Poll

Wie is de Mol?

Loes
74 (40.4%)
Merel
13 (7.1%)
Nathan
96 (52.5%)

Totaal aantal stemmen: 183

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 50114 keer)

Online Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #240 Gepost op: 29-11-2025, 21:36:33 »
Maar bij die laatste opdracht is ook zeer lastig om niet te laten zien dat je iets pittig eet en zeker als je snel rood word. Wat de rest ook zei en dat is gewoon pech voor de mol.

Offline Soes

• Forumlid
« Reactie #241 Gepost op: 29-11-2025, 21:38:40 »
Nog steeds Loes.
Niet dat ik nu echt heel veel molacties zie, maar ik zie andere dingen die ik niet echt geloofwaardig vind. Bijvoorbeeld bij de test vond ik haar opvallend in beeld gebracht als nadenkende, zuchtende, moeilijk kijkende kandidaat. Dat vond ik bij de andere kandidaten veel minder duidelijk in beeld.
Ik vond het geacteerd overkomen alsof tegen haar gezegd was van 'nou doe maar even net alsof je de test heel lastig vindt...'

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #242 Gepost op: 29-11-2025, 21:43:58 »
100% Nathan. Volgens mij zit Jurre ook vol op Nathan.
Voorspelling: driehoek Nathan, Jurre en AM in finale.

Offline geennaam

• Forumlid
« Reactie #243 Gepost op: 29-11-2025, 21:59:43 »
Loes. Meteen gaan voor de bibliotheek en wegblijven van de kapel. Stoelendans was pech, maar  in een opdracht waarin de kans op troeven groot is kan ik me voorstellen dat de mol hier minder invloed mag hebben…

Offline MissLeonie91

• Forumlid
« Reactie #244 Gepost op: 29-11-2025, 22:01:07 »
Ik ga om naar Kim!

Ook in de aflever topics geplaatst:

- Bij moordspel bij iedereen doorvragen maar niet bij de kok (wel bij de maid en de vrouw om hen
 logische moordenaars te maken)
- als AM conclusie trekt dat de kok de moordenaar is, gooit ze de maid juist op
- bij het pittige gerecht stond ze bij het bord maar liep ze terug. Loes en Sahil die achter haar liepen moesten om haar heen. Ze ontweek echt het bord. Bij zuur was ze precies voorbij de glazen maar bleef alleen de stoel bij zuur glas over

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #245 Gepost op: 29-11-2025, 22:09:07 »
Afgelopen week voor het eerst voor Loes gekozen als mol. Ik zat vanaf het begin op Kim. Gevoelsmatig aanvankelijk en was bang dat ik aan het doelredeneren was geslagen. Maar nu toch weer sterk gevoel naar Kim. Maar Loes en Nathan laat ik niet los. Ik zou zoooooo balen als Annemarie de mol is. Alles zo hyper en overdreven; leuk als kandidaat, maar vermoeiend als mol, vind ik.
Laten we jabberen joekelen.

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #246 Gepost op: 29-11-2025, 22:20:10 »
Eén van mijn verdachten eruit, op naar de andere (Nathan).
Voor de zekerheid Kim erbij. Ben vrij zeker dat de anderen het niet zijn.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #247 Gepost op: 29-11-2025, 22:41:50 »
Ik ga om naar Kim!

Ook in de aflever topics geplaatst:

- Bij moordspel bij iedereen doorvragen maar niet bij de kok (wel bij de maid en de vrouw om hen
 logische moordenaars te maken)
- als AM conclusie trekt dat de kok de moordenaar is, gooit ze de maid juist op
- bij het pittige gerecht stond ze bij het bord maar liep ze terug. Loes en Sahil die achter haar liepen moesten om haar heen. Ze ontweek echt het bord. Bij zuur was ze precies voorbij de glazen maar bleef alleen de stoel bij zuur glas over

Vond ik inderdaad heel opvallend en ik krijg echt molvibes bij haar ook met bijvoorbeeld het laserschieten.

Kim staat nu samen met Nathan bovenaan mijn verdachtenlijstje.

