Poll

Wie is de Mol?

Sven
11 (8.9%)
Uma
67 (54%)
Yens
46 (37.1%)

Totaal aantal stemmen: 124

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 29384 keer)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #380 Gepost op: 25-04-2022, 11:19:51 »
Na deze aflevering ging mijn gevoel ineens uit naar Uma. Alles nog maar eens langsgaan dan ::vergroot::
...óf niet!

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #381 Gepost op: 25-04-2022, 11:47:39 »
Ik kan echt wel een Mol zien in Yens, maar hij haalt toch eigenlijk gewoon te veel geld binnen en doet te veel dingen te goed? Bij het rad vond ik hem bv. echt helemaal niet verdacht. Maar ach. Vind het nu lastig, dacht oprecht wel dat het Anke kon zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #382 Gepost op: 25-04-2022, 13:32:13 »
Yens leek niet blij met de 1.000 euro die hij draaide, maar ook niet met de pasvraag die hij zelf kreeg. Had hij stiekem gehoopt dat hij toch voor -1.000 was gesprongen? Nou is Yens nooit zo uitbundig, maar toch.
Ik blijf bij Yens. ::jaja::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #383 Gepost op: 25-04-2022, 13:53:03 »
Met nog maar 4 kandidaten over is het tijd om mijn gedachten op een rijtje te zetten. Als eerste Emanuelle: Manu is een lastige kandidaat. Aan de ene kant speelt ze het spel heel onhandig en naïef, alsof ze de spelregels niet snapt en eigenlijk niet weet wat ze aan het doen is. Aan de andere kant is ze een ster in het inschatten van haar medekandidaten en heeft bij meerdere proeven bewezen nogal gewiekst te kunnen zijn. Is ze daarmee de mol? Dat denk ik niet, maar 100 procent afgeschreven is ze voor mij ook niet.

Dan Uma. Als ik in de productie zou zitten zou ik haar kiezen als vervangende mol. Een felle tante die keihard voor het spel gaat, tactisch denkt aan het eigen gewin en daarmee bewust of onbewust opdrachten laat mislukken. Ze is bepalend in de groep en laat van zich horen als er groepen moeten worden ingedeeld. Uma brengt kleur aan het programma en is een heel andere mol dan Philippe, iets wat ook nodig is bij de vervangende mol. Uma zou mijn wensmol zijn.

Yens is kleurrijk en vrolijk. Hij strijdt voor de groep maar maakt zich ook nogal verdacht door vage antwoorden en gekke acties. Yens zou een vrolijke mol zijn passend in het rijtje van Gilles en Lennart. Dat hij qua type het geijkte moltype is spreekt eerlijk gezegd in zijn nadeel. Hij zou een hele veilige / voorspelbare keuze zijn van de productie.

Dan Sven, de ondoorgrondelijke kandidaat. Van zijn gezicht is niets af te lezen; hij oogt redelijk gesloten en lijkt daarmee minder te mengen in de groep. Hij is erg onopvallend in het spel; je vergeet bijna dat hij er is. Dit is een prima moleigenschap. Sven zou daarmee een totaal andere mol zijn dan de Vlaamse versie ooit heeft gehad, een prima keuze.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #384 Gepost op: 25-04-2022, 14:05:12 »
-

« Laatst bewerkt op: 30-04-2022, 23:06:09 door Amethyst »

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #385 Gepost op: 25-04-2022, 14:11:12 »
Ik vind dat Yens het meest veranderd is al speler van dit spel. Van die raket-opdracht doen slagen, die fietsopdracht winnen, naar iemand die niet zijn best lijkt te doen om nog geld in de pot te halen. 

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #386 Gepost op: 25-04-2022, 16:44:25 »
Yens! En zo niet, dan Uma! Sven en Manu uitgesloten  ::jaja::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #387 Gepost op: 25-04-2022, 20:52:04 »
Ik ben er nog steeds niet uit. Alles (en vooral zijn ogenschijnlijke voorkennis van opdracht 5.2) wijst op Yens, maar alles is me iets teveel. :P
Kijk dan maar naar Gilles. Die diskwalificeerde Manu al door die geopende koker te openbaren en komt nu met Uma via Ernie's banaan in de oor...... niks subtiel. Gewoon plat de mol beschermen. Is immers zielig want die moet halverwege invallen.

