Auteur Topic: [WIDM] In de Media  (gelezen 1781 keer)

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[WIDM] In de Media
« Gepost op: 3-07-2025, 17:25:15 »
Alles wat je over het programma, de presentator, de crew en de kandidaten in de media tegenkomt, kun je kwijt in dit topic.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline EssyS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] In de Media
« Reactie #1 Gepost op: 31-10-2025, 19:39:45 »
Zojuist bij rtl boulevard spraken Thomas, Klaas en Art over het jubileum seizoen.

Oud-mol Thomas Cammaert kreeg geheime informatie over WIDM-jubileum seizoen: 'Wordt iets gedaan wat nog nooit gedaan is'

https://www.rtl.nl/boulevard/video/b1449cc2-8f07-4f2e-8571-8a3c77ca07cf/oud-mol-thomas-cammaert-kreeg-geheime

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #2 Gepost op: 1-11-2025, 08:05:13 »
'dit hebben we nog nooit gedaan' Kan weer van de bingolijst worden afgestreept hoor..  ::rofl::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #3 Gepost op: 1-11-2025, 08:49:43 »
Ze waren nog nooit in Lissabon geweest voor een opdracht, wellicht?

Ik kan me niet alles herinneren van toen. Alleen Evora, Sintra, Porto. En die grotten aan de Algarve met de flessen.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #4 Gepost op: 1-11-2025, 10:21:29 »
Opwarmertje uit het AD.
« Laatst bewerkt op: 1-11-2025, 10:23:58 door foxhunter »

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 1-11-2025, 10:27:42 »
Rik in het AD vandaag:
"Dit is een van de weinige programma's die echt wat van de kijker vraagt. Soms moet je jezelf overgeven aan het feit dat je een opdracht niet direct snapt. Halverwege wordt het wel duidelijk. Dan nog riepen enkele slimme vrienden van me: ik snap er niets van. Ik denk dat dit komt omdat je je niet durft over te geven aan onwetendheid. Laat je meevoeren, het kwartje valt vanzelf wel."

Allereerst denk ik dat dit komt omdat opdrachten vaak slecht in beeld worden gebracht, wat in dit forum uitvoerig is besproken. Ook hebben we hier pagina's vol geschreven over onduidelijke / onvolledige spelregels. Om nou te zeggen dat het komt omdat we ons niet durven over te geven aan onwetendheid. Klinkt bij mij als zeggen dat je je moet overgeven aan je domheid als je iets niet snapt.
« Laatst bewerkt op: 1-11-2025, 10:36:14 door MartinJ »

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 1-11-2025, 11:59:33 »
Interview met Rik op NU.nl:

‘Geen kandidaten, alleen het gastland: we weten nog héél weinig van het jubileumseizoen van Wie is de Mol? dat zaterdagavond start. Rik van de Westelaken kan er weinig over kwijt, al vertelt hij aan NU.nl wel dat de Mol meteen voor een "groot dilemma" komt te staan.

Het is ieder jaar opnieuw een raadsel: wie doen er dit jaar mee aan het spelprogramma? Talloze bekende (en minder bekende) Nederlanders hebben de afgelopen 25 jaar samen gezocht naar die ene saboteur in hun midden. Maar voor dit speciale jubileumseizoen, om de 25e verjaardag te vieren, blijft het deelnemersveld wel héél lang geheim. Enkele uren voor de eerste aflevering is nog steeds niet bekend welke tien bekende Nederlanders terugkeren op het Wie is de Mol?-toneel.

"Voor iedereen wordt het afwachten wie de deelnemers zijn. Ik kan alleen zeggen dat het voor de kandidaten zelf ook een grote verrassing was wie hun medekandidaten zijn", vertelt presentator Rik van de Westelaken.

Kun je echt niet íéts zeggen?

"De Mol komt gelijk voor een enorm groot dilemma te staan: in hoeverre moet diegene zich blootgeven aan de medekandidaten? Dat is wel zo'n beetje alles wat ik je kan vertellen. Verder niks, sorry."

Het vorige jubileumseizoen, in 2020, had een duidelijk thema: Renaissance. Gaan we dat dit jaar ook weer terugzien?

"Ik vind het heel goed dat we überhaupt steeds meer met een thema zijn gaan werken. In het kader van het Renaissance-seizoen hadden we opdrachten die daarbij aansloten. Ik vind dat fijn: als je alles mag doen in een seizoen, ga je soms ook alle kanten uit. De inspiratie komt nu juist ook door het opleggen van beperkingen. Dat klinkt een beetje gek, maar zo werkt het bij creativiteit. Als je een schilderij mag maken binnen een bepaald kader, word je gedwongen om je verhaal binnen die lijnen te vertellen. Dat dwingt je tot andere keuzes. Dat geldt voor ons programma ook. Dat zul je nu ook gaan zien. Straks in het jubileumseizoen is die rode lijn ook een element."

