Auteur Topic: Aflevering 1 - Ik ben de Mol  (gelezen 15288 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
Aflevering 1 - Ik ben de Mol
« Gepost op: 1-11-2025, 19:48:47 »
Bespreek hier alles van de eerste aflevering!
« Laatst bewerkt op: 1-11-2025, 20:39:51 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
Re: Aflevering 1 - Ik ben de Mol
« Reactie #1 Gepost op: 1-11-2025, 21:40:19 »
Sjeeses wat een eigenaardige dynamiek met 5 oudmollen, dat belooft wel wat!

Online Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #2 Gepost op: 1-11-2025, 21:41:22 »
Bij alles wat een oud-mol deed, voelde het nogsteeds alsof ze aan het mollen waren en ik een aflevering terug aan het kijken was. Maar maximaal één is er aan het mollen. Mijn hoofd kan dit niet aan!  ::rofl::

En voice-over en duidelijke infographics!!!  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 1-11-2025, 21:43:08 »
Sommige mensen zijn gewoon altijd de mol - vooral Dennis en Jurre trekken meteen de aandacht.
Tell me what your telescope says

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: 1-11-2025, 21:44:43 »
Ik vind het een heerlijk begin. 5 oudmollen, 5 oud kandidaten, 5 oud winnaars. En toch lijkt mij het idee: maak 1 oudmol supermol door diegene tweemaal de hoofdrol te geven wel wat.

Want het ging wel gemakkelijk met die bommen laten afgaan, alle vier de koffers onklaar en hup geen geld in de pot. En ja dan is het zuur om als oudkandidaat de eerste afvaller te zijn.  ::hug:: Wel krijg ik meteen zin in een Porto citytrip.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #5 Gepost op: 1-11-2025, 21:47:59 »
Vraag aan de diehardmolloten, in welke volgorde staan de vijf (oud)kandidaten op volgorde van afvallen?

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #6 Gepost op: 1-11-2025, 21:51:10 »
Leuk en verrassend deze opzet!

Als oud-mol weer de Mol zijn moet je maar durven. Als je al gezien wordt als een topmol (Dennis) kan het ook makkelijk tegenvallen een tweede keer. Zou een wat minder geslaagde Mol meer gedreven zijn? (Anne-Marie, Merel)

Misschien toch eerder een kandidaat die nu de Mol is.

Offline Lindå

• Forumlid
  • Bono is verhuisd
« Reactie #7 Gepost op: 1-11-2025, 21:52:29 »
Waarom zaten er in de timeline met mollen maar 21 foto’s?
Waarom deden de eerste 4 mollen niet mee?
Terug in Portugal zou je toch op z’n minst een verwijzing naar George verwachten?
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Alex_Thunder

• Forumlid
  • het leven; een feestelijk en hartstochtelijk spel
« Reactie #8 Gepost op: 1-11-2025, 21:55:40 »
Ik vond het zo mooi dat ze vijf oud kandidaten hebben weten te strikken. Al vraag ik me ook wel een beetje af of dat misschien komt omdat ze niet genoeg niet-mol kandidaten konden berijken.

De eerste opdracht vond ik een beetje saai. Wel leuk om te zien dat de vragen voor de mol-groep over hun deelname gingen. Ik had neit helemaal opgelet bij de knijpers maar het lijkt me toch dat je weet wie er voor en jouw kwam.

Tijdens de opdracht in de rechtbank was het ook leuk de oud winnaars te zien. Oud winnar, oud mollen en oud kandidaten, eigenlijk ontbreken alleen de oud-verliezers nog. Wat ik hier wel jammer aan vind is dat ik het gevoel een beetje heb dat alle truckjes meteen in de eerste aflevering ingezet zijn. Dennis die terug kwam in de tweede serie in mexico was een leuke verassing, maar hoe ga je dit nog toppen.

