Ik ben de activiteiten en het Instagram-gebruik van alle oud-afvallers afgegaan. Voor het gemak ben ik ervan uitgegaan dat er dit jubileumseizoen opnieuw alleen oud-afvallers meedoen; dat lijkt me het eerlijkst voor een tweede kans. Ik heb gekeken naar de activiteiten tussen
10-15 januari en eind januari, waarin de opnames van het jubileumseizoen waarschijnlijk hebben plaatsgevonden. De activiteiten van de deelnemers van het jubileumseizoen 2020 heb ik niet meegenomen. Van de volgende oud-afvallers kon ik niets vinden:
- Isabelle Brinkman (seizoen 5 met Yvon Jaspers, afvaller 7, radio-dj bij Kink)
- Yvonne van den Hurk (seizoen 5 met Yvon Jaspers, afvaller 2, actrice en voice-over
- Richard Groenendijk (seizoen 6 met Milouska Meulens, afvaller 6, cabaretier en acteur)
- Chris Tastes (seizoen 6 met Milouska Meulens, afvaller 2, acteur)
- Geert Hoes (seizoen 6 met Milouska Meulens, afvaller 1, musicalacteur)
- Dick Jol (seizoen 7 met Inge Ipenburg, afvaller 5, amateur scheidsrechter)
- Liesbeth Kamerling (seizoen 7 met Inge Ipenburg, afvaller 2, actrice)
- Dunya Khayame (seizoen 8 met Dennis Weening, afvaller 6, actrice en schrijfster)
- Georgina Verbaan (seizoen 8 met Dennis Weening, afvaller 3, actrice)
- Annette van Trigt (seizoen 8 met Dennis Weening, afvaller 2, documentairemaker)
- Sebastiaan Labrie (seizoen 9 met Jon van Eerd, afvaller 5, acteur)
- Froukje Jansen (seizoen 9 met Jon van Eerd, afvaller 4, freelance presentatrice, dagvoorzitter en debatleidster)
Paula Udondek (seizoen 9 met Jon van Eerd, afvaller 3, dagvoorzitter, debatleidster en spreker)- Erik van der Hoff (seizoen 10 met Kim Pieters, afvaller 7, presentator van De Grote Muziekquiz bij Net5)
- Arjen Lubach (seizoen 10 met Kim Pieters, afvaller 6, presentator bij RTL en cabaratier)
- Hind Laroussi (seizoen 10 met Kim Pieters, afvaller 5, zangeres)
- Tim Akkerman (seizoen 10 met Kim Pieters, afvaller 2, zanger bij The Ivy League)
- Karin de Groot (seizoen 11 met Patrick Stoof, afvaller 7, trainer en coach)
- Pepijn Gunneweg (seizoen 11 met Patrick Stoof, afvaller 5, ontwerper bij de Efteling en acteur)
- Miryanna van Reeden (seizoen 11 met Patrick Stoof, afvaller 3, voice-over en regisseur)
- Tim Kamps (seizoen 12 met Anne-Marie Jung, afvaller 7, regisseur)
- Frits Huffnagel (seizoen 12 met Anne-Marie Jung, afvaller 5, gast bij Shownieuws
- Marit van Bohemen (seizoen 12 met Anne-Marie Jung, afvaller 4, presentatrice van Van Woonvilla naar Droomvilla)
- Dio Braaf (seizoen 12 met Anne-Marie Jung, afvaller 2, rapper bij Top Notch)
- Marion Pauw (seizoen 12 met Anne-Marie Jung, afvaller 1, schrijfster)
- Daniël Boissevain (seizoen 13 met Kees Tol, afvaller 6, acteur)
- Tania Kross (seizoen 13 met Kees Tol, afvaller 5, operazangeres)
- Joep van Deudekom (seizoen 13 met Kees Tol, afvaller 2, presentator van Wie Denk je wel niet dat je bent? en muziekschrijver)
- Jennifer Hoffman (seizoen 14 met Susan Visser, afvaller 4, actrice en presentatrice van Grenzeloos Verliefd en 3 Op Reis)
- Chris Zegers (seizoen 15 met Margriet van der Linden, afvaller 7, presentator van 3 Op Reis en Break Free, en acteur)
- Evelien Bosch (seizoen 15 met Margriet van der Linden, afvaller 2, faciliteren ceremonies, dagvoorzitter en presentatrice)
