Heerlijk hoe veel mensen Nora afschrijven wegens aflevering 4, alleen maar omdat ze niet werd afgeschoten in het spookhuis en 1000 euro in de pot brengt.
Maar ik ga Nora zeker niet afschrijven. Er zijn genoeg niet-pluis-zaakjes...
1. Nora sluit geen bondje, terwijl de rest dat allemaal wel doet. Een mol sluit liever geen bondjes en daarmee maakt Nora zich verdachter om mol te zijn.
2. Nora reageert op de succes-wensing van Rik. Ze wilde "ja" knikken, maar maakt er een soort lange buiging van en kijkt weg. Lijkt toch echt op een fout, die gecamoufleerd moet worden. En dan zegt ze: "Ehm, hij keek wel heel lang naar mij!' Prachtig als je echt de mol bent en je durft dit te zeggen. Ze kijkt de kandidaten hier ook niet echt aan...
3. Nora krijgt het voor elkaar om in het groepje van het spookhuis te komen, dé plek waar geld verdiend en weggespeeld kan worden. Gekke is dat ze hier niet voor mingeld zorgt. Maar... ze gaat als laatste en dan weet ze dat Stijn en Bridget voor veel mingeld hebben gezorgd. Door een bedragje van +250 te maken, speel je nu wel echt de verdenkingen van je af als onzekere mol.
4. Nora zegt hardop: "Onee, wat als ik aan de leugendetector moet". Als je daadwerkelijk mol bent, dan is dit het laatste wat je wilt. Een leugendetector is hét middel om de mol te ontmaskeren.
5. Nora doet wel heel stoer dat ze niet bang is in het spookhuis en dat ze niet afgeschoten is. Nee, een mol is niet bang in het donker. Ik vind dat stoere gedrag van Nora erg opvallend! En ze loopt hier wle degelijk een drukknop voorbij. Ook haar gezichtsuitdrukking bij het drukken op de knop, verraadt één en al toneel.
6. Rik zegt aan het begin van de aflevering: 'Wees voorzichtig met voorkennis en praat je mond niet voorbij.' Nora vraagt heel kandidaats: 'Mocht je zelf vragen stellen (bij de leugendetector) of kreeg je de vragen?' Goed geluisterd naar Rik, zou je zeggen.
7. Nora vangt bij de ijskraam niet alles zo goed op. Verder vertraagt ze: 'Welke kleur is dit?' Even kijken, wachten en dan pas plaatsen... Misschien een hint dat er 4 kleuren zijn en NORA ook uit vier letters bestaat? Ze jut Sam ook op door te roepen: 'Sam, kom op!' Ze combineert ook geen kleuren voor meer geld, maar stopt blauw in een aparte fles.
8. Bij de laatste opdracht hadden de spelers een hoofddeksel op! Dit kan wel eens de doorgaande lijn zijn in alle afleveringen. Overal zijn hoofddeksels te zien, zoals Nora ook altijd draagt. Verder kon je niet veel saboteren hier met Roos.
Was hem weer!