Poll

Wie is de Mol?

Sven
11 (8.9%)
Uma
67 (54%)
Yens
46 (37.1%)

Totaal aantal stemmen: 124

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 29353 keer)

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #320 Gepost op: 20-04-2022, 11:08:20 »
Ik ga voor Yens nu.

- Zijn vriendin was verdacht bij de verwisselde kokers, ik denk eerder dat zij zelf kokers van €10 als €1000 terugbracht dan dat de molpartner het hele aquapark dubbel heeft afgelegd (veel groter risico op betrapt worden)
- Hun €500 koker is diegene die verdween, makkelijker als je die zelf brengt (onderweg verwisselen met een €10) dan nadat alle kokers verzamelt zijn. De droedel oplossen is dan ook vals kandidaten gedrag waarbij je net met zekerheid een €10 in de eindafrekening krijgt.
- Veel geklaag op de coördinatie aan de glijbanen maar ook weinig constructief, werkte eerder mee aan de chaos vond ik.
- Meeste sabotage was te behalen indien er veel mensen een geldkoffer zouden brengen (en hij heeft als mol zelf niets aan pasvragen)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #321 Gepost op: 20-04-2022, 13:55:46 »
Anke wordt alleen maar heel erg verdacht neergezet. Ik ook twijfelde halverwege de aflevering even toen ik haar zo stilletjes zag zitten achterin de auto, ze zonderde zich af als een mol.

Maar nu ineens blijkt iedereen haar te verdenken in de biechten. Terwijl in reele cijfers ze het meeste vertrouwen van de groep kreeg op het veld. Bepaald geen opmaat voor een finaleplekje maar een veeg teken van gauw een rood scherm.

Zoals ook al in haar topic gemeld doet de edit er alles aan om haar verdacht te maken. Een ouderwetse afleidingstactiek van de echte mol: Yens.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #322 Gepost op: 20-04-2022, 15:52:03 »
Ik ga denk maar voor Yens bij gebrek aan molvibes bij de anderen. En omdat hij als enige naast Anke voor t geldkoffertje ging

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #323 Gepost op: 20-04-2022, 16:29:55 »
Uma of Yens. Ik hoop Uma.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #324 Gepost op: 20-04-2022, 17:10:58 »
1. Yens
2. Uma

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #325 Gepost op: 20-04-2022, 20:48:09 »
1. Anke
2. Sven

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #326 Gepost op: 20-04-2022, 22:18:53 »
Ik kan het alleen maar eens zijn met de verdenkers van Yens hier. Of anders wel die van Uma. Of die van Sven.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #327 Gepost op: 21-04-2022, 09:57:15 »
Ik ben er nog niet uit of ik ook naar Yens overstap. Aflevering 5 was toch een beetje de grote Yens & Marie-Sophie show. Zoveel kokers verzamelen, zogezegd twee van duizend waarvan er één waarschijnlijk de selectie haalt (wat ook nog eens heel onverdacht is) en die van 500 die het waarschijnlijk niet haalt. Zoveel opmerkingen van Yens over vertrouwen. Yens die er bij de tweede opdracht uitsprong door 'm heel goed te snappen, Sven te verraden, aan te sturen op geld in plaats van pasvragen.

Meestal begint de Mol onder de radar en dit was het begin van de nieuwe Mol, ook al heeft die nog maar weinig afleveringen om op gang te komen natuurlijk. Misschien dat ik het toch eerder ga zoeken bij de onopvallende Sven of Uma. Waarbij ik eerder bij Sven uitkom omdat ik dan een glansrol voor broer Kristof zie die de held was bij de waterglijbanen maar mogelijk eerder in het park al toesloeg met het omruilen van kokers.

Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #328 Gepost op: 21-04-2022, 10:18:04 »
Mijn mol is Manu,  is zo onverdacht gemaakt dat het te verdacht wordt. Vriendje van Manu heeft waarschijnlijk veel kokers verwisseld wat die per ongeluk ook suggereert in het waterpark, terwijl de anderen nog niet weten dat de mol een handlanger heeft rondlopen. Zodra ze de verspreking hoort is ze er snel bij om het over andere zaken te hebben.

Als dekmantel wordt er door Manu veel geld verdiend in het 2e spel zodat niemand haar nog verdenkt, uitgezonderd Sven misschien. Manu en Sven komen denk ik in de finale.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2022, 10:21:09 door the_wizard »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #329 Gepost op: 21-04-2022, 10:21:43 »
1. Anke
2. Uma
3. Yens
4. Sven

Manu opnieuw groot kruis door.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #330 Gepost op: 21-04-2022, 12:08:22 »
Na dagen twijfel is dit het geworden:

Yens-Uma-Sven 40-40-20

En voor de insiders: met 1 of 2 pasvragen uiteraard ;-)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #331 Gepost op: 21-04-2022, 12:12:39 »
Ik ga voor dik erboven op. En een mol die zegt er plezier in te hebben, en dat laat blijken ook, en volle bak erin gaat. Niet van dat subtiele.

