Poll

Wie is de Mol?

Loes
76 (40.2%)
Merel
14 (7.4%)
Nathan
99 (52.4%)

Totaal aantal stemmen: 189

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 50457 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #180 Gepost op: 22-11-2025, 23:17:27 »
Opvallend dat Sahil binnen de groep zo wordt verdacht (blijkt uit de tram opdracht). Zelfs Jurre blijkt hem te hebben ingevuld bij vraag 20.
En die kent hem erg goed, dus als iemand hem door zou moeten hebben is hij het wel. Terwijl Sahil dit seizoen een stuk minder opzichtig (nep)molt dan de vorige keer. Maar ja, om hem dan niet mee te laten spelen in de laatste opdracht...of is dat juist de twist?

Ik zoek de Mol inmiddels vooral tussen toch maar gewoon Loes, Nathan en Kim (die laatste tegen beter weten in, maar omdat ik het erop vond lijken dat zij rood stemde gaat het toch weer kriebelen).
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #181 Gepost op: 23-11-2025, 02:56:26 »
Na nogmaals bekeken te hebben zie ik bij Loes een voldaan lachje op haar gezicht het moment dat Rik dat laatste groene papiertje eruit haalt. Net ff iets te snel. Zelfs Sahil was nog niet zover te gniffelen dat hij door was. Dit was de eerste microseconde

Zij is waarschijnlijk de mol.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #182 Gepost op: 23-11-2025, 09:56:08 »
Scherpe waarneming! Ben het met je eens. Ladies and gentlemen, we've got her!    ::jaja::

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #183 Gepost op: 23-11-2025, 11:33:11 »
Ik zag dat ook in de uitzending, zoals alles eigenlijk overduidelijk in beeld komt. Dan zouden we de mol al na aflevering 1 a 2 hebben. Ik vind dat wat. Nou zie ik net Max www.telegraaf.nl/video/betrapt-gewaagde-molactie-vol-in-beeld/107051923.html en die begint met iets dat WEL een molactie kan zijn die je pas na wat denk- en speurwerk snapt. Namelijk dat Jurre niet op Zuid-Afrika maar op Nederland moest gaan zitten, de N dus, want de vraag was, waar is de mol zijn serie begonnen? Dat is the kind of molactie die je eerder verwacht dan alsmaar alles vol in je smoel. Daarom twijfel ik zo aan haar hoewel ik ook geen betere molkandidaat vinden kan. Het jubileumseizoen betekent het makkelijkste seizoen ooit?

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 23-11-2025, 12:04:33 »
Opvallend dat Sahil binnen de groep zo wordt verdacht (blijkt uit de tram opdracht). Zelfs Jurre blijkt hem te hebben ingevuld bij vraag 20.
Dat is voor mij de reden om van Sahil af te stappen temeer omdat hij niet bij de onderhandelingen zat. Hij wordt ook te nadrukkelijk in beeld gebracht.
« Laatst bewerkt op: 23-11-2025, 12:14:14 door Luc »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #185 Gepost op: 23-11-2025, 12:19:17 »
Merel of Nathan.
Annemarie heb ik definitief afgestreept, zij stuurde aan op verdubbelen van haar geld bij de vrije val…niet de mol
Op het moment dat er jokers te verdienen zijn, is dit exact wat een mol moet doen. Kandidaten gaan toch voor jokers. Een mooie opmaat naar het leegtrekken van de pot door alleen de kandidaten, er gaat er altijd wel 1 voor eigen geluk in die vreselijke opdracht uit 2012.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #186 Gepost op: 23-11-2025, 12:40:18 »
Maar er is toch niemand voor jokers gegaan. Anne-Marie zou ik een nog veel flauwere mol vinden dan in 2012: niet bij de vaten zitten en hopen dat het daar misgaat, alles goed doen bij het flitsen, de €500 pakken en die willen laten verdubbelen, er niet bij zijn bij de onderhandelingen in de hoop dat de andere kandidaten de pot leeg spelen. Als kandidaat vind ik haar erg leuk.
« Laatst bewerkt op: 23-11-2025, 12:42:00 door Luc »

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 23-11-2025, 13:14:12 »
AM kan toch al de mol niet meer zijn? (al had ze deze opdracht altijd uitgezeten ongeacht of ze de mol is)

Als Sahil inderdaad was afgevallen blijft loes over met de kanttekening dat het doorzagen van hadewych tijdens de rechtzaalopdracht helemaal niet bij een mol past en dat drijft me dan weer terug naar AM..

