Ik vond het zo mooi dat ze vijf oud kandidaten hebben weten te strikken. Al vraag ik me ook wel een beetje af of dat misschien komt omdat ze niet genoeg niet-mol kandidaten konden berijken.
De eerste opdracht vond ik een beetje saai. Wel leuk om te zien dat de vragen voor de mol-groep over hun deelname gingen. Ik had neit helemaal opgelet bij de knijpers maar het lijkt me toch dat je weet wie er voor en jouw kwam.
Tijdens de opdracht in de rechtbank was het ook leuk de oud winnaars te zien. Oud winnar, oud mollen en oud kandidaten, eigenlijk ontbreken alleen de oud-verliezers nog. Wat ik hier wel jammer aan vind is dat ik het gevoel een beetje heb dat alle truckjes meteen in de eerste aflevering ingezet zijn. Dennis die terug kwam in de tweede serie in mexico was een leuke verassing, maar hoe ga je dit nog toppen.
Een middelmatige opdracht en een verassende opdracht, overal een leuke aflevering met een goede ode aan 25 jaar (Man Paul rabberink is veranderd, ik dacht eerst dat het Jochem meyjer was.)
Dan nog even over die vrijstelling. Ik was vergeten dat Shahil die had. Leuk als aandenken. Ik vroeg me al een tijdje af wat er met die dingen zou gebeuren na opnamen. (Denk bijvoorbeeld aan de zes Jokers van Geert in 2006) Natuurlijk is dit in scene gezet. Als ik zo'n vrijstelling, joker, zwarte joker of Topito (topito spel wil ik nog steeds een keer terug zien) zou hebben gehad, dan had ik hem in een kluis gestopt. Als hij die niet bij had gehad of niet had gewonnen dan hadden ze waarschijnlijk gewoon een reguliere vrijstelling gebruikt. Ik hoop wel dat hij er iets voor terug krijgt. Een echt, orginele mol-vrijstelling is een leuk aandenken.
Ach ja, en dan Immanuella. Ze was een van mijn wens-mollen en ik had haar graag erbij gehad. Vooral om te zien hoe ze zou reageren op een opdracht zoals op de Kermis.
Als een van de laatste, mijn mollen. Als ik stem heb ik altijd twee soorten mollen. Verdenk mollen en wens-mollen
Wens-mollen zijn voor mij eigenlijk vooral de mensen die ik meteen herken. (Zie voor meer uitleg mijn vraag in het off topic over wanneer je 'bekend' genoeg bent om mee te doen.)
Mijn wensmollen zijn Richard en Dennis. Dennis heeft bewezen dat hij een top mol kan zijn, al denk ik wel dat de scherpe rand die hij destijds had er af zal zijn.
Richard is nog steeds een van mijn favoriete kandidaten en ik zou het hem gunnen.
Mijn verdenk mol is Nathan. En dat kwam eigenlijk in de rechtbank, nog voor het beraadt van de Jury.
Hierbij ga ik af op een oude tactiek van John van Eert, die in het kasteel in JorDanie antwoorde op de vraag: 'Ben jij de mol?' van Aniek 'Ja' Niets is zo fijn voor een mol om te kunnen roepen: Ik ben de mol, als iedereen denkt dat het bij het spel hoort.
In een van de afleveringen in El Salvador 'Iets is wat het lijkt' gebeurde er iets soortgelijks. Pieter Jan zei: Wie is de mol... Patrick.
Dus daarom ga ik, met een zelfde soort logica op Nathan. Omdat hij als enige in zijn biegt van de rechtbank zei dat hij de mol was. Misschien te dik er bovenop, maar je zal zien dat dat het is.