Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 27886 keer)

Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #120 Gepost op: 25-11-2025, 00:36:07 »
Er valt me iets op aan de foto's van Nathan gedurende de tramopdracht.

Vraag 1: op volgorde van land zitten - foto mislukt, Nathan steekt duimen omhoog.

Vraag 2: op volgorde van scherm zitten - foto gelukt, Nathan doet een shrug (helaas pindakaas-gebaar)

Vraag 3: mol bezorger of niet - foto mislukt, Nathan steekt opnieuw duimen omhoog.

Vraag 4: naam mol tijdens laatste test - foto van groepje Nathan is mislukt, geen gebaar i.v.m. vasthouden naamkaart. Er staat wel extra tekst op zijn kaart, kan iemand lezen wat?

Laat Nathan hier aan de camera zien hoe blij en teleurgesteld hij is?

Precies dit viel mij ook erg op van Nathan. Vooral dat "helaas pindakaas"-gebaar. Dat is niet een pose die je mensen vaak ziet doen op foto's.

Nathan lijkt wat mij betreft een zelfportret op zijn kaart erbij te hebben getekend. Spits hoofd met puntige kin, twee grote ogen bovenaan en onderaan is zijn mat te zien waarvan de lokken links en rechts van zijn nek hangen.

Offline Gerhardt78

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 25-11-2025, 07:24:56 »
Precies dit viel mij ook erg op van Nathan. Vooral dat "helaas pindakaas"-gebaar. Dat is niet een pose die je mensen vaak ziet doen op foto's.

Nathan lijkt wat mij betreft een zelfportret op zijn kaart erbij te hebben getekend. Spits hoofd met puntige kin, twee grote ogen bovenaan en onderaan is zijn mat te zien waarvan de lokken links en rechts van zijn nek hangen.

Het “zelfportret” past wel mooi bij zijn frame niet te kunnen/willen liegen. Hij kan achteraf zeggen (als hij de mol is): ik heb de waarheid verteld.

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 25-11-2025, 10:18:14 »
Er valt me iets op aan de foto's van Nathan gedurende de tramopdracht.

Vraag 1: op volgorde van land zitten - foto mislukt, Nathan steekt duimen omhoog.

Vraag 2: op volgorde van scherm zitten - foto gelukt, Nathan doet een shrug (helaas pindakaas-gebaar)

Vraag 3: mol bezorger of niet - foto mislukt, Nathan steekt opnieuw duimen omhoog.

Vraag 4: naam mol tijdens laatste test - foto van groepje Nathan is mislukt, geen gebaar i.v.m. vasthouden naamkaart. Er staat wel extra tekst op zijn kaart, kan iemand lezen wat?

Laat Nathan hier aan de camera zien hoe blij en teleurgesteld hij is?

Oh heel goed gevonden! Ik had dat tekeningetje ook al gezien, maar kan nog steeds niet goed ontcijferen wat er nou staat. Ben benieuwd of het een hint gaat zijn.

Online Eva.

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 25-11-2025, 11:10:38 »

Dank je wel, ik zie er nu ook wel een tekeningetje in! Vaag genoeg om nu te kunnen zeggen 'ik heb Anne-Marie getekend' en achteraf 'dat was ik zelf'.

« Reactie #124 Gepost op: 25-11-2025, 12:29:27 »

Of hij heeft gewoon Anne-Marie getekend.

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #125 Gepost op: 25-11-2025, 15:07:44 »
Anne-Marie ontdekt de hint 10 maanden te laat ::rofl::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 26-11-2025, 13:54:12 »
De titel: Een prettig weerzien?
Eindigt met een vraagteken. Wat suggereert: is dit weerzien wel zo prettig?

Ook de titel van de laatste opdracht:
Een herhaling van zetten?
Eindigt met een vraagteken: is dit wel een herhaling van zetten?

Dit is voor het eerst dat er vraagtekens in de titels voorkomen dit seizoen.

Als Loes de mol zou zijn dan zou de titel zeker zonder vraagteken zijn.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #127 Gepost op: 26-11-2025, 16:15:31 »
Ik zag op insta mollenjagers dat t einde van de opdracht examen hetzelfde klinkt als 3 fluitjes einde voetbalwedstrijd (maar dan in de klank van de schoolbel)

Deze vind ik echt heel sterk  :D

https://www.instagram.com/reel/DRfkujnjSKj/?igsh=c3V4aGdlanpnamly

Online annebeestje

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 26-11-2025, 17:18:49 »
Klopt, die vind ik ook heel geloofwaardig.  ::vergroot::
Ik was eerst even bang dat het een afvallershint zou zijn. Als in: einde wedstrijd voor Nathan. Maar met elke aflevering die hij overleeft geloof ik extra in deze hint.
..0DATIE

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 26-11-2025, 20:10:36 »
Bij ‘Herhaling van zetten?’ worden de woorden ‘Even een historisch feitje’ van Rik direct herhaalt door dezelfde woorden van Art vanuit het Höfdi-huis, waar in 1986 werd onderhandeld tussen Reagan en Gorbatsjov over nucleaire ontwapening. Een hint naar Loes die begon in Rusland?

