Auteur Topic: [Kandidaat] Nathan Rutjes  (gelezen 23156 keer)

Online Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nathan Rutjes
« Reactie #300 Gepost op: Vandaag om 10:22:46 »
Ik heb ook wel het gevoel dat Nathan soms wat meer had kunnen doen als mol. En z’n strategie snap ik ook niet altijd. Maar uiteindelijk heeft hij:

1) Aardig wat kunnen mollen
2) Slechts één verdenking op zich gekregen

Dat is sowieso een heel knappe prestatie als mol.

Hopelijk zien we wat onverwachte en gewaagde acties volgende week, dan eindigt hij helemaal op een hoog cijfer.

Helemaal mee eens. Het is zeker knap van hem. Als hij het is, ben ik vooral benieuwd na de Alibi opdracht, want die opdracht blijf ik niet snappen als hij de mol is. Hier was Loes veel verdachter dan Nathan, dat zou knap zijn als zij niet de mol is en hij wel.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #301 Gepost op: Vandaag om 11:22:55 »
Ik houd ook maar goede moed, maar ik lees hier ook wel veel excuses, van, ja die 500 van de wreckingball was prima want de pot ging erna toch leeg (zelfs door Merel gebiecht), en dan denk ik; dus in alle opdrachten van de eerste helft van de serie heeft Nathan niet gemold maar heeft de kandidaat gespeeld, immers zou al dat geld toch uit de pot gaan..... en dan vervolgens lees ik de excuses over na Hofdi; ja maar hij moest geld in de pot spelen, er zou zelfs zijn ingegrepen door de productie, want de pot stond in feite op -2000. Dus Nathan moest vooral maar weer veel de kandidaat spelen. Doet me een beetje denken aan de Belgische mol dit jaar, waar in feite de molkoffer de mol was, en de meerderheid van het forum daarom nat ging.

Dat betekent; buiten prestaties van Nathan om werd hij gekozen als mol door de jury, en bijna buiten zijn invloed ging de pot naar -2000 (want in Hofdi had hij zich voorgenomen gewoon altijd puur voor groen te gaan, de slechtste uitkomst, maar volledig in character, dus die opdracht had al een zekerheidje aan zijn groene stem wat bij de echte kandidaten dan toch zou moeten leiden tot veel rood stemmen, DIE hebben het dus verknald). Net als bij de Belg, waar alles buiten de mol om werd gegooid, want alles op de molkoffer. Die molde. En Nathan, moest die ook per se de kandidaat spelen? Heeft Nathan dan net zo weinig gemold, vanwege bovenstaande twee omstandigheden?

Ik denk dat de kandidaten er dan met boter en suiker zijn ingegaan, omdat zij follow the money hebben gedaan. En dan zie je Nathan steeds dikke bedragen binnenharken. Rechtstreeks aan hem te wijten. En daar zijn wij op het forum dan ook ingetrapt. Ik hoop maar dat ze nu klaar zijn met Hofdi huis opdrachten. Het is veel leuker een mol te hebben die de hele serie moet werken om geld uit de pot te houden.

Online Eva.

• Forumlid
« Reactie #302 Gepost op: Vandaag om 11:28:56 »
en dan vervolgens lees ik de excuses over na Hofdi; ja maar hij moest geld in de pot spelen, er zou zelfs zijn ingegrepen door de productie, want de pot stond in feite op -2000. Dus Nathan moest vooral maar weer veel de kandidaat spelen. Doet me een beetje denken aan de Belgische mol dit jaar, waar in feite de molkoffer de mol was, en de meerderheid van het forum daarom nat ging.

Ik denk niet dat hij de pot moest spekken, ik denk dat hij even rustig aan moest doen. Hij heeft niets bijgedragen.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #303 Gepost op: Vandaag om 11:35:28 »
Ik denk niet dat hij de pot moest spekken, ik denk dat hij even rustig aan moest doen. Hij heeft niets bijgedragen.
Ook al heeft hij zelf dan rond die tijd niks bijgedragen als mol, omdat hij wat rustig aan moest doen, omdat de pot anders wel heel laag is. Blijf ik bij dat, aflevering 5 super rare aflevering bij hem is, als hij de mol is, ik snap werkelijk niks van zijn acties als hij de mol is. Maar misschien hebben we dingen gemist kan.