Een middelmatige opdracht en een verassende opdracht, overal een leuke aflevering met een goede ode aan 25 jaar (Man Paul rabberink is veranderd, ik dacht eerst dat het Jochem meyjer was.)

Dan nog even over die vrijstelling. Ik was vergeten dat Shahil die had. Leuk als aandenken. Ik vroeg me al een tijdje af wat er met die dingen zou gebeuren na opnamen. (Denk bijvoorbeeld aan de zes Jokers van Geert in 2006) Natuurlijk is dit in scene gezet. Als ik zo'n vrijstelling, joker, zwarte joker of Topito (topito spel wil ik nog steeds een keer terug zien)  zou hebben gehad, dan had ik hem in een kluis gestopt. Als hij die niet bij had gehad of niet had gewonnen dan hadden ze waarschijnlijk gewoon een reguliere vrijstelling gebruikt. Ik hoop wel dat hij er iets voor terug krijgt. Een echt, orginele mol-vrijstelling is een leuk aandenken.

Ach ja, en dan Immanuella. Ze was een van mijn wens-mollen en ik had haar graag erbij gehad. Vooral om te zien hoe ze zou reageren op een opdracht zoals op de Kermis.

Als een van de laatste, mijn mollen. Als ik stem heb ik altijd twee soorten mollen. Verdenk mollen en wens-mollen
Wens-mollen zijn voor mij eigenlijk vooral de mensen die ik meteen herken. (Zie voor meer uitleg mijn vraag in het off topic over wanneer je 'bekend' genoeg bent om mee te doen.)
Mijn wensmollen zijn Richard en Dennis. Dennis heeft bewezen dat hij een top mol kan zijn, al denk ik wel dat de scherpe rand die hij destijds had er af zal zijn.
Richard is nog steeds een van mijn favoriete kandidaten en ik zou het hem gunnen.

Mijn verdenk mol is Nathan. En dat kwam eigenlijk in de rechtbank, nog voor het beraadt van de Jury.
Hierbij ga ik af op een oude tactiek van John van Eert, die in het kasteel in JorDanie antwoorde op de vraag: 'Ben jij de mol?' van Aniek 'Ja' Niets is zo fijn voor een mol om te kunnen roepen: Ik ben de mol, als iedereen denkt dat het bij het spel hoort.
In een van de afleveringen in El Salvador 'Iets is wat het lijkt' gebeurde er iets soortgelijks. Pieter Jan zei: Wie is de mol... Patrick.
Dus daarom ga ik, met een zelfde soort logica op Nathan. Omdat hij als enige in zijn biegt van de rechtbank zei dat hij de mol was. Misschien te dik er bovenop, maar je zal zien dat dat het is.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 1-11-2025, 21:56:18 »
[….]
Terug in Portugal zou je toch op z’n minst een verwijzing naar George verwachten?

Hoopte ik ook op!  ::love::
Laten we jabberen joekelen.

Online Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #10 Gepost op: 1-11-2025, 21:58:00 »
Waarom zaten er in de timeline met mollen maar 21 foto’s?
Waarom deden de eerste 4 mollen niet mee?

Ik denk dat ze de onbekende mollen eruit hebben gelaten, omdat die niet bepaald gekozen hebben om na 25 jaar nog in de schijnwerpers te staan. BN'ers blijven gewoon BN'ers.
Ik heb in ieder geval gehoord dat George niet meer zoveel zin heeft in interviews etc. en van de rest hoor je ook niet echt meer iets.

Offline Pjotr1992

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 1-11-2025, 22:01:15 »
George was volgens mij wel te zien in het streamingseizoen toen we een stukje zagen van de selectie van de kandidaten? Of tenminste, toen dachten mensen dat hij het was.

