Ik was heel blij met de beslissing dat er al aan het begin van het seizoen een evaluatietopic is en niet pas aan het einde. Ik hoopte dat er minder, toch vaak negatieve, feedback zou zijn in de topics van de opdrachten zelf. Die lees ik namelijk graag voor hints en aanwijzingen enzo. Helaas is er nog steeds, wat uiteraard te verwachten was en niet onvermijdelijk, feedback in de opdrachten topics. Daarom ben ik toch in dit evaluatietopic beland, om toch ook mijn mening te geven.
Ik snap heus wel dat mensen balen en zich irriteren en dat willen uiten, je goed recht! Alleen voor mijn gevoel is het steeds dezelfde feedback, wat de makers inmiddels ook wel weten lijkt mij.
Het gaat heel vaak over te veel biechten, onvrede over troeven, onvrede over de onduidelijkheid van opdrachten, missen van graphics bij opdrachten. Eerder werd er benoemd dat er te veel tijd werd besteed aan bondjes en de momenten tussen opdrachten door, daar is blijkbaar door de makers naar geluisterd, want nu lees ik regelmatig dat er te weinig te zien is van de (sfeer van de) groep tussen de opdrachten door. Ook is er gevraagd naar meer gelaagdheid, nu dat er regelmatig is (bv ene groep die invloed heeft op opdracht andere groep), is die gelaagdheid blijkbaar niet goed want dan is er alsnog kritiek.
Logisch dat, als je zoveel passie hebt voor een programma, je je aan dingen irriteert als het in jouw ogen niet goed is of steeds slechter wordt of dat je ideeën hebt hoe het beter kan. Logisch dat dat in zo'n topic besproken wordt. Het zou wel fijn zijn als dat vooral in dit topic besproken wordt, en niet bij de opdrachten.
Het komt op mij over dat er vooral negatief gedacht wordt over WIDM en dat de speurders er geen plezier meer aan beleven en zich vooral gefrustreerd voelen. Maar goed, dat is misschien gewoon mijn interpretatie van de feedback wat ik lees.