Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo  (gelezen 5157 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Gepost op: 9-04-2023, 18:04:28 »
Bespreek hier de tweede opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2023, 21:43:03 door Miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #1 Gepost op: 9-04-2023, 21:55:08 »
Typische opdracht voor De Mol dit. En dan weet je dat het heel goed is. ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #2 Gepost op: 9-04-2023, 21:57:52 »
Leuke opdracht -

Bingo lijkt me geen plek voor de mol, daar kun je niet heel veel.
Bij de dierentuin kun je vragen fout beantwoorden of traag zijn met dingen. Verder ook een beetje geluk nodig natuurlijk, het blijft bingo

Maar ik zou zelf als mol voor de dierentuin gaan als ik de kans had

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #3 Gepost op: 9-04-2023, 22:10:12 »
De dierentuin is inderdaad de beste plek om te mollen en dan wil je het liefst in de positie van Thomas en Ruben omdat zij 2x de antwoorden mogen opzoeken (voor €500 en €1500). Zij brachten niets op en zijn dus verdacht.
Leïla en Comfort brachten €1000 op, onmols.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #4 Gepost op: 9-04-2023, 22:18:26 »
De dierentuin is inderdaad de beste plek om te mollen en dan wil je het liefst in de positie van Thomas en Ruben omdat zij 2x de antwoorden mogen opzoeken (voor €500 en €1500). Zij brachten niets op en zijn dus verdacht.
Leïla en Comfort brachten €1000 op, onmols.

Eens.
Graven, graven, graven...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #5 Gepost op: 9-04-2023, 22:20:50 »
Als de mol hier is gaan bingo spelen is dst een gemiste kans.  Als mol heb je hier in de zoo veel meer invloed op de opdracht .  Alles wat je bij de bingo doet is direct door 2 mensen te verifiëren en dus bijna onmogelijk om daar een nummer niet of verkeerd te zetten .

Als we nu de zoo koppelen aan de trein is de spoeling enorm dun .

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #6 Gepost op: 9-04-2023, 22:22:51 »
Bij de trein ben ik minder zeker dat de mol er in zat dan dat ik bij de Zoo zeker ben dat de mol daar was …


Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #7 Gepost op: 9-04-2023, 22:26:36 »
De drie bij de bingo leken buitenspel gezet inderdaad. Een stipje te veel zetten zou je nog kunnen doen op een onbewaakt moment, maar een stipje te weinig zetten met alle slechtziende ogen op je gericht lijkt me wel heel moeilijk.
...óf niet!

Offline zoekenmaar

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #8 Gepost op: 9-04-2023, 22:29:12 »
Bingo: amusant
Zoo: Thomas die niet ziet dat er "beats" staat ipv "bears" mmmmmm beetje verdacht maar ik vind hem toch als kandidaat.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #9 Gepost op: 9-04-2023, 22:32:36 »
De drie bij de bingo leken buitenspel gezet inderdaad. Een stipje te veel zetten zou je nog kunnen doen op een onbewaakt moment, maar een stipje te weinig zetten met alle slechtziende ogen op je gericht lijkt me wel heel moeilijk.

Het was zelfs niet nodig om daar met drie personen te zitten…zo weinig kon er gemold worden.
Graven, graven, graven...

Offline Social

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #10 Gepost op: 9-04-2023, 23:05:45 »
Ik vond de Geothermal Response Test (GeRT) wel heel verdacht aangezien Thomas het hert specifiek “gert” noemde in de 2de aflevering… verdacht. Voorkennis?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #11 Gepost op: 9-04-2023, 23:07:53 »
In het kader van Thomas voorkennis nog een opmerking van Thomas die kunnen duiden op voorkennis : hij heeft het over dat het ervan afhangt hoeveel vragen je kan verdienen bij de terugkeer in de tijd ..  op m9ment dat hij dat uitspreekt is dat onderdeel nog niet zo benoemd door se voice over van gilles.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #12 Gepost op: 9-04-2023, 23:19:42 »
Maar het is logisch dat het wel uitgelegd is voor de test. Anders hadden de kandidaten geen idee wat wijsheid was.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #13 Gepost op: 10-04-2023, 09:00:53 »
De 1500 euro wordt weggespeeld, maar wij hebben niet gezien wie de essentiële laatste code doorgaf. Beats moest bears zijn, maar Comfort en Leïla zaten op de sleutelpositie. En Leïla is de mol niet. Antwoord A) was iets met beren, antwoord C, een kul-antwoord werd gegeven. Dat kon Comfort ook makkelijk doen, want daarvoor had Comfort goodwill gekweekt, door zich open op te stellen en niet haar zin door te drijven. 1500 euro weg dankzij Comfort. Zij zat weer op de juiste positie op het juiste moment.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #14 Gepost op: 10-04-2023, 09:40:55 »
Thomas gaf de meeste foute antwoorden maar Ruben ging er al te gemakkelijk in mee, uiteindelijk hebben die twee niets opgebracht.

Offline MineDor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #15 Gepost op: 10-04-2023, 09:49:20 »
Ik had bij deze opdracht enorm de indruk dat Thomas Ruben aan het testen was. Zoals die bears fout. Hij leest het 2 maal en laat een pauze. Hij test of Ruben hem zal corrigeren.
Dus daaruit leid ik dan af dat Thomas niet de mol is. (en op Ruben zit)
MAAR dit zegt niet dat Ruben de mol is. Als Ruben Thomas verdenkt dan zal hij dit weer als een bevestiging zien. Remember Philip en Sven?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #16 Gepost op: 10-04-2023, 12:27:05 »
We hebben Thomas en Ruben veel opvallend molse dingen zie doen, van Comfort minder, maar ze hoeft wat mij betreft niet te zakken, ook al kreeg ze 'rood' > dat was toch weer een kans om geld uit de pot te spelen.
Ruben komt met de juiste jaguar-tekening, maar laat de groep foutief D kiezen, waaronder Comfort en Thomas. ik heb de Cafe de Mol verdenk-ranking niet gezien maar ik kan me voorstellen dar Ruben nog hoger is komen te staan, terwijl de mol in de schaduw opereert.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #17 Gepost op: 10-04-2023, 13:45:02 »
Bingo: amusant
Zoo: Thomas die niet ziet dat er "beats" staat ipv "bears" mmmmmm beetje verdacht maar ik vind hem toch als kandidaat.

Het valt me sowieso op dat het Engels van de kandidaten nou niet bepaald overhoudt... Voor Duits gold indertijd hetzelfde. Kennelijk is men in België zo druk met de wedijver tussen het Frans en het Nederlands dat de aandacht voor andere talen er enigszins bij inschiet.
Woosie down?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #18 Gepost op: 10-04-2023, 15:58:55 »
Dat Thomas die foute 'beats' zogenaamd niet ziet is zoo opvallend en dom, dat hij hierbij voor mij afvalt als mogelijke Mol.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #19 Gepost op: 10-04-2023, 16:07:25 »
Zeker een min molpunt