Auteur Topic: [Kandidaat] Loes Haverkort  (gelezen 19082 keer)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #40 Gepost op: 4-12-2025, 18:16:04 »
De tendens is om de mol zeer uit de wind te houden en dat is voor mij Loes deze keer, ik zie weinig geks bij haar. Behalve dat ze zei dat ze een ‘grote bloedvlek’ gevonden hadden, terwijl het maar  kleine stip was, als je zag wat voor verwonding het slachtoffer aan zijn hoofd had kun je meer bloed verwachten.
Zure drankje is gek, echter bij de zuiderburen doet de mol dat ook soms. Werd daar niet een keer een hele citroen opgegeten door de mol?
« Laatst bewerkt op: 4-12-2025, 18:22:44 door Run »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #41 Gepost op: 4-12-2025, 21:40:11 »
Ze werd behoorlijk ‘gedwongen’ daar te gaan zitten omdat Sahil Twee stoelen doorliep en Kim al op de hoek zat; zonder teveel opvallen moest ze wel in het midden gaan zitten. Pech voor de mol; of niet. Ze kon even goed de kandidaat spelen ‘die zich zo makkelijk laat verraden’… En verder hopen dat er geen geld in de pot zou komen door het jokerspel.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 4-12-2025, 21:43:01 »
Ze werd behoorlijk ‘gedwongen’ daar te gaan zitten omdat Sahil Twee stoelen doorliep en Kim al op de hoek zat; zonder teveel opvallen moest ze wel in het midden gaan zitten. Pech voor de mol; of niet. Ze kon even goed de kandidaat spelen ‘die zich zo makkelijk laat verraden’… En verder hopen dat er geen geld in de pot zou komen door het jokerspel.
Volledig mee eens. En ik vond haar reactie na dat ze eruit ging ook wel heel bijzonder. Ik zag haar wel deels balen en haar (enthousiaste) reactie op het geld verdienen kwam ook heel bijzonder over. Dan denk ik waarom reageer jij zo? Ze kwam niet heel blij over dat ze €500,- verdiende, maar dacht ik moet het accepteren mijn noodlot.

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #43 Gepost op: 5-12-2025, 00:16:03 »

Bezorgen i.p.v. flitsen vind ik ook lastiger te verklaren, maar het kan zijn dat ze deze opdracht wat meer haar best heeft gedaan, wetende dat de pot in de volgende aflevering toch weer leeg kan gaan. De tactiek om vlak vòòr zo'n opdracht je best te doen is al meermaals gedaan en dat trucje kennen de oud-mollen allemaal ook wel.

klopt, maar het verschil is dat mollen zoals Inge en AM dit deden in dezelfde aflevering als de pot leeg ging, niet een aflevering ervoor.
Dat vind ik nogal makkelijk naartoe redeneren (en als ze toch de mol is, lui mollen)

Daarbij, ze deelt zichzelf in bij bezorgen, wat de  zwakste molpositie is.

Daarbij, mijn punt staat nog: als Loes de mol is, is er in aflevering 1 NIET gemold. Want het feit dat haar koffers ontploft waren, lag niet aan haar maar de oud-mollen én het feit dat de enige geldkoffer niet opgepikt is ligt aan Sahil/Nathan.. Haar molactie in aflevering 1 zou dus zijn: al de anderen hebben het verpest, ik kan gewoon meedoen. (en wetende dat opdracht 2 niet echt een molopdracht is, is zuur voor de eerste afvaller)
klaar voor de strijd

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 5-12-2025, 02:54:43 »
Toch is het zo dat in de eerste aflevering vaak de mol nog voor safe gaat en vertrouwen wil winnen, dus dat is sneu voor elke eerste afvaller. Alleen hier had ze wel echt kunnen mollen, door tijdens het beslissen kiezen welke groep welke koffer pakt, daar was duidelijk verwarring. Dat zag je bij Nathan en Sahil. Wie dat gedaan heeft, is niet helemaal duidelijk voor mij. Ze hadden een argument over van, maar dat zou de andere groep toch doen deze deel van de stad. Bij de groep van Sahil en Nathan, zat al meer afstand tussen de koffers, daarom kozen ze om de derde koffer te pakken die de andere groep eigenlijk mee moesten nemen.
Ik geloof btw wel dat als de mol in deze groep zit, niet kon weten welke koffer goed is of niet. Dat dit gewoon echt puur toeval is.

Maar je kan hier ook wel mollen en minder koffers ophalen, door snel het juiste gebouw aan te wijzen en door te geven aan de andere groep en door het feit dat ze de tijd niet wisten kan je hier misbruik van maken en zeggen we hebben niet meer tijd om de derde koffer te pakken en we weten niet hoe ver het lopen nog is, zo zeiden ze dit ook tegen de andere groep, waarom ze de derde koffer niet meer ging pakken.

En voor mensen die interesse hebben er is nu waarschijnlijk een goede hint gevonden naar Loes, in de hints bij titels topic. Dat ze het misschien werkelijk de mol is.

