Auteur Topic: [DM] Opdracht 1 - Bom Diner  (gelezen 1674 keer)

Offline monkeysuncle

• Winnaar Zap 5
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DM] Opdracht 1 - Bom Diner
« Reactie #80 Gepost op: 3-05-2024, 16:11:59 »
De mol kan er niet zoveel aan doen dat hij deze opdracht de mol is. Voelt flauw om dan die mol aan te pakken ongeacht de uitkomst.
My fall will be for you

Offline Aurynn

• Forumlid
  • Leer lezen!
« Reactie #81 Gepost op: 3-05-2024, 16:13:37 »
De mol kan er niet zoveel aan doen dat hij deze opdracht de mol is. Voelt flauw om dan die mol aan te pakken ongeacht de uitkomst.
Hij kan er inderdaad niets aan doen, maar als die pasvragen als serieuze optie in het spel worden aangeboden waarmee je je wat zekerder kan voelen om door te gaan, blijf ik dat wel een beetje zuur vinden dat je dan keihard erop aangepakt wordt :') Maar zal wel aan mij liggen ofzo.
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline monkeysuncle

• Winnaar Zap 5
  • Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 3-05-2024, 16:22:48 »
Hij kan er inderdaad niets aan doen, maar als die pasvragen als serieuze optie in het spel worden aangeboden waarmee je je wat zekerder kan voelen om door te gaan, blijf ik dat wel een beetje zuur vinden dat je dan keihard erop aangepakt wordt :') Maar zal wel aan mij liggen ofzo.

Denk dat het ook meer angst is. Met 7 mensen in gevaar (alleen de mol is safe) is je kans op afvallen minder groot dan wanneer 2 mensen pasvragen hebben en er maar 4 op hetzelfde niveau staan als jij.

Ik ga tegen accepteren van pasvragen echt geen hetze organiseren maar het betekent wel dat je minder voor de groep gaat en dat neem ik wel mee
My fall will be for you

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 3-05-2024, 16:55:10 »
Nee, mee eens dat het iets anders is dan het B&B debacle. Maar ik probeerde maar iets te verzinnen om anderen te overtuigen om ook niet voor pasvragen te gaan.  ;D

Offline Aurynn

• Forumlid
  • Leer lezen!
« Reactie #84 Gepost op: 3-05-2024, 17:19:24 »
Nee, mee eens dat het iets anders is dan het B&B debacle. Maar ik probeerde maar iets te verzinnen om anderen te overtuigen om ook niet voor pasvragen te gaan.  ;D

Ik snap het, ik snap het  ::tandpastasmiley:: Maar... stel jij zit inderdaad op een bom, waarom zou jij dan dat zo graag willen om voor de pot te gaan (die na deze aflevering niet meer bestaat) en niet jezelf veilig te stellen voor een volgende aflevering?

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #85 Gepost op: 3-05-2024, 17:44:17 »
Fijn dat er mensen zijn die eerlijk zeggen dat ze op een bom zitten :D
Wel jammer dat het er drie lijken te zijn, terwijl er maar 2 bommen zijn... Voorlopig hebben we echter nog genoeg keuze uit mensen die niet geclaimd hebben en dus veilig mogen opstaan en vertrekken van deze tafel. Dus stem ik deze ronde nog maar even niet op deze 3 bommenclaimers, morgen maar weer kijken.

Ik heb ondertussen even alle posts in dit topic geanalyseerd. Ik denk een hoop opdrachten gezien te hebben. Wouter en Syd hebben iets heel consequent gedaan, dus die vertrouw ik. Aurynn heeft denk ik in 1 post een foutje gemaakt mbt zijn opdracht. Bij de 3 die claimen een bom te hebben zie ik meer fouten. De opdracht van PB is mij nog niet heel duidelijk. Ik heb een vermoeden maar daar zie ik dan ook 1 fout in.

De vraag is of iemand die 1 fout heeft gemaakt direct geëlimineerd wordt. En stel dat dat 1 van de 2 met de meeste stemmen is, valt er dan derde ook af? Lopen we door de foutjes het risico dat we direct 3 mensen verliezen?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Aurynn

• Forumlid
  • Leer lezen!
« Reactie #86 Gepost op: 3-05-2024, 17:55:26 »
Ik weet niet welke fout jij ziet in welke opdracht, maar waarschijnlijk zie je dingen die er niet zijn.  ::rofl::

Om te voorkomen dat we straks aan het einde géén mensen meer op een bomstoel hebben zal ik maar eerlijk zeggen dat ik op een bomstoel zit. Wilde dit niet gelijk opgooien, maar als er al drie claims zijn (waarvan minimaal twee foutief) en daarmee het risico dat ik zelf weggestuurd wordt, wordt het wel heel moeilijk om dit niet te zeggen. Ik zal eerlijk zijn en durf nog niet volledig te zeggen of ik voor het geld ga of voor het aanbod, dat is écht afhaneklijk van het aanbod en hoe zeker ik op dat moment sta. Eerlijkerwijs aan de andere kant denk ik ook dat iedereen dat op dat moment heeft, ook al doen we nu alsof dit niet zo is.