Sinds vorig jaar werken jullie met een nieuwe regisseur, wat heeft dat voor het programma gedaan?

"De opdrachten zijn echt anders in beeld gebracht. Vorig jaar was er een opdracht met een soort roof op een markt in Cambodja. De manier waarop dat gefilmd is, waarop de camera zowat op de huid van de kandidaten zat, die dus in die markt moesten sluipen, is echt iets wat Kristof (De Wit, red.) heeft meegenomen uit zijn dramaverleden. Zijn ervaring met het maken van films en series zie je echt wel."

"Je zult in dit jubileumseizoen, maar ook in het seizoen dat hierna komt, zien dat het veel verhalender wordt. Dat we de afleveringen beginnen met een eigen inleiding. Eerst de recap, en daarna vertellen we een verhaal dat misschien in eerste instantie niks te maken heeft met de afleveringen ervoor, maar wel een inleiding is op wat later in die aflevering gaat gebeuren. The art of storytelling. Dat heeft hij echt vanuit de dramawereld meegenomen. Als maker zie ik dat. En het valt kijkers ook op."

We zien ook meer van jou, viel me tijdens het afgelopen seizoen op. Je lacht mee met de kandidaten en bent meer onderdeel van de opdrachten.

"Dat is een keuze geweest van Kristof. Ik vind dat zelf ook heel fijn, want dat geeft je ook iets meer menselijks."

Dat je niet alleen die enge presentator bent die slecht nieuws komt brengen.

"Haha, het is grappig dat je dat zegt. Er zijn nog steeds oud-kandidaten die me zien en zeggen: 'O, iedere keer schrik ik toch nog even.' Dat is dan toch niet echt een heel groot compliment. Maar ik snap wel wat ze bedoelen. Dat je even zo'n klein trauma voelt opkomen. O, heb je hem weer."

Art Rooijakkers en Angela Groothuizen hebben het programma allebei zes jaar gepresenteerd. Jij zit daar inmiddels overheen. Denk je nooit: het wordt tijd voor iets anders?

"Wat voor mij zo bijzonder is aan dit programma: geen enkel seizoen is hetzelfde. Je hebt nieuwe kandidaten, een ander land, steeds weer moet je 27 nieuwe opdrachten bedenken. We kunnen niet in herhaling vallen. Waardoor je dus ieder jaar weer een hele nieuwe ervaring hebt. En het is een heel fijn team om mee samen te werken. Doordat we zoveel geheimen delen en doordat we zo intens moeten samenwerken, zijn we heel close geworden. Een groep die heel open met elkaar over het programma kan discussiëren en die elkaar in creatief opzicht heel erg helpt."

"En heel eerlijk: ik vind ook nog steeds dat het programma beter kan. Waardoor ik wil blijven. Het is zo'n uitdaging die lat steeds weer hoger te leggen en de kijkers toch weer mee te nemen en te verrassen met een andere invalshoek of een bijzonder extra ingrediënt."

"IDTV, AVROTROS en ikzelf hebben de afspraak om elk jaar weer te kijken: vinden we het nog leuk, vinden we het nog goed? Of is het tijd voor iets anders? En we zijn nog steeds allemaal heel tevreden. Dan blijf je dus nog wel even doorgaan."’

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #7 Gepost op: 1-11-2025, 12:12:37 »
Art heeft het 7 jaar gepresenteerd, Angela heeft het 5 jaar gepresenteerd.

Een slordigheidje dat nieuwe kijkers niet opvalt, maar kijkers van het eerste uur (min of meer) lezen daar echt niet overheen.
« Laatst bewerkt op: 1-11-2025, 12:18:02 door Bodejos »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #8 Gepost op: 1-11-2025, 13:05:47 »
Rik in het AD vandaag:
" Laat je meevoeren, het kwartje valt vanzelf wel."

