Poll

Wie is de Mol?

Loes
70 (41.2%)
Merel
11 (6.5%)
Nathan
89 (52.4%)

Totaal aantal stemmen: 170

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 49275 keer)

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #380 Gepost op: 7-12-2025, 15:43:14 »
Liever atypische mol Nathan, de gematte smiling assassin met heel veel sneaky molacties weet ik wel zeker, dan fletse, typische, totaal onmemorabele mol Loes. Ik geloof er nog in dit seizoen

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #381 Gepost op: 7-12-2025, 15:50:52 »
Liever atypische mol Nathan, de gematte smiling assassin met heel veel sneaky molacties weet ik wel zeker, dan fletse, typische, totaal onmemorabele mol Loes. Ik geloof er nog in dit seizoen

Dat past dit seizoen ook perfect bij jouw nickname.  ;)
Loes zou ik niet per se flets willen noemen en ze heeft voor mij verdachte trekjes.

Maar Nathan blijft voor mij de meest onbetrouwbare: hij lijkt hard te werken, maar het levert nauwelijks wat op. Voor mij blijft hij de mol. En hij doet het geweldig!  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #382 Gepost op: 7-12-2025, 16:04:09 »
Dat past dit seizoen ook perfect bij jouw nickname.  ;)

Jaaaa! Goed gezien  ;D
Nathan zou een Dennis en Jan type mol zijn. Is nog niet gezegd dat hij net zo goed als die 2 Oppermollen is dan, maar het is tijd voor weer zo'n schavuitachtige mol. En veel wijst naar Nathan. Let It Be So...

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #383 Gepost op: 7-12-2025, 18:11:46 »
Ja, ik ben ook wel weer aan toe om een schavuit-mol in actie te zien. Wie weet.
 ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Delightz

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #384 Gepost op: 7-12-2025, 18:17:59 »
Jaaaa! Goed gezien  ;D
Nathan zou een Dennis en Jan type mol zijn. Is nog niet gezegd dat hij net zo goed als die 2 Oppermollen is dan, maar het is tijd voor weer zo'n schavuitachtige mol. En veel wijst naar Nathan. Let It Be So...
Wel jammer dat Nathan, mocht hij het blijken te zijn, een weinig sociale mol zal zijn. Wat dat betreft plaatst hij zich telkens buiten de groep.

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #385 Gepost op: 7-12-2025, 19:34:39 »
Wel jammer dat Nathan, mocht hij het blijken te zijn, een weinig sociale mol zal zijn. Wat dat betreft plaatst hij zich telkens buiten de groep.

Vind je? Ik vind Nathan juist heel erg sociaal en makkelijk in de omgang binnen de groep. We hebben veel afstandelijker mollen gehad in het verleden. De dynamiek zal ook niet makkelijk zijn geweest perse met deelnemers die al bevriend zijn, zeker qua mannen. Richard en Dennis vielen al vroeg af dus Nathan bleef met een groep vrouwen over, plus Sahil en Jurre. En met Sahil bondde hij al snel. Dat hij qua opdrachten soms op zichzelf was kan vanuit zijn molschap verklaard worden (hopelijk).

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #386 Gepost op: 7-12-2025, 19:40:23 »
Ja hij was ook de enige die AM en Sahil n knuffel gaf voor de onderhandelingen

Hij is zo’n schatje 🥰

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #387 Gepost op: 7-12-2025, 19:47:00 »
Ben ik volledig mee eens, ik vind hem hier ook veel minder sociaal dan ik hem ken toen in 2020. Dit kan ook nog aan de groep liggen, maar dit viel mij ook op. En veel meer afwezig bij opdrachten en op de achtergrond in sommige gevallen.
« Laatst bewerkt op: 7-12-2025, 19:48:44 door Mol1991 »

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #388 Gepost op: 7-12-2025, 19:49:40 »
Vanaf het begin van het seizoen heb ik Loes in de pool ingevuld als mol. Loes heeft gewoon het perfecte profiel voor een mol (een beetje zoals eerder Jeroen). Ze is een rustige speler, veel rustiger dan ik haar ken uit andere programma's. Ze valt niet meteen op tussen al die grote ego's. Dat lijkt me in dit seizoen een voordeel. Gedurende het seizoen heb ik weinig reden om van haar af te stappen. Ze wordt erg uit de wind gehouden. Zo lachte zij ook tijdens de line-up. Haar actie in het zwembad is ook lastig verklaarbaar: Jurre heeft net uitgelegd dat ze maar 1 voorwerp mee moet nemen.

