Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen  (gelezen 16038 keer)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #40 Gepost op: 18-02-2024, 20:28:00 »
Maar Anna doet dat dus.
Ze rijdt door een straat, je ziet rechts een motorfiets staan en twee personen, waarvan 1 senior.
Anna laat ze staan en pikt de zusjes op.
Daarna rijdt ze weer door de straat met de motorfiets. Of ze rijdt rondjes of ze pepert het nog even in dat de leeftijd laag moet blijven, om minder geld te verdienen.

Edit: er staat bij de motorfiets een senior (geen badge zichtbaar) en Celis en Lea. Celis en Lea worden opgepikt. Anna rijdt nog een keer door die straat met die motorfiets.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2024, 14:08:32 door foxhunter »

« Reactie #41 Gepost op: 18-02-2024, 20:31:04 »
Maar Anna doet dat dus.
Ze rijdt door een straat, je ziet rechts een motorfiets staan en twee personen, waarvan 1 senior.
Anna laat ze staan en pikt de zusjes op.

Die hebben duidelijk geen fruithanger om hun nek toch?

Offline molLin

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 18-02-2024, 23:11:49 »
Heel bijzonder dat de enige duidelijke mollenstreek van Rian komt. Ik heb het nog eens teruggekeken met koptelefoon op en ik kan er niks anders van maken dat het Rian is die van Charlie Carlos maakt. Er is een klein knipje in de montage en dan staat "Carlos" al in de rij. Rian neemt hier zo ontzettend de leiding en Anna is afwachtend, dat het me stug lijkt dat ze in die paar tellen nog iets mollerigs doet: het is Rian die hier keihard molt. Ze roept ook nog eens al eerste "Hoe kan dat nou?". Terwijl Charlie nota bene in haar tuk tuk had gezeten en ze hem nog haar amigo had genoemd.

Ben helemaal van m'n apropos, ik verdacht Rian totaal niet.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #43 Gepost op: 18-02-2024, 23:26:55 »
Heb ergens gehoord dat Anna van Celis Clarice maakte (uit zichzelf of dankzij iemand anders?). Kan zijn dat ze uit de edit hebben gelaten dat Rian zichzelf heeft gecorrigeerd. En dat ze daarom Celis daar neergezet hebben. Want Clarice komt wel na Charlie.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #44 Gepost op: 18-02-2024, 23:28:52 »
Als Charlie in haar complot zit is het ook heel begrijpelijk dat Charlie niet protesteert aan tafel als hij Carlos wordt genoemd. Ik heb de indruk dat de rest vrij overtuigd de namen goed op volgorde heeft gezet (geen verwarring gezien iig)

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 19-02-2024, 00:21:45 »
Dan halen die 3 jonge kinderen het gemiddelde nog steeds omlaag en zullen er ongetwijfeld ook oudere kandidaten geweest zijn die bewust niet zijn meegenomen (:
Ik denk dat de 3 jonge kinderen niet meededen voor het spel, ze hadden geen hanger om en stonden niet opgesteld in de rij. Het verschil tussen de gemiddelde leeftijd van de eerste 4 en de gemiddelde leeftijd van de mogelijke 30 mensen op 25 is niet zo groot.

Eigenlijk denk ik ook dat hoe meer mensen je hebt, hoe lastiger het wordt om ze op volgorde te zetten. De mol had best meer mensen mee mogen nemen.

Offline molLin

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 19-02-2024, 00:39:51 »
Heb ergens gehoord dat Anna van Celis Clarice maakte (uit zichzelf of dankzij iemand anders?). Kan zijn dat ze uit de edit hebben gelaten dat Rian zichzelf heeft gecorrigeerd. En dat ze daarom Celis daar neergezet hebben. Want Clarice komt wel na Charlie.

Deze vrouw met lichtroze top met stippeltjes wordt door Fons naar binnen gebracht en zegt dat ze Clarissa heet. Op 31:56 in de aflevering legt Rian een hand op haar schouder en somt op dat ze Clarice heet, als ze met Anna de mensen doorneemt. Ze wordt als 7e in de rij gezet.

Kees verwelkomt Celis (de eigenlijke nummer 4) trouwens als 'Sally' maar zal dus later wel verbeterd zijn. En dat ze daarom als vijfde is neergezet, na "Carlos"

Offline molLin

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 19-02-2024, 00:52:09 »
Ooooow daar gebeurt nog meer raars. Anna vragend naar Rian: Clarice? Carin? Bij het in de rij zetten brengt Rian Carin "dit is Carin met een C" naar Anna, Carin moet hier, zegt Anna, en ze plaatst Carin ( witte top, rode bloemetjes) na...Celis. 

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #48 Gepost op: 19-02-2024, 01:01:37 »
Het moment suprême is eruit geknipt. Je kan speculeren tot je een ons weegt.

