Auteur Topic: [Kandidaat] Nora Akachar  (gelezen 46507 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
Re: [Kandidaat] Nora Akachar
« Reactie #80 Gepost op: 25-01-2025, 23:22:16 »
Ze stond zeker in mijn top 3 maar valt daar na het spookhuis weer uit ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 25-01-2025, 23:24:18 »
Ze brengt tot nu toe het meeste geld in het laatje en ik denk niet dat veel mensen haar verdenken, ik verwacht dat ze snel sneuvelt.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #82 Gepost op: 25-01-2025, 23:34:47 »
Ze heeft deze ronde vermoedelijk alleen maar overleefd doordat Ray all in is gegaan.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #83 Gepost op: 25-01-2025, 23:40:18 »
 ::rofl::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
« Reactie #84 Gepost op: 26-01-2025, 22:12:37 »
Heerlijk hoe veel mensen Nora afschrijven wegens aflevering 4, alleen maar omdat ze niet werd afgeschoten in het spookhuis en 1000 euro in de pot brengt.
Maar ik ga Nora zeker niet afschrijven. Er zijn genoeg niet-pluis-zaakjes...

1. Nora sluit geen bondje, terwijl de rest dat allemaal wel doet. Een mol sluit liever geen bondjes en daarmee maakt Nora zich verdachter om mol te zijn.
2. Nora reageert op de succes-wensing van Rik. Ze wilde "ja" knikken, maar maakt er een soort lange buiging van en kijkt weg. Lijkt toch echt op een fout, die gecamoufleerd moet worden. En dan zegt ze: "Ehm, hij keek wel heel lang naar mij!' Prachtig als je echt de mol bent en je durft dit te zeggen. Ze kijkt de kandidaten hier ook niet echt aan...
3. Nora krijgt het voor elkaar om in het groepje van het spookhuis te komen, dé plek waar geld verdiend en weggespeeld kan worden. Gekke is dat ze hier niet voor mingeld zorgt. Maar... ze gaat als laatste en dan weet ze dat Stijn en Bridget voor veel mingeld hebben gezorgd. Door een bedragje van +250 te maken, speel je nu wel echt de verdenkingen van je af als onzekere mol.
4. Nora zegt hardop: "Onee, wat als ik aan de leugendetector moet". Als je daadwerkelijk mol bent, dan is dit het laatste wat je wilt. Een leugendetector is hét middel om de mol te ontmaskeren.
5. Nora doet wel heel stoer dat ze niet bang is in het spookhuis en dat ze niet afgeschoten is. Nee, een mol is niet bang in het donker. Ik vind dat stoere gedrag van Nora erg opvallend! En ze loopt hier wle degelijk een drukknop voorbij. Ook haar gezichtsuitdrukking bij het drukken op de knop, verraadt één en al toneel.
6. Rik zegt aan het begin van de aflevering: 'Wees voorzichtig met voorkennis en praat je mond niet voorbij.' Nora vraagt heel kandidaats: 'Mocht je zelf vragen stellen (bij de leugendetector) of kreeg je de vragen?' Goed geluisterd naar Rik, zou je zeggen. 
7. Nora vangt bij de ijskraam niet alles zo goed op. Verder vertraagt ze: 'Welke kleur is dit?' Even kijken, wachten en dan pas plaatsen... Misschien een hint dat er 4 kleuren zijn en NORA ook uit vier letters bestaat? Ze jut Sam ook op door te roepen: 'Sam, kom op!' Ze combineert ook geen kleuren voor meer geld, maar stopt blauw in een aparte fles.
8. Bij de laatste opdracht hadden de spelers een hoofddeksel op! Dit kan wel eens de doorgaande lijn zijn in alle afleveringen. Overal zijn hoofddeksels te zien, zoals Nora ook altijd draagt. Verder kon je niet veel saboteren hier met Roos.

Was hem weer!

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 26-01-2025, 22:34:35 »
Streep Nora volledig af. Erg kandidaats, doet veel goed, haalt veel geld binnen, wordt door niemand meer verdacht lijkt het.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 26-01-2025, 22:37:51 »
Nou, niet vanwege aflevering 4 maar vanwege aflevering 1 t/m 4.

Offline johan1973

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 26-01-2025, 22:50:56 »
Punt 8 is niet sterk, het is daar nagenoeg altijd heet en je wil je echt wel beschermen tegen de zon.

Maar de rest kan ik me grotendeels wel in vinden.

Waar je vooral aan kunt zien dat Nora waarschijnlijk de mol is, dat zijn de reacties wanneer de groep tegenover Rik staat. Zoals niet (of met enige vertraging) blij zijn met een gewonnen bedrag. Of hoe ze reageert aan het begin van een opdracht. Nagenoeg in alle gevallen reageert ze anders dan 'de groep'.

De briefings vind ik erg riskant. Bij de vervormde stem van Rob in China ging dat al niet zo lekker...

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #88 Gepost op: 26-01-2025, 22:51:15 »
3. Nora krijgt het voor elkaar om in het groepje van het spookhuis te komen, dé plek waar geld verdiend en weggespeeld kan worden. Gekke is dat ze hier niet voor mingeld zorgt. Maar... ze gaat als laatste en dan weet ze dat Stijn en Bridget voor veel mingeld hebben gezorgd. Door een bedragje van +250 te maken, speel je nu wel echt de verdenkingen van je af als onzekere mol.