Offline Lindå

• Forumlid
  • Bono is verhuisd
« Reactie #12 Gepost op: 1-11-2025, 22:07:35 »
Ik denk dat ze de onbekende mollen eruit hebben gelaten, omdat die niet bepaald gekozen hebben om na 25 jaar nog in de schijnwerpers te staan. BN'ers blijven gewoon BN'ers.
Ik heb in ieder geval gehoord dat George niet meer zoveel zin heeft in interviews etc. en van de rest hoor je ook niet echt meer iets.

Klopt. Maar als je alles in teken stelt van 25 jaar widm moeten die 4 jaren toch ook in die timeline zitten.
Dan hoeft er nog geen sprake te zijn van fysieke deelname
Maar dan zet je ze idd wel weer even in de spotlights.
Ik vind het hoe dan ook jammer en een gemis
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 1-11-2025, 22:13:44 »
Klopt. Maar als je alles in teken stelt van 25 jaar widm moeten die 4 jaren toch ook in die timeline zitten.
Dan hoeft er nog geen sprake te zijn van fysieke deelname
Maar dan zet je ze idd wel weer even in de spotlights.
Ik vind het hoe dan ook jammer en een gemis

Eens. En ja dan kunnen ze blijven zeggen: was het niet voor de switch naar BN'ers dan had widm gestopt na seizoen 4. Maar met zo'n mijlpaal van 25 jaar mag je toch wel de eerste mollen eren. En als ze het achter zich willen laten, doe dan een throwback naar de eerste vier seizoenen. En notabene nu in porto, het seizoen van George in Portugal had het cirkeltje rond gemaakt.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #14 Gepost op: 1-11-2025, 22:15:33 »
Voor de kijkers is het in het spel geen toegevoegde waarde -ik probeer even te denken als maker van widm anno nu, want ik ben het wel met je eens… Maar de 2025 zaterdagavondkijker zal de eerste seizoenen … niet herinneren… mijn kinderen vroegen ook al bij meer dan de helft van de oud winnaars wie dat waren...

Offline Maarten20

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 1-11-2025, 22:17:09 »
Gelijk al een afvaller in aflevering 1 had ik liever niet gezien. Het is een seizoen om het programma te vieren, te eren en deze 10 oud kandidaten doen dat door nog een keer ja te zeggen tegen deelname. Het is en blijft een spel maar de helft van de afleveringen hebben ze elkaar niet gezien en dan moet je al gelijk een test maken. Erg jammer en niet nodig.
When life knocks you down, fight back!

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 1-11-2025, 22:17:33 »
Superaflevering maar onwaarschijnlijk dat alle winnaars tot dezelfde conclusie kwamen. Tijdens de discussie zaten ze al mijlenver uit elkaar met de meningen. Misschien was het beter geweest als ze voor zichzelf een lijstje van drie hadden gemaakt en dat de meestgenoemde dan genoemd zou worden.

Online Eva.

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 1-11-2025, 22:18:34 »
Gelijk al een afvaller in aflevering 1 had ik liever niet gezien. Het is een seizoen om het programma te vieren, te eren en deze 10 oud kandidaten doen dat door nog een keer ja te zeggen tegen deelname. Het is en blijft een spel maar de helft van de afleveringen hebben ze elkaar niet gezien en dan moet je al gelijk een test maken. Erg jammer en niet nodig.

Er zijn volgens mij maar 8 afleveringen, dus ik denk dat het wel echt nodig was.

Online Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #18 Gepost op: 1-11-2025, 22:20:29 »
Meteen in afl. 1 een afvaller is ook een ode aan het echte spel vind ik; hoort erbij.

Dat Nathan opeens werd geopperd kan dat betekenen dat diegene die dat deed (Sarah?) in het complot zit en misschien wel de vertrouwenspersoon van de huidige mol is, die dus niet gekozen moest worden?

Online Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #19 Gepost op: 1-11-2025, 22:20:36 »
Ik had eigenlijk gehoopt op Frits Sissing bij de winnaars, die in een soort zelfde verkiezing ooit tot mol is uitgeroepen door Karel en Angela.
Maarja, dan moest hij wel kunnen.