Auteur Topic: [Kandidaat] Loes Haverkort  (gelezen 19081 keer)

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #20 Gepost op: 22-11-2025, 23:43:09 »
Haar opmerking dat ze in Rusland is gestart tijdens het seizoen van Georgië en het benoemen van ‘spijt van haar keuze’ tijdens haar biecht over het stemmen, zetten haar wel extra in de spotlight.

Zouden ze dat doen als ze de mol is?

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 23-11-2025, 09:18:51 »
Misschien juist wel, omdat kijkers dan gaan denken dat ze het niet kan zijn.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #22 Gepost op: 23-11-2025, 11:31:20 »
Loes verras ons

En inderdaad is het nu begonnen. En doet Loes wat verdachtere dingen. Om iets te noemen, rood stemmen.
(Of was het toch Kim die dat deed..?)

Offline wieowie

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 23-11-2025, 20:40:21 »
Haar opmerking dat ze in Rusland is gestart tijdens het seizoen van Georgië en het benoemen van ‘spijt van haar keuze’ tijdens haar biecht over het stemmen, zetten haar wel extra in de spotlight.

Zouden ze dat doen als ze de mol is?

waarom niet? dat de eerste opdracht mislukt door haar antwoord is voor de kijker superduidelijk, dit moet dus rechtgezet worden in de aflevering om mol Loes wat vrij te pleiten, we krijgen een slecht geacteerd fragmentje te zien: "wacht even, ik was ook in Rusland". Waarom krijgen we dit te zien? Als Loes niet de mol is kan dit ook weggelaten worden zodat de kijker denkt: hebbes!

Het benoemen van spijt na de onderhandelingen vind ik ook weer een typisch dingetje van de regie om de Mol als kandidaat te presenteren. De Mol weet natuurlijk heel erg goed wat hij/zij wil gaan stemmen maar een kandidaat zit met veel twijfels, Loes moet dus in dit frame worden gestopt.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #24 Gepost op: 27-11-2025, 21:05:57 »
Ik heb de net stukje van dat Jurre en Loes een bondje hebben teruggekeken, in aflevering 3 en gaan zweren. Als mol durfde hij niet zweren en ze doen beetje grappig erover over dit. Jurre zei ik zweer en toen wilde hij aan Loes vragen en jij? Loes vroeg heel snel waar zweer je op, Jurre zegt dat ik te vertrouwen ben en zei zegt ik ook.

Ze heeft bij dit stukje nooit gezworen, naast de pinkies dan en nooit het woord vertrouwen gezegd. En zulke dingen komen juist altijd in de uitzending als één van hen de mol is.
« Laatst bewerkt op: 27-11-2025, 21:34:13 door Mol1991 »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #25 Gepost op: 28-11-2025, 22:20:26 »
Een korte opsomming van Loes als mol:

1 ik ben de mol
1.1 een explosief begin split 5 tegen 5. Komt 13M te vroeg bij Rik.
1.2 ik ben de mol. Wil de mol zijn. Op 1 na de beste keuze bij de oud-winnaars.
2 een lesje geleerd
2.1 port(o) port/vaten 1500e . Heeft een kurk in handen, begrijpt de opdracht niet en rolt vaten naar buiten.
2.2 repetitie schoolklas Maakt de molformule kwijt, kijkt vaak teleurgesteld en gefrustreerd want bijna alles lukt bij de kandidaten.
2.3 resultaatgericht afvaller is een man. Praat met Jurre mee, maar AM’s protest is te machtig.
3 Een duister verleden
3.1 flitsbezorgen pata del nata fiets/blokken. Bezorgd alles goed, zegt dag tegen Rik want die staat bij een standbeeld dat via een anagram tot Louis V - haar indipop band - herleid kan worden. IJdele Rik ook weer tevreden. En een mol breekt liever niet zijn benen.
3.2 vijandig verleden lasergame. Pakt twee tassen, waarvan 1 bij de ballerina. Klungelde wat met geld.
3.3 the line-up Jurre mag de mol uit de tent lokken. Ja Loes reageerde wel iets hoor! Was Jur wakker genoeg?
4 Een prettig weerzien?
4.1 Liefs uit Lissabon tram
Zorgt ervoor dat de eliminatievolgorde klopt en overbodig: widm gaat aan haar kant goed. En Georgië natuurlijk.
4.2 (Mis)gunnen cannonball/jokertwist Geen overtuigende inbreng. Had ze liever willen wreckingballen?
4.3 Herhaling van zetten? 2012 dubbele eliminatie.  Stemt rood en de pot is leeg. Oortje? Want gaf goed vervolg op het eerste overleg Merel Kim.

