Auteur Topic: Vuelta pool 2023  (gelezen 4375 keer)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #140 Gepost op: 9-09-2023, 11:05:09 »
Of Vingegaard en Roglic er echt mee kunnen leven als Kuss wint, weet ik niet. Ook de Vuelta is geen kleine prijs. Wielrennen is alleen tijdens de koers een teamsport. Prijzen zijn individueel.

Maar V&R zitten inderdaad een soort van gevangen. Ze kunnen Kuss zelf niet onder druk zetten, als ze volgend jaar op de 202X solidariteit en inzet van Kuss willen rekenen.

Ik de dat Roglic en Vingegaard hopen op een all-in van Ayuso of Mass en daar dan wel “op moeten reageren”. 

Wel vreemd dat de laatste 8 etappes deze Vuelta voornamelijk nog leuk zijn om te zien wat er bij JV intern gebeurt.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #141 Gepost op: 9-09-2023, 11:27:36 »
Ja, ben heel benieuwd hoe het momenteel intern bij Jumbo gaat.

Roglic kan met winst op gelijke hoogte komen met Heras als meeste Vuelta-overwinningen, en heeft dan ook een relatief zeldzame dubbel met de Giro. Dat icm dat hij in de afgelopen TdF's toch heeft moeten verkroppen dat hij pijnlijk werd overvleugeld door Pogy en Vingy, kan ik me voorstellen dat hij voor eigen eer wil (kunnen) gaan.

Vingy zou met winst bevestigen dat hij op dit moment echt de beste groteronderenner is. Zowel de Tour 2x winnen, en dan ook nog eens direct een dubbel met de Vuelta? Poeh!

En Kuss... Het zou natuurlijk wel heel wat zijn om ooit 1x een grote ronde te winnen. Dan is je naam tot op zekere hoogte al gemaakt, en kan je verder kijken wat er in de rest van je carrière nog kan. Maar die eerste winnen.. En daarnaast was hij de meesterknecht van zowel Rogy als Vingy, die beide in hun winsten op hem hebben gesteund. Dus hij heeft wel enorm veel goodwill.

Het makkelijkste is natuurlijk om de benen te laten bepalen, en de mannen vrij te laten. Zeker als er verder weinig competitie over zou zijn. Echter, als het dan wel fout gaat, sta je er heel slecht op  ::rofl::

En wat betreft slechte dagen voor kuss in andere rondes, ik denk dat we niet moeten onderschatten wat het verschil kan zijn tussen kilometers op kop rijden bergop voor je kopman, of die zelfde kilometers te maken in de buik ban een groep favorieten .

Tot nu toe vind ik kuss erg sterk rijden en op de momenten dat hij bergop demareert zit er echt wel wat op.

Ik meen te herinneren dat in voorgaande jaren het wel is voorgenomen dat wanneer zijn beurt kwam als laatste wagonnetje in het TJV-treintje, eigenlijk alle energie op was. Soms niet, soms was hij grandioos, maar dat dat enigzins onvoorspelbaar was.

Maar nu is hij inderdaad top, en leek gister nog wel wat over te hebben gehad als bv Mas op het laatst nog eens was weggesprongen. Zijn eigen aanval, toen hij halverwege moest stoppen vanwege een toeschouwer, zag er ook wel echt overtuigend uit.

Mocht hij inderdaad goed blijven, ben ik heel benieuwd naar de Kuss van de komende jaren.

... En jongens aan toe, wat is de staf van TJV dan bizar goed in het uiterste uit hun renners krijgen & hun vorm te laten pieken op de juiste momenten  ::oink:: dat vind ik misschien nog wel bizarder dan de renners zelf, want het is niet alsof ze veruit het hoogste budget hebben alle renners weg kunnen kapen die ze willen hebben, maar het lijkt dat de staf de afgelopen jaren bijna alleen maar uitmuntende beslissingen maakt
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #142 Gepost op: 9-09-2023, 11:38:25 »
Er is op prime een mooie doumentaire over team jumbo visma van 2022.  Geeft een prima inkijk in het planmatig werken van jumbo met hun renners. Alles over intrinsieke waardes , piekmomenten en vermogens .

Hierin speelt regelmaat, consistente voeding een grote rol. Je zou dan kunnen denken dat dit wat robotachtige klinkt, maar de input van die plannen is nu juist het individuele startvermogen van elke renner.