Nathan zou het ook nog kunnen zijn. Ik vind de argumenten hier op het forum vrij sterk. Maar op de een of andere manier zie ik het hem gewoon niet doen. Hij staat erg buiten de groep, lijkt zich ook regelmatig af te zonderen in opdrachten en zijn eigen ding te doen. Ik zie hem weinig bezig met het groepsproces, wat een mol wel moet doen.

Kim en Merel hebben wat mij betreft zoveel onmolse acties dat ze afvallen.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #389 Gepost op: 7-12-2025, 22:14:56 »
Ik hoop op Loes, maar ge gaat zien dat het Nathan is. Het is WIDM hé. Keep it simple: kies de ex-voetballer, de cultfiguur met het gedateerde nektapijt. Laat hem af en toe wat mollen maar niet te veel, die pot gaat toch leeg ergens onderweg. Zo kan hij ‘in character’ blijven als de sympathieke knul die de mensen boven het geld kiest en zijn ‘normen en waarden’ niet hoeft te verloochenen. En maak het qua hints ook niet te moeilijk. Stop er wat voetbal-gerelateerde dingen in (pfff, echte tegenvallers als ze kloppen) en zijn lichaamslengte (6’0”) en klaar is Kees. Tja… (ik ga er verder over zwijgen)
Ach, ik zie het over veertien dagen wel. Wat dondert het ook wie het is?
Alvast een prettig eindejaar. En voor de gelovigen een vrolijk Kerstfeest.
Veel geluk in 2026! We gaan het nodig hebben.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #390 Gepost op: 7-12-2025, 22:27:59 »
We kunnen het er nu wel over eens zijn dat het Nathan is toch?

Offline bmol

• Forumlid
« Reactie #391 Gepost op: 7-12-2025, 22:58:55 »
Tijdens het terugkijken. Drukte mijn dochter  van 7 maanden per ongeluk op de voetbalmodus van de afstandbediening. (Wist geeneens dat we die hadden!) Was ook precies tijdens het 'oplichten van de mol'. Vond het wel grappig!

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #392 Gepost op: 8-12-2025, 00:12:30 »
Tijdens het terugkijken. Drukte mijn dochter  van 7 maanden per ongeluk op de voetbalmodus van de afstandbediening. (Wist geeneens dat we die hadden!) Was ook precies tijdens het 'oplichten van de mol'. Vond het wel grappig!
Dat is een geniale move van je dochtertje! En ook het leukste bericht dat ik in weken hier gelezen heb! ::bravo::

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #393 Gepost op: 8-12-2025, 08:33:58 »
De makers hebben dit jublieumseizoen ons lekker moeilijk gemaakt, dat blijf je ook zien bij deze poll. Of is het eigenlijk heel makkelijk? En hebben sommige gewoon een lichte voorkeur en wensmol dat ze de realiteit niet meer onder ogen zien.  ;)

Mijn mol blijft met bijna 100% zekerheid Loes. Waarom? Ten eerste er is een werkelijk verschil tussen Loes in 2018 en 2025, maar ook in verschillende andere dingen waar ik haar van ken. Je kan veranderen ook met een andere groep, maar zo erg nee hoor. En ten tweede het bewijs blijft opstapelen bij haar, dat het wel heel duidelijk wordt nu. Zoals bij de waterglijbanenpark, bij de uitleg van Rik zagen we alle rekwisieten snel in beeld, behalve van één die van Loes. Toevallig is haar iPad ook niet gevonden met de beelden dat ze gelogen heeft dat ze in Georgië is begonnen in de tram opdracht van aflevering 4. 2x niet in beeld, is wel veel als je niet de mol bent.

En ja Nathan, de stem bij de test lijkt inderdaad wel veel op Nathan, maar dat is echt het enige wat ik nog kan geloven bij hem als mol. Ik zie het gewoon werkelijk niet voor mij dat hij de mol is en vind hem ook niet heel sociaal dit keer, één van de eigenschappen van de mol is vaak toch wel sociaal zijn tijdens de opdrachten en buiten de opdrachten en dat zie ik niet bij hem. Ik had dit voor dat de pot leeg is al beetje, maar sinds de pot leeg is daalt het bewijs dat hij de mol is en ook veel dingen wat je als mol niet recht kan zetten, maar vind wel dat de mensen die op hem zitten wel goede argumenten hebben bij hem. En mijn grootse probleem op dit moment bij Nathan is, als hij het is wie wint dan de pot. Ik dacht best lang dat Kim op hem zit wat klopt, maar in een post op Instagram bij aflevering 4 zegt ze met andere woorden dat ze toen de mol fout had, dit was Nathan in die tijd. En nu lijkt zij op Merel te zitten als ik opdracht 2 moet geloven. Nathan misschien ook nog een beetje kan, maar dat kan ik niet helemaal terugleiden uit de beelden, maar ze verdenkt Loes zeker niet. Natuurlijk blijft het altijd spannend op het eind, maar ik blijf met de vraag zitten als hij de mol is wie wint de pot?
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 08:48:46 door Mol1991 »

