Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 234934 keer)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #180 Gepost op: 15-01-2024, 18:44:26 »
Eerste reactie: Jeroen. Niet veel dingen in beeld maar kan goed en wordt erg uit de wind gehouden.

Tooske was mijn nr 1 vorige week, maar ik zie kleine dingen die minder goed passen
Het is wat ik al zei...de eerste aflevering geeft altijd giga veel informatie. De 2e en de volgende afleveringen weinig. Ik snap dus niet dat je op basis van de 2e aflevering overstapt op een ander. Het is nu eenmaal niet evenredig verdeeld. Achteraf gaat de edit zeggen: je had het toch al kunnen weten in aflevering 1 ??? ::rofl::

De Blondine is de Mol :)

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #181 Gepost op: 15-01-2024, 20:13:12 »
Eerste reactie: Jeroen. Niet veel dingen in beeld maar kan goed en wordt erg uit de wind gehouden.

Tooske was mijn nr 1 vorige week, maar ik zie kleine dingen die minder goed passen.

Wild cards: Kees, Fons, Justin, Rian.

Niet zo verdacht: Anne, Rosario

Maar het kan na wat dieper nadenken er weer helemaal anders uitzien.

Jeroen is een redelijk onzichtbare mol tot nu toe.

Tooske (en jeroen waren niet in beeld bij opdracht 1 en niet overduidelijk aan het mollen/ tijd aan het rekken bij opdracht 2.
Het zou ook nog kees kunnen zijn, dan ga ik echt huilen want dat is best on the nose maar misschien daarom ook weer geniaal (net als vorig jaar jurre)

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #182 Gepost op: 16-01-2024, 13:27:40 »
Het is wat ik al zei...de eerste aflevering geeft altijd giga veel informatie. De 2e en de volgende afleveringen weinig. Ik snap dus niet dat je op basis van de 2e aflevering overstapt op een ander. Het is nu eenmaal niet evenredig verdeeld. Achteraf gaat de edit zeggen: je had het toch al kunnen weten in aflevering 1 ??? ::rofl::

Omdat Tooske (en Jeroen) allebei geen invloed hebben op opdracht 1 en bij opdracht 2 bij de meest kalme kandidaten behoren. Geen reden om er niet van af te stappen, dus snap de mensen hier zeker.

Offline hrvdg7

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #183 Gepost op: 16-01-2024, 14:04:49 »
Op basis van de 1e 2 afleveringen zou je zeggen Anna, maar het ligt er wel dik boven op. Dus ga dan twijfelen. Mss toch Rian of Jeroen

« Reactie #184 Gepost op: 16-01-2024, 15:51:25 »
Ik ga voor nu voor Rian, gevolgd door Jeroen of Tooske. Kees, Justin en Fons heb ik al afgeschreven. Anna en Rosario ga ik nog goed in de gaten houden, maar krijg bij beide nog geen mol gevoel. Anna te veel en overdreven (mollend) aanwezig, Rosario dan weer te weinig (en lastig mollend in te beelden). Benieuwd of dit zo blijft na afl 3!

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #185 Gepost op: 16-01-2024, 16:58:19 »
Rian.
Mol met lef en social skills.

Wordt als een van de oudste deelnemers ingedekt wordt door drie andere “boomers”. Tookse, Kees en Jeroen. Alledrie sterke kandidaten die het ver kunnen gaan schoppen.

Om even de vergelijking te maken met Renée.. ik denk dat zij al heel snel de sociale aansluiting miste met de jonge groep. Zo kom je wat naast de groep te staan, en dat valt het molschap dus meteen op.

Voor Rian is er deze deze keer meer gelegenheid om bondjes te vormen met leeftijdsgenoten die het ver gaan brengen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #186 Gepost op: 16-01-2024, 17:22:13 »
geen invloed hebben op opdracht 1 en bij opdracht 2
Mijn argument was juist dat de 1e aflevering altijd de belangrijkste blijkt te zijn achteraf.... wat er dus net gebeurd is in de 2e (niet veel) is van minder belang. De opdrachten waren er ook niet naar, er is weinig uit te halen. Dus om dan op basis daarvan geheel over te stappen op een andere mol..... ??? Deze 2e aflevering geeft juist alle gelegenheid te blijven zitten waar je zit.

