Auteur Topic: [Spoiler] Spoiler Topic  (gelezen 59514 keer)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #20 Gepost op: 16-01-2025, 22:15:53 »
De ene stond in de topic over de kandidaat die het betreft, de andere in de volgende afvaller-topic. Ik denk dat ze beide door een mod naar deze topic zijn verplaatst.

Dat zou goed kunnen, ik las in een ander topic (opdrachten-topic of evaluatietopic? ) dat een of meerdere posts hiernaartoe waren verplaatst. Logische verklaring.  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 16-01-2025, 22:18:39 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: 16-01-2025, 23:18:21 »
Dat zou goed kunnen, ik las in een ander topic (opdrachten-topic of evaluatietopic? ) dat een of meerdere posts hiernaartoe waren verplaatst. Logische verklaring.  ::ok::
Klopt, ik had het tweede bericht (uit een ander topic) over het hoofd gezien en later dus nog even verplaatst.

Bij dezen dus de herinnering: échte spoilers, die gaan over de afloop van het spel dat nog niet op tv is geweest, mogen alleen hier (met of zonder spoilertags) besproken worden. En sowieso hoef je een nieuwtje of discussiepunt maar in één topic te plaatsen. Dubbelposten is dan niet nodig ;)
« Laatst bewerkt op: 16-01-2025, 23:20:07 door Pac »
...óf niet!

Offline IkbenMollevi

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 16-01-2025, 23:44:09 »
In mijn optiek kun je ook spoilen zonder te spoilen. Ik begrijp dat mensen een bepaald moment willen aanstippen, en daar verder over willen speculeren. Maar was het nu echt nodig om ook al direct een naam prijs te geven? En ja, niemand hoeft de spoilers te lezen, daarvoor zijn het immers spoilers.

Maar wij molloten zien al zoveel, checken alles na, en missen vrijwel geen enkel detail. Maar op momenten als deze, zouden we denk ik juist als Molloten ook af en toe even ‘niets moeten zien’. Als in, het fragment is gewist, dus laten wij er dan ook even geen actieve herinnering aan hebben. Dit om juist de spanning van het programma en het ongewis over hoe het verder zal verlopen in tact te houden. Om de makers onszelf ook van onze beste kant te tonen. Om de mensen in de diverse app groepjes eerlijk tegen elkaar te kunnen laten spelen.

Laat het lekker bij speculaties, theorieën en hints maar laat dit soort feitelijke kennis over het programma gewoon in het ongewis en houdt het voor jezelf.

Zelf koos ik ervoor om te benoemen in diverse app groepjes en op social media, dat Kristof een fout heeft gemaakt door een beeldfragment te tonen dat niet voor het publieke oog bestemd was, en dat daaruit de afvaller van aflevering 3 herleid kon worden. Maar dat ik er verder niks over wens te spoilen omdat dit fragment immidels gewist is en ik als Molloot niet aan kijkbederf doe, van een programma dat ik juist zo lief heb omdat we zelf allemaal onze gedachten de vrije loop mogen laten gaan in dit who-dunnit avontuur.

Nogmaals niemand hoeft de spoilers te lezen, en men kan in mijn optiek niet genoeg delen.. maar je kunt ook teveel prijsgeven en dat doet dan wel echt af aan het kijkplezier toch?! Ik hoop dat jullie op dit forum een soortgelijke visie of mening delen. En dat het in ieder geval beperkt blijft tot dit forum en niet dadelijk overal op de socials verspreid wordt.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 16-01-2025, 23:59:04 »
Volgens mij is dat nou precies waarom er spoiler tags zijn en bovendien nog een extra spoiler topic. Als je geen spoilers wil moet je niet naar dat topic gaan in mijn optiek.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 17-01-2025, 00:05:02 »
Volgens mij is dat nou precies waarom er spoiler tags zijn en bovendien nog een extra spoiler topic. Als je geen spoilers wil moet je niet naar dat topic gaan in mijn optiek.

Daar ben ik het wel mee eens. Hier, in dit topic, staat ook duidelijk aangegeven dat je spoilers kunt plaatsen.
Het kan misschien zijn dat er ergens anders op dit forum spoilers zijn geplaatst, aangezien Pac schrijft dat een bericht hier naartoe is geplaatst. Prima oplossing om dat zo te doen, denk ik.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2025, 00:07:31 door Tunneltelevisie »

Offline Soes

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #25 Gepost op: 17-01-2025, 00:07:10 »
Helaas ‘sijpelt’ dit soort nieuws ook door naar andere topics. Bijv. Wie wordt de volgende afvaller? Als daar ineens bijna iedereen voor 1 persoon gaat, dan kun je ook wel een vermoeden hebben waar dat door komt… Zeker als je ziet dat het spoilertopic opeens heel actief is.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2025, 00:08:48 door Soes »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 17-01-2025, 00:12:25 »
Helaas ‘sijpelt’ dit soort nieuws ook door naar andere topics