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #394 Gepost op: 8-12-2025, 09:15:31 »
als hij de mol is wie wint de pot?

Zoals altijd degene die de meeste antwoorden goed heeft (en bij een ex aequo het snelst was).
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #395 Gepost op: 8-12-2025, 09:18:20 »
Zoals altijd degene die de meeste antwoorden goed heeft (en bij een ex aequo het snelst was).
Ja, maar waarom zou Kim in eerste instantie op hem zitten en nu niet ineens meer?
Dit lijkt zo, zij lijkt echt Merel te verdenken nu. Er moet dan toch wel iets gebeurd zijn om hem niet meer te verdenken. En dan vraag ik mij af ten eerste waarom en ten tweede is hij dan wel de mol? Je streept niet zo maar, iemand af als mol, daar moet een reden voor zijn.

Wat op zich ook nog mogelijk is en dan speelt Kim het slimmer dan Merel en Loes. Dat ze wel door heeft dat niemand op Nathan zit behalve zij en veel kandidaten richting Merel kijken en Merel dus naar Loes (maar daar leek zij echt verward door te zijn met de vraag wat doe jij nu weer, dat zag je toen Merel Loes tegen wilde houden, je zag in haar gezicht echt denken van huh). En dat zij speelt dat ze Merel verdenkt, zo dat niemand door heeft dat ze op Nathan zit en Nathan dus ook niet.

Ik geloof het laatste alleen iets minder, maar je weet het nooit.
Maar je zag Nathan en Kim, vooral Kim dan, Loes en Merel soms heel raar aankijken en Kim vooral Merel van wat doen jullie nou weer. Die denkt echt waarom dwarsboom jij Loes, Merel? Zou zomaar kunnen dat dit de aanleiding is dat Nathan en Kim ook richting Loes gaan kijken, dan heeft Merel het niet slim aangepakt.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 10:36:14 door Mol1991 »

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #396 Gepost op: 8-12-2025, 10:45:05 »
De makers lijken erg in te zetten op een Merel/Loes duel. Vaak zit de mol daar dan wel bij. Nathan is wel erg passief voor een mol in bepaalde opdrachten.

Ik hoop nog steeds Nathan, maar denk toch echt Loes. Gewoon weer een typische Nederlandse mol.

« Reactie #397 Gepost op: 8-12-2025, 10:58:06 »
De makers lijken erg in te zetten op een Merel/Loes duel. Vaak zit de mol daar dan wel bij. Nathan is wel erg passief voor een mol in bepaalde opdrachten.

Ik hoop nog steeds Nathan, maar denk toch echt Loes. Gewoon weer een typische Nederlandse mol.

Eens. En Nathan komt ver, voor de kandidaten die ver komen stoppen ze lekker veel hints in de afleveringen om ons in verwarring te brengen.. Ik verwacht dan ook dat Kim verliezend finalist is en dat Merel of Nathan de winnaar zijn.  Ik denk Merel.

Offline MitchK

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #398 Gepost op: 8-12-2025, 11:09:11 »
Kim
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #399 Gepost op: 8-12-2025, 11:26:20 »
Ik verwacht dan ook dat Kim verliezend finalist is en dat Merel of Nathan de winnaar zijn.  Ik denk Merel.
Ik denk het volgende Loes Mol, winnaar Merel en verliezende finalisten Nathan en Kim. Er gaat niemand meer uit, dat zie je aan de vooruitblik voor de volgende aflevering, toen Rik zei wie is de mol? Toen zag je deze vier kandidaten allemaal in beeld, dus er zijn vier finalisten. En wat Lo aangaf bij wie verdenkt wie topic, over de leader zou zomaar de hint zijn wat we nodig hadden. In de intro is er nog, maar één duo (Kim en Nathan) over en een duo kan alleen nog bij de verliezers voorkomen.