Productieassistent Gilles wijst de mol aan: Yens.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #388 Gepost op: 25-04-2022, 21:06:25 »
Uma liegt echt heel slecht bij het rad en kon ook een stuk minder acteren in aflevering 3.
Manu vind ik niet veel aan veranderd, is gewoon een kandidaat die het spel goed leest, maar gewoon wat angstig is bij sommige opdracht.

Sven en Yens kunnen het zijn. Mijn gevoel zegt Yens maar Sven zou logischer zijn denk ik.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #389 Gepost op: 25-04-2022, 21:08:19 »
Manu.
Sven en Yens zijn de Sven en Philip, Bart en Christiaan van dit seizoen. En Uma gelijk Jolien of Annelotte.
Grote kans dat Sven afvalt met een klapper door tunnelvisie op Yens, want van Sven hoorden we een biecht dat Manu veranderd zelfverzekerd is. Hiermee worden we misleid.
Yens en Uma gaan Manu pas op het allerlaatste ontdekken zoals bij Lennart.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2022, 21:13:12 door foxhunter »

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #390 Gepost op: 25-04-2022, 21:28:45 »
Yens en Uma gaan Manu pas op het allerlaatste ontdekken zoals bij Lennart.

Ik wil best over Manu nadenken (of ze de mol wel of niet is, bedoel ik), maar iemand moet me dan toch echt eerst uitleggen wat er met de schietproef gebeurd is.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline SuperFurry

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #391 Gepost op: 25-04-2022, 21:40:08 »
Ik blijf nog steeds bij Yens met zijn bananenpak.  ::love::
Ma how zeg!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #392 Gepost op: 25-04-2022, 21:46:01 »
Ik wil best over Manu nadenken (of ze de mol wel of niet is, bedoel ik), maar iemand moet me dan toch echt eerst uitleggen wat er met de schietproef gebeurd is.
Nou, er is wel één nieuw feit aan het licht gekomen bij de exit van Anke. Anke heeft bij Manu gezworen dat ze 2.000 euro in de koffer had. Dat is een zwaar middel dat ze heeft ingezet. Zou mol Manu haar dan toch neerschieten, dan was Anke misschien overtuigd geraakt dat ze de mol was.
Anke zei ook nog dat ze zekerheid had over haar mol na de eerste proef, in Aqualand. Dat was de proef waarin ze een confrontatie had met Manu over een koker.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #393 Gepost op: 26-04-2022, 00:12:08 »
Ik blijf tussen Uma en Yens hoppen.

Ergens voelt Yens logischer, aangezien hij inderdaad anders in het spel lijkt te staan (en niet om zichzelf meer verdacht te maken) en voorkennis lijkt te verraden. Maar zijn molacties zouden tot nu toe vooral mislukt zijn (waterpark: 2.500 binnenbrengen en dan 1.500 wegmoffelen betekent nog steeds 1.000 euro in de pot, Manu geloofde hem betekent geld in de pot, hij laat Sven springen voor 1.000 extra euro en gokt er weer op dat hij niet geloofd wordt, springt zelf ook ondanks dat Uma hem een reden geeft niet te springen). De enige echte molactie was de focus op verkeerde getallen bij de tijdslus. (Het foute antwoord bij de wetenschap had denk ik vrijwel iedereen fout gehad.)

De lijst van molacties van Uma is ook niet heel lang.

Al met al kom ik toch op Yens uit, maar sluit Uma nog niet helemaal uit.

Veel antimolacties van Sven en Manu, dus die zijn het niet.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #394 Gepost op: 26-04-2022, 00:16:55 »
Nou, er is wel één nieuw feit aan het licht gekomen bij de exit van Anke. Anke heeft bij Manu gezworen dat ze 2.000 euro in de koffer had. Dat is een zwaar middel dat ze heeft ingezet. Zou mol Manu haar dan toch neerschieten, dan was Anke misschien overtuigd geraakt dat ze de mol was.
Anke zei ook nog dat ze zekerheid had over haar mol na de eerste proef, in Aqualand. Dat was de proef waarin ze een confrontatie had met Manu over een koker.