Wat er voor de vuelta 23 uit gaat rollen , weet ik niet .  Ik hoop eigenkijk dat als kuss het aankan, ze het kuss gunnen voor het knechtenwerk al die rondes. Maar het nooiste zou zijn dat ze er echt om gaan rijden . Maar dat zal niet gebeuren vrees ik ( stiekum hoop ik het wel ).  Zou het roglic zijn eer niet te na zijn om er niet voor te rijden ?

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #143 Gepost op: 9-09-2023, 12:05:22 »
Vanuit de tuinstoel een beetje over wielrennen peinzend: als JV het op slot gooit (Kuss rood in Madrid) zou het mij niet verbazen als Roglic volgend jaar voor Ineos rijdt.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #144 Gepost op: 9-09-2023, 12:11:15 »
Ik denk dat als jumbo volgend jaar aangeeft de vuelta en de giro voor roglic te rijden dat hij wel blijft . En ik moet het nog zien dat vanuit de ploeg niet de kaart vingegaard of rogkic wordt gespeeld. Er is nig steeds veel te rijden en her is maar 1.37 verschil

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #145 Gepost op: 9-09-2023, 16:20:23 »
Remco is erg goed gerecupereerd zeg. Die pakt gewoon deze rit.

Des te onbegrijpelijker van gisteren.
You'll never walk alone

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #146 Gepost op: 9-09-2023, 16:39:26 »
Ja, gisteren zat gedeeltelijk tussen de orden, lijkt het. Ronderenner REV is nog niet af. Heeft gewoon nog wat tijd nodig. Vandaag is echt bijzonder.

REV natuurlijk indrukwekkend, UAE bizar, er gebeurt genoeg :-)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #147 Gepost op: 9-09-2023, 16:57:34 »
Er gebeurt eigenlijk niets, uae wilde even rijden maar buiten 2 prikjes van ayuso was heg niet veel. Bahrain kwam even met 4 op kop van de groep,maar aanval bleef uit .

Evenepoel bizar hersteld tov gisteren . Het is natuurlijk wel zo dat de klassemenstmannwn weten hoe ver ze hem mogen laten gaan , als hij tien minuten krijgt dan maakt dat nog niets uit

Hoop dat er straks nog iets van aanval komt maar die klim loont zich er niet echt voor, zwakt af naar einde

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #148 Gepost op: 9-09-2023, 17:55:09 »
En zoals verwacht helemaal geen aanval op de laatste klim, alleen de la cruz die nog paar secondes wil pakken om evt top 10 klassement te pakken.

Evenepoel vanaf de eerste meters actief en in de aanval en terechte winst .
Opvallend na gisteren  zeker, maar ik denk dat hij gisteren ( nadat hij gelost was wn even geprobeerd heeft terug te keren) gekozen heeft om zijn verlies te pakken en die tijd te gebruiken om weg te mogen springen . Nieuwe doel? Etappes en bollen ?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vuelta 2023
« Reactie #149 Gepost op: 9-09-2023, 18:15:28 »
Tussenstand na etappe 14 (Sauveterre de Bearn - Larra Belagua)
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: Tarbozan met 1449 punten ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::cheerleader:: ::cheerleader:: 2de: michaelroovers met 1362 punten ::cheerleader:: ::cheerleader::
:) 3de: MitchK met 1266 punten :)

Dagwinnaar: Tarbozan met 130 punten ::ok::
Grootste stijger: michael90 met 2 posities ::ok::

Klik hier voor de volledige tussenstand
You'll never walk alone

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vuelta 2023
« Reactie #150 Gepost op: 10-09-2023, 17:35:36 »
Tussenstand na etappe 15 (Pamplona - Lekunberri)
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: Tarbozan met 1537 punten ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::cheerleader:: ::cheerleader:: 2de: michaelroovers met 1463 punten ::cheerleader:: ::cheerleader::
:) 3de: MitchK met 1362 punten :)

Dagwinnaar: KD. met 103 punten ::ok::
Grootste stijger: Compuart met 4 posities ::ok::

Klik hier voor de volledige tussenstand
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #151 Gepost op: 10-09-2023, 17:47:00 »
Vandaag een vreemde etappe. Vooraf kon je eigenlijk al wel inschatten dat dit voor de viuchters zou zijn, maar ook dachten experts dat mogelijk alpecin wel zou proberen om toch met groves te gaan sprinten .  Dan zie je een kopgroep met paar erkende vluchtexperts in de bergen wegrijden ( kamna,buitrago , rubio en jawel evenepoel weer ) en dan krijgen die 3 minuten en pas dan gaat alpecin rijden.  Ja dan ben je te laat .