Bovendien is de blondine de mol he 8)

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #187 Gepost op: 16-01-2024, 17:35:44 »
Mijn argument was juist dat de 1e aflevering altijd de belangrijkste blijkt te zijn achteraf.... wat er dus net gebeurd is in de 2e (niet veel) is van minder belang. De opdrachten waren er ook niet naar, er is weinig uit te halen. Dus om dan op basis daarvan geheel over te stappen op een andere mol..... ??? Deze 2e aflevering geeft juist alle gelegenheid te blijven zitten waar je zit.

Bovendien is de blondine de mol he 8)

De mol moet elke aflevering zichtbaar zijn. Dat hoeft niet zoveel te zijn elke aflevering, maar onzichtbaar is ook wat overdreven.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #188 Gepost op: 16-01-2024, 20:41:29 »
Ik stap over op Justin. Ik zie dingen die hij kan hebben geleerd van Jurre, zoals het geld erg belangrijk vinden. Als hij penningmeester wordt, staat hij precies goed, voor in het midden. Hij lijkt wat onzeker te worden als de groep Anna als penningmeester wil. Alsof hij zijn latere plannetje dan al in zijn hoofd heeft en hij moet dus links- of rechtsom penningmeester worden.
Wanneer de groep 6000 euro verdient, klapt hij uitbundig maar een paar seconden later vertrekt hij zijn mond, wat alleen Rik kan zien.
Een kandidaat probeert zichzelf verdacht te maken, hij probeert anderen verdacht te maken door te zeggen dat er geld is verdwenen. In feite maakt ie Tooske heel verdacht omdat die op zijn kamer slaapt, maar zegt dat niet, doet net alsof iedereen het gedaan kan hebben. Beetje irritant molletje, net als Jurre.  >:D
« Laatst bewerkt op: 17-01-2024, 09:50:12 door Run »

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 16-01-2024, 21:43:31 »
Opdracht 2 is erg belangrijk. Bewust extreem onduidelijk uitgelegd en geknipt. Waarom? Logisch antwoord: omdat er gemold is en we met teveel uitleg daardoor zeker kunnen zijn dat het de mol zich onder Rosario, Justin, Anna en Fons bevindt.

Maar je kan dit argument ook omdraaien: als er veel uitleg was gegeven was het misschien te duidelijk dat er juist niet gemold was. Lastig.

Ik blijf nog even op Tooske. Krijgt een zeer onverdachte edit tot nu toe. Maar ze wordt wel verdacht voor de kandidaten. Dat is een grote aanwijzing. Ze was in afl 1 betrokken bij het verdachtste moment uit de aflevering (niet de goede sloten open maken) en dit kwam weer erg onduidelijk in beeld.

Nummer 2 is Fons. Wordt een beetje uit de wind gehouden in het stadion qua edit. Kees lijkt schuld te hebben in de edit, maar Anna verdenkt duidelijk Fons, als je goed oplet. Dat zegt mij wel wat. Plus dat Fons potentieel heeft kunnen mollen bij het vragen beantwoorden.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #190 Gepost op: 17-01-2024, 11:23:12 »
Nu Jip eruit is heb ik even geen idee meer. Justin misschien?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 17-01-2024, 11:47:53 »
Toch Anna, al staat ze ook landelijk bovenaan. Was in het stadion erg mols bezig, tijdens het rennen roept ze tegen Jeroen dat Fons staat te 'klooien'. Vraagt Kees of ie wil wisselen, propt twee enveloppen in zijn zak en rent vervolgens snel weg. Op het moment dat Fons roept dat ie de opdracht snapt, vraagt Anna: "Zullen we wisselen?" Ze is de enig die de opdracht lijkt te begrijpen en wrijft dat er achteraf nog even in. De goede antwoorden bij opdracht 2 kan ik niet verklaren, dat lijkt onmols. Maar mede op basis van aflevering 1 blijf ik nog even bij Anna. Ik denk nog steeds dat de Mol geen vrijstelling wilde pakken.

Kunnen het ook nog zijn: Kees, Tooske, Justin, Fons.

Waarschijnlijk niet: Rian, Jeroen, Rosario.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2024, 11:52:04 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 17-01-2024, 15:11:57 »
Blijf nog bij Rian maar ga Jeroen extra in de gaten houden. Krijg een soort onderbuikgevoel bij hem.

Online SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 17-01-2024, 15:46:34 »
Nummer 2 is Fons. Wordt een beetje uit de wind gehouden in het stadion qua edit. Kees lijkt schuld te hebben in de edit, maar Anna verdenkt duidelijk Fons, als je goed oplet. Dat zegt mij wel wat. Plus dat Fons potentieel heeft kunnen mollen bij het vragen beantwoorden.
Ik had dit precies andersom eigenlijk. Fons krijgt een behoorlijk verdachte edit, terwijl Kees buiten schot blijft.