Offline monkeysuncle

• Winnaar Zap 5
  • Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 3-05-2024, 17:58:59 »
Ik kan me ook voorstellen dat er opdrachten zijn waarbij 1 post genoeg is, bv "post 1 YouTube filmpje" en dat je verder vrij bent om te schrijven wat je wilt
My fall will be for you

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 3-05-2024, 18:03:41 »
Of iemand heeft de opdracht ‘zeg dat je op een bom zit’ :P

Offline monkeysuncle

• Winnaar Zap 5
  • Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 3-05-2024, 18:04:18 »
Misschien wel vier  ::rofl::
My fall will be for you

Offline PieterBasje

• Actief Lid
  • 1/8e finalist WidMO 2022
« Reactie #90 Gepost op: 3-05-2024, 18:10:25 »
Als het 3 bomclaimers zijn vind ik het toch wel riskant worden, want dan is 1 van de 3 dus aan het liegen en dat zal niet met de intentie om voor geld te kiezen gedaan zijn. Dan durf ik misschien wel eerder 2 van de 3 weg te stemmen met het risico dat de bom ontploft, dan ben je in ieder geval zeker. Ik vraag me trouwens ook af wat er gebeurt als de laatste 2 allebei iets anders willen en het niet met elkaar eens kunnen worden.

Het afstraffen van de mol ga ik ook zeker niet doen. Ik snap best dat je de aard van het spel wil verantwoorden en ik snap dat je zelf pasvragen wilt, maar ik denk dat het veel eerlijker is als iedereen er gelijk ingaat en we daarbij ook nog eens de mol een loer kunnen draaien. Als dat niet lukt/kan vindt ik het ook prima, maar dan wil ik het liefst zsm de bomstoelers weghebben.

PS @Swifty Ik heb geen foutje  ;)

Edit: Oh, nu hebben we er vier ::pinokkio::
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 3-05-2024, 18:36:11 »
Ik zou deze ronde idd de mensen die je vertrouwd houden en mogelijk een leugenaar wegstemmen. Kans is kleiner dat je nu 2 bomzitters tegelijk wegstemt
klaar voor de strijd

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 3-05-2024, 18:42:12 »
ik snap dat je zelf pasvragen wilt, maar ik denk dat het veel eerlijker is als iedereen er gelijk ingaat en we daarbij ook nog eens de mol een loer kunnen draaien.

Alleen help je de mol als we de boel laten ontploffen…

Citaat
PS @Swifty Ik heb geen foutje  ;)

Ik twijfelde al of ik jouw opdracht goed kon analyseren, nee dus  ::ok::

Wouter, goed punt dat we waarschijnlijk niet direct twee bomzitters zullen wegstemmen. Maar ik vind het wel een beetje tricky.
Ik ga maar wat spreiden denk ik. Dat is het voordeel dan van twee stemmen moeten uitbrengen.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 3-05-2024, 19:15:27 »
Ik snap het, ik snap het  ::tandpastasmiley:: Maar... stel jij zit inderdaad op een bom, waarom zou jij dan dat zo graag willen om voor de pot te gaan (die na deze aflevering niet meer bestaat) en niet jezelf veilig te stellen voor een volgende aflevering?
Omdat ik begreep uit de regels dat hoe meer geld we ophalen, hoe groter het voordeel is dat de winnaar krijgt. Of heb ik dat fout begrepen.

En daarnaast dat de mol die nu immuun is, de volgende aflevering nog eens voordeel krijgt als we de opdracht mislukken.

Het was te denken dat er veel meer claims zouden komen, vandaar dat ik vanmiddag besloot om het als eerste al maar te posten.

Wouter, ik begrijp wat je bedoelt met mensen houden die je vertrouwt, maar… het is toch de bedoeling dat wij mensen wegstemmen die NIET op een bom zitten, toch? En wouter’s YouTube filmpje vond ik een van de duidelijkste dingen.

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 3-05-2024, 19:23:46 »
En wouter’s YouTube filmpje vond ik een van de duidelijkste dingen.

Ik vond het nou net duidelijk dat Wouters post niet met een hoofdletter begonnen :P

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 3-05-2024, 19:30:30 »
Net zoals het duidelijk was te stemmen voor 19u?
klaar voor de strijd

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #96 Gepost op: 3-05-2024, 19:31:45 »

De eerste ronde is voorbij, we gaan kijken naar de stemmen. Overigens is niet stemmen of te laat stemmen een automatische stem op jezelf. Dit is namelijk gebeurt....

De eerste persoon die weggestemd is en moet opstaan is...

Met 3 stemmen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Aangezien dit de eerste persoon is die opstaat, gebeurd er sowieso niets nog!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #97 Gepost op: 3-05-2024, 19:37:10 »
De tweede persoon die is weggestemd en moet opstaan is...

Met 3 stemmen

Dat betekent dat...

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline monkeysuncle

• Winnaar Zap 5
  • Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 3-05-2024, 19:39:17 »
Van harte molletje  ::joehoe::