Poll

Wie is de Mol?

Sven
11 (8.9%)
Uma
67 (54%)
Yens
46 (37.1%)

Totaal aantal stemmen: 124

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 29336 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #480 Gepost op: 3-05-2022, 13:20:01 »
Ja dat vind ik wel hoor. Als je ZO over de top kan gaan dat het je in het gezicht staart, en juist dat doet meer dan de helft van dit forum naar een ander gaan? Ik kan me geen betere mol indenken ::bravo::

Als je toch zou mogen verkiezen, een mol Yens die -500 na -500 na -500 wegspeelt in de wandeltocht, of een Uma die dan maar 'subtiel' alles Yens precies fout laat doen, zelf precies alle tonen perfect kan reproduceren waar Yens helemaal niets goed heeft, en maar 1 ingreep heeft: die 500 oplevert VOOR de pot, namelijk als Yens nogmaals een fout wil maken (witte kruik). Yens die constant voorkennis laat doorschemeren en Uma nooit.

Als je mag verkiezen.

De keuze is toch makkelijk gemaakt, Heinz? Waar twijfel je nog aan dan?

Je kunt ook alles zo uitleggen dat 'jouw' mol het geweldig doet en al de rest verschrikkelijk :')
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #481 Gepost op: 3-05-2022, 13:28:29 »
Manu zat op Uma dus ook die is de mol niet. Ze tunnelde voorheen diep op Yens en zei dat ze daar voorgoed vanaf was gestapt. Van Sven zegt ze ook aldoor hem te vertrouwen.

In café De Mol antwordde Manu dat ze niet meer op haar eerste mol na Philippe zat (want dat was de vraag). Dat was Anke.
Echter, als ze van Yens naar Anke en terug naar Yens was gegaan, was dat antwoord er niet zo vlot uitgekomen denk ik. Ze moest er duidelijk niet over nadenken, terwijl de vraag subtiel was. Dus idd wellicht op Uma. Logisch na deze aflevering en vooral de laatste opdracht denk ik, waar ze aan het begin ervan geen idee had.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #482 Gepost op: 3-05-2022, 13:29:15 »
Ja dat vind ik wel hoor. Als je ZO over de top kan gaan dat het je in het gezicht staart, en juist dat doet meer dan de helft van dit forum naar een ander gaan? Ik kan me geen betere mol indenken ::bravo::

Mee eens. En zou het heerlijk vinden als de makers nu eens reverse psychology hebben toegepast, in dit dolle seizoen. Laat Yens in Henk de Mol outfit (die hij, toegegeven, als kandidaat ook al bij zich had) lekker voluit gaan met zijn natuurlijke spontaniteit, en in plaats van zijn molacties af te zwakken op TV, tonen ze ze gewoon. Waardoor veel molloten niet meer kunnen geloven dat hij daadwerkelijk de mol is. Want die houd je uit de wind, als programma makers... Geloof niet dat we die al gehad hebben in de illustere geschiedenis van De Mol  ::bravo::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #483 Gepost op: 3-05-2022, 13:33:14 »
Ik ben het er echt niet mee eens. Ik zou het echt enorm jammer vinden en nogal een anticlimax als Yens de Mol blijkt. Mollen is voor mij onopvallend een opdracht saboteren, niet simpelweg overal maar een fout antwoord op geven. Dat was niet alleen nu in de wandel-opdracht, maar ook bij Groundhog Day het geval. Op deze manier kan toch iedereen Mollen? Nu kan ik me voorstellen dat Yens als Mol denkt, niemand zit op mij, laat ik dan maar gewoon alles fout doen! Maar ook dan verwacht ik van de makers dat ze het in ieder geval voor ons als kijkers spannender proberen te maken.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #484 Gepost op: 3-05-2022, 13:43:40 »
Ik ben het er echt niet mee eens. Ik zou het echt enorm jammer vinden en nogal een anticlimax als Yens de Mol blijkt. Mollen is voor mij onopvallend een opdracht saboteren, niet simpelweg overal maar een fout antwoord op geven. Dat was niet alleen nu in de wandel-opdracht, maar ook bij Groundhog Day het geval. Op deze manier kan toch iedereen Mollen? Nu kan ik me voorstellen dat Yens als Mol denkt, niemand zit op mij, laat ik dan maar gewoon alles fout doen! Maar ook dan verwacht ik van de makers dat ze het in ieder geval voor ons als kijkers spannender proberen te maken.

