Auteur Topic: [Kandidaat] Merel Westrik  (gelezen 9815 keer)

Offline _Malle_Molloot

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Kandidaat] Merel Westrik
« Reactie #60 Gepost op: 14-12-2025, 09:40:04 »
Sahil zat enorm op Merel, dat was altijd duidelijk. Toch vloog hij eruit met een joker… Zou dan iedereen toen al op Merel gezeten hebben en had hij de meeste fout?

Ik vind het heel lastig… Het is ook gek dat duidelijk is dat 3 mensen op Merel zitten. Ze hadden ook alle verdenkingen wat vaag kunnen houden bij het invullen van de test, aangezien ze na de eliminatie nogmaals in een biecht noemen wie hun mol is.
Dus nadat Kim vertrokken is, noemen de overgebleven kandidaten nogmaals wie hun mol is. Heel overduidelijk dat iedereen op Merel zit, waardoor zij het imo niet kan zijn…

Deze hobby kost me echt teveel tijd...

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 14-12-2025, 09:43:36 »
Mocht merel inderdaad de mol zijn (was nathan dan niet allang naar huis gegaan?) dan is het een enorm dwaalspoor dat Grieves als eerste afviel omdat zij al op de 4 oud mollen inzette.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 14-12-2025, 10:14:41 »
Merel koos een heel lastig lied van Spinvis. Dat kon ze sowieso niet goed meezingen. Ze zong de liedjes van de anderen beter en vooral fanatieker mee. Loes en Nathan hebben hier het geld binnengehaald (en Kim)Helaas werd hier door Rik alleen het winnende bedrag genoemd.

Offline Vensterbank

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 14-12-2025, 12:00:03 »
Sahil zat enorm op Merel, dat was altijd duidelijk. Toch vloog hij eruit met een joker… Zou dan iedereen toen al op Merel gezeten hebben en had hij de meeste fout?

Ik vind het heel lastig… Het is ook gek dat duidelijk is dat 3 mensen op Merel zitten. Ze hadden ook alle verdenkingen wat vaag kunnen houden bij het invullen van de test, aangezien ze na de eliminatie nogmaals in een biecht noemen wie hun mol is.
Dus nadat Kim vertrokken is, noemen de overgebleven kandidaten nogmaals wie hun mol is. Heel overduidelijk dat iedereen op Merel zit, waardoor zij het imo niet kan zijn…

Sahil zat toch juist op zijn vriend Jurre?

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #64 Gepost op: 14-12-2025, 12:43:24 »
Merel koos een heel lastig lied van Spinvis. Dat kon ze sowieso niet goed meezingen. Ze zong de liedjes van de anderen beter en vooral fanatieker mee. Loes en Nathan hebben hier het geld binnengehaald (en Kim)Helaas werd hier door Rik alleen het winnende bedrag genoemd.

Nathan rapte inderdaad goed mee. Maar volgens mij niet altijd de juiste tekst.  ::vergroot::
Dus ik denk dat Loes en Kim hier vooral het geld hebben binnen gehaald.
En ja, Merel koos inderdaad ook een moeilijk lied.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 14-12-2025, 12:45:43 »
Sahil zat toch juist op zijn vriend Jurre?
Nee op Kim en Merel vooral

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #66 Gepost op: 15-12-2025, 00:21:38 »

Enorm? Weten we niet... Dat is met spreiden altijd heel lastig te zeggen: Sahil kan bv 50%-50% gespreid hebben op Merel en Kim en de anderen bv 60% op Merel en 40% iemand anders. Bovendien moet je geheugen maar net goed werken op het moment dat je de test maakt. In die zin komt het de makers altijd goed uit als Sahil b.v. zegt op Merel en Kim te zitten en er dan een aflevering later toch uitvliegt. De perceptie is dan vaak: o, dan zal Merel het wel niet zijn.
« Laatst bewerkt op: 15-12-2025, 00:26:05 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #67 Gepost op: 15-12-2025, 01:41:38 »
Je vliegt er gewoon niet uit door 1 vraag, je vliegt eruit doordat je minimaal 1 fout meer hebt dan elke andere kandidaat ( of bij gelijk aantal fouten doordat je het traagste was )

Verder is de test een geheugen oefening,stel je wilt vol inzetten op merel als mol, maar je vergist je ergens waar merel stond of zat kan dat antwoord toch fout zijn, al zit je wel op de juiste mol.