Alleen leek Sahil (in ieder geval in de vorige aflevering) haar samen met Merel als verdachte in beeld te hebben.
Al geeft hij aan in zijn dagboek gespreid te hebben, maar ik vind dat toch een klein minpuntje voor Kim.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #248 Gepost op: 29-11-2025, 22:49:17 »
hete gerecht 500x geoefend
Denk eerder dat ze simpelweg van dat bord weg zou blijven, hoe moeilijk kan het zijn, je weet hoe lang de muziek ongeveer duurt en waar je weg van moet blijven..... is dan wel heel erge pech, of ze hebben dit 'losgelaten'.

En toen waren er nog 2 oud-kandidaten.....

in beeld gebracht als nadenkende, zuchtende, moeilijk kijkende kandidaat
Kijk, dat zag ik nou ook ::ok::

Nathan is wel heel erg stilletjes, dat valt wel op. Maar kan me niks voorstellen bij hem als mol dus hij blijft mijn wensmol en de echte mol dan toch Loes

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #249 Gepost op: 29-11-2025, 22:51:42 »
Ik denk dat de mol het en geproefd heeft en precies de timing wist van het liedje en wanneer t zou stoppen.

Idd hoe moeilijk kan t zijn. Het was maar 1 bord waar je bij weg moet blijven.

Maar wat mss voor Loes spreekt is het gebrek aan molacties toen ze weg was
(Behalve AM)

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #250 Gepost op: 29-11-2025, 22:56:54 »
Ik denk dat ik ga switchen naar Nathan
You'll never walk alone

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #251 Gepost op: 29-11-2025, 22:59:56 »
Ik denk dat de mol het en geproefd heeft en precies de timing wist van het liedje en wanneer t zou stoppen.

Idd hoe moeilijk kan t zijn. Het was maar 1 bord waar je bij weg moet blijven.

Maar wat mss voor Loes spreekt is het gebrek aan molacties toen ze weg was
(Behalve AM)

Ik geloof heel erg in het feit dat Loes als mol gewoon pech heeft gehad. Dus denk dat het lastigere is dan je denkt met fanatieke kandidaten. En als je niet tegen pittig eten kan, dan kan je wel zoveel oefenen als je wil, maar dit heeft totaal geen zin. Er is geen bewijs dat ze niet tegen pittig eten kan, maar dit kan wel de reden zijn dat dit niet gelukt is.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #252 Gepost op: 29-11-2025, 23:01:27 »
Ik blijf even bij Merel vanwege die verborgen kast. Hoevaak hebben we niet gezien dat de mol dingen ontdekt die anders nooit gevonden zouden zijn.
« Laatst bewerkt op: 29-11-2025, 23:03:08 door Run »

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #253 Gepost op: 29-11-2025, 23:42:52 »
Toch maar Loes

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #254 Gepost op: 30-11-2025, 00:09:45 »
Nathan. Hield zich tijdens cluedo erg op de vlakte, en tijdens het eten was zijn stem weer erg weinig te horen, maar bij het spel met de jokers trok hij weer de een na de ander vertrouwenskaart, wat vervolgens ontzettend goed uitpakte: Sahil vertrouwt hem en Annemarie ziet ze een bondje sluiten, dat ze niet vertrouwd en de brief niet leest: geen €1500. Win-Win inderdaad Nathan, voor de mol en de kandidaten. 

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #255 Gepost op: 30-11-2025, 00:22:14 »
Sahil weg... goede reden om van hem af te stappen.  ::zwaai::

Ik ga terug naar mijn mol in afl. 3: Merel

EDIT: Ik trek mijn stem op Merel nu in.

Ik was te snel met van Sahil naar Merel switchen, zij heeft twee duidelijk onmolse acties gehad in aflevering 5: n.l op Jurre duiden bij het 'zuur' proeven, wat correct was en geld opleverde en het ontdekken van de kapel wat had kunnen leiden tot het de juiste moordlocatie.