Te onopvallend mollen was ook een probleem dit seizoen..  :-X
Maar mocht Yens de mol zijn, dan heeft hij toch ook subtiele molacties gedaan? Er zijn hele mooie overzichten van alle kandidaten gemaakt. De kokerwisselactie in het waterpark zou een mooie slinkse zijn geweest; het manipuleren van de groep bij het paintballen was goed doordacht en van psychologisch niveau. Op het dorpsplein wist Yens telefoonboodschappen verkeerd over te brengen en zijn Spaans zo slecht in te zetten dat hij het verkeerde aantal doelpunten telde en de groep onverrichter zake de dorpsheuvel op kreeg. Alleen in de laatste aflevering ging het er nogal bruut aan toe bij de fluit-opdracht in de bergen. Maar daar was passieve Uma ook debet aan.

Dat de ene mol meer aanspreekt dan de andere is logisch. Maar na ingetogen Lennart zou een spring in het veld als Yens echt geen straf zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #485 Gepost op: 3-05-2022, 13:44:07 »
Ze moest er duidelijk niet over nadenken, terwijl de vraag subtiel was. Dus idd wellicht op Uma. Logisch na deze aflevering en vooral de laatste opdracht denk ik, waar ze aan het begin ervan geen idee had.

Ik ga n poging doen om uit te leggen waarom dit onlogisch is

Ik denk dat we ervan uit kunnen gaan dat de volgende 2 vragen onderdeel van de test waren

- waar bevond de mol zich in opdracht 1? (Hippiebed of geitentoestand)

- pakte de mol een voordeel bij de blinddoekopdracht?

Dit zijn logische vragen voor de test

Als Manu op Uma heeft ingezet en Yens is de mol dan heeft ze deze 2 vragen goed. (Yens was met Uma en ook Yens pakte geen voordeel)

Sven heeft indien hij de mol niet is de test op Manu ingevuld.
Sven zou beiden vragen dan dus fout beantwoord hebben. Manu pakte namelijk wel n voordeel en zat in t hippiebed. Beiden vragen fout dus indien Yens de mol is.

Dus het lijkt er eerder op (geen feit maar aannemelijk) dat Manu niet op Uma heeft gestemd

Edit: uma pakte wel n voordeel dus die vlieger gaat niet op bedenk ik me opeens. Dus alleen die andere vraag dan  ::rofl:: .. oh nee pakte ook geen voordeel dus klopt wel 🫣
Mn punt was eigenlijk dat vragen op Uma per ongeluk ook op Yens slaan omdat ze veel samen gedaan hebben en dan zou Sven fouter moeten zitten

Volgt iemand dit nog  ::rofl::


« Laatst bewerkt op: 3-05-2022, 13:50:37 door FS »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #486 Gepost op: 3-05-2022, 14:36:19 »
Uma of Yens, ik weet het nog niet. Sven heb ik doorgestreept.

Ik trek me een aantal dagen terug in een huisje in Drenthe om er nog eens goed over na te denken en zondag maak ik mijn keuze. ::rofl::

Geweldig dat het nog zo spannend is. ::bravo::

Grappig, ik zit ook in een huisje in Drenthe momenteel  ::tandpastasmiley:: Ik kan je zeggen, hier is de Wifi van een frustrerende kwaliteit*, we hebben er ruim twee uur over gedaan om ons afgelopen zondag door de stream van DeMol te worstelen  ::rofl:: *hoeft niet meteen voor hel Drenthe te gelden natuurlijk  ::rofl::

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #487 Gepost op: 3-05-2022, 14:50:04 »
Zondag ben ik weer thuis dus kan ik gewoon de finale kijken. Tot die tijd weinig of geen internet is prima want van het forum raak ik toch alleen maar in de war. ;)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #488 Gepost op: 3-05-2022, 15:25:40 »
Te vingerdik erop? Bwa, met een laatste proef net voor de finale waar vooral Uma en Sven eruit springen lijkt er toch evenwicht te zijn. En toch liep hij netjes voorbij de laatste bel.
Dat hij dat ook uitspreekt: wel, Uma heeft dat toch ook gezien?


Nee, want waar zij zat had ze helemaal geen zicht op die uitgang. Ze heeft dat dus niet gezien.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #489 Gepost op: 3-05-2022, 15:42:34 »
Eerst en vooral, Lo zegt vrij zinnige dingen allemaal.

