Poll

Wie is de Mol?

Sven
11 (8.9%)
Uma
67 (54%)
Yens
46 (37.1%)

Totaal aantal stemmen: 124

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 29362 keer)

Online Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #500 Gepost op: 3-05-2022, 22:30:11 »
Ik blijf toch bij Uma, ondanks de vele verdachte acties van Yens. Zoals het voorbijlopen van de rode knop. Hij komt op mij gek genoeg toch een pak oprechter over dan Uma. Op zijn Vlaams gezegd.  ::)

Er zijn meer dingen die voor mij op Uma wijzen, maar ik vind het gaan voor dat molboekje van Bert ongeloofwaardig en daar ook de blinddoek voor afdoen…Sven kon het molboekje blind meenemen en ik vermoed dat iedereen wist dat Bert niet veel opschreef. Yens zegt wat moet ie in dat boekske schrijven als hij dat molboekje krijgt aangeboden en Manu zegt ik moet dat boekje niet. Opmerkelijk dat Uma er vol voor gaat. Als het nou pasvragen waren🤪……

De rest komt nog in het Umatopic….. ::vergroot::


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #501 Gepost op: 3-05-2022, 23:16:48 »
Klopt Lonneke. Ik kreeg daarnaast ook de indruk dat de productie graag wilde dat er toch minimaal één deelnemer werd afgeschoten. Tja, wie kan dat dan beter zijn dan de Mol?
Die daarna een mooi toneelstukje met krokedillentranen opvoert. Ik verheug me nu al op de beelden van de briefing waarin we Gilles aan Uma zien vragen 'Denk je dat je zou kunnen doen alsof je verdrietig bent?'
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #502 Gepost op: 3-05-2022, 23:19:47 »
Uma is de Mol.

En als ik nog van inzicht verander in Drenthe laat ik het weten. ;)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #503 Gepost op: 3-05-2022, 23:30:38 »
Ik switch naar Sven

Heb (te) veel biechten zitten doorspitten op GoPlay. Conclusie is voorlopig dat ik geen idee heb waar ik de rest van het seizoen naar heb zitten kijken ???

Uma en Yens vind ik heel kandidaats in hun redenaties en mimiek. Sven dan bijna met 'Mol' op z'n voorhoofd ...als hij al in beeld is. Te vaak hoor je alleen z'n stem. Krijg i.i.g. die indruk, dat we meer van de testbiechten van Yens en Uma mogen zien.


Yens, o wat is hij verdacht! En als hij het is, vind ik dat superleuk. Wat mij dwarszit bij hem, is dat hij vooral uitstraalt dat hij de mol is: de knipoog naar Gilles, maar vooral zijn big smile richting de anderen nadat hij de tekst 'Jij bent (niet) de mol' heeft gezien. Superbrutaal; niet té brutaal als kersverse mol?  ;D Voor mij kan het.

Yens amuseerde zich voor zijn 'jij bent de mol niet'-scherm ook al prima  ::jaja::

Heel interessant vind ik dat ook. Hij grijnst als een malle als Sven als 2e is geweest. Ziet natuurlijk meteen dat Sven niet normaal gespannen terug komt schokschouderen. Heel verdacht!

Yens lijkt daarna alleen nog goed op Uma te letten die als 4e mag. Ook een serieuze mol-optie voor hem*. Hij ziet dat ze waarschijnlijk niet de mol is. Ze lijkt teleurgesteld. Trol Yens trekt alweer een gekke bek  ::tandpastasmiley::

Hij heeft dan al veel info.

(* We horen hem in afl. 7 zeggen dat hij denkt dat Uma een goede mol had kunnen zijn, maar dat ze dat niet is. ...Manu en Anke zag hij nooit als mollen, schat ik zo in.)

Anke mag als 5e haar 'jij bent de mol (niet)-scherm zien, maar Yens vindt haar niet interessant.

Als 6e en laatste mag Yens zelf, maar hij weet het dan eigenlijk al half. Reageert niet verbaasd, misschien heel even licht teleurgesteld, maar blijft grijnzen. Zit lekker in het spel. Heeft de mol waarschijnlijk al in het vizier en kan zichzelf verdacht gaan maken door iedereen te trollen, zonder rekening te hoeven houden met wie dan ook. Lijkt mij voor hem wel belangrijk, dat laatste.

Hij is zo eager als ze allemaal weer zitten. Ik zie emotie ...niet alleen een act om zichzelf verdacht te maken.

De regie maakt er dankbaar gebruik van.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #504 Gepost op: 3-05-2022, 23:37:39 »
Uma is de Mol.

En als ik nog van inzicht verander in Drenthe laat ik het weten. ;)

Als je denkt dat het in de sterren geschreven staat, moet je op de Dwingelose heide zijn. Daar staat zo’n hele grote schotel….. (kom er regelmatig, huisjes in Drenthe zijn populair onder de molloten  :-)).