Anna was weer ouderwets nerveus tot en met de letter C en daarna was het weg, begon ze weer namen te noemen en verbeteren.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 19-02-2024, 07:19:20 »

Anna maakt van Celis, die ze zelf had opgehaald naar de brunch, inderdaad Clarice.
Als Rian eerder (bij de tafelschikking) aan Anna de namen vraagt, hoor je haar (Rian dus) bij Celis (even in beeld, te herkennen aan haar roze pet) dan herhalen “die moeilijke naam”. Het lijkt me dat Anna daar een moeilijk te onthouden naam heeft genoemd (en dus niet Celis) om later naar Clarice te kunnen switchen.

Offline Jooffab

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 19-02-2024, 11:52:42 »
Is het iemand al opgevallen dat Fons in deze opdracht een broekje aan heeft met dezelfde (pastel)kleuren als de tafels en stoelen in de tests?
Fabienne

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #51 Gepost op: 19-02-2024, 12:00:11 »
Het moment suprême is eruit geknipt. Je kan speculeren tot je een ons weegt.

Anna was weer ouderwets nerveus tot en met de letter C en daarna was het weg, begon ze weer namen te noemen en verbeteren.

datzelfde geldt voor Rian, al eerder genoemd hierboven. Na de C is Rian niet meer te zien.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #52 Gepost op: 19-02-2024, 12:33:13 »
Maar even een overzicht van deze opdracht.
Er waren 16 gasten die aan 3 tafels zaten. Twee tafels van 5 en één van 6. In de foto hieronder zie je wie er bij welke tafel stonden en daar de namen noemden. Kees en Fons stonden bij dezelfde tafel dus hier heb ik maar één plaatje van gemaakt. Merk op dat de laatste 10 (vanaf Clarissa of Clarice) alfabetisch in de juiste volgorde stonden.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #53 Gepost op: 19-02-2024, 12:50:38 »
Het mollen is natuurlijk al op voorhand gebeurd. Anna haalt bijna niemand op. Waarschijnlijk heeft ze wat oudjes terug het huis binnengestuurd. Het persé op het feest willen zijn pleit toch tegen Kees.

Offline molLin

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 19-02-2024, 12:56:22 »
De ?? is Carin met een C

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #55 Gepost op: 19-02-2024, 12:59:13 »
De ?? is Carin met een C

Vermoedelijk. De molactie van Anna. Maar iedereen heeft het over wat Rian fout heeft gedaan. Ze komt op dit forum veel te goed weg bij deze opdracht.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 19-02-2024, 13:37:23 »
De ?? is Carin met een C
Nee, dat kan dus niet.
Rik noemt steeds de naam van de gast die op de volgende plek zou moeten staan. Na Ana noemt hij Celis (waar dus Charlie stond). Als die onbekende Carin had geheten dan had Rik haar naam nu moeten noemen.
Dat was het gevolg van de manier waarop Rik het rijtje controleert.
Als Rik gewoon de naam had gevraagd van iedere gast en dan had gecontroleerd of die naam alfabetisch na de vorige naam komt, dan hadden we niet kunnen weten of die vrouw met de rode bloemetjes inderdaad Carin had kunnen zijn. Foutje, bedankt?

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 19-02-2024, 13:43:35 »
In de uitzending werd volgens mij inderdaad aangegeven dat zij Carin met een C is. Anna riep dit volgens mij bij het afleveren. Maar daar kan natuurlijk gemold zijn, dat het in werkelijkheid een Karin met een K had moeten zijn.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 19-02-2024, 14:10:55 »
Als ze expliciet zeggen Carin met een C dan neem ik aan dat ze hiernaar hebben gevraagd en dat dit klopt.
Wat ik waarschijnlijker vind is dat Celis wordt geschreven als Caelis. We zitten per slot van rekening in een Spaanstalig land. Als je zoekt op Celis dan krijg je geen hits naar iets van een Spaanstalig land. Zoek je op Caelis dan kom je bij een restaurant in Barcelona bijvoorbeeld. Caelis is Latijns voor hemel.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #59 Gepost op: 19-02-2024, 14:51:19 »
nog een klein vaag hintje in deze opdracht. Miguel draag een T-shirt met een ruimteschip erop.

Volgens mij hoorde ik het volgende:
Babs: Clarice
Anna: Carin
Rian: Clarice en Carlos (=Charlie)
Rian: dit is Carin
Anna: hier. Carin na Clarice.
En Kees en Sor kijken elkaar aan.

Ook toen Anna en Rian naar de tafel liepen leek het alsof Anna Rian al helemaal had bijgepraat met alle namen toen ze hun schort aan gingen doen. Zoals je Anna inmiddels kent druk pratend en heel veel informatie geven. Aan tafel horen we dan Rian daar een verslag van doen.

En misschien is het moment supreme er helemaal niet uit. De vergissing van Rian met Carlos zit er nog in, o Rian maakt een fout, maar daarna is de molactie van Anna gewoon in beeld te zien. Carin na Clarice.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2024, 15:10:22 door foxhunter »