Of nog korter zoals MartinJ al zei: de molacties van de mol in aflevering 8: we beginnen bij aflevering 4. Zelf verdiende pot weer leeggehaald.
Zou triest zijn, toch?
« Laatst bewerkt op: 29-11-2025, 10:17:38 door foxhunter »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 28-11-2025, 22:51:31 »
Of nog korter zoals MartinJ al zei: de molacties van de mol in aflevering 8: we beginnen bij aflevering 4. Zelf verdiende pot weer leeggehaald.
Zou triest zijn, toch?
Ook al lijkt het qua gedrag en bepaalde andere dingen dat Loes echt wel de mol is. Ben wel heel erg benieuwd naar de molacties, ik kan opzich zelf ook wel wat kleine dingetjes noemen bij haar, maar het lijkt gewoon niet helemaal soepel te lopen. Kan zijn doordat de andere kandidaten haar in de wegzitten of dat ze gewoon niet juist molpositie kan vinden. Ik weet het niet, maar kan ook zijn dat dit allemaal maar zo lijkt en dat er toch meer is gebeurd in de afgelopen vier afleveringen dan we door hebben bij Loes of ze komt gewoon heel laat op gang wat niet helemaal handig is.
We gaan het merken bij de ontknoping, want eerlijk naast de molacties is er voor mij het nu wel echt duidelijk dat Loes het is en dat ligt echt aan de kleine dingetjes dat ik het echt wel zie, naast de opdrachten om.

Wat voorbeeld ook opvalt dat juist sommige afvallers (zoals voorbeeld Dennis, maar ook Immanuele) een team was met Loes in die aflevering waar ze zijn afgevallen. Dat is ook bijzonder, want ook al kwam het bij het bezorgen dankzij Dennis het goed, je zag echt wel dat Loes haar best deed om tijd te rekken of als Dennis zegt daar is het hem af te leiden. Bij de biechten zag je haar ook echt balen. Maar toch viel Dennis dat niet op en te bedenken om op Loes te stemmen.
« Laatst bewerkt op: 29-11-2025, 10:02:13 door Mol1991 »

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 29-11-2025, 16:18:42 »
Loes heeft een opmerkelijk parcours in aflevering 4.
Ze zorgt met Georgië voor een fout die twee foute foto's oplevert.
Ze zorgt mee voor een gelukte foto met mol-verdenkingen, waarop haar verdenking op Merel voor iedereen zichtbaar wordt.
De kandidaten op die foto komen ex machina in de beste molpositie in de volgende opdracht.
Daarin speelt ze het wantrouwen tussen haar en Merel uit om het belletje met Merel naar zich toe te trekken.
Ze volgt daarin niet de afgesproken tactiek ("wij vertrouwen jou niet Merel, daarom zeggen we jou dat het geld in vak drie ligt"), maar zegt gewoon wat waar ligt waardoor Merel voor mingeld zorgt.
Ze probeert dat te verdubbelen, maar slaagt daar niet in.
In opdracht drie stuurt ze in haar gesprek met Jurre aan op rood nadat ze als mol gehoord heeft dat Merel en Kim voor groen gaan.
Ze laat na haar gesprek met Merel (opnieuw met haar, toeval?) horen spijt te hebben van haar (wellicht dan rode) stem nadat ze weet dat er al drie personen voor groen stemmen. Ze kan schuilen achter het feit dat ze Merel niet vertrouwt, en dat ze van meet af aan voor de juiste tactiek ging als er verdenkingen in haar richting gaan.

En toch kan Nathan ook de mol zijn :-).

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 29-11-2025, 17:41:34 »
Over de mol-verdenkingen kan Loes ook niet echt liegen, omdat het als kijker al redelijk duidelijk was volgens mij dat ze op Merel zit. Dan valt dit te veel op voor de kijker.

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #29 Gepost op: 29-11-2025, 18:59:45 »

Ze zorgt mee voor een gelukte foto met mol-verdenkingen, waarop haar verdenking op Merel voor iedereen zichtbaar wordt.
De kandidaten op die foto komen ex machina in de beste molpositie in de volgende opdracht.

