Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen  (gelezen 16077 keer)

Offline JanMOL

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #80 Gepost op: 20-02-2024, 13:58:30 »

Ik wou graag aantonen dat deze locatie ver weg ligt en dat Rian, als zij de Mol is, deze Charlie wel zelf moest ophalen omdat andere kandidaten hier niet zo snel zouden komen. We zullen het voorlopig maar moeten doen met de uitspraak dat ze een lange straat uitreed...

Kan je deels volgen. Beginnen bij punten heel ver weg, is niet direct logisch kost veel tijd en kan zeker een molactie zijn. Dat de Mol per se Charlie wilde ophalen, vind ik dat weer minder logisch. Je wil er gewoon voor zorgen dat die rij (liefst redelijk in het begin) niet klopt, maar of dat nou bij Celis, Charlie of een andere persoon is, maakt niet echt uit toch

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #81 Gepost op: 20-02-2024, 14:08:21 »
Kan je deels volgen. Beginnen bij punten heel ver weg, is niet direct logisch kost veel tijd en kan zeker een molactie zijn. Dat de Mol per se Charlie wilde ophalen, vind ik dat weer minder logisch. Je wil er gewoon voor zorgen dat die rij (liefst redelijk in het begin) niet klopt, maar of dat nou bij Celis, Charlie of een andere persoon is, maakt niet echt uit toch
Nee, dat maakt natuurlijk niet uit. Waar het mij om gaat is dat het makkelijk is om een foutje te maken als je meerdere kandidaten hebt met dezelfde beginletter. In dit geval waren dit er 4 (als Carin inderdaad Carin heette).

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 20-02-2024, 14:27:11 »
Ze zien er wel als molshopen uit  ;D

Was het maar waar! Dan waren ze niet zo hard ::bravo::

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 20-02-2024, 14:43:24 »
Ik bedenk me zojuist dat er bij die 2 gasten die Rian net te laat binnenbracht misschien ook nog wel iemand een naam had die begint met een C. Hoe meer C's hoe beter.

Offline Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 20-02-2024, 16:46:13 »
Enkele punten gevonden bij Rian, waaronder de ophaalpunten van Charlie, en Nancy/Miguel.

Ik wil gerust nog wel verder zoeken straks, maar kunnen we hier iets uit afleiden? Ik vrees ervoor.
Het is vrij lastig en tijdrovend omdat alle straatjes op elkaar lijken.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 20-02-2024, 17:14:46 »
Alle mensen met beginletter C (Clarissa, Charlie, Celis, Carin) zaten aan één tafel. De kans dat dit toevallig gebeurt met 16 mensen en 3 tafels is heel erg klein. (Lastig precies uit te rekenen want er zijn wat variabelen, zoals 5 of 6 mensen per tafel).

Dat maakt de tafelschikkers Kees en Sor dus enorm verdacht. Die vier mensen met een C zaten nl. niet bij elkaar op grond van binnenkomst of verwantschap:

Rian bracht Charlie.
Anna bracht Celis.
Babs bracht Carin.
Fons bracht Clarissa.

Ze zijn ook niet alvast op alfabet gezet, want de tafels waren wat de overige letters betreft juist wèl behoorlijk gemengd. Kees en Sor hadden wel nog een soort structuur in de schikking aangebracht (op grond van beroep), maar dat maakt het er ook al niet waarschijnlijker op dat alle C's bij elkaar terecht komen.

Mijn conclusie: Kees of Sor heeft er bewust op aangestuurd dat alle mensen met beginletter C bij elkaar aan tafel kwamen. Kees en Sor kiezen zelf elk een tafel met allemaal gasten zonder C, van wie ze alvast de namen leren. De tuk-tuk rijders hebben weinig keuze meer als ze terugkomen, en moeten aan de slag met een tafel waarmee je heel snel fouten maakt.

EDIT: wie van de twee er op het idee kwam om ze te sorteren op werk is niet duidelijk. Maar je kunt met zo'n systeem wel makkelijk de ander overtuigen om mensen aan een bepaalde tafel te zetten. Kees wel erg verdacht hier, vind ik. Hij drukt "binnen en buiten" erdoor.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2024, 17:39:35 door Molest »

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 20-02-2024, 17:55:16 »
Alle mensen met beginletter C (Clarissa, Charlie, Celis, Carin) zaten aan één tafel. De kans dat dit toevallig gebeurt met 16 mensen en 3 tafels is heel erg klein. (Lastig precies uit te rekenen want er zijn wat variabelen, zoals 5 of 6 mensen per tafel).