In diepe finale nog een moment van naar elkaar loeren waardoor de achtervolgers nog heek dicht konden komen.


Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #152 Gepost op: 10-09-2023, 20:58:57 »
Je staat nu best al behoorlijk stevig op 1 Tarbozan. Ja een paar experts tipten Groves idd. Toch een vermakelijke etappe met REV in een soort WVA-modus weer: bollentrui, etappes en wie weet ook wel groen, die blijft toch een hoop punten pakken zo. Die extra inspanning na zijn val was precies wat Kämna helaas te kort kwam in de sprint, maar goed toch nog 2e...
« Laatst bewerkt op: 10-09-2023, 21:02:30 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vuelta 2023
« Reactie #153 Gepost op: 13-09-2023, 16:38:52 »
Tussenstand na etappe 16 (Liencres Playa - Bejes)
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: Tarbozan met 1623 punten ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::cheerleader:: ::cheerleader:: 2de: michaelroovers met 1534 punten ::cheerleader:: ::cheerleader::
:) 3de: MitchK + radjon met 1433 punten :)

Dagwinnaar: hulpdakdekker met 127 punten ::ok::
Grootste stijger: hulpdakdekker met 5 posities ::ok::

Klik hier voor de volledige tussenstand
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #154 Gepost op: 13-09-2023, 16:50:18 »
Toch een vermakelijke etappe met REV in een soort WVA-modus weer: bollentrui, etappes en wie weet ook wel groen, die blijft toch een hoop punten pakken zo. Die extra inspanning na zijn val was precies wat Kämna helaas te kort kwam in de sprint, maar goed toch nog 2e...

Ja, dat was een totale oversight in mijn analyse vooraf. Het gebeurt natuurlijk wel vaker dat klassementsrijders hun klassement verknallen, en dan maar gaan voor een etappe of de bergtrui. Alleen dat is toch lang niet altijd zo'n succes, dus ik had totaal dom daar verder weinig nog nader over nagedacht.

Alleen, Evenepoel is natuurlijk wel een paar tandjes beter (met bakken meer potentie) dan... zeg, een Pinot die weereens z'n klassement had vergooid. Dus eigenlijk zat het er al dik in dat hij in zo'n situatie nog wel uitgebreid en met vol succes zou aanvallen. Dat gezegd, dat hij zich zo snel zo sterk zou terugpakken, poeh! En wederom vandaag lukt het toch weer gewoon om in de vlucht te komen en zodoende een berg bergpunten te pakken. Groot respect daarvoor ::ok::

Je staat nu best al behoorlijk stevig op 1 Tarbozan.

Ik kan ook eigenlijk niet een heel duidelijk, solide scenario bedenken dat Tarbozan wordt bijgehaald.
Vooral Michaelroovers staat nog relatief kort, maar die heeft eerder veel punten gehaald met Soler en LMartinez, maar die gaan waarschijnlijk niet meer zo onwijs veel opleveren. Althans, LMartinez pakt geen klassementspunten meer, en als ik het goed meekreeg gaat Soler nu heel slecht op de Angliru, dus die zit dan vermoedelijk ook z'n kansen op echt een goed klassement in rook op zien gaan.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vuelta 2023
« Reactie #155 Gepost op: 13-09-2023, 17:28:02 »
Tussenstand na etappe 17 (Ribadesella - Angliru)
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: Tarbozan met 1750 punten ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::cheerleader:: ::cheerleader:: 2de: michaelroovers met 1631 punten ::cheerleader:: ::cheerleader::
:) 3de: radjon met 1528 punten :)

Dagwinnaar: hulpdakdekker met 132 punten ::ok::
Grootste stijger: gokmaestro & TimvDons & Giorgio met 2 posities ::ok::

Klik hier voor de volledige tussenstand
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #156 Gepost op: 13-09-2023, 18:34:43 »
Nog 4 etappes , ik zie nog steeds kuss de vuelta  niet winnen.
Wel eerlijk dat kuss aangeeft dat hij leeg is en dat roglic en vingegaard ervoor mochten rijden. Op het moment dat landa bij kuss komt, kan kuss nog aanhaken en houdt verschil binnen de marge .   Raar dat vingi niet de etappe lijkt te willen pakken, want had toch weer bonificatie gescheeld.

