Ik begrijp dan gewoon niet zo goed waarom ze aan tafel Jurre aanwees terwijl de rest richting n fout antwoord aan t gaan was
Als ze superverdacht was, kan ze goede suggesties doen, omdat ze weet dat het toch gewantrouwd wordt.
Al ben ik nog niet om, hoor.
Ik was net geswitcht naar Merel na aflevering 3 en toen heb ik haar vanwege het bovenstaande ook weer verlaten, maar concludeerde na mijn mislukte uitjes naar Sahil en Jurre toch dat Merel de mol moest zijn.
Aangenomen dat de mol niet precies wist wie afwijkende gerechten of drankjes had, denk ik dat Merel als mol op Jurre heeft geduid om mogelijke een aantal mogelijke redenen:
- zelf in het spel blijven: Jurre is dan een +500 euro pion-offer om als mol invloed te houden op verspelen van 1500 euro middels de envelop
- de toch wel lastige en dominante Jurre elimineren
- de eerlijke Nathan er in houden die dan mogelijk voor 'niet openen envelop' zou kiezen
Ik vond het ook een lastige en heb deze opdracht wel 3x teruggekeken, maar vond uiteindelijk de manier waarop Merel meteen als eerste die envelop opende (na weer eerst de anderen te hebben gepeild) doorslagevend om het als een molpoging te zien. Ze ging namelijk vrij theatraal en lang kinwrijvend de info in de envelop nogmaals bekijken toen haar werd gevraagd wat er in stond (door Sahil m.n). Ze liet er verder niks over los en dat verspeidt de twijfel omtrent de inhoud ervan (voordeel?.. of juist nadeel als je 'm opent?) in de groep. Door zelf als eerste die envelop te openen is de kans dan het grootst dat er
na jou altijd wel iemand is die de envelop
niet opent, wat voldoende is om
niet de 1500 euro verdienen: want dat zou alleen gebeuren als
iedereen 'm had geopend. Mol Merel bereikte haar doel hiermee, want AM opende 'm niet.