- Taeke Taekema (seizoen 16 met Klaas van Kruistum, afvaller 7, assistent-coach van Chinees hockeyteam)
- Rop Verheijen (seizoen 16 met Klaas van Kruistum, afvaller 6, acteur in o.a. Het Klokhuis)
- Cécile Narinx (seizoen 16 met Klaas van Kruistum, afvaller 5, modejouraliste)
- Imanuelle Grives (seizoen 17 met Thomas Cammaert, afvaller 6, actrice)
- Sigrid ten Napel (seizoen 17 met Thomas Cammaert, afvaller 4, actrice)
- Yvonne Coldeweijer (seizoen 17 met Thomas Cammaert, afvaller 2, ondernemer en influencer)
- Vincent Vianen (seizoen 17 met Thomas Cammaert, afvaller 1, danser en choreograaf)
- Emilio Guzman (seizoen 18 met Jan Versteegh, afvaller 4, schrijver voor Lubach en Even Tot Hier)
- Claes Iversen (seizoen 20 met Rob Dekay, afvaller 5, modeontwerper)
- Jaike Belfor (seizoen 20 met Rob Dekay, afvaller 3, actrice)
- Lakshmi Swami Persaud (seizoen 21 met Renée Fokker, afvaller 4, zangeres)
- Florentijn Hofman (seizoen 21 met Renée Fokker, afvaller 3, kunstenaar)
- Laetitia Gerards (seizoen 22 met Everon Jackson Hooi, afvaller 7, operazangeres)
- Sahil Amar Aïssa (seizoen 22 met Everon Jackson Hooi, afvaller 6, presentator van 3 Op Reis)
- Hila Noorzaai (seizoen 22 met Everon Jackson Hooi, afvaller 5, presentatrice van EenVandaag en Born Winners)
- Glen Faria (seizoen 22 met Everon Jackson Hooi, afvaller 2, rapper)
- Teun Luijkx (seizoen 25 met Stijn de Vries, afvaller 1, acteur en theateracteur)
De volgende oud-afvallers waren waarschijnlijk in Nederland, maar kunnen hun aanwezigheid in scène hebben gezet. Ze verschenen bijvoorbeeld niet live op radio of televisie, hadden geen controleerbare theatershows, plaatsten geen actuele vakantiefoto's of columns, of er was simpelweg te weinig informatie beschikbaar. Kortom: te vaag om met zekerheid te concluderen of ze aanwezig of afwezig waren (voor zover ik weet).
- Victoria Koblenko (had waarschijnlijk een theateroptreden)
- Liz Snoijink (was waarschijnlijk uit de running door haar ziekte)
- Mary-Lou van Stenis (pensioen)
- Alex Klaasen (had waarschijnlijk een theateroptreden)
- Rick Engelkes (had waarschijnlijk een theateroptreden)
- Vera Mann (had waarschijnlijk activiteiten gepland)
- Barbara Barend (was waarschijnlijk aanwezig bij een prijsuitreiking)
- Jan Kooijman (had waarschijnlijk een theateroptreden)
- Pieter Derks (heeft een volgens mij een actuele foto genomen in Nijmegen)
- Loes Haverkort (postte een hardloopfoto op Insta)
- Anita Witzier (was waarschijnlijk thuis)
- Marije Knevel (postte een aantal keer op sociale media in het openbaar en was waarschijnlijk bij opnames voor Nieuws van de Dag)
- Thomas van Luyn (was te gast bij Moltalk op 11 januari)
Alle overige oud-afvallers waren zeer waarschijnlijk in Nederland omdat ze bijvoorbeeld een theateroptreden hadden, een radio-show presenteerden, duidelijke film- of televisieopnames hadden, te gast waren bij een talkshow of prijsuitreiking, een lezing gaven of wekelijks/dagelijks een column schreven.
Dit is wat ik tot nu toe heb kunnen vinden. Misschien hebben jullie aanvullingen of andere aanwijzingen gezien? Ben benieuwd naar jullie gedachten!
Mijn snelle voorspelling aan de hand van deze namen zijn: Richard Groenendijk, Georgina Verbaan, Daniël Boissevain, Jennifer Hoffman, Chris Zegers, Imanuelle Grives, Jaike Belfor, Lakshmi Swami Persaud, Sahil Amar Aïssa en Teun Luijkx.