In mijn ogen zou, ze misschien in sommige gevallen niet echt helemaal slim gedaan hebben als mol, maar dit is voor nu een aanname dat weten we pas na haar molacties. Toch stapelt het bewijs zich steeds meer op bij haar en maakt de kans wel steeds groter dat ze het toch is.
« Laatst bewerkt op: 5-12-2025, 14:54:57 door Mol1991 »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 5-12-2025, 13:36:36 »
Ik heb via Instagram al wat kleine beelden gezien voor aflevering 6. Wat ik vooral bijzonder vind, dit is de opdracht in de waterglijbaanpark, waar de mol op dit moment volgens mij iedereen een aanbod doet. Je ziet Loes zeggen, en ineens was Kim ook weg en zag je naast Jurre, Anne-Marie en Loes, de andere ingaan op het aanbod van de mol lijkt het, zelfs Nathan en Merel achter een laptop zitten. Wel opvallend dat dit stukje wat ze zegt nu al te zien is, voor dat we de aflevering op tv is geweest, want het lijkt zo dat eerst iedereen weg is behalve zij. Stiekeme hint naar Loes als mol? Ben benieuwd. Het klinkt beetje dat zij iedereen zoekt, want iedereen is ineens weg, maar dat wij als kijkers eigenlijk haar zoeken als mol, klein hintje.
« Laatst bewerkt op: 5-12-2025, 13:48:35 door Mol1991 »

Online Delightz

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 5-12-2025, 14:16:53 »
klopt, maar het verschil is dat mollen zoals Inge en AM dit deden in dezelfde aflevering als de pot leeg ging, niet een aflevering ervoor.
Dat vind ik nogal makkelijk naartoe redeneren (en als ze toch de mol is, lui mollen)

Daarbij, ze deelt zichzelf in bij bezorgen, wat de  zwakste molpositie is.
Eens. Ik heb de aflevering nog eens bekeken en het valt op dat Loes geen enkel initiatief neemt zich bij de flitsgroep in te delen, wat de beste molpositie was. Ook bij de laseropdracht speelt ze, vergeleken met de andere kandidaten, een bescheiden rol.

Online Delightz

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 5-12-2025, 14:31:49 »
En voor mensen die interesse hebben er is nu waarschijnlijk de ultieme hint gevonden naar Loes, in de hints bij titels topic. Dat ze het werkelijk is.
Het lijkt mij een te ver gezochte en zeker geen ultieme hint.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 5-12-2025, 14:47:38 »
Het lijkt mij een te ver gezochte en zeker geen ultieme hint.
Ik denk zeker ook niet dat deze hint in de uitzending komt (misschien beetje verkeerd verwoord door mij, heb het aangepast, toen ik dit bericht schreef was het midden in de nacht haha, waarschijnlijk was ik moe), maar ik vind al sws dat de afleveringstitels van aflevering 4 en 5 op Loes slaat. En de afleveringstitel wijst over het algemeen naar de mol.
« Laatst bewerkt op: 5-12-2025, 14:50:34 door Mol1991 »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 5-12-2025, 15:33:34 »
Eens. Ik heb de aflevering nog eens bekeken en het valt op dat Loes geen enkel initiatief neemt zich bij de flitsgroep in te delen, wat de beste molpositie was. Ook bij de laseropdracht speelt ze, vergeleken met de andere kandidaten, een bescheiden rol.
Het blijft inderdaad een bijzondere aflevering als zij de mol is, ik gok dat ze hier verkeerde beslissingen heeft gemaakt als mol zijnde.

Maar wat wel een opvallende momentje is toen Rik zei: Deze bakkerij maakt pastel de nata. Dat is een Portuguese lekkernij waarvan het recept net zo geheim is als de identiteit van de Mol. Let goed op Loes, vanaf de woorden als de identiteit van de Mol, gaat ze ineens bewegen met haar lichaam en meer rechtop zitten en kijkt even ongemakkelijk. Zij is de enige die op het moment beweegt.

Online Speurmol

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 6-12-2025, 02:45:59 »
Ben in seizoen 18 gedoken, vergeleken hoe onze Loes de executies beleeft, en dat vergeleken met dit seizoen. Zat al in de Loes tunnel, maar dit is toch wel doorslaggevend bewijs denk ik: ze is vrij gespannen in seizoen 18 als iedereen zijn of haar scherm krijgt, zit altijd met beide benen op de grond met haar handen tussen haar benen. In het jubileumseizoen zit ze altijd in een vrij relaxte houding, met het ene been over het andere. Wat me ook opviel is wanneer iemand anders een groen scherm krijgt in seizoen 18, ze reageert met een gezicht van "oh shit", met soms een miniem glimlachje. In het jubileumseizoen is ze eigenlijk altijd wel blij als iemand anders een groen scherm krijgt. Vond het ook wel illustratief dat in seizoen 18 aflevering 2, wanneer Jean-marc vrijwillig weggaat en de kandidaten dus weten dat ze door zijn, Loes in dezelfde relaxte houding zit als ze in dit seizoen zit, met haar ene been over haar andere.