Aan het touw zwaaiend gooide te toch gewoon op -250 en nam voor de zwaai meteen het initiatief aan de telefoon door te zeggen dat ze niemand vetrouwde. Dat deed me n.l. denken aan Everon destijds die Thomas (v. Luyn) niet zei te vetrouwen.

Verder had ze een afwachtende houding bij de stemming vorige week waardoor ze kandidaten kon peilen om zo uiteindelijk net niet unaniem voor het niet doorgaan van de eliminatie te stemmen.

Ik blijf even bij Merel vanwege die verborgen kast. Hoevaak hebben we niet gezien dat de mol dingen ontdekt die anders nooit gevonden zouden zijn.

Vond ik ook verdacht.
« Laatst bewerkt op: 3-12-2025, 00:20:14 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #256 Gepost op: 30-11-2025, 02:19:43 »
Nee ik ook niet. Dat jaar was blondine Stine mijn mol door de Schaakhint. Helaas kwam er een spoiler die aanwees dat zij het spel zou verlaten en ben ik maar met Heinz meegegaan en op Simone gegaan. Maar ook die kreeg een rood scherm vervolgens, en toen zat ik wel goed op Jan. Maar aan Loes nooit gedacht. Nu heb ik alleen maar op haar gestemd tot nu toe maar stiekum hoop ik op Nathan. Ik kan het me echter niet voorstellen. Zou hij dat echt in zich hebben? Nee toch. Zou het knap vinden. Dan nog eerder Sahil van de overblijvende Kandidaten. Maar die zat er wel wat verslagen bij in die stoeltjes bij de Hofdi-opdracht. Tsja, helaas blijft Loes voor de hand liggen. Als ik zo die staatjes hier bekijk denken de meeste molloten er zo over. Geen oud-Mol maar oud-Kandidaat, en dan van die drie dus Loes ;D

Ik blijf bij Nathan. De Jan Versteegh van het seizoen.  ::jaja::
Loes streep ik niet helemaal af, maar ik ga er vanuit dat de mol weet bij welk bord die niet moet zitten.

In aflevering 1 vond ik duo Sahil/Nathan erg verdacht (en de oud-mollen ook) bij de 1e opdracht. Totaal tegen de afspraak in naar een andere locatie. Nu Sahil de mol niet meer kan zijn, is dit een extra dubbeldik molpunt voor Nathan. En verder viel het mij op dat hij zich minder leek te bemoeien met groepsdiscussies en wegkeek van Sahil toen hij weg moest. Moeilijk moment voor de mol?

Nathan dus.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #257 Gepost op: 30-11-2025, 06:31:25 »
Ik blijf even bij Merel vanwege die verborgen kast.
En ook was het Merel die Productieassistente speelde bij het openen van de envelop. Anders was dat hele spel niet gespeeld. Nathan hoefde niet zo nodig, Annemarie opende al helemaal niet en Sahil zegt net in Niet de Mol dat hij niet wou openen want hij vermoedde al wat slechts.

Toch denk ik het niet bij Merel. Sahil had haar ingevuld bij de vraag Wie is de mol, dit bevestigde hij ook weer in Niet de Mol. En ook dat hij niet inzette op Jurre die hij achteraf wel lijkt te verdenken. Ik denk dat hij wel flink is blijven inzetten op Merel dus dan is zij niet de mol. Jurre gedraagt zich vreemd rond Sahil, wou per se geen bondje, dus krijgt wel molpunten. Maar ik denk nog altijd niet dat een oud-mol opnieuw mol werd.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 30-11-2025, 10:44:01 »
Moet een nieuwe mol kiezen. Het is echt 50/50 tussen Nathan en Loes op dit moment. Pff lastig

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 30-11-2025, 11:24:10 »
Nieuw lijkt te zijn dat ze allemaal nepmollen óók als het geld kost. Voorheen bleef nepmollen beperkt tot spielerei zonder dat het geld uit de pot kostte. Je zit dus met een aantal oud-mollen die gewoon doen alsof ze de mol zijn en geld verdonkeremanen terwijl er maar eentje gekozen is tot echte mol.
« Laatst bewerkt op: 30-11-2025, 11:26:28 door Run »