Ik vind dat Rik een punt heeft, de manier van in beeld brengen is nou eenmaal veel difuser dan bijv bij de vlamingen, wat voor ons kijkers fijner is. Maar ikzelf ben juist gecharmeerd van de geboden chaos, onvolledigheid, misleiding door de regie, halverwege spelregels veranderen, mol een onsportief voordeel geven, opdrachten incompleet uitleggen, omdat dat anno 2025 zowat de enige manier is om 10/8 aflevering in spanning te kunnen blijven voor de ontknoping. Al het geklaag van molloten ten spijt. Ik laat me graag meevoeren want inderdaad hier valt het kwartje uiteindelijk ook… :-)

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 1-11-2025, 18:46:38 »
Op rtl.nl staat een soort top 5 van mollen. Geschreven door iemand die het programma volgens mij nooit gezien heeft. Het waren vijf mollen van de afgelopen 7 jaar.  ::)
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline pepijnbrem

• Forumlid
  • wie denk jij dat de mol is? Ik denk .........
« Reactie #10 Gepost op: 1-11-2025, 18:54:33 »
Op rtl.nl staat een soort top 5 van mollen. Geschreven door iemand die het programma volgens mij nooit gezien heeft. Het waren vijf mollen van de afgelopen 7 jaar.  ::)
Viel mij ook al op ja. Maarja alle rankings gaan bijna allemaal over de afgelopen 7 a 8 mollen.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #11 Gepost op: 8-11-2025, 14:11:37 »
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 8-11-2025, 14:41:19 »
Op de site van DVHN (Dagblad van het Noorden) reageren voormalig WIDM-eindredacteur Anton Jongstra en oud-deelneemster Jantien de Boer op eerdere Molseizoenen, evenals op het huidige jubileumseizoen. Dit forum komt ook nog heel kort voorbij.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 8-11-2025, 16:27:23 »
Op de site van DVHN (Dagblad van het Noorden) reageren voormalig WIDM-eindredacteur Anton Jongstra en oud-deelneemster Jantien de Boer op eerdere Molseizoenen, evenals op het huidige jubileumseizoen. Dit forum komt ook nog heel kort voorbij.

Heel leuk interview!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #14 Gepost op: 8-11-2025, 20:20:33 »
Heerlijk om te lezen dat interview met Anton en Jantien! :D

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #15 Gepost op: 8-11-2025, 20:31:49 »
Uit her interview: (nooit geweten)
Anton werkte voor de eerste veertien seizoenen van het programma. Wat is volgens hem nou een echte Wie is de Mol? -opdracht? „Dan denk ik terug aan mijn seizoen in Mexico in 2008. We hadden toen opeens een gat in de spellen, omdat we een spel hadden bedacht dat niet door kon gaan. We hadden twee dagen om iets nieuws te bedenken.”

Op een terras in Mexico City ontstond het idee voor een vervangende opdracht. „We begonnen op te noemen wat voor opdrachten we hiervoor hadden gehad, we waren een dag of zeven onderweg op dat moment. Na het derde spel wist ik het al niet meer en dacht toen: dit is een opdracht.” Aan de kandidaten de taak in chronologische volgorde een voor een de opdrachten op te noemen, totdat iemand een fout maakte. Diegene moest er dan uit en dan begon het riedeltje opnieuw. Maar er was een twist.

„Toen ze klaar waren, veinsden we een technische fout en zeiden we dat het opnieuw moest. Toen hebben we exact hetzelfde spel nog een keer gedaan. Je zag de kandidaten kijken zo van; hè, maar we hebben het toch net al gedaan?” De kandidaten kregen eigenlijk de kans om het beter te doen dan de eerste keer. „Maar ze deden het net zo fout. En dat kwam door de Mol.”

„Later zei Edo Brunner, de winnaar van dat seizoen, tegen mij dat hij door die opdracht wist wie de Mol was.” Dat was in dat seizoen Dennis Weening. Hij wordt volgens Anton vaak vergeleken met George, omdat ze hetzelfde type Mol zijn. Weening zit nu ook in het jubileumseizoen. „Je ziet aan hoe hij reageerde op opdrachten en vragen dat hij nog steeds van binnen een Mol is. Maar zelf zou ik hem nu niet een Mol hebben gemaakt.” De programmamaker denkt dan ook niet dat hij de Mol is, maar denkt wel dat de saboteur tussen een van de oud-Mollen zit.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #16 Gepost op: 19-11-2025, 15:48:23 »
De T Kijkt TV bespreken Max van den Broek en Karlijn Bernoster, samen met oud-winnaar Edo Brunner

« Laatst bewerkt op: 19-11-2025, 16:33:46 door foxhunter »

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #17 Gepost op: 20-11-2025, 22:22:26 »
Heerlijk om te lezen dat interview met Anton en Jantien! :D

Kan iemand het interview knippen en plakken hier? wil het graag lezen maar ben geen abbonee.

Offline WillempieW

• winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 21-11-2025, 09:03:06 »
Even wat geknipt en geplakt...

Offline Memmymol

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 22-11-2025, 10:02:38 »
 Iemand al iets gezien op Wie is de mol socials? :)