Poll

Wie is de Mol?

Sven
11 (8.9%)
Uma
67 (54%)
Yens
46 (37.1%)

Totaal aantal stemmen: 124

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 29369 keer)

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #560 Gepost op: 6-05-2022, 13:11:14 »
Dat zou wel heel onmols zijn. ;D Maar de enige die ik het heb zien doen was Manu.

In mijn herinnering is het Yens die zegt dat het lekker is en vraagt wat het is. Waarop Manu die naar het etiket zit te staren zegt: geitenkaas.

Ik kan er wel eens naast zitten, is alweer een paar dagen geleden dat ik keek.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #561 Gepost op: 6-05-2022, 13:17:18 »
In mijn herinnering is het Yens die zegt dat het lekker is en vraagt wat het is. Waarop Manu die naar het etiket zit te staren zegt: geitenkaas.

Ik kan er wel eens naast zitten, is alweer een paar dagen geleden dat ik keek.

Ondanks dat ik Uma momenteel verdenk, vond ik dit typisch voor Yens. Uitdagend vragen wat het is terwijl je weet dat het later terugkomt  ::rofl::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #562 Gepost op: 6-05-2022, 13:20:39 »
Oh ja, je hebt gelijk. Normaal gesproken is dit toch onmols van Yens. De mol weet dat er vragen over gaan komen die aanwijzingen voor knoppen kunnen opleveren. Maar ja, Yens is Yens natuurlijk. ;D

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #563 Gepost op: 6-05-2022, 13:22:51 »
Dat zou wel heel onmols zijn. ;D Maar de enige die ik het heb zien doen was Manu.


Goh, is dit nu persé heel onmols? Net leuk als mol. Je hoeft niet uitgebreid te bespreken wat er in zit. Iedereen proeft het toch. Twee keer het juiste antwoord zeggen waardoor er, als Yens het niet foutief maakte, 1000 euro in de pot kon komen, dat is heel onmols.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #564 Gepost op: 6-05-2022, 15:41:55 »
Behalve dat ze dat de tweede keer deed in de wetenschap dat het de eerste keer toch al fout ging. Dus effectief was het beide keren een “risico” van €500 en nooit €1000.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #565 Gepost op: 6-05-2022, 15:52:24 »
Behalve dat ze dat de tweede keer deed in de wetenschap dat het de eerste keer toch al fout ging. Dus effectief was het beide keren een “risico” van €500 en nooit €1000.

Nog altijd 500 euro te veel naar mijn goesting. Niet kunnen melken was dan nog haar grootste molactie deze opdracht. Ook wat uitgemelkt.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #566 Gepost op: 7-05-2022, 00:06:35 »
Het is duidelijk dat je haar niks vindt als Mol ::ok::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #567 Gepost op: 7-05-2022, 06:58:53 »
Terwijl het nota bene zijn schot-voor-de-boeg-Mol was!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #568 Gepost op: 7-05-2022, 17:23:37 »
Het is duidelijk dat je haar niks vindt als Mol ::ok::

Ze zou het gezien de omstandigheden verdienstelijk hebben gedaan. En ga niet achterover vallen als ze het is. Maar mijn mol is dit jaar Yens.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #569 Gepost op: 7-05-2022, 18:22:16 »
Naar mijn goesting ook. Yens is ultieme goesting ::love:: ::bravo::
En dan ook alle lof voor Tunnelgraver die de Uma-tunnel vanaf het begin heeft verdedigd.  ::ok::
Ik vraag me af hoe het zou zijn als ze vanaf het begin de mol zou zijn geweest
Dat ook, ik weet niet hoe ik Yens verdedigd had op die manier, maar het is zeker een zeer mooie op Uma te hebben gezeten VOOR die fluithint. Want nogmaals daarvoor was het +5 voor Yens, nu - zoveel. Alle hulde voor de vroege Umaers.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #570 Gepost op: 7-05-2022, 23:18:37 »
Het is niet m'n meest onderbouwde molkeuze ooit, maar aan de vooravond van een dagje Brussel ben ik toch geneigd om Yens te zeggen. Er zijn ook zeker dingen die me naar Uma leiden, maar alles bij mekaar opgeteld denk ik toch dat Yens het mooiste molplaatje heeft. Uma zou subtieler zijn en het waarschijnlijk met net zoveel souplesse spelen als Yens, maar de eerste grote molactie de we van haar in beeld zien is bij de bananenopdracht (het verwisselen van Bert en Ernie), terwijl Yens en zijn vriendin vanaf het begin hebben toegeslagen - op een voor ons achterhaalbare manier.

