Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 233886 keer)

Offline Molekule

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #120 Gepost op: 11-01-2024, 10:22:25 »
Tooske inderdaad.

Ik zie voorlopig ook nog geen alternatief.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #121 Gepost op: 11-01-2024, 13:48:56 »
Ik ook niet. En ze staat nog altijd heel laag in de mol app, maar 9%, achter Anna, Kees, Jeroen, Jip en zelfs Rian die allemaal boven de 10% scoren.

Voelt heel goed..... naar Yvon...... echt weer een jaartje Blondine=mol  ::love:: ::regenboog::
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline johan1973

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 11-01-2024, 19:49:45 »
Jeroen omdat hij steeds passief is wanneer de groep tegenover Rik staat. Hij heeft nagenoeg geen gezichtsuitdrukkingen. Hij stemt ook niet mee voor de penningmeester; alsof hij er niet bij hoort. Alleen in het extra filmpje na de executie is hij een beetje emotioneel.
Hoe hij zijn symbool voor de Topito vindt is vanaf een onwaarschijnlijk afstand; anderen moeten heel dichtbij de persoon die het draagt staan om het goed te kunnen zien. Misschien moest de opname daarvan over om het beter in beeld te krijgen, maar nu zag het er i.i.g. gekunsteld uit.

Een kleine kans:
-Tooske een vanwege haar positie bij Afschilderen. Maar ze publiceert foto's van WIDM op haar Facebook, de mol wil toch liever onder de radar blijven?
-Jip omdat ze: a) een groen bed heeft en misschien invloed heeft op hoe lang de cijfers zichtbaar zijn b) de cijfers ook bij een groen paneel staan, c) er groene borden zijn in het Olympisch Stadion. [Of is dit omdat het logo van AvroTros zo'n kleur heeft?]. De strategie om de vrijstellingen weg te spelen is een zwak punt, tenzij de mol graag geld in de pot wil. En ik kom er niet uit of ze zenuwachtig is bij haar groene scherm.

De rest valt sowieso af. Anna bijvoorbeeld lijkt eerder een zeer fanatieke deelnemer die heel kan komen, mogelijk gaat winnen. Kijk naar haar verbazende expressies wanneer Rik de opdracht met de slotjes uitlegt. Ze plaatste ook direct foto's op Facebook.
Justin is erg zenuwachtig bij zijn groene scherm. Ook hij heeft foto's op Facebook geplaatst.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2024, 20:02:44 door johan1973 »

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #123 Gepost op: 11-01-2024, 20:00:18 »
terug naar Kees
« Laatst bewerkt op: 13-01-2024, 20:14:06 door Amethyst »

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 11-01-2024, 21:27:48 »
Fons of Justin, kan nog niet kiezen.

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #125 Gepost op: 12-01-2024, 00:25:42 »
maar dan had ze toch beter de vrijstelling ook niet kunnen pakken? Als mol wil je niet dat die 1000 euro in de pot komt, een hoop geld.

Dat was ook mijn eerste gedachte, maar door die andere zaken m.b.t. Tooske, die ik hier postte, ben ik daar toch anders over gaan denken nadat ik de aflevering opnieuw bekeek.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 12-01-2024, 10:19:10 »
Fons was mijn schot voor de boeg mol, ik wilde iig goed op hem letten. Na de aflevering vond ik dat ik een andere Fons had gezien dan zoals ik hem van TV ken. Verdacht dus.

Na het herbekijken kwam Tooske bovendrijven maar zoals ik al eerder aangaf vertrouw ik de hoeveelheid schermtijd die ze krijgt niet. Ze acteert  en in het molboekje vertelt ze ook dat ze wel aardig kan acteren. Ze doet dat ook in de biechten. Ik herken dat van Kroongetuige. Naarmate de week vordert zakt ze op mijn lijstje.

Mysterieuze Jeroen dan maar eens onder de loep nemen?

Vooralsnog stijgt Fons!

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #127 Gepost op: 12-01-2024, 11:48:01 »
Veel zal afhangen van hoe Tooske in aflevering 2 wordt gepresenteerd. Is ze dan meer op de achtergrond, dan gaan bij mij de alarmbellen echt rinkelen.
Zien we haar weer veel op de voorgrond, dan is dat reden tot twijfels.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Pac

• Global Moderator
« Reactie #128 Gepost op: 12-01-2024, 12:25:56 »
Ik zie tot mijn grote verbazing dat Anna hier op de eerste plek staat in de poll - met afstand :o Los van de onderbuikgevoelens, denk ik dat molloten graag de ideale Mol zoeken: iemand die géén vrijstelling verdient en vervolgens ook nog eens op de ideale Molpositie (de cijfersloten) staat. Het hout snijdende communistische plan wordt dan al gauw omgedacht tot 'de perfecte omgekeerde psychologie'.