En ben met Lo eens, ik wil liever een mol hebben die echt zijn of haar best doet om geld uit de pot te houden, dan zo’n opdracht dat de pot leeg gaat. Dus dat je elke opdracht fanatiek mee doet (ook al verdien jezelf geen geld) ook al is de pot op -2000.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 12:07:44 door Mol1991 »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #304 Gepost op: Vandaag om 11:38:29 »
Niet Loes dus? Want die heeft minder op haar naam dan Nathan

Wow ik hoop echt zo hard dat t Nathan is 🙏🏻

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #305 Gepost op: Vandaag om 11:39:16 »
Ik houd ook maar goede moed, maar ik lees hier ook wel veel excuses, van, ja die 500 van de wreckingball was prima want de pot ging erna toch leeg (zelfs door Merel gebiecht), en dan denk ik; dus in alle opdrachten van de eerste helft van de serie heeft Nathan niet gemold maar heeft de kandidaat gespeeld, immers zou al dat geld toch uit de pot gaan..... en dan vervolgens lees ik de excuses over na Hofdi; ja maar hij moest geld in de pot spelen, er zou zelfs zijn ingegrepen door de productie, want de pot stond in feite op -2000. Dus Nathan moest vooral maar weer veel de kandidaat spelen. Doet me een beetje denken aan de Belgische mol dit jaar, waar in feite de molkoffer de mol was, en de meerderheid van het forum daarom nat ging.

Dat betekent; buiten prestaties van Nathan om werd hij gekozen als mol door de jury, en bijna buiten zijn invloed ging de pot naar -2000 (want in Hofdi had hij zich voorgenomen gewoon altijd puur voor groen te gaan, de slechtste uitkomst, maar volledig in character, dus die opdracht had al een zekerheidje aan zijn groene stem wat bij de echte kandidaten dan toch zou moeten leiden tot veel rood stemmen, DIE hebben het dus verknald). Net als bij de Belg, waar alles buiten de mol om werd gegooid, want alles op de molkoffer. Die molde. En Nathan, moest die ook per se de kandidaat spelen? Heeft Nathan dan net zo weinig gemold, vanwege bovenstaande twee omstandigheden?

Ik denk dat de kandidaten er dan met boter en suiker zijn ingegaan, omdat zij follow the money hebben gedaan. En dan zie je Nathan steeds dikke bedragen binnenharken. Rechtstreeks aan hem te wijten. En daar zijn wij op het forum dan ook ingetrapt. Ik hoop maar dat ze nu klaar zijn met Hofdi huis opdrachten. Het is veel leuker een mol te hebben die de hele serie moet werken om geld uit de pot te houden.
Als dit inderdaad zo is zou ik dit seizoen zo lame vinden en Nathan de slechtste en saaiste mol ooit in de WIDM geschiedenis: De productie bepaald dat er grote klappers worden gemaakt met de pot bij ''10 mollen'' en ''Herhaling van zetten'', waardoor hij bij alle andere opdrachten expres geld in de pot speelt en 0 molacties doet het hele seizoen?!

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #306 Gepost op: Vandaag om 11:44:42 »
Niet Loes dus? Want die heeft minder op haar naam dan Nathan

Wow ik hoop echt zo hard dat t Nathan is 🙏🏻
Toch vind ik Loes, wat ik van haar zag een leukere mol dan Nathan.
Maar waarschijnlijk is het wel gewoon Nathan, alleen vind ik hem gewoon minder fijn als mol, zelfs beetje ‘saaie’ mol. Maar ik ga mij laten verrassen als hij het is.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #307 Gepost op: Vandaag om 11:47:03 »
Nathan is fantastisch ongeacht zn rol  ::bravo::

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #308 Gepost op: Vandaag om 11:50:17 »
Daar ben ik wel mee eens. Ik was blij hem weer te zien.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #309 Gepost op: Vandaag om 12:35:45 »

Zeker.
En ondanks dat ik al een tijdje Nathan als hoofdverdachte heb, denk ik toch dat we aflevering 8 moeten afwachten om te beoordelen of hij het als mol goed heeft gedaan. En natuurlijk ook of hij het écht is.  ::rofl:: Ik ben overtuigd, maar wie weet hebben de makers nog een verrassing.