En die negatieve kritiek over Yens lees ik niet graag. De productie en Philip hebben gefaald, dat is niet Yens zijn fout dat hij last minute mol moest zijn. Buiten Anke en Bert waren er ook niet echt andere opties.

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #490 Gepost op: 3-05-2022, 16:00:37 »
Eerst en vooral, Lo zegt vrij zinnige dingen allemaal.

En die negatieve kritiek over Yens lees ik niet graag. De productie en Philip hebben gefaald, dat is niet Yens zijn fout dat hij last minute mol moest zijn. Buiten Anke en Bert waren er ook niet echt andere opties.

Productie en Philippe die hebben gefaald lees ik dan niet graag. Maar ja ieder zijn mening.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #491 Gepost op: 3-05-2022, 16:22:08 »
Mee eens. En zou het heerlijk vinden als de makers nu eens reverse psychology hebben toegepast, in dit dolle seizoen. Laat Yens in Henk de Mol outfit (die hij, toegegeven, als kandidaat ook al bij zich had)
Helemaal de waarheid als een koe! Of als een offergeit.

Ja het bananenoutfit was echt een gelukje. Hij ging er de draak mee steken. Zo van "Jullie weten toch dat ik de mol niet was dus dit had ik niet KUNNEN voorbereiden, allemaal puur toeval"  ::rofl::

Ik ging al meteen voor de Wensmol rol, ik wilde graag dat ze Emanuelle hadden gekozen, maar dat bleek al meteen niet het geval, maar wel is Yens een hele goede tweede als Reverse Psychology mol.

Echt genieten met die gast ::jaja::

Eerst en vooral, Lo zegt vrij zinnige dingen allemaal.
Nu moet het toch niet veel gekker worden. Wanneer gaat de analyse weer op scherp? ::vergroot:: Ik vermoed in Januari  :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #492 Gepost op: 3-05-2022, 16:31:39 »
Ik reken het de productie niet aan dat een benoemd mol na nachten slapeloosheid besluit zijn rol terug te geven. Dat noem ik geen falen van de productie noch van de persoon in kwestie. Ik ben wel zeer benieuwd naar wiens profiel de voorkeur uitgegaan is. Nonchalante Yens, subtiele Uma of een wat berekende Sven.

Voor alledrie valt namelijk iets te zeggen. Yens doet mij qua gedrag het meest denken aan Davey. Genieten van je deelname, je kunnen verplaatsen in als ik de mol was op welke positie kun je je verdacht opstellen. Want als Philip al dacht dat hij mol op zijn voorhoofd had staan.. Yens doet er nog een schep bovenop.

Uma is wat mij betreft het tegenovergestelde. En zou de crew kiezen voor een Lennart v2? Als er een zijn eigen gang ging was hij het wel zelfs in zoverre dat de productie hem probeerde te temperen. Van datzelfde temperen zie ik bij Yens weinig. Het zou hem wel een Lennart of Jan Versteegh achtig mol maken maar ik vraag me af of ze het bij de mol zo duidelijk op een dienblad aanreiken.

Ik denk dat ik met alledrie wel content ben. Dus het is mij om het even.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #493 Gepost op: 3-05-2022, 17:24:36 »
mol op zijn voorhoofd had staan.. Yens doet er nog een schep bovenop.
Dit vind ik een mooie...... dat werd ook nog in de laatste Nederlandse editie gezegd. Weinig mensen kunnen dat verdragen maar Yens heeft er zichtbaar plezier in. Een extra Wensmol punt door jou, Joost  ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #494 Gepost op: 3-05-2022, 18:39:33 »
Ik vind Yens ook helemaal geen anti-climax, meer nog: ik vind hem geweldig spelen.
Leiding nemen, durven mollen en er vooral plezier uithalen. Dat het niet altijd subtiel is? Tja, bij Elisabet was dat ook ook absoluut niet het geval.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #495 Gepost op: 3-05-2022, 20:45:06 »

Nee, want waar zij zat had ze helemaal geen zicht op die uitgang. Ze heeft dat dus niet gezien.