Zelfs al gok je op de verkeerde mol, bij vraag 20 kan het zeker , in het begin , zo zijn dat je toevallif toch doorgaat ten koste van ieman die daar uit hoofde van spreiding toevallig de juiste mol aanwijsf

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #68 Gepost op: 15-12-2025, 12:53:49 »
Ik heb weinig teruggekeken dit seizoen, maar nu de ontknoping eraan komt en ik nog geen moment op de goede Mol heb gezeten, kijk ik toch eens wat terug.

De opdracht in het waterpark. De enige opdracht waar ik Nathan als Mol zou kunnen zien omdat hij verdacht veel fanatiek als held aan het rondrennen was zonder dat het iets opleverde. Maar Merel is minstens zo verdacht. Het gekste is misschien nog wel dat als Merel kandidaat is ze de hele tijd al Nathan verdenkt. Niets in haar gedrag deze opdracht wijst erop dat ze Nathan niet vertrouwt. Kritische Merel pakt doodleuk zonder te kijken de twee pakken omdat Nathan het zegt. Nou ja, Merel stuurt er eerst een beetje op aan dat Nathan dit zegt.

Daarnaast zet ze Loes onder druk om een voorwerp op te noemen bij het filmpje van Nathan. "Potje, pannetje, iets." Loes roept dan geïrriteerd "stroopwafel", en die kan Nathan natuurlijk niet vinden want het ging om de grote mol-logo's. Niet iets waar je aan denkt als je een voorwerp moet noemen. Dit zou een slimme molactie van Merel kunnen zijn.

Maar het lijkt wel of we (aan dit topic te zien) helemaal niet op zoek zijn gegaan naar slimme molacties van Merel omdat haar gedrag zo opvallend verdacht was. Veel vaag doen, veel vertragen. Ik denk dat we haar ten onrechte hebben afgeschreven. (En dat veel kandidaten haar helaas wel doorhadden.)

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 15-12-2025, 13:10:27 »
Ik begrijp dan gewoon niet zo goed waarom ze aan tafel Jurre aanwees terwijl de rest richting n fout antwoord aan t gaan was

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 15-12-2025, 17:08:24 »
Ik begrijp dan gewoon niet zo goed waarom ze aan tafel Jurre aanwees terwijl de rest richting n fout antwoord aan t gaan was

Als ze superverdacht was, kan ze goede suggesties doen, omdat ze weet dat het toch gewantrouwd wordt.

Al ben ik nog niet om, hoor.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 15-12-2025, 23:02:13 »
De opdracht in het waterpark. De enige opdracht waar ik Nathan als Mol zou kunnen zien omdat hij verdacht veel fanatiek als held aan het rondrennen was zonder dat het iets opleverde. Maar Merel is minstens zo verdacht. Het gekste is misschien nog wel dat als Merel kandidaat is ze de hele tijd al Nathan verdenkt. Niets in haar gedrag deze opdracht wijst erop dat ze Nathan niet vertrouwt. Kritische Merel pakt doodleuk zonder te kijken de twee pakken omdat Nathan het zegt. Nou ja, Merel stuurt er eerst een beetje op aan dat Nathan dit zegt.
Ja, het blijft raar ben ik volledig mee eens, het lijkt heel erg over te komen als een random keus. Ik heb geen enkel moment gedacht dat Merel, Nathan als mol zag. Er was geen enkel bewijs! Ik heb dit nog nooit eerder gedacht bij andere seizoenen, misschien soms wel, maar dan keek ik het terug en dacht ik van ah ja je ziet het wel. Zij leek steeds vooral Loes niet te vertrouwen, wat ze meerdere malen gezegd had en ook die blikken naar haar.

Gewoon om deze reden zou het mij toch niet vreemd in de oren klinken als zij het is. Ook vond ik bij de finaletest de biechten van de rest best sterk richting Merel, dacht ik van ja ben daar mee eens. En ik blijf het raar vinden dat ze bij de eerste opdracht niet meer wist wie voor haar was en na haar was bij de mollen.