Eigenlijk krijg ik vooral de indruk dat we sommige mollen-acties niet hebben gezien. Weggelaten uit de montage? Maar hoe dan ook; ik denk dat Nathan het fantastisch heeft gespeeld!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #310 Gepost op: Vandaag om 12:44:39 »
Misschien komt het omdat ik nu net uit de Loes tunnel ben gekropen, maar vond Nathan's molacties gewoon niet zo sterk, heel erg afhankelijk van de fouten van anderen en super geholpen door de productie met het geld uit de pot spelen. Mijn allereerste mol dit seizoen was eigenlijk Nathan (vond zijn reactie nadat ie in 10 mollen tot mol werd verkozen zoooo verdacht), echt zo'n wensmol die als fanatieke kandidaat gaat mollen en daarom uitstekend zou zijn als mol. Door naar dit forum te gaan kwam ik terecht in de Loes tunnel, omdat haar reactie na de 1e executie duidde op voorkennis, en ik het daar wel mee eens was dat het een mollig leek..

Hoe dan ook, heb wel weer erg genoten van dit jubileumseizoen, zelfs van onze fanatieke Nathan, ben er echt diep in gedoken deze keer, wat leuk was :D

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #311 Gepost op: Vandaag om 14:17:03 »
Dat hij vlak voor hufdi opdracht wat geld verdiend tijdens één (en vertrouwen wint want ook handig uitkomt bij hufdi) en vlak na hufdi opdracht wat meer op achtergrond houdt tijdens nog één opdracht (en mogelijk op achtergrond wel nog wat stiekems gedaan heeft?) betekent mi niet meteen dat hij eerste en/of tweede helft van seizoen niks heeft hoeven doen. Vind ik een beetje overtrokken conclusie. En ben het eens met de rest dat we eerst molacties moeten afwachten voordat je gegrond kan bepalen of hij goeie/lame/slechtste mol was of niet.

Ik heb zelfde seizoen gekeken als iedereen, en ik vind juist dat nathan weer is iets nieuws heeft gedaan vergeleken met afgelopen jaren (als hij mol is teminste). Als hij bijv heeft weten te saboteren zonder ooit echt te liegen, en zelfs veel vertrouwen van kandidaten te krijgen, vind ik dat wel weer leuk. Een eerlijke mol is ook nog iets wat we niet gezien hebben, en een voetballende mol al helemaal niet.
Maar ik hoop stiekem natuurlijk stiekem ook wel dat hij buiten de beelden om wel iets meer heeft gestookt en gesaboteerd dan wat wij gezien hebben :)

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #312 Gepost op: Vandaag om 14:20:42 »
Ik vind het vooral knap als een mol, maar door één persoon is geraden of super laat ontdekt is. Het lijkt wel dat in aflevering één Loes en Sahil ook hem meenamen vanwege het moment dat hij door de oud winnaars gekozen werd, maar zijn ook weer afgestapt van hem blijkbaar. Behalve Merel die waarschijnlijk vanaf aflevering 1 hem meenam.

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #313 Gepost op: Vandaag om 14:24:07 »
Dat hij vlak voor hufdi opdracht wat geld verdiend tijdens één (en vertrouwen wint want ook handig uitkomt bij hufdi) en vlak na hufdi opdracht wat meer op achtergrond houdt tijdens nog één opdracht (en mogelijk op achtergrond wel nog wat stiekems gedaan heeft?) betekent mi niet meteen dat hij eerste en/of tweede helft van seizoen niks heeft hoeven doen. Vind ik een beetje overtrokken conclusie. En ben het eens met de rest dat we eerst molacties moeten afwachten voordat je gegrond kan bepalen of hij goeie/lame/slechtste mol was of niet.