Maar de ervaring leert dat de Mol helemaal niet feilloos opereert, zeker niet in de eerste aflevering. Na aflevering 1 zei ik ook: de Mol heeft natuurlijk nóóit een vrijsteling verdiend hier. Maar bedenk wel dat in aflevering 10 de volledige focus bij deze opdracht zal liggen op de vermomming van de Mol, het handen schudden, en het topito's afpakken door tegen de kandidaten te strijden op het feest. Los van het torenhoge bedrag, heb je dan met je vrijstelling toch mooi jezelf minder verdacht maakt. En dat is prioriteit voor de Mol in aflevering 1. WIDM blijft televisie: de storytelling in aflevering 10 is belangrijker dan de daadwerkelijke story (netto geld uit de pot of niet).

Wie is de Mol dan wel? Rian was mijn schot-voor-de-boeg-Mol, maar als ze het is heeft ze zich op de vlakte gehouden. De positie om samen met Babs de uiteindelijke keuze maken voor de schilderijen lijkt de ideale Molpositie, maar het nadeel is dat je naast Babs geen getuigen hebt als het misgaat. Nu was er maar één schilderij juist en daar heeft Rian niets aan kunnen doen, maar de kans bestaat wel dat de acht anderen haar nu gaan verdenken. Ze leek nog wel te willen knoeien met het laatste schilderij, maar deed dit dan weer zo onhandig dat ze uiteindelijk toch maar die 500 euro binnen harkte. Als het een sabotage was, had ze geen goed van tevoren uitgedacht plan.

Zowel bij de schilderijen als bij de cijfersloten zie ik voldoende Molkansen die minder in het oog lopen. Maar klopt mijn indruk dat er geen fouten zijn gemaakt in de details van de schilderijen? Dan houd je daar alleen de Molactie 'het bord vaak omhoogtrekken over'. En Tooske en Kees heb ik om andere redenen (voornamelijk gevoel/persoonlijkheid) alweer voorzichtig afgestreept. Aarggh!

Kort gezegd: ik denk niet dat we de Mol al heel hard aan het werk hebben gezien. Op de één of andere manier ga ik mezelf over negen weken voor mijn kop slaan als ik dit teruglees, ik weet nog niet op welke.
...óf niet!

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #129 Gepost op: 12-01-2024, 14:37:59 »
Eens @Marimol.

Als ik mijn verdachtenlijst (die nog best lang is, eigenlijk durf ik nu alleen Rian uit te sluiten) zou moeten reduceren tot slechts 2 personen, dan blijven voor mij Jeroen en Fons over.

Bij Tooske vind ik het ook vrij bijzonder dat ze zoveel schermtijd heeft: als ze de mol blijkt te zijn, is dat wel mooi voor het verhaal. Maar misschien toch wat té? Overigens zou het nog steeds kunnen, denk ik.

En Anna... Zoveel verdachte dingen gezien (ook in haar topic zie ik goede theorieën), maar die lijst lijkt nu al eindeloos. Zou het dan toch? Ik twijfel.

Ik was van mening dat de mol geen vrijstelling zou hebben gepakt. Maar ben het dan ook wel weer met Pac (en anderen) eens dat de mol juist wel de vrijstelling kan hebben genomen om goodwill te kweken. Dat maakt o.a. Tooske ook wel weer verdacht. Want je hebt er meer aan als meerdere kandidaten voor je gaan stemmen (wat de kans vergroot dat er iemand anders met een vrijstelling er wél doorheen glipt).

Wat ik nu denk: eigenlijk zegt de eerste opdracht weinig over de mol. In afl. 10 zullen we pas zien hoe degene heeft geopereerd.

Jeroen en Fons zijn voor mij het meest verdacht, als het gaat om gedrag (niet zozeer om mollenacties). Dus die ga ik morgen sowieso extra in de gaten houden.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 12-01-2024, 17:06:49 »
Tooske en Anna als hoofdverdachten, Rosario en Jeroen als dark horses.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #131 Gepost op: 12-01-2024, 17:09:55 »
Jeroen komt inderdaad zeer verdacht over maar dat zien dus heel veel molloten; op de app staat hij al weken steevast op de 1e/2e plek. Het is met name hoe hij verdacht wordt neergezet in de edit. Tooske heeft al daadwerkelijke molacties op haar naam.
Ik was van mening dat de mol geen vrijstelling zou hebben gepakt. Maar ben het dan ook wel weer met Pac (en anderen) eens dat de mol juist wel de vrijstelling kan hebben genomen om goodwill te kweken. Dat maakt o.a. Tooske ook wel weer verdacht.
Zowel Tooske als Jeroen heeft er een gepakt. In de theorie die ik eerder plaatste (5 of meer die al een vrijstelling heeft) pakt de mol juist wel een vrijstelling om minder op te vallen. Dus dan kunnen ze allebei weer.