Op IG was een foto te zien waarin de kandidaten zich verdeelden
klaar voor de strijd

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 29-11-2025, 19:01:04 »
Ja maar wat n toeval dan dat dit precies die 3 waren die de waarheid op die vraag gaven dan hè

Online Delightz

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 29-11-2025, 19:09:10 »
Hoewel ik tot aflevering 4 op Loes zat, vraag ik me af waarom ze in de laatste opdracht naar de anderen zo nadrukkelijk voor rood wilde gaan. Als mol zou ze toch eerder gebaat zijn bij een groene meerderheid? In dat opzicht vind ik Nathan meer verdacht.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 30-11-2025, 00:08:27 »
Ik vond haar in deze aflevering echt wel duidelijk verdacht.
Ik denk dat de mol de beste kans heeft om te mollen is, om te ontdekken wat de moordwapen is en waar de moord gebeurd is. Ook al had ze wel de moordwapen goed genoemd en als eerste, zij heeft de groep naar het foute antwoord geleid waar de moord plaatsvond. Zij had ook steeds die lamp beet om net iets beter te onderzoeken, als kandidaat had je echt wel verder gezocht dan alleen de plek in de bibliotheek. Zeker in de buurt waar bloed lag.

Bij de tweede opdracht, ja lastig te zeggen dit kan meerdere redenen zijn dat niet gelukt is, ik gok gewoon door de fanatieke kandidaten om haar heen en pech. Of hadden de makers gekozen om de mol in de eerste opdracht al weg te sturen vanwege een bepaalde reden? Maar de titel kan wel na dit stuk wijzen, het noodlot en ze zei letterlijk mijn lichaam verraadde mij.

Ja en haar lichaamstaal verraad in mijn ogen nog steeds haar als mol. Ook bij de test maken was het echt zo geacteerd en op het eind een klein glimlachje.
« Laatst bewerkt op: 30-11-2025, 00:19:46 door Mol1991 »

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #33 Gepost op: 1-12-2025, 15:19:37 »
Ik vond haar tijdens de test acterend overkomen. Geen idee of ze toen dat gefilmd werd daadwerkelijk de test aan het maken was maar viel me toch op.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 1-12-2025, 19:33:03 »
Ik vond haar tijdens de test acterend overkomen. Geen idee of ze toen dat gefilmd werd daadwerkelijk de test aan het maken was maar viel me toch op.
Dit viel mij ook gelijk op en toen ze klaar met de test was, had ze ook een soort ‘verdacht’ lachje dat ik dacht van oh oké bijzonder.

Maar ik vond ook bij iedereen (dus Loes, Kim en Jurre)die afviel bij de speciale gerechten, ook haar reactie het opvallendste toen ze wegging en €500,- verdiende. Het was van echt een beetje balen, na ineens super enthousiast wat heel raar en nep over kwam. Maarja dit ligt misschien aan mij.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 3-12-2025, 12:55:17 »
Loes is mijn nr.2 op de lijst van mogelijke mollen (en er staan nog maar 2 op) maar toch zit ik met enkele zaken:

1) Allereerste opdracht: op de brug wijst zij als eerste naar het juiste gebouw en wanneer ze de laatste tip krijgen wijst ze opnieuw naar het juiste gebouw. Hierdoor fotograferen ze dat (had zij niets mee te maken) en kunnen Nathan en Sahil het makkelijk vinden (in dit scenario zijn Nathan en Sahil kandidaten, die mogelijk geld kunnen bijhebben). Verder is er dan niet gemold, want ze deed mooi mee wat gevraagd hebt, alleen waren de koffers niks waard (had zij niets mee te maken).

Ik vraag me af of de mol kon weten welke koffers ongeldig waren of niet. Als ze het wist, doet ze eigenlijk niets bijzonders en doet ze het bij opdracht 1 rustig (wat zoveel mollen voor haar gedaan hebben, en ook redelijk saai is). Maar wetende dat opdracht 1.2 niet echt een hulp is bij de zoektocht naar de mol, is iedereen dus blind bij de eerste test, wat zuur is voor de eerste afvaller.

2) Ze deelt zich bewust in bij bezorgen, terwijl flitsen makkelijker mollen is. Daar kan je individueel mollen terwijl je hier altijd per 2 staat. Je kan een fout aantal meepakken of te laat komen maar geen van beide gebeurt. Ik las dat mensen zeggen dat ze niks deed omdat Dennis zo fanatiek was, ok dat kan maar dit is opdracht 5 en de 2de al waar ze eigenlijk niet actief geld uit de pot speelt

3) Ze staat op de grond bij de vrije val opdracht. Op foto's is idd te zien dat ze ook de lucht in wou, maar we weten niet waarom zij op de grond moest blijven. Dit is opnieuw de slechtste molpositie, want hier kan je op elk moment overruled worden door 2 kandidaten en de kandidaat die moet gooien. Als je kan gooien, heb je invloed op dat bedrag en hier had eigenlijk 1250 euro kunnen verdiend worden. Je kan ook overruled worden als Kim en Jurre kiezen voor AM/Nathan en zo nog eens meer geld binnenbrengen. Eigenlijk heb je 0 invloed.

