Loes is mijn nr.2 op de lijst van mogelijke mollen (en er staan nog maar 2 op) maar toch zit ik met enkele zaken:
1) Allereerste opdracht: op de brug wijst zij als eerste naar het juiste gebouw en wanneer ze de laatste tip krijgen wijst ze opnieuw naar het juiste gebouw. Hierdoor fotograferen ze dat (had zij niets mee te maken) en kunnen Nathan en Sahil het makkelijk vinden (in dit scenario zijn Nathan en Sahil kandidaten, die mogelijk geld kunnen bijhebben). Verder is er dan niet gemold, want ze deed mooi mee wat gevraagd hebt, alleen waren de koffers niks waard (had zij niets mee te maken).
Ik vraag me af of de mol kon weten welke koffers ongeldig waren of niet. Als ze het wist, doet ze eigenlijk niets bijzonders en doet ze het bij opdracht 1 rustig (wat zoveel mollen voor haar gedaan hebben, en ook redelijk saai is). Maar wetende dat opdracht 1.2 niet echt een hulp is bij de zoektocht naar de mol, is iedereen dus blind bij de eerste test, wat zuur is voor de eerste afvaller.
2) Ze deelt zich bewust in bij bezorgen, terwijl flitsen makkelijker mollen is. Daar kan je individueel mollen terwijl je hier altijd per 2 staat. Je kan een fout aantal meepakken of te laat komen maar geen van beide gebeurt. Ik las dat mensen zeggen dat ze niks deed omdat Dennis zo fanatiek was, ok dat kan maar dit is opdracht 5 en de 2de al waar ze eigenlijk niet actief geld uit de pot speelt
3) Ze staat op de grond bij de vrije val opdracht. Op foto's is idd te zien dat ze ook de lucht in wou, maar we weten niet waarom zij op de grond moest blijven. Dit is opnieuw de slechtste molpositie, want hier kan je op elk moment overruled worden door 2 kandidaten en de kandidaat die moet gooien. Als je kan gooien, heb je invloed op dat bedrag en hier had eigenlijk 1250 euro kunnen verdiend worden. Je kan ook overruled worden als Kim en Jurre kiezen voor AM/Nathan en zo nog eens meer geld binnenbrengen. Eigenlijk heb je 0 invloed.
Deze opdracht is die voor het dilemma, waar de pot leeggaat. Alleen is dat geen zekerheid. Als vb. Nathan de afvaller is, is een groene stem minder en Sahil zou wss voor rood gaan. Jurre die niet meer voor Sahil moet spelen zou ook rood gaan. Dan is Kim/Merel rood genoeg om de pot niet leeg te trekken.
(Ja, dit geldt voor iedereen. Maar ik vermoed dat de mol liever wilt gooien om toch wat invloed te hebben)
4) de eetopdracht waar ze als eerste uitgaat. Perongeluk mogelijk,maar weer een opdracht waar ze alle initiatief weggeeft