Heb daar ook over nagedacht, na wat Anke zei in Cafe de mol, maar wat ze heeft gezien in aqualand, ik denk niet dat wij dat hebben gezien in de montage, dus daar kunnen we niets over zeggen ben ik bang.
Na de airsoft-opdracht dacht ik wel: Emanuelle heeft de mol door en laat die met een koffer met geld doorgaan. Nu kan dat dan na het vertrek van Anke alleen nog Yens zijn; maw, Emanuelle zit nog steeds, weer, in de Yens-tunnel.
Uma is de mol denk ik. Of Sven.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #395 Gepost op: 26-04-2022, 02:31:23 »
Ik blijf tussen Uma en Yens hoppen.
Bij de bananen was het toch ook duidelijk. Uma roept Woody Allen. Yens volgt alleen maar, maar is wel zo snel om het geld in te kloppen, dus speelt er de Held. Uma is dus niet de mol, als zij niet zo doortastend en beslist het goede antwoord had geroepen was er geen geld in de pot gekomen. Je hebt gelijk dat Yens ook in de tijdslus niks goed deed. Ook zat hij daar in de beste molpositie en Uma in de slechtste.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #396 Gepost op: 26-04-2022, 07:15:58 »
Ik wil best over Manu nadenken (of ze de mol wel of niet is, bedoel ik), maar iemand moet me dan toch echt eerst uitleggen wat er met de schietproef gebeurd is.
Manu wist wie wat had en deed alles fout wat een mol maar fout kan doen. Beter kan je niet beginnen als invalmol, want echt niemand verdenkt je nog als mol.
Tegenover 100% eerlijk Anke, waarvan we een paar minuten niet gezien hebben, kun je moeilijk Anke afschieten voor pasvragen zonder je geloofwaardigheid te verliezen.

Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #397 Gepost op: 26-04-2022, 08:17:31 »
Iedere kandidaat had sowieso iedereen afgeschoten, dan denken de andere kandidaten immers dat je de mol bent. Als mol wil je juist niet dat iemand je verdenkt en ook al gaat er dan geld in de pot, dat boeit de mol niet. Er wordt veel te vaak gedacht dat de enige taak van de mol is om geld uit de pot te halen maar undercover blijven is minstens zo belangrijk.
En dat doet Manu dus erg goed, zo goed dat bijna iedereen haar al heeft afgestreept  ::rofl::
Alleen Sven heeft haar door en die gaat winnen denk ik. Uma zal wel de laatste afvaller zijn en Yens de verliezende finalist.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #398 Gepost op: 26-04-2022, 10:37:58 »
Anke zei ook nog dat ze zekerheid had over haar mol na de eerste proef, in Aqualand. Dat was de proef waarin ze een confrontatie had met Manu over een koker.

Misschien al genoemd: Anke gaf inderdaad  in CdM aan 100% zeker te zijn van haar mol sinds het waterpark. Voor de Groundhog Day opdracht wil ze niet met Manu mee (had gemakkelijk gekund). Manu verdenken deed ze dus sowieso niet, want je wil bij de mol zijn.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #399 Gepost op: 26-04-2022, 10:48:14 »
Misschien al genoemd: Anke gaf inderdaad  in CdM aan 100% zeker te zijn van haar mol sinds het waterpark. Voor de Groundhog Day opdracht wil ze niet met Manu mee (had gemakkelijk gekund). Manu verdenken deed ze dus sowieso niet, want je wil bij de mol zijn.

Maar dan ga je ervan uit dat Anke correct is in haar verdenking. We hebben wel vaker deelnemers horen benoemen dat ze 100 procent zeker zijn, terwijl ze faliekant mis zitten.

Maar als ik eerlijk ben denk ik niet dat Manu de mol is. Dat ze zich als mol zo bewust opgaf voor de bomkamer gaat er bij mij niet in. Dit is een minder goede mollocatie dan de andere, plus waarom zou je je als mol bewust laten 'bommen'? Ik zie dan meer in Uma die tegen wil en dank op die positie komt of in Sven en Yens die zeer bewust hun best doen om niet in de bomkamer terecht te komen.