Ik heb zelfde seizoen gekeken als iedereen, en ik vind juist dat nathan weer is iets nieuws heeft gedaan vergeleken met afgelopen jaren (als hij mol is teminste). Als hij bijv heeft weten te saboteren zonder ooit echt te liegen, en zelfs veel vertrouwen van kandidaten te krijgen, vind ik dat wel weer leuk. Een eerlijke mol is ook nog iets wat we niet gezien hebben, en een voetballende mol al helemaal niet.
Maar ik hoop stiekem natuurlijk stiekem ook wel dat hij buiten de beelden om wel iets meer heeft gestookt en gesaboteerd dan wat wij gezien hebben :)
Ik vind het gewoon stom als een mol geld in de pot speelt om minder verdacht te worden bij andere kandidaten. Te makkelijk.. (om nog maar niet te spreken over ''oh, het gaat er in de volgende aflevering toch weer uit). Echt armoe en een zwaktebod wat mij betreft :P

Online Eva.

• Forumlid
« Reactie #314 Gepost op: Vandaag om 14:29:25 »
Ik vind het gewoon stom als een mol geld in de pot speelt om minder verdacht te worden bij andere kandidaten. Te makkelijk.. (om nog maar niet te spreken over ''oh, het gaat er in de volgende aflevering toch weer uit). Echt armoe en een zwaktebod wat mij betreft :P

Ik ben benieuwd waarom Loes de juiste locatie aanwees in aflevering 1 en waarom ze tijdens de Cluedo-opdracht het kistje direct aanwees, waarmee twee verdachten konden worden uitgesloten. Zo zijn er nog wel meer zaken die ik me bij Loes afvraag.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #315 Gepost op: Vandaag om 14:32:05 »
Ik ben benieuwd waarom Loes de juiste locatie aanwees in aflevering 1 en waarom ze tijdens de Cluedo-opdracht het kistje direct aanwees, waarmee twee verdachten konden worden uitgesloten. Zo zijn er nog wel meer zaken die ik me bij Loes afvraag.
Eens, maar dit kon ik allemaal lijden naar voorkennis, want ook mollen wijzen goede dingen aan, je kan ook afvragen hoe heb je dit zo snel ontdekt.. Wat dus nu waarschijnlijk onzin is.

Ik sta hier ook nog volledig achter.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #316 Gepost op: Vandaag om 14:32:42 »
Ja maar, als Nathan doet alsof-ie sociaal is, altijd voor het geld gaat en de goedheid zelve, dan is het toch megaverdacht als hij opeens voor het oog van alle kandidaten voor min-geld gaat? ???

Wat voor mij telt, zijn de momenten dat hij alleen voor Rik staat. Dan ruilt hij geld in voor persoonlijk voordeel. Om vervolgens niks met het voordeel te doen.

Vrijwel iedere mol, ook de mollen die ik heel goed vind, heeft momenten dat er toch geld in de pot kwam. Daar ontkom je niet aan. Soms is de groep heel sterk of zou het echt verdacht zijn om niet voor een (klein) geldbedrag te kiezen.
Of het een zwaktebod is; wacht eerst maar afl. 8 af.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #317 Gepost op: Vandaag om 14:35:23 »
Maar toch de vaten die hij rolt, waar dus 4 van de 5 fout is hebben de andere kandidaten gekozen nou de meeste. Hij heeft van deze, maar één vat gekozen die fout was, verder heeft hij alleen gerold. Ja, zo kan ik ook mollen.

Ik zeg niet dat zo is, maar ik heb een groot hekel aan mollen die afhankelijk zijn van fouten van andere of van makkelijke opdrachten, waar geld uit de pot kan gehaald worden. Ik krijg helaas dit gevoel bij Nathan, ik hoop van harte dat ik het mis heb.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 17:37:35 door Mol1991 »

Online Joriannn

• Forumlid
« Reactie #318 Gepost op: Vandaag om 14:48:21 »
Ik proef vooral rancune bij een aantal personen dat Loes de mol niet blijkt te zijn :-). Want met voorkennis kun je een hoop goedpraten, ook voor Nathan. De enige die actief en zichtbaar aan het mollen was was Merel

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #319 Gepost op: Vandaag om 14:56:26 »
Ik proef vooral rancune bij een aantal personen dat Loes de mol niet blijkt te zijn :-).
Dit is bij mij niet eens persé de reden, ik snap gewoon bepaalde acties niet van hem.