Het vraagteken bij ‘Herhaling van zetten?’ kan betekenen dat niet zeker is dat de hele pot opnieuw leeg gaat.
‘Een prettig weerzien?’ met Art is het wel voor Loes (eerste seizoen met Art), maar niet voor Anne-Marie (laatste seizoen met Art) die haar scherm dus mogelijk met reden nog niet heeft gezien. Dat kan dit vraagteken verklaren.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #130 Gepost op: 26-11-2025, 22:02:48 »
Jurre doet de test en we horen zijn voice over, over hoe intens het is als mol, en dat hij kijkt naar wie af en toe dan zin heeft om te chillen. Op dat moment zien we Nathan chill zitten wachten bij Rik...

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #131 Gepost op: 28-11-2025, 11:57:04 »
Ramen en Vensters komen heel veel terug. Zou het op Luz voor licht staan, zoals Klaartje zegt?

Ik tel hier 76 vensters in beeld. AM is van 1976. Ook vaak 48 vensters in beeld. AM=48 jaar oud.

Wat moet ik met al die vensters? Ook bij 4.3 waar de pot leeg ging weer heel veel vensters in beeld.

ramenramenramen, het is om gek van te worden.

Online annebeestje

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 28-11-2025, 12:01:32 »
Soms vind ik iets dat me dan weer even helemaal op een ander spoor zet..

Ik ben eens in de vijf postzegels uit de leader gedoken, en wat blijkt: vier vrouwen, en het kasteel van Lissabon. Zelfs de zegel hieronder, die echt bijna niet te vinden was, blijkt te verwijzen naar het Internationale Jaar van de Vrouw. Dat lijkt wel doelbewust gekozen.

(En als we het heel bont willen maken, kun je zelfs beweren dat deze dame het haver kort aan het snijden is. Maar goed, dat vind ik zelf echt té ver gezocht. ).

« Laatst bewerkt op: 28-11-2025, 12:03:26 door annebeestje »
..0DATIE

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #133 Gepost op: 28-11-2025, 12:38:07 »
Haver kort snijden, geweldig gevonden  ::tandpastasmiley::

Offline geennaam

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 28-11-2025, 13:33:15 »
Ik blijf ook wel steken bij het licht-donker thema als mogelijke hint naar Loes; daar passen dan de donkergekleurde Pastel de nata uit aflevering 3 ook bij; het waren er 18, een verwijzing naar 2018, het seizoen waarin Loes deelnam.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #135 Gepost op: 28-11-2025, 14:45:18 »
De volgende postzegels gevonden:
1929 Vrouw in vele kleuren en waardes beschikbaar. (Madeira).
1941 Serie met Portugese kostuums, in dit speciaal geval de vissersvrouw (groen).
1946 Beschermheilige van Portugal in 4 kleuren: Sint-Elisabeth / aka Isabel
1946 Kastelen van Portugal Serie (12 stuks) (dankzij Annebeestje gevonden)
1975 Internationaal jaar van de vrouw. (haver kort)

https://filatelia-macas.com/portugal/
« Laatst bewerkt op: 28-11-2025, 15:49:37 door foxhunter »

Online annebeestje

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 28-11-2025, 15:36:02 »
De blauwe is het kasteel van Lissabon.
..0DATIE

Offline Kriekendiek

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 28-11-2025, 23:35:03 »
Mooie hint en goed gevonden van de postzegels! Zegel in het portugees is selo.... loes... ::jaja::

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 29-11-2025, 11:28:55 »
In het etablissement waar de kandidaten in afl. 5 de lunchopdracht hebben, hangt naar mijn idee een voetbalshirt aan de muur. Het is wat lastig te zien, maar het lijkt erop dat het een thuisshirt is van de Portugese spelers zoals dat in 2020 (en 2021) eruitzag. Dit zou kunnen verwijzen naar oud-voetballer Nathan als Mol in Portugal; Nathan was in 2020 te zien als WIDM-kandidaat. Ik heb niet kunnen achterhalen of dit voetbalshirt daar altijd al hing.

Online DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #139 Gepost op: 29-11-2025, 21:17:06 »
Hoe dan ook weer een duidelijke (en zelfs dubbele...) voetbalhint.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?