Dat is ook waar. Maar dat staat misschien los van het spoilertopic. Als mensen bv uitgaan van Instagram (en het hier niet zou staan), dan krijg je hetzelfde effect. Je raakt toch beïnvloed.
Ik heb bedacht om mijn keuze voor de afvaller niet door de spoiler te laten beïnvloeden.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 17-01-2025, 09:09:01 »
Ik denk dat het goed is dat deze topic er is, zodat mensen die het wel willen weten en er iets over kwijt willen dat kunnen doen in een omgeving die daarvoor bestemd is. Zo kunnen mensen die dit soort dingen niet willen weten de topic mijden en zijn de mensen die dat wel willen zich ervan bewust dat ze er op een discrete manier mee om moeten gaan. Als ik geen zin heb om een spoilertag te gebruiken heb ik het met opzet over 'de betreffende kandidaat' (in deze topic).

Ik ben het ermee eens dat dergelijke discussies geen plaats hebben in andere topics en hoop dat iedereen die dergelijke spoilers leest in deze topic daar rekening mee houdt. Voor mij verandert er (gelukkig) niets dankzij deze spoiler, maar ik kan me voorstellen dat dat voor anderen wel zo is, in dit unieke geval.

Overigens vat ik sommige spoilers nog steeds op als theorieën, omdat de conclusies die eruit worden getrokken ook vaak berusten op aannames. Ik heb de betreffende spoiler-post niet zelf gezien, weet iemand waarom men zo zeker weet dat het om aflevering 4 ging, stond dat erbij?

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 17-01-2025, 09:58:56 »
In mijn optiek kun je ook spoilen zonder te spoilen. Ik begrijp dat mensen een bepaald moment willen aanstippen, en daar verder over willen speculeren. Maar was het nu echt nodig om ook al direct een naam prijs te geven? En ja, niemand hoeft de spoilers te lezen, daarvoor zijn het immers spoilers.

Maar wij molloten zien al zoveel, checken alles na, en missen vrijwel geen enkel detail. Maar op momenten als deze, zouden we denk ik juist als Molloten ook af en toe even ‘niets moeten zien’. Als in, het fragment is gewist, dus laten wij er dan ook even geen actieve herinnering aan hebben. Dit om juist de spanning van het programma en het ongewis over hoe het verder zal verlopen in tact te houden. Om de makers onszelf ook van onze beste kant te tonen. Om de mensen in de diverse app groepjes eerlijk tegen elkaar te kunnen laten spelen.

Laat het lekker bij speculaties, theorieën en hints maar laat dit soort feitelijke kennis over het programma gewoon in het ongewis en houdt het voor jezelf.

Zelf koos ik ervoor om te benoemen in diverse app groepjes en op social media, dat Kristof een fout heeft gemaakt door een beeldfragment te tonen dat niet voor het publieke oog bestemd was, en dat daaruit de afvaller van aflevering 3 herleid kon worden. Maar dat ik er verder niks over wens te spoilen omdat dit fragment immidels gewist is en ik als Molloot niet aan kijkbederf doe, van een programma dat ik juist zo lief heb omdat we zelf allemaal onze gedachten de vrije loop mogen laten gaan in dit who-dunnit avontuur.

Nogmaals niemand hoeft de spoilers te lezen, en men kan in mijn optiek niet genoeg delen.. maar je kunt ook teveel prijsgeven en dat doet dan wel echt af aan het kijkplezier toch?! Ik hoop dat jullie op dit forum een soortgelijke visie of mening delen. En dat het in ieder geval beperkt blijft tot dit forum en niet dadelijk overal op de socials verspreid wordt.

Hier ben ik het wel mee eens. Deze (mogelijke) spoiler was op woensdag en had niet meteen gedeeld hoeven worden. Er was gelegenheid om te bedenken hoe hier mee om te gaan. Ik kwam de spoiler gisterochtend ook al tegen op een ander forum. Degene die het daar plaatste was getipt dat het op dit forum te lezen was. Er hoeft maar één persoon te zijn die bijv. uit is op een scoop, het deelt op zijn socials en het wordt landelijk nieuws.

Jammer voor de gewone kijker en wat hebben molloten hier zelf eigenlijk aan? De pool win je er niet mee als iedereen ineens dezelfde afvaller invult.

Overigens vat ik sommige spoilers nog steeds op als theorieën, omdat de conclusies die eruit worden getrokken ook vaak berusten op aannames. Ik heb de betreffende spoiler-post niet zelf gezien, weet iemand waarom men zo zeker weet dat het om aflevering 4 ging, stond dat erbij?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar vandaar mijn eerdere post: Reactie #16 Gepost op: Gisteren om 19:47:51 »

Ik hoop, misschien tegen beter weten in, dat er een verkeerde conclusie is getrokken.  >:D

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #29 Gepost op: 17-01-2025, 10:33:04 »
Dat kun je toch heel simpel afleiden uit het aantal kandidaten dat nog over is?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 17-01-2025, 10:35:07 »
Dat kun je toch heel simpel afleiden uit het aantal kandidaten dat nog over is?