Heb ook een plaatje gemaakt ter illustratie:

(in seizoen 18 aflevering 1 was Loes samen met Ron in een hotelkamer toen ze de executie (van Ron) kregen. Hier zat ze achter op de leuning van een stoel, dus heb deze niet meegenomen)
« Laatst bewerkt op: 6-12-2025, 03:58:43 door Speurmol »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 6-12-2025, 08:23:33 »
Goed werk. Dat viel mij dus ook op toen ik een tijdje terug seizoen 18 terug keek er is een duidelijk verschil bij Loes. Inderdaad wat jij nu zegt bij de executie in die tijd kwam ze veel meer gespannen over. Wat ze ook in 2018 deed bij de executie, ze bewoog heel gespannen haar benen heen en weer of wiebelde ze extreem met haar benen. Maar ook als je haar bij opdrachten ziet en hoort wat ze verdiend hebben is er een verschil te zien. En ook nog andere kleine dingetjes vielen mij op, dit was voor mij ook de reden dat ik nu richting Loes kijk en dat ik wel in schat dat ze het is. Want er is een verschil tussen kandidaat Loes en mol Loes, zeker als je dit vergelijkt.
« Laatst bewerkt op: 6-12-2025, 09:13:26 door Mol1991 »

Offline geennaam

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 6-12-2025, 15:17:50 »
Net nog even n stuk van afl 2 teruggekeken met extra aandacht voor Loes. Bij de opdracht met de vaten is het wel heel duidelijk dat zij (en Kim) verwarring zaaien over het vat met hun gemiddelde leeftijd. Zou een mol al zo snel zo duidelijk verwarring scheppen richting de anderen? Wel hebben zij allebei de porto, dus verdacht….Daarna vind ik in die opdracht Kim wel weer nog duidelijker verdacht gemaakt bij die beschuldiging van Sahil richting haar..
Maakt in die opdracht Kim voor mij minder waarschijnlijk, want te verdacht gemaakt, Loes kan nog?

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 6-12-2025, 17:29:08 »
Wat ook bijzonder is de leeftijd van Loes was tijdens opnemen in het begin van 43 naar 44 gegaan. Maar tijdens het invullen van het vragen formulier, was ze nog 43. De vat van 43 kwam heel duidelijk in beeld en volgens mij zochten ze deze vat ook. Zij is de enige van de groep die op dat moment tijdens het invullen van het vragen formulier 43 was. Hint?
« Laatst bewerkt op: 6-12-2025, 17:31:36 door Mol1991 »

Online Speurmol

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 6-12-2025, 17:41:36 »
Wat ook bijzonder is de leeftijd van Loes was tijdens opnemen in het begin van 43 naar 44 gegaan. Maar tijdens het invullen van het vragen formulier, was ze nog 43. De vat van 43 kwam heel duidelijk in beeld en volgens mij zochten ze deze vat ook. Zij is de enige van de groep die op dat moment tijdens het invullen van het vragen formulier 43 was. Hint?
Ja, dat viel me inderdaad ook op, en die ochtend na de opdracht werd ze 44 en dit werd ook gevierd (geVIERd=VIERenveertig, de VIERDE kandidaat viel de eerste VIER afleveringen steeds af---alhoewel, in de VIERde aflevering was Loes de VIERde die haar scherm kreeg (de aflevering dat de hele pot werd leeggespeeld)

Ik kom nooit meer uit die Loes tunnel :P

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 6-12-2025, 20:36:44 »
De titel van aflevering 6, in deze film heeft ze ooit gespeeld. Haar doorbraak volgens mij

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 6-12-2025, 22:31:46 »
Wat mij betreft kan het niemand anders meer zijn dan Loes. De actie van Merel in de boomgaard deed mij denken aan Paulien en Caroline met mol Kees in die bibliotheek, niet vaak zien we zo duidelijk dat iemand totaal wordt gesaboteerd.

In het afvallersdagboek van Jurre staat dat hij Loes volledig vertrouwde. Hij heeft dus niet op haar ingezet bij de test.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #57 Gepost op: 6-12-2025, 22:36:13 »
Ik vond het wel onmols dat ze zelf in principe maar één kaart wilde meenemen, maar door Nathan toch beide meenam.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online widm1992

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 6-12-2025, 22:37:11 »
Ik vind het juist Mols dat ze de keuze ogenschijnlijk bij een kandidaat legt. Dan kan ze die altijd de schuld geven.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 6-12-2025, 22:45:29 »
Ik vind het onmols om de vraag überhaupt te stellen, Nathan was helemaal niet bezig met het feit dat er twee waren. Ik zou geen slapende honden wakker maken en als mol gewoon die kaarten eraf jassen en meenemen.