En Uma is de mol inderdaad, nou ja, met 90% zekerheid dan.


Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #505 Gepost op: 3-05-2022, 23:44:43 »
Donkere (heide)velden zat in Drenthe om eens goed naar de stand van de sterren en planeten te staren  ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #506 Gepost op: 4-05-2022, 00:30:19 »
Wie weet zie je Mericulus  ::vergroot::

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #507 Gepost op: 4-05-2022, 03:21:42 »
41-41 ::hyper::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #508 Gepost op: 4-05-2022, 08:10:13 »
Als 6e en laatste mag Yens zelf, maar hij weet het dan eigenlijk al half. Reageert niet verbaasd, misschien heel even licht teleurgesteld, maar blijft grijnzen.

Is dit niet een beetje krom geredeneerd? De Mol is op dat moment nog geen vijf minuten gekozen. Het lijkt me sterk dat Yens het op dat moment al weet.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #509 Gepost op: 4-05-2022, 09:18:41 »
Uma is de Mol.

En als ik nog van inzicht verander in Drenthe laat ik het weten. ;)

Heinz Heinz toch, van jou had ik meer verwacht.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #510 Gepost op: 4-05-2022, 09:47:22 »

Nu moet het toch niet veel gekker worden. Wanneer gaat de analyse weer op scherp? ::vergroot:: Ik vermoed in Januari  :o

Jij moet gewoon terug gekkere dingen zeggen. Dat je op de goede mol zit en hier en daar een goed argumentje geeft laat niet heel veel uitgebreide analyses toe.  ;D

Productie en Philippe die hebben gefaald lees ik dan niet graag. Maar ja ieder zijn mening.

Ik snap niet hoe je Philip kan verdedigen en dan vervolgens Yens als mol aanvallen. Dat is appelen met ananassen vergelijken. Maar goed, dat zal weer aan mij liggen... We zullen het vriendelijk worden.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2022, 09:49:08 door Belgian Mol »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #511 Gepost op: 4-05-2022, 09:57:41 »
Is dit niet een beetje krom geredeneerd? De Mol is op dat moment nog geen vijf minuten gekozen. Het lijkt me sterk dat Yens het op dat moment al weet.

Ik bedoelde dat hij al een goed idee dacht te hebben. Het is kort door de bocht, maar daar ben ik nogal van.

Want ja, ik vind Yens snel schakelen. Hij was maar op een paar kandidaten gefocust toen. Dat is hoe ik hem lees.

Slimme spelers zoals hij en Anke weten halverwege een seizoen denk ik wel wie er ongeschikt is en/of niet wil. Dan heb je maar een paar verdachten meer over.

Lijkt me dat je als kandidaat juist na dat moment weer meer gaat twijfelen, maar wat ik uit de edit opmaak is dat hij op Sven is blijven tunnelen, zonder Uma helemaal uit te sluiten (tot afl. 7)
« Laatst bewerkt op: 4-05-2022, 10:22:45 door Amethyst »

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #512 Gepost op: 4-05-2022, 10:28:35 »
Blijf dit seizoen toch vooral achter met het gevoel van een erg zwak / gefaald seizoen. Om meerdere redenen.
Niet de meest boeiende opdrachten.
Niet de meest interessante groep en enkele (voor mij) irritante kandidaten.
Een gekozen mol die de rol niet aankan: gevolg reset voor speurders en organisatie.
Exit van Nele, Philippe en Anke die geforceerd was waardoor (zwakke) kandidaten doorgingen.
De nieuwe mol die ofwel Yens is op de meest laconieke manier ooit.
Ofwel niet Yens is en dan in feite niets hoefde te doen met zo'n assistent mol.
En dan beschouw ik Manu nog niet, die ondanks haar stinkende best te doen zowat niks goed deed.

Hierdoor dit seizoen al vaker uitgesteld gekeken een paar dagen na de aflevering, iets wat ik hiervoor toch nooit deed.

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #513 Gepost op: 4-05-2022, 11:04:11 »
Blijf dit seizoen toch vooral achter met het gevoel van een erg zwak / gefaald seizoen. Om meerdere redenen.
Niet de meest boeiende opdrachten.
Niet de meest interessante groep en enkele (voor mij) irritante kandidaten.
Een gekozen mol die de rol niet aankan: gevolg reset voor speurders en organisatie.
Exit van Nele, Philippe en Anke die geforceerd was waardoor (zwakke) kandidaten doorgingen.
De nieuwe mol die ofwel Yens is op de meest laconieke manier ooit.
Ofwel niet Yens is en dan in feite niets hoefde te doen met zo'n assistent mol.
En dan beschouw ik Manu nog niet, die ondanks haar stinkende best te doen zowat niks goed deed.

Hierdoor dit seizoen al vaker uitgesteld gekeken een paar dagen na de aflevering, iets wat ik hiervoor toch nooit deed.

