige wat we hebben :-)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #233 Gepost op: 12-04-2022, 16:29:27 »
Mijn voorspelling is dat geen enkele opdracht meer gaat lukken  ;D

Volgens mij hoeven ze daar niet eens een mol voor aan te wijzen, want in het overgebleven groepje wil dadelijk iedereen door de andere kandidaten als mol gezien worden.

Dat zou nog eens een gewaagde twist zijn: geen nieuwe mol aanwijzen en vervolgens zien dat de kandidaten elke opdracht om zeep helpen om in het verdachtenbankje terecht te komen….
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #234 Gepost op: 12-04-2022, 17:36:09 »
Ha ja die theorie is er ook nog. Vooruit dan maar… voor één keer zie ik de “er is geen mol” theorie door de vingers. Want er was al een mol.  ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 12-04-2022, 18:15:05 door annebeestje »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #235 Gepost op: 12-04-2022, 17:40:48 »
Ja en dan heel random elke week iemand naar huis sturen.. gewoon wie t minst leuk is.

Ik weet alvast iemand  ;D

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #236 Gepost op: 12-04-2022, 18:14:18 »
Gewoon degene die het meeste geld verdient eruit ;-)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #237 Gepost op: 12-04-2022, 19:28:58 »
Ja en dan heel random elke week iemand naar huis sturen.. gewoon wie t minst leuk is.


Oh, ik dacht dat wij elke week in het topic “wie is de afvaller?” bepalen wie een rood scherm krijgt ;)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #238 Gepost op: 12-04-2022, 19:31:25 »
Het is grappig dat iedereen gewoon in zijn tunnel blijft en redenen zoekt om de rest uit te sluiten.
Amai, hoe lopen jouw analyses?

Verzulleme.

Ik ben nu juist op een totaal anderen mol overgestapt!

Ik wil je wel vragen: koopt een anderen loupe..... tot analyse komen betekent investeren ::jaja:: ::zwaai:: 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #239 Gepost op: 13-04-2022, 10:07:30 »
Kijk Lo, ik heb ook geen feit geplaatst, maar een vaststelling die vrij veel bleek te kloppen. Natuurlijk zijn er altijd uitzondering als jij ;).