In mijn optiek kun je ook spoilen zonder te spoilen. Ik begrijp dat mensen een bepaald moment willen aanstippen, en daar verder over willen speculeren. Maar was het nu echt nodig om ook al direct een naam prijs te geven? En ja, niemand hoeft de spoilers te lezen, daarvoor zijn het immers spoilers.
Maar wij molloten zien al zoveel, checken alles na, en missen vrijwel geen enkel detail. Maar op momenten als deze, zouden we denk ik juist als Molloten ook af en toe even ‘niets moeten zien’. Als in, het fragment is gewist, dus laten wij er dan ook even geen actieve herinnering aan hebben. Dit om juist de spanning van het programma en het ongewis over hoe het verder zal verlopen in tact te houden. Om de makers onszelf ook van onze beste kant te tonen. Om de mensen in de diverse app groepjes eerlijk tegen elkaar te kunnen laten spelen.
Laat het lekker bij speculaties, theorieën en hints maar laat dit soort feitelijke kennis over het programma gewoon in het ongewis en houdt het voor jezelf.
Zelf koos ik ervoor om te benoemen in diverse app groepjes en op social media, dat Kristof een fout heeft gemaakt door een beeldfragment te tonen dat niet voor het publieke oog bestemd was, en dat daaruit de afvaller van aflevering 3 herleid kon worden. Maar dat ik er verder niks over wens te spoilen omdat dit fragment immidels gewist is en ik als Molloot niet aan kijkbederf doe, van een programma dat ik juist zo lief heb omdat we zelf allemaal onze gedachten de vrije loop mogen laten gaan in dit who-dunnit avontuur.
Nogmaals niemand hoeft de spoilers te lezen, en men kan in mijn optiek niet genoeg delen.. maar je kunt ook teveel prijsgeven en dat doet dan wel echt af aan het kijkplezier toch?! Ik hoop dat jullie op dit forum een soortgelijke visie of mening delen. En dat het in ieder geval beperkt blijft tot dit forum en niet dadelijk overal op de socials verspreid wordt.