Ik vind niet dat de termen 'zwak' en 'gefaald' passend zijn om dit seizoen te omschrijven. Het seizoen is overschaduwd door drie 'blessures', waarvan één de Mol trof. Dat is gewoon pech en overmacht. Het resulteerde in meerdere executies die niet doorgingen en een verkorte zoektocht naar de Mol. Hierdoor is de spanning ineens van het seizoen af en bouw je niet op naar de climax. Wellicht dat je het seizoen daarom vindt tegenvallen.

Online Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #514 Gepost op: 4-05-2022, 11:09:35 »
Uma is de Mol.

En als ik nog van inzicht verander in Drenthe laat ik het weten. ;)

Een huisje in Drenthe doet wonderen😉….

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #515 Gepost op: 4-05-2022, 11:41:28 »
Een huisje in Drenthe doet wonderen😉….

Ja toch? Heel grappig dat veel molloten hier zijn of geweest zijn.
En Uma blijft de mol voor mij. Als dat niet klopt, dan komt dat omdat ik nu niet in Drenthe ben.  ;)

Voor mij is het ook prima als Yens het is hoor; vanuit mijn kant niks negatiefs tegen hem, het lijkt mij een gedurfde strategie om zo openlijk te kunnen mollen. Maar vooralsnog denk ik dat hij dit doet om zichzelf verdacht te maken bij de anderen en om de daadwerkelijke mol uit de tent te lokken.
En eigenlijk denk ik ook dat Emanuelle terug is gegaan naar haar Yens-tunnel nadat Anke het spel heeft moeten verlaten.

Sven zou voor mij een complete verrassing zijn: niet onmogelijk, maar voor mij de minst waarschijnlijke optie.

Is het al zondag?  ::hyper::

Oja..
Ofwel niet Yens is en dan in feite niets hoefde te doen met zo'n assistent mol.
En dan beschouw ik Manu nog niet, die ondanks haar stinkende best te doen zowat niks goed deed.

Daar ben ik het niet mee eens. Als het Yens is, veel respect. Maar Uma heeft echt wel een hoop verdachte dingen gedaan, ondanks dat Yens haar in de gaten hield.
Manu was niet altijd handig bezig, maar ze heeft bij de schietopdracht alles goed gedaan en is daarom ook verantwoordelijk voor een hoop geld.
Het is inderdaad een lastig seizoen, met veel onverwachte gebeurtenissen. Dat is jammer, maar dat ligt niet aan de makers. Vooral veel pech, denk ik.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2022, 11:54:48 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #516 Gepost op: 4-05-2022, 13:10:10 »
Ik vind niet dat de termen 'zwak' en 'gefaald' passend zijn om dit seizoen te omschrijven. Het seizoen is overschaduwd door drie 'blessures', waarvan één de Mol trof. Dat is gewoon pech en overmacht. Het resulteerde in meerdere executies die niet doorgingen en een verkorte zoektocht naar de Mol. Hierdoor is de spanning ineens van het seizoen af en bouw je niet op naar de climax. Wellicht dat je het seizoen daarom vindt tegenvallen.
Kritiek op de reeks wordt hier altijd meteen een semantische discussie om tot dezelfde conclusie te komen.
Pech en overmacht zijn gewoon een andere manier om het 'falen' van een TV reeks te beschrijven.

Het is voor mij inderdaad door die zaken een gebrek aan opbouw naar een climax.

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #517 Gepost op: 4-05-2022, 13:15:02 »
Kritiek op de reeks wordt hier altijd meteen een semantische discussie om tot dezelfde conclusie te komen.
Pech en overmacht zijn gewoon een andere manier om het 'falen' van een TV reeks te beschrijven.

Het is voor mij inderdaad door die zaken een gebrek aan opbouw naar een climax.

Klopt, maar de manier waarop iets gezegd wordt, bepaalt wel het sentiment, vandaar dat ik op jouw bericht reageerde.  ;)

Onder aan de streep vinden we het allemaal zonde hoe dit seizoen is verlopen.. 

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #518 Gepost op: 4-05-2022, 14:32:27 »
Uma  ::joehoe::

Puur omdat ik haar zou kiezen uit dit groepje. Die kan dat

Mn eerste schot voor de boeggevoel na afvallen Philippe.
Altijd je gevoel volgen

Uma is de mol  ::joehoe::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #519 Gepost op: 4-05-2022, 14:42:08 »
ik respecteer Lo’s mening
Ik heb een grote regel: Productieassistent. Je hebt het alleen over de molacties. Maar kijk eens naar de voorkennis. Met name hoe hij in enkele seconden totaal de opdracht begreep bij het kaartenhuis bouwen. Sven snapte hem nog steeds niet helemaal toen hij al voorbij Manu was. Yens legt het perfect vanuit molperspectief uit, geeft erbij ook weg hoe de situatie precies op de finish is en laat het in het midden als Bert een onhandige samenvatting over het geld maakt.

Yens is gewoon elke keer enorm goed voorbereid. Hoe kan dat?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)