Het zou ook wel wat zijn als we al 6 kandidaten hard moesten strepen om deze 6000 euro. Het is logischer dat de mol hier juist WEL voor geld zorgt ipv. niet omdat de mol dus niet meteen wil opvallen en vroeg in het spel juist wat kandidaatspunten wil verzamelen. Werkt blijkbaar goed want ze wordt niet verdacht door het publiek.....

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 12-01-2024, 17:14:49 »
Ik heb zitten turven hoe de kandidaten in beeld worden gebracht door de makers. Ik let daarbij op 3 dingen. Kandidaten kunnen als kandidaats/fanatiek neergezet worden, als verdacht, of ze kunnen juist anderen verdachtmaken. Aanname is dat de mol weinig verdacht in beeld komt, en veel als kandidaats of anderen verdacht makend. Opvallend is dat Anna (en afvaller Babs) hier het meest mols naar voren komen in aflevering 1 en Justin het minst. Anders gezegd valt ook op dat Rosario en Jeroen uberhaupt weinig streepjes achter hun naam hebben. Dat kan ook mols zijn, uit de wind worden gehouden in de montage.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #133 Gepost op: 12-01-2024, 17:22:36 »
Jeroen uberhaupt weinig streepjes
Dat vind ik nu juist de instinker. Ze pakken expres een kandidaat (die ook nog de air heeft van een mol) die ze uit de wind houden in de montage zodat we die de mol gaan vinden. Werkt ook nog volgens de cijfers in de app. Geeft bij mij aan dat Jeroen wel ver gaat komen in het spel, ik denk dat hij net voor de finale afvalt

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 12-01-2024, 19:47:02 »
Hoe meer ik erover nadenk, hoe verdachter ik de schilders ga vinden. Er is veel gemold met het aantal schilderijen. Dat leek alleen door Kees/Tooske/Anna gedaan te kunnen zijn, maar als je vanaf de schilderplek invloed had op hoe vaak ze bij het trio het scherm met de cijfercodes kregen te zien, konden zij dat net zo goed zijn. En dat was voor de kandidaten al heel onopvallend, maar helemaal voor ons als kijkers. Dat dat niet is uitgelegd, maar alleen op de website in de opdrachtbeschrijving staat, doet vermoeden dat hier de mol zat.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #135 Gepost op: 12-01-2024, 22:57:33 »
Dat vind ik nu juist de instinker. Ze pakken expres een kandidaat (die ook nog de air heeft van een mol) die ze uit de wind houden in de montage zodat we die de mol gaan vinden.

Ja, maar toch kan Jeroen prima de mol zijn, denk ik.  ;D
Datzelfde geldt ook voor Tooske trouwens, waarvan ik denk dat het een instinker is dat ze op een bepaalde manier in beeld wordt gebracht. (vandaar dat ik haar op dit moment minder verdenk, maar het zou prima kunnen natuurlijk)

Ook ik begin steeds meer te denken dat de mol zich onder de schilders bevindt. Wel wat vreemd dat er geen uitleg was over dat je als schilder invloed had op het verschijnen/verdwijnen van de cijfers.
Ach ja, het wordt wel tijd voor de volgende aflevering. ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 13-01-2024, 05:27:22 »
Op het vrijspelen van het aantal schilderijen (12) hadden de schilders inderdaad invloed. Maar niet op het aantal juiste schilderijen dat daarbij zat (1).

12 schilderijen vrij gespeeld, waaronder 1 origineel.
13 schilderijen niet vrij gespeeld, waaronder 4 originelen.

Statistisch een kans van 1 op 6, las ik ergens. Kan toeval zijn, maar vooralsnog is de groep bij de kistjes hierom wel verdacht.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #137 Gepost op: 13-01-2024, 16:09:20 »
Tooske ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #138 Gepost op: 13-01-2024, 16:43:25 »
Anna. En krijg spontaan zin in een Grimbergen.

Toos, Kees en Jeroen ga ik extra in de gaten houden.

Jip, Justin, Fonske en Rihanna neutraal.

Rosi moet al heel veel fout doen en veranderen om nog in aanmerking te komen.

Offline Delightz

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #139 Gepost op: 13-01-2024, 16:56:55 »
Jeroen, ook vanwege zijn biechten, zoals na speeddaten, als hij zegt dat niemand te vertrouwen is. Zijn verdenkingen komen op mij bedacht over, niet erg naturel, maar is wellicht goed geacteerd. Rian vanwege haar rol bij de schilderijen, eerste beschrijving van het schilderij van Jeroen, "ik zie veel geel, zwart, een groene achtergrond", maar ook haar verwijt dat Fons haar erbij heeft gelapt. Vreemde opmerking.

Zowel Rian als Jeroen zaten achterin in hun busjes, een mooie plek voor een potentiële mol lijkt mij.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2024, 17:12:32 door Delightz »