De beste plek om te mollen in de opdracht is duidelijk in de commentaarpositie. En dat is ook precies waar het misging: omdat alle briefjes tegelijk werden voorgelezen, konden de losse bedragen niet gevormd worden en werd er geen geld verdiend. Op basis van wat we zien in de montage, maar ook op basis van het gesprek dat de kandidaten achteraf hadden, waren er maar drie kandidaten in die positie: Anna, Kees en Fons.

- Anna las alleen de eerste envelop voor en gaf hem daarna direct door aan Kees.
- Kees zien we vervolgens de tweede envelop voorlezen, wat enigszins moeizaam gaat omdat hij geen microfoon heeft.
- Het volgende moment zien we Fons in de commentaarpositie, en gaat gelijk alles mis omdat Fons alle enveloppen door elkaar husselde.

Wat tussen de laatste twee momenten gebeurde en hoe de overdracht tussen Kees en Fons verliep, zien we niet. Het is heel goed mogelijk dat het zaadje om meerdere enveloppen tegelijk te doen al geplant is door Kees en hij Fons daar vervolgens mee opscheepte, zodat Fons degene is die verdacht overkomt. Want waarom is het Kees niet gelukt om in ieder geval de envelop van de eerste ronde correct voor te lezen en zo in ieder geval het eerste bedrag te vormen?

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #194 Gepost op: 17-01-2024, 19:15:23 »
Inmiddels al 4 dagen mijn stem niet veranderd.  ;)
Ik blijf dus bij Justin.  ::jaja::

Voor mij zijn minder waarschijnlijk als mol: Rosario en Rian. Benieuwd of dit uiteindelijk klopt. ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #195 Gepost op: 17-01-2024, 23:57:16 »

Nou ja, het zit in mijn hoofd vrij dicht bij elkaar. Er zijn een paar kleine dingen waardoor ik het net ietsjes minder in Tooske zie (zoals ze omgaat met het verdwenen geld en dat ze een keer voorstelde om te gaan zitten). Maar na wat nadenken is er ook genoeg (misschien wel meer dan Tooske) dat tegen Jeroen spreekt.

Tooske en Jeroen zijn zo’n beetje de enige twee die de traditonele moltactiek van een beetje subtiel saboteren en onder de radar vliegen volgen.

Rians mogelijke molacties zijn per saldo ook redelijk subtiel, maar haar hele manier van doen is wat abrupt (en het totaal gebrek aan reactie op een groene scherm past niet bij een mol).

Justin zou niet zo subtiel meer zijn met het verdwenen geld (klein bedrag, net voor test, kan een dubbelbluf zijn, maar nadat Jeroen KidV dat in het jubileumseizoen ook een klein bedrag liet verdwenen, zou dat wat riskant zijn).

Kees en Fons zijn allesbehalve subtiel. Kees zou indrukwekkend zijn (het geld verdiend door zijn falen bij de speeddate zou een mogelijke investering zijn in zijn imago als kluns). Fons heeft daar bovenop andere minpunten (zijn ingewikkelde onnodige leugen over wat hij gestemd had na de speeddate, hoe nadrukkelijk hij bij de Molympische spelen in beeld gebracht wordt).

Ik wil best in geloven in Rosario als mol, maar ik heb nog geen enkele mogelijke molactie gezien. Anna redde de opdracht bij het speeddaten, wat nog steeds de enige onmiskenbaar positieve bijdrage van een kandidaat in dit spel is.