Voor de pool, door het uitvallen van arensman aan kuss gekomen, als een vrij unieke renner ( ik meen maar 5 man in onze pool). Verder kan je zeggen dat evenepoel de vuelta verliezer is , maar is wel scorend in de pool de beste.  Roglic of vingegaard, die keuze zal ik verkeerd gemaakt hebben , denk ik .
Verder ben ik iemand die graag jeugdige renners in de ploeg stopt en met bepaalde soort renners niet veel heeft en dus kwam ik al snel bij uijtdebroeks, martinez en liet ik renners als mas, landa, almeida , vlasov, buitrago buiten beschouwing .  Cras mocht erin omdat die in de tour gewoon indruk maakte en nu ook weer een zeer acceptabele ronde rijdt. Groves is se beste sprinter in deze vuelta, die ook een berg over kan .

Dat het zo heeft uitgepakt is mazzel, want zonder kuss had ik misschien net aan top 10 gehaald . Nu is de voorsprong redelijk ruim temeer omdat ik met michaelroovers 7 renners gelijk heb en ook mitch heeft dezelfde kopmannen , dus er zijn maar een klein aantal scorende renners die zij wel hebben en ik niet. Radjon is dan wel meer een gevaar als kuss er doorheen zakt en vingegaard gaat uitpakken . Ik kraai nog geen victorie

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #157 Gepost op: 14-09-2023, 18:04:40 »
Bizar toch.

Ik kan het niet anders zien dan dat Vingegaard op dit moment zonder twijfel de sterkste man in koers is, maar het met een soort 'ga maar jochie' aan Kuss gunt. De elleboogwenk om achter Ayuso aan te gaan, het mogelijke aanmoedigen, het rustigjes uitfietsen terwijl de andere favorieten de laatste 500m sprinten... en hij ziet er op geen enkel niveau uitgeput uit.

En Roglic wil misschien nog stiekem heel graag het rood, sprint wel mee + gister de etappe hij samen met Vingi wegsprong, maar dat is ook weer zo lullig als net Vingi de eindoverwinning in de zak van Kuss probeert te duwen.
Niet om Roglic al te veel de bad guy te proberen te maken... maar ik zet er zelf toch op in dat als Vingegaard er niet was geweest, en het was alleen Kuss en Roglic ver voor op de rest, dat Roglic nu ruimschoots in het rood had rondgereden.

ps: ik heb vrijwel de hele etappe gemist, maar Evenepoel dus wederom in de vlucht, en weet het wederom glansrijk af te maken? Netjes hoor :o
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #158 Gepost op: 14-09-2023, 18:06:44 »
Madrid weer een dag dichterbij gekomen.   Evenepoel de bollenkoning doet het weer en een verder eentonige rit. Voor mij was het duidelijk vandaag dat vingegaard wel voor de winst van kuss reed en roglic wat minder.  Weer dat bahrain mannen op kop zet en er dan geen splijtende demarage komt van landa .  Vandaag echt de 6 sterkste renners uit dit peleton gezien die elkaar eigenlijk lang in toom hielden.  Kleine verschillen nog tussen bepaalde posities .

Zaterdag nog kansjes om wat secondes te pakken voor bv landa of mas.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #159 Gepost op: 14-09-2023, 18:09:14 »
Bizar toch.

Ik kan het niet anders zien dan dat Vingegaard op dit moment zonder twijfel de sterkste man in koers is, maar het met een soort 'ga maar jochie' aan Kuss gunt. De elleboogwenk om achter Ayuso aan te gaan, het mogelijke aanmoedigen, het rustigjes uitfietsen terwijl de andere favorieten de laatste 500m sprinten... en hij ziet er op geen enkel niveau uitgeput uit.

En Roglic wil misschien nog stiekem heel graag het rood, sprint wel mee + gister de etappe hij samen met Vingi wegsprong, maar dat is ook weer zo lullig als net Vingi de eindoverwinning in de zak van Kuss probeert te duwen.
Niet om Roglic al te veel de bad guy te proberen te maken... maar ik zet er zelf toch op in dat als Vingegaard er niet was geweest, en het was alleen Kuss en Roglic ver voor op de rest, dat Roglic nu ruimschoots in het rood had rondgereden.

ps: ik heb vrijwel de hele etappe gemist, maar Evenepoel dus wederom in de vlucht, en weet het wederom glansrijk af te maken? Netjes hoor :o

Je hebt weinig gemist. Vroege vlucht met evenepoel, caruso, bernal en poole en nig wat volk, al snel 10 minuten gepakt en de grote mannen rijden op laatste keer de berg met 6 weg en daar geeft vingegaard de winst ( ik denk afgesproken werk ) aan kuss .