Toch wel hè, ze ziet dat hij zonder blinddoek op het dak komt en kan dus afleiden dat hij die bel zomaar is voorbij gelopen, zodra ze weet dat daar een bel hangt.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #496 Gepost op: 3-05-2022, 21:10:25 »
Het is niet alleen dat hij niet subtiel is, maar dat hij echt letterlijk alles fout doet in veel opdrachten en dat hij in de montage ook ontzettend verdacht in beeld gebracht wordt. Ik vind het niet a la De Mol om dat zo te doen.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #497 Gepost op: 3-05-2022, 21:23:29 »
Maar hij wordt ook niet extreem veel verdacht bij de kijker? (Iets meer dan de anderen, maar toch)

Bij de kandidaten lijkt het ook mee te vallen. Daar waar Sven en Manu hem niet verdenken.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #498 Gepost op: 3-05-2022, 21:26:09 »
Veel plezier in Drenthe Heinz en Mollem! Volgens mij heb ik vorige maand zo'n beetje op hetzelfde huisjespark gezeten met dezelfde wifi.  ::rofl::

De poll lijkt nu te zijn omgedraaid, zie ik: de vorige keer dat ik keek, had Uma de meeste stemmen.  ::rofl::
Voor mij gaat het ook tussen Uma en Yens. Of nou ja, eigenlijk zijn ze alledrie voor mij nog steeds verdacht: ook toen er nog een andere mol in het spel was.  ;D

Sven vind ik moeilijk te peilen; ook zijn broer vind ik verdacht  ;). Maar als hij de mol is, heeft hij naar mijn idee ook wat molkansen laten liggen (zeker op het bed). Maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik mij vergis, dus wie weet dan toch?

Yens, o wat is hij verdacht! En als hij het is, vind ik dat superleuk. Wat mij dwarszit bij hem, is dat hij vooral uitstraalt dat hij de mol is: de knipoog naar Gilles, maar vooral zijn big smile richting de anderen nadat hij de tekst 'Jij bent (niet) de mol' heeft gezien. Superbrutaal; niet té brutaal als kersverse mol?  ;D Voor mij kan het.

Maar het is Uma, denk ik: degene die overal tussendoor lijkt te glippen en fanatiek overkomt. Maar die vooral de groep weet wijs te maken dat Bert een banaan in zijn oor had: voor mij toch wel de bevestiging dat ze het moet zijn.  ;D

(misschien wordt het tijd voor een banaan-smiley op dit forum?  ;) )


Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #499 Gepost op: 3-05-2022, 21:28:00 »
Eerst en vooral, Lo zegt vrij zinnige dingen allemaal.

En die negatieve kritiek over Yens lees ik niet graag. De productie en Philip hebben gefaald, dat is niet Yens zijn fout dat hij last minute mol moest zijn. Buiten Anke en Bert waren er ook niet echt andere opties.

Ik weet niet of ik onder de negatieve kritiek val, maar zo was het niet bedoeld. Wie ook de mol is, het was geen gemakkelijke taak onder de omstandigheden.

En ik respecteer Lo’s mening, hij geeft goede argumenten (al is het met een wat andere stijl dan de mijne), hij heeft soms gelijk en ik heb het soms fout.

Ik ben misschien wat traag, maar ik probeer er nog steeds achter te komen wie de mol is. Ik zie bij Yens veel verdacht gedrag, maar er is zeker een deel van zijn gedrag dat niet effectief uitpakt, mocht hij de mol zijn (zoals geld binnenbrengen en het daarna weer (mogelijk) deels omwisselen in het waterpark, de waarheid zeggen over de koffer bij Vertrouwen of de uitkomst van het rad bij de sprong). En daarnaast is er een deel van zijn gedrag dat weliswaar effectief is (bij het geitenmelkoffer), maar waarbij hij zichzelf wel erg verraadt richting de kandidaten. Beiden groepen gedrag worden als bewijs aangedragen door Yensverdenkers, maar ik vind ze niet erg overtuigend bewijs omdat het niet past bij wat een mol moet doen (simpelweg gezegd: zo min mogelijk geld met zo min mogelijk verdenkingen). Maar goed, hij kan het best zijn en dat deze acties gewoon niet zo heel goed hebben uitgepakt. Dat komt voor bij mollen. Ze zijn ook maar menselijk.

Maar ik blijf dus doorspeuren. 

Het is niet alleen dat hij niet subtiel is, maar dat hij echt letterlijk alles fout doet in veel opdrachten

Dit is niet waar. Yens doet ook soms dingen goed. Zoals kokers binnenhalen in het waterpark (later door iemand verwisseld, maar we weten de details niet), Manu overtuigen hem met geld door te laten, zijn beslissingen bij de sprong waren allemaal correct, hij drukte twee knoppen in. Dit gedrag is no way near enough om hem weg te strepen, maar ik ben het er niet mee eens dat hij alles fout doet.