Dus tsja. Jeroen of Tooske.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #196 Gepost op: 18-01-2024, 00:23:24 »
Nog steeds Tooske hoor. Mijn verstand zegt Tooske; wensmol is Jip.
1) Tegen Libelle zeggen dat je de kandidaten pas vlak van te voren kent. (Jaja).
2) Gewoon 3 weken op vakantie en hier over liegen op socials dat je op vriendinnenvakantie bent.
3) Justin aan het woord in korte trailer.
‘Wie liegt er? (Kees in beeld), wie liegt er niet? (Tooske in beeld).  Tooske zegt ‘really’ als de waarzegster een kaart omdraait, nota bene op dezelfde plek als bij Kees en hij baalt van die kaart. Tooske lijkt er blij mee.
4) Ze heeft de hele tijd een pokerface op. Dat valt toch wel op?
5) Groene trui was ook wel opvallend; ‘ik ben het niet’ schreeuwt dit.
6) Het zal toch wel een keer iemand van Sbs6 zijn? Na Airen en Evelien.
7) En in maya is een streepje en een punt ook 6, referenend aan sbs6 (streep is vijf, punt is 1, voetbalstadion tribune zit er vol mee).
8 Steen brood schaar ( 3 symbolen buiten de lottery kaarten om)
9) Dwaalsporen in grote mate naar Anna, Jip en ja ook iets naar Justin.
10) Rian is wel heel ontspannen op de foto. Tooske probeert er nonchalant uit te zien.
11) Tooske sneakt tussen acteurs Rian en Jeroen door, zoals eerder omschreven.
Mijn hart gevolgd, maar Jip was het niet. Misschien was mijn verstand destijds beter?
Ik ga met redelijke overtuiging voor Tooske (Justin trekt wel als mol, maar is het niet).

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #197 Gepost op: 18-01-2024, 06:19:43 »
net ietsjes minder in Tooske zie (zoals ze omgaat met het verdwenen geld en dat ze een keer voorstelde om te gaan zitten). Maar na wat nadenken is er ook genoeg (misschien wel meer dan Tooske) dat tegen Jeroen spreekt.

Tooske en Jeroen zijn zo’n beetje de enige twee die de traditonele moltactiek van een beetje subtiel saboteren en onder de radar vliegen volgen.
Dat laatste ben ik helemaal eens. Alleen valt de schaal bij mij duidelijk uit bij Tooske. Het was Jeroen die heel bruusk wilde blijven zitten, zelfs toen Kees sputterde om eens wat te gaan doen en de dames al waren opgestaan. Dat telt natuurlijk veel zwaarder dan voorstellen om nog even te blijven zitten met alle 4.... iets wat toch geen lang leven beschoren is.

Jeroen is in de voorfilmpjes nu ook erg kandidaats. Er zit weinig subtiels meer bij zullen we maar zeggen. De molvibes nemen zienderogen af. Terwijl Tooske er nogal als een betrapte mol bijzit. Komt helemaal niet meer los, wordt steeds verkrampter. Ziet er echt uit als een mol die het moeilijk heeft, vol met geheimen die ze steeds moeilijker kan verbergen......

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #198 Gepost op: 18-01-2024, 09:07:40 »
Dat laatste ben ik helemaal eens. Alleen valt de schaal bij mij duidelijk uit bij Tooske. Het was Jeroen die heel bruusk wilde blijven zitten, zelfs toen Kees sputterde om eens wat te gaan doen en de dames al waren opgestaan. Dat telt natuurlijk veel zwaarder dan voorstellen om nog even te blijven zitten met alle 4.... iets wat toch geen lang leven beschoren is.

Jeroen is in de voorfilmpjes nu ook erg kandidaats. Er zit weinig subtiels meer bij zullen we maar zeggen. De molvibes nemen zienderogen af. Terwijl Tooske er nogal als een betrapte mol bijzit. Komt helemaal niet meer los, wordt steeds verkrampter. Ziet er echt uit als een mol die het moeilijk heeft, vol met geheimen die ze steeds moeilijker kan verbergen......

Over Jeroen zijn we het ook al eens dit seizoen. Je zegt dit jaar ineens veel zinnige dingen Lo.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 18-01-2024, 09:44:28 »
Bij mij ook nog steeds met overtuiging Tooske.
Ze krijgt geen verdachte edit maar wel veel verdenkingen plus het verhaal van Justin dat dit moet helpen verklaren.
Het zou me niet verbazen dat ze in aflevering 3 weer wel een hoofdrol speelt. Wordt zij misschien de afvaller die zich in een strijd met de andere twee afvallers terug in het spel vecht mits het nodige geld uit de pot? Ze was in de openingsopdracht (afl 1) de enige die een vrijstelling voor aflevering 3 verdiende.

Ik heb deze week wat op Jeroen gelet vanwege zijn rol bij het zwembad maar hoewel hij niet zo makkelijk te lezen valt meen ik toch enkele kandidaatse reacties te ontwaren bvb. zijn reactie bij het rode scherm van Jip (een van zijn hoofdverdachten), of zijn expressie als Rik in proef 2 komt vertellen dat ze naar het hotel mogen.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2024, 10:38:48 door Molekule »