En de casting van jurre en sahil in hetzelfde seizoen blijft enorm raar..
Bij marc marie en yvonne kun je nog argumenteren dat het te vroeg in de reeks was om je er druk om te maken maar dit is gewoon een domme castingkeuze omdat je duidelijk merkt dat S&J elkaar goed kennen en dat haalt m.i. het hele idee van widm onderuit.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #188 Gepost op: 23-11-2025, 13:16:18 »
Maar er is toch niemand voor jokers gegaan. Anne-Marie zou ik een nog veel flauwere mol vinden dan in 2012: niet bij de vaten zitten en hopen dat het daar misgaat, alles goed doen bij het flitsen, de €500 pakken en die willen laten verdubbelen, er niet bij zijn bij de onderhandelingen in de hoop dat de andere kandidaten de pot leeg spelen. Als kandidaat vind ik haar erg leuk.

niet bij de  onderhandelingen zitten was niet haar keuze, maar ben het ermee eens dat ze voor een mol teveel goed doet..
Al vind ik het argument ''hopen dat het fout gaat'' ook niet echt sterk want jurre is een mol zonder er een te zijn en ook loes doet niet heel veel goed.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 23-11-2025, 14:51:01 »
Na nogmaals bekeken te hebben zie ik bij Loes een voldaan lachje op haar gezicht het moment dat Rik dat laatste groene papiertje eruit haalt. Net ff iets te snel. Zelfs Sahil was nog niet zover te gniffelen dat hij door was. Dit was de eerste microseconde

Misschien maar ik ben niet overtuigd.
Loes kan als kandidaat rood gestemd hebben zoals ze zich voornam, zich daar niet meer comfortabel over gevoeld hebben zoals ze in de biecht aangaf, en hier een reactie van “ja lap zie je wel. Ik had het niet mogen doen” geven.
Overigens reageert Nathan even snel maar dan door naar links te bewegen.
« Laatst bewerkt op: 23-11-2025, 21:43:25 door Molekule »

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
« Reactie #190 Gepost op: 23-11-2025, 16:12:26 »
Loes
You'll never walk alone

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 23-11-2025, 19:02:30 »

Een mol zou dat niet doen, die weet dat ie ten allen tijde tijdens 'reactiemomenten' moet doen alsof die van niks weet. Loes was sowieso blij dat ze geen rood scherm heeft gehad, ik denk dat zij met haar rood stemmen zichzelf verdacht heeft proberen te maken en ook heeft willen checken tijdens de gesprekken wie haar wel of niet tegenspraak om zo de mol te achterhalen. Ik denk dat ze de winnaar zou kunnen worden daarom.
Bovendien, als ze zo verdacht wordt door Nederland...dan zal het gewoon wel niet zo zijn. Maar mocht ik het fout hebben dan heeft ze mij iig wel omspeelt. Ik denk nl al vanaf in den beginne dat zij kans kan maken om te winnen. Mijn mol is een man.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 23-11-2025, 19:39:07 »
Kan iemand mij uitleggen waarom Loes zoveel verdacht wordt? Heb ik een smoking gun gemist?

Ik ben tot nu toe nog steeds overtuigd van Nathan als mol.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 23-11-2025, 21:02:28 »
Na het herbekijken van de aflevering switch ik weer naar Loes.
Op de tram zorgt ze met Georgië voor twee foute antwoorden ineens, en plant ze met Merel als mol te schrijven haar coup in de tweede opdracht, waar ze diezelfde Merel stuurt naar mingeld. Opvallend  is dat ze de tactiek met dubbele negatie naar een enkele negatie brengt (ze zegt nl. niet “wij vertrouwen je niet”) waardoor ze haar wegstuurt van de 500 euro i.p.v. naar de 500 euro toe.
Bij de verdubbeling noemt ze ook Sahil en Merel. Je hoort haar de keuze voor Sahil nemen, maar je ziet het niet.
In de derde proef verschaft ze zich in het gesprek met Jurre haar alibi (iedereen zal voor rood gaan, en Jurre niet -> solide plan) om uiteindelijk ook voor rood te kiezen terwijl ze terzelfdertijd “weet” dat Jurre, Nathan en Kim voor groen zullen gaan, en Merel haar probeert te overtuigen om ook voor groen te gaan. Als kandidaat houdt dat geen steek.
« Laatst bewerkt op: 23-11-2025, 22:02:45 door Molekule »

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #194 Gepost op: 23-11-2025, 21:48:31 »
Kan iemand mij uitleggen waarom Loes zoveel verdacht wordt? Heb ik een smoking gun gemist?