Ik heb het zelf niet gezien en weet niet of het om een officiële groepsfoto of actiefoto ging, vandaar mijn vraag.

Offline Sophiee

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 17-01-2025, 11:08:38 »
Helaas ‘sijpelt’ dit soort nieuws ook door naar andere topics. Bijv. Wie wordt de volgende afvaller? Als daar ineens bijna iedereen voor 1 persoon gaat, dan kun je ook wel een vermoeden hebben waar dat door komt… Zeker als je ziet dat het spoilertopic opeens heel actief is.

Dit is een goed punt, dus ter compensatie heb ik op Bridget gestemd bij de afvallers!  :P
Lurker sinds 2007

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #32 Gepost op: 17-01-2025, 11:28:29 »
Ik begrijp dat Gabriël eruit gaat? Dan stap ik over op Nora, die het daarna het meest onopvallend. Als tweede optie Stijn, die de meest opvallende persoon is van de groep.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2025, 11:50:52 door Run »

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 17-01-2025, 12:26:44 »
Zouden ze zo’n fout maken of is het bewuste afleiding/misleiding van mol gabriel? Of maar even een dwarsstraat te noemen. We gaan het zien!

Online wouterv

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 17-01-2025, 16:08:04 »
Zouden ze zo’n fout maken of is het bewuste afleiding/misleiding van mol gabriel? Of maar even een dwarsstraat te noemen. We gaan het zien!

Ze hebben in het verleden al

a) het moment van het rode scherm getoond waarin je voor een frame de naam zag die rood kreeg (Marit)
b) in de preview gespoiled wie eraf ging vallen door een opdracht te tonen met 3 ipv 4 spelers (Chris in S15)

dus ja, dat kan
klaar voor de strijd

Offline MitchK

• Forumlid
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #35 Gepost op: 17-01-2025, 16:23:24 »

Dat zou raar zijn, want het verandert niets op het moment dat blijkt dat hij niet afvalt  ::rofl::
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 17-01-2025, 16:27:26 »

a) het moment van het rode scherm getoond waarin je voor een frame de naam zag die rood kreeg (Marit)
b) in de preview gespoiled wie eraf ging vallen door een opdracht te tonen met 3 ipv 4 spelers (Chris in S15)

dus ja, dat kan

... en er was ooit ook iets met een screenshot (van een latere aflevering) waaruit je kon opmaken dat Stine al was afgevallen. (WIDM 2018)

... maar he, die enorme 'maskerspoiler' uit WIDM 2022 klopte dan weer niet.  ;)

Dus wie weet kan het ook dit jaar een foutje zijn. (al houd ik er wel sterk rekening mee dat ik na afl. 3 mijn hoofdverdachte moet veranderen  ::rofl:: )

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #37 Gepost op: 18-01-2025, 11:48:41 »
Alleen Gido heeft het gezien toch? Misschien verzint hij het wel om zo al zijn pooltjes te winnen ;)

Hoe dan ook valt het gelukkig mee, ik heb het ook nog nergens anders zien staan!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #38 Gepost op: 18-01-2025, 12:11:29 »
Bottom line is dat het spoiler-lek ontstaan is bij een bron van Avrotros/WIDM zelf. In zo’n geval is het logisch dat hier gepost wordt in spoilertags. Op andere platforms zal zoiets ook worden gedeeld, en het zou raar zijn als op een van de main forums zoets genegeerd wordt.
Een ander verhaal vind ik het als een bron hier anoniem iets dat spoilt plaatst. Diegene heeft de keuze iets dat het verloop van een seizoen, de speurtocht, en vooral het plezier van het spel kan bederven te delen of niet. Ik zelf zou zoiets voor me houden.

Bijvoorbeeld: je heb per toeval drie bn'ers tegelijkertijd op een vliegveld gezien vorig jaar eind juli, berekend dat dat na de finale van het seizoen is geweest, en nu kom je er achter dat het kandidaten zijn, en waarschijnlijk de drie finalisten - ik verzin maar iets. In dat geval zou ik mijn pool invullen met mijn voorkennis maar het niet delen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #39 Gepost op: 18-01-2025, 14:24:52 »

dus ja, dat kan
Plus ze lieten gewoon superduidelijk zien dat Dio eruit ging. Dat was heel slecht weggevlakt waardoor je door de grijstinten kon zien dat de naam super kort was, dat kon dus alleen Dio zijn. En denk aan Stine. Blunder op blunder bij AVROTROS hoor.
De Blondine is de Mol :)