Sven kan het niet zijn op basis van zijn acties.
...óf niet!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #571 Gepost op: 7-05-2022, 23:51:38 »
Ben ook geen fan van het type kloosterhints. Óf ze kloppen, en dan balen mensen vaak, of ze kloppen niet en dan balen mensen nog veel meer. Puur afgaande op molacties steekt Yens er met kop en schouders bovenuit mijns inziens. Mocht hij gewoon een kandidaat zijn, dan heel erg helaas pindakaas. Maar we zullen het morgen zien. Uma is top, hoe dan ook. Maar blijf hopen dat Yens de mol is en hij gewoon heel lekker brutaal is, in plaats van een mega aandachtsafleider. Al ligt het er zeker goed bovenop dan.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2022, 00:21:13 door Nat007 »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #572 Gepost op: 8-05-2022, 09:01:50 »
Erg jammer van de hint inderdaad, van mij mogen ze die al lang afschaffen.
Zonder die hint was het kantje boordje en dus erg spannend geweest want Uma kwam pas in de laatste aflevering echt naar voor waar de motor van Yens voor het eerst sputterde.
In de bananenplantage in afl 6 bvb. verdient ze al bij al toch veel geld, 1200 euro plus extra 300 euro mogelijk gemaakt door een banaan raak te schieten. Dat maakt 1500 euro van de verdiende 1400 euro. De spin was sowieso 1 kans op 3 en de Bert en Ernie vraag was enkel haalbaar als er een banaan werd raak geschoten, quod non.  Na deze proef leek ze wel niet helemaal tevreden richting Gilles te kijken.
Haar optreden bij de sprong in afl 6 was ook al niet erg overtuigend, de leugen naar Yens spatte ervan af. Een reden te meer dus voor Yens om te springen. En waarom zich eigenlijk koppelen aan Yens, die sowieso gaat springen? Denk wel dat ze bij haar eigen sprong op een of andere manier van Gilles een hint krijgt dat ze mag springen.
Idem bij de schietproef (kaartenhuisjes): ze blijft hier mooi in haar rol als kandidaat, maar ook niet meer dan dat.
Bij het poetsen van het vaatwerk is dan weer veel weggelaten denk ik: we krijgen niet in beeld hoe de dames de 10 seconden volpraten met vragen ipv antwoorden te geven, we krijgen dat wel te horen in de biecht maar niet in beeld. Hier wel een montage die Yens verdachter maakt dan Uma.



Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #573 Gepost op: 8-05-2022, 09:24:03 »
En precies dat laatste is waarom ik toch voor Uma kies. Het past bij het programma om de Mol onder de radar te houden. Dat en het omwisselen van Bert en Ernie en de blinddoekactie (twee perfecte waarschijnlijk ingestudeerde molacties zoals Philippe's roosjes en eieren) en het gegeven dat Sven veel te veel goed deed voor een Mol. De fluithint heb ik nu ook gehoord en lijkt er inderdaad eentje te zijn die we volgende week terugzien.

Ik heb zin in de uitzending vanavond! Ze gaan er vast een mooi jubileumfeest van maken. ::super:: ::feest::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #574 Gepost op: 8-05-2022, 11:25:45 »
Mol: Uma
Winnaar: Sven
Verliezer: Yens

Veel kijkplezier vanavond  ::joehoe::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #575 Gepost op: 8-05-2022, 11:34:45 »
Ik vind Uma te passief
Sven haalt teveel geld op
En Yens is echt te overduidelijk
You'll never walk alone

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #576 Gepost op: 8-05-2022, 12:03:49 »
Gelukkig weten we het over een uurtje of 9 :-).

Ik ben voor Uma gegaan (En hoop dat als zij het inderdaad is dat Yens dan wint. Hij had haar in dat geval als eerste in het vizier).

Ik ben pas de laatste week om (kwam van Yens), maar daar waren geen grote hints voor nodig.

Ten eerste denk ik dat je als maker na de molwissel Yens als kandidaat in het spel wil houden omdat hij de nieuwe mol helpt onder de radar te blijven. Gilles gaf al aan dat Yens voor de molwissel “genoeg zaadjes had gepland bij zijn mede-kandidaten” en zo iemand maak je niet de mol. Die kun je veel te goed gebruiken voor de montage.

Ook vond ik de volgorde van het naar binnen gaan bij de laatste vis-opdracht een dikke aanwijzing. Vanuit het Yens is kandidaat -standpunt handelde Yens daar op de manier om zoveel mogelijk geld binnen te slepen. Eerst mol Uma naar binnen sturen (daar was hij behoorlijk dwingend in) en dan de drie kandidaten. Ik ga er hierbij wel vanuit dat wij moeten kiezen tussen Yens en Uma. Als het Sven is, heb ik mij helemaal in de luren laten leggen :-)

Veel plezier allemaal vanavond!
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #577 Gepost op: 8-05-2022, 12:37:27 »
Ten eerste denk ik dat je als maker na de molwissel Yens als kandidaat in het spel wil houden omdat hij de nieuwe mol helpt onder de radar te blijven.

Inhoudelijk ben ik dat met je eens, maar de makers hebben natuurlijk wel met de testuitslagen te maken. Dus als Yens vervolgens zijn test een keertje als slechtste zou hebben gemaakt, dan was hij naar huis gegaan en dan had je dus ineens zonder je ideale bliksemafleider gezeten. Maar goed, uit de montage konden we natuurlijk al opmaken dat hij zou blijven. De makers hebben dus geluk gehad dat hij Molletje Uma al vrij rap in de smiezen kreeg.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #578 Gepost op: 8-05-2022, 15:39:31 »
En precies dat laatste is waarom ik toch voor Uma kies. Het past bij het programma om de Mol onder de radar te houden. Dat en het omwisselen van Bert en Ernie en de blinddoekactie (twee perfecte waarschijnlijk ingestudeerde molacties zoals Philippe's roosjes en eieren) en het gegeven dat Sven veel te veel goed deed voor een Mol.

Goed gezien Heinz, nadat je ook al Philippe in de smiezen had dacht ik. Ik was minder succesvol in dit vreemde seizoen🙂, mogelijks zat ik zonder de fluithint nog op Yens, zou best kunnen (al verander ik wel vaker naar de goede mol na de derde aflevering na eerst nog in een foute tunnel te zitten na de aflevering).
« Laatst bewerkt op: 8-05-2022, 16:02:00 door Molekule »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #579 Gepost op: 8-05-2022, 16:27:16 »
Ik weet het, Uma ligt meer voor de hand gezien de fluit hint. Maar toch ga ik voor Sven als mol.