Dat maakt de tafelschikkers Kees en Sor dus enorm verdacht. Die vier mensen met een C zaten nl. niet bij elkaar op grond van binnenkomst of verwantschap:

Rian bracht Charlie.
Anna bracht Celis.
Babs bracht Carin.
Fons bracht Clarissa.

Ze zijn ook niet alvast op alfabet gezet, want de tafels waren wat de overige letters betreft juist wèl behoorlijk gemengd. Kees en Sor hadden wel nog een soort structuur in de schikking aangebracht (op grond van beroep), maar dat maakt het er ook al niet waarschijnlijker op dat alle C's bij elkaar terecht komen.

Mijn conclusie: Kees of Sor heeft er bewust op aangestuurd dat alle mensen met beginletter C bij elkaar aan tafel kwamen. Kees en Sor kiezen zelf elk een tafel met allemaal gasten zonder C, van wie ze alvast de namen leren. De tuk-tuk rijders hebben weinig keuze meer als ze terugkomen, en moeten aan de slag met een tafel waarmee je heel snel fouten maakt.

EDIT: wie van de twee er op het idee kwam om ze te sorteren op werk is niet duidelijk. Maar je kunt met zo'n systeem wel makkelijk de ander overtuigen om mensen aan een bepaalde tafel te zetten. Kees wel erg verdacht hier, vind ik. Hij drukt "binnen en buiten" erdoor.
Santiel zit ook aan die 'C' tafel en die werd gebracht samen met Charlie. Dat waren ook de eersten die gebracht werden.
Is het juist niet makkelijker om de gasten met een C te onthouden als ze aan dezelfde tafel zitten?
Kan hier echt geen molactie van maken. Het zou ook nog kunnen dat de fruitsymbolen iets te maken hebben met de beoogde plaatsing.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 20-02-2024, 18:16:27 »
Is het juist niet makkelijker om de gasten met een C te onthouden als ze aan dezelfde tafel zitten?
Kan hier echt geen molactie van maken.

Het verdachte vind ik dat Kees en Sor zeggen dat ze sorteren volgens beroep. En dan komen ineens al die C's bij elkaar, wat statistisch een heel onwaarschijnlijke uitkomst is. Daar klopt iets niet.

De tuk-tuk rijders hebben geen keuze. Anna en Rian moeten vol aan de bak zodra de C aan de beurt is, met een tafel die ze nog maar net kennen. Terwijl nog niet bekend was wat Rik ging vragen, dus ze zullen het over allerlei zaken hebben gehad. Over de precieze spelling van de namen begin je dan niet zo gauw.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #88 Gepost op: 20-02-2024, 18:22:11 »

Dat maakt de tafelschikkers Kees en Sor dus enorm verdacht.

Goede punten. ::ok::  Ik heb de opdracht niet meer terug gezien. Maar ik meen me te herinneren dat Kees graag die rol als tafelschikker wilde. En eigenlijk Rian ook, maar die werd zo'n beetje door de rest in de tuk tuk geduwd.  ;D

Dat maakt Kees voor mij nóg een tikje meer verdacht dan Sor. Al is Sor natuurlijk niet uit te sluiten.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 20-02-2024, 18:27:00 »
Goed gevonden Molest! Wéér een sleutelmoment in een opdracht met directe betrokkenheid van Kees

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 20-02-2024, 18:41:25 »
Goede punten. ::ok::  Ik heb de opdracht niet meer terug gezien. Maar ik meen me te herinneren dat Kees graag die rol als tafelschikker wilde. En eigenlijk Rian ook, maar die werd zo'n beetje door de rest in de tuk tuk geduwd.  ;D