Alleen heb ik gewoon veel momenten gehad waarom ik vond dat ik haar kon afstrepen meer dan dat ik dacht je bent de mol. Omdat ze in mijn ogen toch wel een kandidaat lijkt.
« Laatst bewerkt op: 15-12-2025, 23:08:08 door Mol1991 »

Offline MoleBuster

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 15-12-2025, 23:56:04 »

Als ze superverdacht was, kan ze goede suggesties doen, omdat ze weet dat het toch gewantrouwd wordt.

Al ben ik nog niet om, hoor.

Ik was net geswitcht naar Merel na aflevering 3 en toen heb ik haar vanwege het bovenstaande ook weer verlaten, maar concludeerde na mijn mislukte uitjes naar Sahil en Jurre toch dat Merel de mol moest zijn.

Aangenomen dat de mol niet precies wist wie afwijkende gerechten of drankjes had, denk ik dat Merel als mol op Jurre heeft geduid om mogelijke een aantal mogelijke redenen:

- zelf in het spel blijven: Jurre is dan een +500 euro pion-offer om als mol invloed te houden op verspelen van 1500 euro middels de envelop
- de toch wel lastige en dominante Jurre elimineren
- de eerlijke Nathan er in houden die dan mogelijk voor 'niet openen envelop' zou kiezen

Ik vond het ook een lastige en heb deze opdracht wel 3x teruggekeken, maar vond uiteindelijk de manier waarop Merel meteen als eerste die envelop opende (na weer eerst de anderen te hebben gepeild) doorslagevend om het als een molpoging te zien. Ze ging namelijk vrij theatraal en lang kinwrijvend de info in de envelop nogmaals bekijken toen haar werd gevraagd wat er in stond (door Sahil m.n). Ze liet er verder niks over los en dat verspeidt de twijfel omtrent de inhoud ervan (voordeel?.. of juist nadeel als je 'm opent?) in de groep. Door zelf als eerste die envelop te openen is de kans  dan het grootst dat er na jou altijd wel iemand is die de envelop niet opent, wat voldoende is om niet de 1500 euro verdienen: want dat zou alleen gebeuren als iedereen 'm had geopend. Mol Merel bereikte haar doel hiermee, want AM opende 'm niet.
« Laatst bewerkt op: 15-12-2025, 23:58:12 door MoleBuster »

Offline Talpavenator

• Forumlid
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
« Reactie #73 Gepost op: 16-12-2025, 01:59:37 »
Nathan rapte inderdaad goed mee. Maar volgens mij niet altijd de juiste tekst.  ::vergroot::
Dus ik denk dat Loes en Kim hier vooral het geld hebben binnen gehaald.
En ja, Merel koos inderdaad ook een moeilijk lied.

Ik heb echter berekend dat Loes waarschijnlijk hooguit € 375 heeft binnengebracht, dat is niet vooral binnenhalen. Ik denk dat de credits echts naar Kim moeten gaan, dan waarschijnlijk Nathan, dan Loes en dan Merel, maar ik zie het niet in Merel dat ze de mol is. Ik zie haar nog steeds als de mollende kandidaat die toch best geld binnen brengt.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 16-12-2025, 17:30:10 »
In haar eigen seizoen deed Merel het bordje mol op haar voorhoofd .
Dit seizoen tekende ze de drie ansichtkaarten met liefs de mol.
Waarom wilde ze opeens die kaarten ondertekenen terwijl
Annemarie daar mee bezig was?  Vind dit vergelijkbare acties.

Er zijn nog meer acties van Merel die eruitspringen o.a. haar gedrag voor het springen
en dan in de -250 gooien. Wat ik ook raar vond dat ze Jurre het getal op haar arm liet schrijven. Zo moeilijk was het niet. En dan bij het terugrennen in de gang nog roepen wat moet ik met dat liedje? Volgens mij dus best duidelijk welk getal hij zong. Een toneelstukje van Merel leek het.

Het zou me niks verbazen als ze die caramelkurk heeft verwisseld. Ze heeft daar sowieso gemold. Er zijn nog wel meer wegen die naar Merel leiden.

Het meest ongeloofwaardige is nog dat ze ineens Nathan als mol had en niet in een molboekje wilde kijken.

Het moet Merel wel zijn.