Dit vraag ik me ook af. In de eerste 2 afleveringen zien we weinig van Loes. Wat tegen haar spreekt als mol is dat ze in aflevering 3 samen met Dennis het meeste geld binnen haalt en 3 bestellingen correct aflevert. Ze had ook best kunnen vertragen bij het oversteken van het zebrapad maar ze rent nog snel achter Dennis aan en verontschuldigt zich daarover bij de omstanders.

Daarna gaat ze pas in de vierde ronde de lasergame ruimte in samen met Anne-Marie. Er zijn dan al 6 mede-kandidaten binnen geweest die al veel geld kunnen ophalen. Een mol gaat meestal  als eerste of tweede naar binnen.

Loes kreeg in aflevering 4 een verdachte edit dat wel.....

Online Airysuit

• Forumlid
« Reactie #195 Gepost op: 23-11-2025, 21:49:08 »

Ik ben tot nu toe nog steeds overtuigd van Nathan als mol.

Ik vraag me hetzelfde af over loes haha, en ik ben ook overtuigd van Nathan.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #196 Gepost op: 23-11-2025, 21:58:36 »
Eerlijk snap ik Loes ook niet helemaal.
Maar zij was mijn wensmol in 2018, hoopte dat ze een keer terugkwam als mol. Misschien is mijn wens uitgekomen, maar heb nog wel weinig bewijs richting haar.

Ik ga wel richting een vrouw, maar meer een oud mol.

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #197 Gepost op: 23-11-2025, 22:23:28 »
Loes bovenaan, nu ook bij mij.

Verdachte edit voor haar deze week, maar komt na drie weken erg onzichtbaar, dus dat kan best. De meest uit de wind gehouden is nu Kim. Kleine dingetjes vallen op bij Jurre. Merel onbetrouwbaar, dat kan zowel mols als kandidaats zijn.
Sahil fietst er een beetje tussendoor, snap niet zo waarom de rest hem zo verdenkt. Nathan en AM erg kandidaats deze aflevering.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #198 Gepost op: 24-11-2025, 00:18:09 »
Loes lijkt voor mij wel wat sturend, wat een goede mol-eigenschap zou zijn. Tegelijkertijd vind ik dat er wel erg weinig van haar te zien is. Met uitzondering dan van deze aflevering waarin ze best verdacht overkomt. Maar meestal zie je bij mollen toch iets meer van een mogelijke actie in beeld.

Ik zie haar niet als hoofdverdachte, maar begrijp het wel dat ze veel wordt verdacht.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 24-11-2025, 10:34:06 »
Ik zag dat ook in de uitzending, zoals alles eigenlijk overduidelijk in beeld komt. Dan zouden we de mol al na aflevering 1 a 2 hebben. Ik vind dat wat. Nou zie ik net Max www.telegraaf.nl/video/betrapt-gewaagde-molactie-vol-in-beeld/107051923.html en die begint met iets dat WEL een molactie kan zijn die je pas na wat denk- en speurwerk snapt. Namelijk dat Jurre niet op Zuid-Afrika maar op Nederland moest gaan zitten, de N dus, want de vraag was, waar is de mol zijn serie begonnen? Dat is the kind of molactie die je eerder verwacht dan alsmaar alles vol in je smoel. Daarom twijfel ik zo aan haar hoewel ik ook geen betere molkandidaat vinden kan. Het jubileumseizoen betekent het makkelijkste seizoen ooit?

Het opmerkelijke is dat zelfs als je Jurre als Nederland rekent, hij alsnog op de juiste plaats zit obv de andere landen die de kandidaten zeggen. Zowel Nederland als Zuid-Afrika komen na Japan. Maar als Loes Rusland had gezegd was het nog spannend geworden of Jurre als Nederland of Zuid-Afrika telde (al was dan de linkerhelft van de tram al sowieso goed). Al met al mogelijk mols van Jurre (afhankelijk van hoe je de vraag interpreteert), maar wordt overschaduwd en irrelevant door de grotere molactie van Loes.