Dat maakt Kees voor mij nóg een tikje meer verdacht dan Sor. Al is Sor natuurlijk niet uit te sluiten.
Sor stak inderdaad eerst zijn hand op voor de tuk-tuk. Maar daarna "offerde hij zich op" als tafelschikker, en dwong hij inderdaad Rian bijna om de tuk-tuk in te gaan. Dat gedrag zag ik bij piano spelen in de andere opdracht ook. Niet meteen al happig lijken op een bepaalde positie, maar er toch terecht komen. Dus vlak hem niet uit! ;D

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 20-02-2024, 19:03:01 »
En eigenlijk Rian ook, maar die werd zo'n beetje door de rest in de tuk tuk geduwd.  ;D
Rian zegt na Anna dat ze heel graag wil rijden en Kees en Sor overigens ook. Ik geloof er dus niets van dat de Mol graag in de bediening wou om met de tafelschikking te klooien.
De meeste invloed hebben de ophalers: zorg ervoor dat er zoveel mogelijk gasten met dezelfde beginletter worden opgehaald. Ik denk ook dat Fons denkt te mollen door opzettelijk weinig gasten op te halen, maar dat zou wel eens averechts kunnen werken. Hoe meer gasten, hoe meer kans op fouten in de volgorde en het houdt meteen op bij de eerste fout. Om 16 gastennamen te onthouden en in de juiste volgorde zetten bleek al moeilijk genoeg. Na de eerste 4 stond de rest wel goed maar daar heb je dus niets aan. Stel ze hadden alle 30 gasten opgehaald en hetzelfde begin gehad. Dan kunnen er 26 (!) gasten goed staan die precies €0 opbrengen.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 20-02-2024, 19:16:40 »
Rian zegt na Anna dat ze heel graag wil rijden en Kees en Sor overigens ook.
Kees begint over bedienen tegen Rian, en steekt daar zijn hand voor op. Toen hij in de gaten had dat er over rijden werd gestemd, deed hij hem gauw weer naar beneden. Dus Kees wilde echt wel graag in de bediening.

Als het foutje met de C niet gemaakt werd, zat je met een andere tafel natuurlijk mooi in de achterhand om later nog iets te proberen. (Dan zat Rosario gunstiger, want die zat in zijn eentje. Kees deelde zijn tafel met Fons.)

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 20-02-2024, 19:21:25 »
Ik vraag me af of de tuktuk nu zo'n voordeel was.

Rian heeft Santiel & Charlie, Miguel & Nancy gebracht.
Anna heeft Ana (toevallig) & Margarita en Celis & Lea gebracht
Babs heeft Hennie & Suemi (+4kinderen) en NN & Alicia gebracht
Fons heeft alleen Manuel & Clarissa gebracht (voor zover in beeld)
Alleen Fons steekt hier negatief af met 2 gasten. De rest heeft er 4 opgehaald. Er was toch naar 1 mol, dus of veel meer dan 4 gasten ophalen echt realistisch was?
Zie niet in wat de mol hier dan gedaan heeft wat betreft de aantallen. Kan hooguit op een gast ingepraat hebben om een andere naam op te geven. En wellicht als Fons de mol is dat hij een stel heeft laten staan.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 20-02-2024, 19:25:52 »
Kees begint over bedienen tegen Rian, en steekt daar zijn hand voor op. Toen hij in de gaten had dat er over rijden werd gestemd, deed hij hem gauw weer naar beneden. Dus Kees wilde echt wel graag in de bediening.

Als het foutje met de C niet gemaakt werd, zat je met een andere tafel natuurlijk mooi in de achterhand om later nog iets te proberen. (Dan zat Rosario gunstiger, want die zat in zijn eentje. Kees deelde zijn tafel met Fons.)
Laten we het even zuiver houden.
Meteen na Riks praatje horen we Kees zeggen: "gaan bedienen?". Bedoelt hij: wie gaan er bedienen?
Meteen daarna zegt Anna: "Ik wil heel graag rijden". Rian zegt: "Ik ook" en steekt haar vinger op. Kees en Sor steken ook hun vinger op en willen dus blijkbaar liever rijden.
Dat ze hierna een discussie hebben er iets anders uitkomt kan heel goed komen omdat kandidaten soms kiezen voor een bepaalde rol om hun molverdachte goed te kunnen observeren, of omdat ze voelen dat ze toch niet de plek van hun voorkeur krijgen, of niet al te veel willen opvallen omdat ze per se een bepaalde positie willen hebben.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 20-02-2024, 19:31:46 »
Laten we het even zuiver houden.
Meteen na Riks praatje horen we Kees zeggen: "gaan bedienen?". Bedoelt hij: wie gaan er bedienen?
Ik houd het wel zuiver, hoor! Maar ik zie het blijkbaar anders dan jij. Kees vraagt aan Rian: "Gaan we bedienen?". Dan steekt Anna haar hand op met "Ik wil heel graag..." en Kees ook meteen zijn hand omhoog. Hij dacht waarschijnlijk dat het nog over bedienen ging. Die hand ging dus meteen weer naar beneden.