Een Mol die even 1000 euro gaat verdienen omdat ze onzeker is? Dat gaat er bij mij niet in. Zo'n groot bedrag ineens binnenhalen is een doodzonde voor een Mol.
Het moet niet veel gekker worden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 26-01-2025, 23:03:00 »

Een Mol die even 1000 euro gaat verdienen omdat ze onzeker is? Dat gaat er bij mij niet in. Zo'n groot bedrag ineens binnenhalen is een doodzonde voor een Mol.
Het moet niet veel gekker worden.

Eens. Zonder Nora waren ze diep de min in gegaan. Ze pakt het ook gewoon erg goed aan. Zoals het bruggetje dat kraakt waarna ze meteen stil blijft staan.

Fanatieke kandidaat die het hoofd koel houdt. En beslist niet onzeker overkwam.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #90 Gepost op: 26-01-2025, 23:55:54 »
Ik denk dat Nora best wel onderschat wordt.
Roos die voor opdrachr 4.1 best hard uithaalt naar Nora door de eerdere blackout.  :-\\

Maar Nora blijkt ook de enige die rustig is in het spookhuis, in tegenstelling tot Bridget en Stijn.
Eigenlijk wel een verademing tussen de 'hardere spelers', zoals Roos en Sam (mijn mening)

Ze is voor mij echt niet de mol. Teveel geld binnengehaald, is mijn indruk. Maar ik hoop en denk het ook wel, dat Nora veel verder komt dan iedereen denkt.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2025, 00:35:15 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Klaartje76

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Nora Akach
« Reactie #91 Gepost op: 27-01-2025, 00:14:16 »
In een spel als dit (WIDM of De Mol) is het een verademing als er zo’n type kandidaat meedoet die niet bezig is met jokers en er alles aan doet om zoveel mogelijk opdrachten te laten lukken om de pot te spekken. Dergelijke spelers zijn de grootste “vijanden” van de Mol, want de saboteur wil juist het tegenovergestelde. Het zijn de luizen in de pels van de Mol. Zij maken de taak van de verrader extra moeilijk. Ik hou wel van zo’n kandidaat.
Ik heb de indruk dat Nora zo’n type kandidaat is. Tenzij ik me helemaal verkijk op Nora…is zij niet de mol.

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #92 Gepost op: 27-01-2025, 11:20:08 »
Ik zou het ook heel teleurstellend vinden als de mol bij meerdere opdrachten (oa spookhuis en de kraak) besluit om geld binnen te halen omdat iemand anders al molt.

Dat is alleen leuk als we achteraf zien dat ze anderen er actief op aanzet.
Nee Nora is niet de mol.

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #93 Gepost op: 27-01-2025, 12:14:21 »
Ik zou het ook heel teleurstellend vinden als de mol bij meerdere opdrachten (oa spookhuis en de kraak) besluit om geld binnen te halen omdat iemand anders al molt.

In beide opdrachten zijn verborgen molacties mogelijk. Hoe dat bij 2.2 in z'n werk ging, geen idee, maar dat is in dat soort opdrachten vaker zo. Dat zien we dan pas in afl. 10.

Het lijkt me voor een kandidaat trouwens lastig om in het spookhuis +1000 in de pot te spelen. Nora was daar zo mogelijk te kandidaats. Bijna alsof ze een vrijgeleide kreeg om verdenkingen af te kopen.

Het is voor mij een reden om haar wel te verdenken. Nora die met een masker op Bridget en/of Stijn liet schrikken, en daarna zelf met een potspekactie kwam, waarom niet?
« Laatst bewerkt op: 27-01-2025, 12:35:00 door Amethyst »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 27-01-2025, 13:10:21 »
Omdat ze al grootverdiener was, dus het was helemaal nergens voor nodig.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #95 Gepost op: 27-01-2025, 13:16:32 »
Ik kan het inderdaad niet geloven dat een mol eerst onnodig 250 pakt bij de kraak en daarna ook nog eens +1000 in het spookhuis. Doe dan -250 of 0 of zo, dit is te veel van het goede. En als ze er straks ineens 3000 uitspeelt, vind ik het maar mwah. Dus nee Nora is niet de mol.
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #96 Gepost op: 27-01-2025, 15:46:33 »
Omdat ze al grootverdiener was, dus het was helemaal nergens voor nodig.

Nee, dat denk ik ook.
Nora zou, wat mij betreft, daarom een terechte winnaar zijn!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 27-01-2025, 16:08:36 »
Het binnenbrengen van €250 bij de kraak en €1000 vind ik teveel voor een mol en past niet bij "Ik wil de beste mol ooit zijn". Geld binnenbrengen omdat anderen het verprutsen vind ik molonwaardig.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #98 Gepost op: 27-01-2025, 16:12:42 »
Niet te hard oordelen, het gaat dit seizoen om een onvoorbereide mol. Geen maandenlange training. Het is allemaal anders nu.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 27-01-2025, 16:20:24 »
Niet te hard oordelen, het gaat dit seizoen om een onvoorbereide mol. Geen maandenlange training. Het is allemaal anders nu.

Ik neem aan dat de begeleider(s) van de mol tijdens de molbriefing wel adviezen meegeven en met name sturen op geldverlies als de mol tot dan toe vooral geld heeft verdient.