Online Speurmol

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 16-12-2025, 18:09:52 »
Waarom ik Merel uitsluit is door de opdracht Aan Tafel, hier had ze namelijk duidelijke kandidatenacties:
-Loes verdacht maken met pittig gerecht waardoor er 500€ in de pot komt
-De verdenking switchen van Nathan (die geen zuur drankje had), naar Jurre (die dat wel had), 500€ in de pot
-maakt haar envelop open als eerste in de laatste ronde waardoor er potentieel 1500€ in de pot kan komen als de andere kandidaten ook hun envelop openen

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: Gisteren om 19:16:39 »
Ik heb weinig teruggekeken dit seizoen, maar nu de ontknoping eraan komt en ik nog geen moment op de goede Mol heb gezeten, kijk ik toch eens wat terug.

Daarnaast zet ze Loes onder druk om een voorwerp op te noemen bij het filmpje van Nathan. "Potje, pannetje, iets." Loes roept dan geïrriteerd "stroopwafel", en die kan Nathan natuurlijk niet vinden want het ging om de grote mol-logo's. Niet iets waar je aan denkt als je een voorwerp moet noemen. Dit zou een slimme molactie van Merel kunnen zijn.

Maar het lijkt wel of we (aan dit topic te zien) helemaal niet op zoek zijn gegaan naar slimme molacties van Merel omdat haar gedrag zo opvallend verdacht was. Veel vaag doen, veel vertragen. Ik denk dat we haar ten onrechte hebben afgeschreven. (En dat veel kandidaten haar helaas wel doorhadden.)

Misschien was de opdracht bij het waterpark wel de opdracht waar Merel Nathan begon te verdenken (want glijbaan misschien verkeerd beschreven, en zorgt ervoor dat Merel 2 pakken meeneemt ipv 1), of andersom natuurlijk dat Nathan Merel begon te verdenken (want hoe kan je nou die glijbaan niet vinden en waarom neem je 2 pakken mee)
Wit is ook een kleur!

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: Gisteren om 20:01:19 »
Hier een screenshot van die glijbaan die Nathan als volgt beschrijft: "Dat is bij een gekleurde glijbaan en er zijn er 6 naast elkaar. In het midden naar rechts, helemaal achterin. En dan moet je een trap op en het is die glijbaan, hoor je mij".
Een glijbaan waar je de trap op moet, dat is apart. Een gekleurde glijbaan, dat zijn ze allemaal.
Waar deze glijbaan zich onderscheid van al die andere is dat het een lange rechte regenboog glijbaan is. De woorden lang, recht en regenboog kwamen blijkbaar niet in hem op.

Offline MoleBuster

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: Vandaag om 00:32:31 »
Hier een screenshot van die glijbaan die Nathan als volgt beschrijft: "Dat is bij een gekleurde glijbaan en er zijn er 6 naast elkaar. In het midden naar rechts, helemaal achterin. En dan moet je een trap op en het is die glijbaan, hoor je mij".
Een glijbaan waar je de trap op moet, dat is apart. Een gekleurde glijbaan, dat zijn ze allemaal.
Waar deze glijbaan zich onderscheid van al die andere is dat het een lange rechte regenboog glijbaan is. De woorden lang, recht en regenboog kwamen blijkbaar niet in hem op.

Nathan is een rauwdauwer (zoals hij zelf ook zegt) en zo ken ik 'm ook als profvoetballer: gaan voor die bal, de focus op op één doel: die bal veroveren. Tja, wat er dan allemaal nog meer om je heen allemaal te zien is... dan vind ik niet zo onlogisch dat hij alleen kleuren opmerkt en dat dan doorgeeft en geen andere kenmerken, hup naar de volgende locatie

Ik denk dat Merel de mol is en dus heerlijk misbruik kon maken van het feit dat Nathan alleen zei dat het een gekleurde glijbaan is: "Gekleurde glijbaan? Ik kan het niet vinden, ik zie overal kleuren..."

Toegegeven: puur toegespitst op dit ene moment in deze opdracht zou het ook een molactie van Nathan kunnen zijn, maar bij Merel zie ik door alle afleveringen heen hetzelfde patroon: n.l. inspelen op fouten die anderen maken en die dan uitbuiten.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 00:34:03 door MoleBuster »