Deze opdracht is die voor het dilemma, waar de pot leeggaat. Alleen is dat geen zekerheid. Als vb. Nathan de afvaller is, is een groene stem minder en Sahil zou wss voor rood gaan. Jurre die niet meer voor Sahil moet spelen zou ook rood gaan. Dan is Kim/Merel rood genoeg om de pot niet leeg te trekken.

(Ja, dit geldt voor iedereen. Maar ik vermoed dat de mol liever wilt gooien om toch wat invloed te hebben)

4) de eetopdracht waar ze als eerste uitgaat. Perongeluk mogelijk,maar weer een opdracht waar ze alle initiatief weggeeft
« Laatst bewerkt op: 3-12-2025, 13:11:50 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 3-12-2025, 17:28:33 »
Bij de eet opdracht ga ik alleen iets zeggen, want bij de andere moet ik echt er meer in verdiepen.

De vraag is: hoeveel voorkennis heeft de mol hier nou werkelijk gehad?
1. Als de mol hier alles wist. Is het misschien vreemd dat dit misging, maar dit kan in mijn ogen nog steeds door verschillende oorzaken misgaan. Kans zit erin, dat niet iedereen de logische stoel kiest en dat zie je bij de rij van Kim, Sahil en Loes. Kim liep van hun drieeen voorop, kiest ipv doorlopen tot de laatste stoel, de eerste stoel. Dan zijn er nog twee stoelen over, vanaf het begin liep Loes bij deze drie achteraan, Sahil ging snel naar de laatste stoel en moet Loes wel voor de middelste stoel gaan. Dan heb je gewoon geen keus als mol en dat kon je van tevoren opzich wel weten, maar het blijft lastig als mensen net iets anders doen wat je verwacht.

2. Zou de mol van tevoren alleen horen dat het om pittig eten en zure drinken gaat en op het eind om troeven of geld gaat. Dan weet je na de uitleg van Rik evenveel als de kandidaten en heb je evenveel kans om het verkeerde bord te kiezen of zure drinken.

Maar wat wel onlogisch is vind ik, dat zij achteraan liep toen ze de zaal binnen liepen, maar niet alleen, want een andere hoofdverdachte (Nathan) liep ook achteraan.
« Laatst bewerkt op: 3-12-2025, 17:33:52 door Mol1991 »

Offline Rinusoide

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 3-12-2025, 23:41:13 »
Als Loes de mol is, is de eetopdracht gewoon echt pech geweest. Kim pakte de stoel ernaast terwijl ze daar al half voorbij was, daarachter kwam Sahil die het middelste bord (met scherp eten) oversloeg en op de andere hoek ging zitten. Loes zal dat niet aan hebben zien komen, want bij dit soort dingen is het toch gebruikelijk om de dichtstbijzijnde stoel te pakken, ook al was er plaats voor iedereen.

Bezorgen i.p.v. flitsen vind ik ook lastiger te verklaren, maar het kan zijn dat ze deze opdracht wat meer haar best heeft gedaan, wetende dat de pot in de volgende aflevering toch weer leeg kan gaan. De tactiek om vlak vòòr zo'n opdracht je best te doen is al meermaals gedaan en dat trucje kennen de oud-mollen allemaal ook wel.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 3-12-2025, 23:52:46 »
Toch kan je ook zien dat Loes bij het bezorgen echt wel tijdrekte op bepaalde momenten.
- Zoals zij was als eerste die bij een foto zei, oh kijk eens hier zie je deze kandidaat dit doen. Dat bleef ze constant doen, zo kan je verzorgen dat ze de tel kwijtraken en dat je minder tijd overhebt.
- En ze probeerde soms Dennis ook af te leiden, als hij de goede plek vond.

Dus ze deed hier echt wel haar best om nog iets te kunnen mollen. En wat ook opvallend is dat juist de persoon met wie ze een team vormt, die aflevering eruit gaat. Volgens hem zat de mol in het andere team (flitsen), want hij had niks bij Loes gezien.
« Laatst bewerkt op: 3-12-2025, 23:54:27 door Mol1991 »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #39 Gepost op: 4-12-2025, 05:54:53 »
Bij de line-up klopt het vierde getal niet (5 naar 6). Loes was vierde (van 7) in de line-up. Simpel. De 4e persoon klopt niet. En je hebt de historische verwijzing naar 456.

Omdat de oude aanwijzingen ook zo simpel waren met 456 —-> 4=d 5=e mol op 6.
« Laatst bewerkt op: 4-12-2025, 05:57:07 door foxhunter »