1. Yens
2. Anke

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #332 Gepost op: 21-04-2022, 13:18:58 »
Als dekmantel wordt er door Manu veel geld verdiend in het 2e spel zodat niemand haar nog verdenkt, uitgezonderd Sven misschien.

Een Mol die even 3000 euro verdient én de kans op geld uit de pot laat lopen? Nou, dan ben je wel een bar slechte Mol als je dit zo doet...
Simpelweg iedereen afknallen onder het motto 'Ik vertrouw niemand meer én ik wil pasvragen' was goed te verdedigen geweest.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #333 Gepost op: 21-04-2022, 13:30:11 »
Simpelweg iedereen afknallen onder het motto 'Ik vertrouw niemand meer én ik wil pasvragen' was goed te verdedigen geweest.

En dat had ik in Emanuele haar positie gewoon gedaan. Een Immanuele variant in De Mol meets Gandalf: thou shall not pass ratatatatata >:D

Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #334 Gepost op: 21-04-2022, 13:38:42 »
Uma

Nog niet heel veel opdrachten om op af te gaan.

Manu haalde perfecte score bij laatste opdracht, dus zij staat onderaan bij mij.

Ik vind het moeilijk voorstelbaar dat ze Yens de mol hebben gemaakt nadat hij imo zwak overkwam in De Zaak De Mol en ook een geschiedenis heeft erg door de groep verdacht te worden, zelfs als hij zijn best doet. Anke was ook zwak in De Zaak De Mol, dus ik verdenk haar ook niet. Daarnaast geldt voor Yens en Anke dat ik denk dat het niet heel moeilijk was geweest om net even iets verkeerds te zeggen zodat Manu dacht dat ze pasvragen hadden en zij hen dus had afgeschoten (dus gemiste molactie voor beiden).

Blijven over Sven en Uma. Sven is zo moeilijk leesbaar en dat maakt hem in de ogen van medespelers sneller verdacht. Ik denk daarom dat Uma als mol waarschijnlijker was. Daarbij speelt ook dat ik Uma’s mollicitatie bij Gilles overtuigend vond (ze zag zichzelf al als mol, dat helpt) en dat ik de woordkeuze van het dagboek van de mol het meest bij haar vind passen.

Maar goed, eigenlijk is dit een nieuwe aflevering 1, dus het kan nog alle kanten uit.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #335 Gepost op: 21-04-2022, 14:58:04 »
Ik vind het moeilijk voorstelbaar dat ze Yens de mol hebben gemaakt nadat hij imo zwak overkwam in De Zaak De Mol en ook een geschiedenis heeft erg door de groep verdacht te worden, zelfs als hij zijn best doet.
Dat was natuurlijk in het vorige mol tijdperk en ik zie niet in waarom dat invloed zou hebben op de nieuwe molkeuze.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #336 Gepost op: 21-04-2022, 20:15:20 »
Dat was natuurlijk in het vorige mol tijdperk en ik zie niet in waarom dat invloed zou hebben op de nieuwe molkeuze.

Nou ja, als je al verdacht wordt terwijl je je best doet, is er blijkbaar iets aan je normale manier van doen waardoor kandidaten je verdenken. Dan begin je als mol al met een achterstand. Als je daar bovenop ook nog moet saboteren, wordt het alleen maar erger. Niet een doorslaggevende reden maar als ik een mol moest kiezen, zou dat wel een reden tot aarzeling zijn.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #337 Gepost op: 22-04-2022, 08:06:38 »
Ik volg je Liendert!

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #338 Gepost op: 22-04-2022, 12:33:58 »
Ik dacht ook eerst Sven, maar door een opmerking over de molbiecht, durf ik Sven voorzichtig af te strepen. De mol is blij dat zijn bezoeker het al weet en dan lijkt me Sven minder waarschijnlijk, want zijn broer was er. Een mol van wie de partner er was, lijkt dan ineens een stuk waarschijnlijker. Dus toch maar geswitcht naar Yens. 
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #339 Gepost op: 22-04-2022, 15:24:30 »
Ik zie niet in waarom je hierom Sven zou afstrepen.
Een bezoeker kan ook een broer zijn toch? De mol zegt just “bezoeker” omdat “partner” niet op Sven en zijn broer kan slaan.