Offline Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 20-02-2024, 19:45:10 »
Kees raakt ook Rian's ellenboog aan, dus ik denk dat hij aan haar vroeg om samen in de bediening te gaan.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 20-02-2024, 20:00:39 »
Als je Anna verdenkt is het handig voor de testvragen om zelf in de bediening te gaan op t moment dat je Anna hoort zeggen dat ze in de tuktuk wil.

Zelf weet je dat je niet de mol bent en als je dan iemand meetrekt de bediening in die je niet verdenkt heb je het makkelijker bij de test.

Bijv bij de vraag: zat de mol in bediening of tuktuk.
Heb je die alvast goed

Slim van Kees en ik denk dat hij Rosario en Rian dus iig niet verdenkt.

Denk ook dat Rian dit bedacht.. vandaar de vreemde switch van haar
Iedereen zit nu op de juiste mol lijkt t.. ondanks wat de testmontage ons doet geloven

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 20-02-2024, 20:13:16 »
Kees raakt ook Rian's ellenboog aan, dus ik denk dat hij aan haar vroeg om samen in de bediening te gaan.
Ja, klopt, jullie hebben gelijk.
Op het moment dat Anna roept dat ze wil rijden roept Babs 'rijden rijden rijden" en wil iedereen graag rijden behalve Kees, die inderdaad zijn vinger naar beneden deed. Dan is er dus één rijder teveel. Rian doorbreekt de impasse door te zeggen dan ga ik wel bedienen. Maar dan wil Rosario ineens dat Rian wel gaat rijden (mama motormuis) en gaat hij samen met Kees in de bediening. Wil hij graag met Kees? Wil hij per se niet met Rian?

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 21-02-2024, 03:03:53 »
Aanvulling op Molshoop en zijn kaart :).
Anna rijdt op Calle 17, als zij doorrijdt zou ze 2 mannen staan die niet zijn opgehaald. Zij spreekt rechts mensen aan, dat zijn in ieder geval niet Ana en Margarita die een seconde later instappen.
Hetzelfde met Rian, zij rijdt op Calle 21 en gaat de hoek om naar Calle 12. Als zij 50 meter doorrijdt op Calle 21 zou zij een man en vrouw zien staan die niet opgehaald zijn. Calle 12 lijkt mij niet de plek waar Charlie en Sentien opgehaald zijn. Blijft ook vreemd dat er een shot is waarop Rian mensen aanspreekt voor een blauw huis, terwijl er geen blauw huis is bij Charlies opstartplaats.
Ook Fons spreekt mensen aan op Calle 15, de mevrouw die hij aanspreekt doet wel niet mee, maar loopt zeker niet aan de overkant van de straat want daar is geen gele muur. Fons rijdt zogenaamd ook 2x langs de brunch, de eerste keer is alles scherp in beeld, de 2e keer vaag. Maar aan de gele en rode tuktuk en de zweetplek op zijn hemd lijkt het dezelfde keer geweest te zijn.
En ook Fons had de man en vrouw van Calle 17 kunnen zien, hij reed erlangs op Calle 10 toen hij Manuel en Clarisse in zijn bakje had.
Er wordt ontzettend geknipt, opzoeken is lastig. Bij Fons is een lamp weggeknipt. En als hij ergens links afslaat, liggen de wegen zo dicht bij elkaar, dat er een strook grond weggeknipt moet zijn.

@Gadoesja: je hebt gelijkt, geen topo maar tope. Ooit in die omgeving een taalcursus gedaan, kennelijk topo onthouden doordat ze zeiden dat het op een mollengang leek.