Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Herhaling van zetten?  (gelezen 9991 keer)

Offline Rinusoide

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Herhaling van zetten?
« Reactie #60 Gepost op: 23-11-2025, 12:39:29 »
Dit had ik ook bekeken en dit viel mij inderdaad ook op. Maar Nathan lijkt het kaartje ook met zijn linkerhand te hebben gepakt.

Als de mol wat later in de rij is (wat ik wel verwacht) kan die gewoon van de productie te horen hebben gekregen of hij rood of groen moet stemmen. Als er dan al een rode stem tussen zit, stemt de mol groen. Ik denk dat we hier pas wat meer uit kunnen halen als we op een bepaalde manier de exacte volgorde kunnen achterhalen, maar daar heb ik nog geen houvast voor gevonden.

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #61 Gepost op: 23-11-2025, 12:56:09 »
Voor mij is het, op basis van de beelden zoals we die te zien krijgen, duidelijk dat Kim rood pakt en de rest groen. Nou kan er natuurlijk altijd gesjoemeld zijn met camerahoeken en stapeltjes die omgedraaid zijn, maar dat geldt voor alles in het programma ;D

Ik ben het wel met je eens dat dat zeker niet hoeft te betekenen dat zij de Mol is, zie ook de stemming van 2012 ::rofl:: Maar daarom niet minder interessant!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mimitje

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 23-11-2025, 14:37:27 »
Waren in 2012 de consequenties ook hetzelfde? Dus pot leeg bij meerderheid die kiest voor niet elimineren?

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #63 Gepost op: 23-11-2025, 15:02:16 »
Voor mij is het, op basis van de beelden zoals we die te zien krijgen, duidelijk dat Kim rood pakt en de rest groen. Nou kan er natuurlijk altijd gesjoemeld zijn met camerahoeken en stapeltjes die omgedraaid zijn, maar dat geldt voor alles in het programma ;D

Ik ben het wel met je eens dat dat zeker niet hoeft te betekenen dat zij de Mol is, zie ook de stemming van 2012 ::rofl:: Maar daarom niet minder interessant!
Je kunt ook voor de camera naar groen kijken of naar het midden en rood pakken, Nathan lijkt zich bewust te zijn van de camera itt tot de anderen.
« Laatst bewerkt op: 23-11-2025, 15:27:58 door Run »

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #64 Gepost op: 23-11-2025, 15:05:44 »
Geen toeval dat Anne-Marie als ervaringsdeskundige buiten deze opdracht is gehouden. Dat maakt de kans dus heel groot dat Sahil de afvaller was.

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 23-11-2025, 15:14:43 »
Ik had wel gedacht dat deze opdracht zulke gevoelens zou opbrengen bij ons ::rofl::

Juist daarom denk ik dat ze dit keer de afvaller en de mol buiten het spel hebben gehouden.

Ergens zou ik me dit voor kunnen stellen, máár ik denk ook dat t voor deze opdracht mooi uitkwam om Anne-Marie buiten de opdracht te houden. Dus, óf het moet heel mooi uitkomen dat ze net de afvaller was nu, óf de kans is groter dat ze bewust 'afvaller en Anne-marie' lieten zitten. (Anne-Marie wéér als mol zou ook nog kunnen al verdenk ik uit die 2 dan Sahil meer, maar het scenario dat dan AM net bij deze opdracht afvaller zou zijn voelt té toevallig)

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #66 Gepost op: 23-11-2025, 15:31:45 »
Ik denk dat AM en Sahill niet de mol zijn. Dat komt ook omdat ik ze toch al niet zo verdacht vond. Maar stel, je bent de mol. Dan WIL je toch sturen in deze opdracht? Voor een mol is dit een buitenkansje, om je vingers bij af te likken.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #67 Gepost op: 23-11-2025, 16:10:27 »
De uitslag: 4 groen en 1 rood, betekent dat 1 persoon gaat opvallen. Een mol had graag een 2e rode kaart gezien, 1 rode kaart is te traceren, zoals Kim al aangaf. Dan denk ik eerder aan Merel, die overal de aandacht opeist, die nog even een rode kaart pakt. Ze wilde ook de ansichtkaarten ondertekenen als mol. Dat betekent dat de rest groen heeft gepakt.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #68 Gepost op: 23-11-2025, 16:12:11 »
Ja Höfdi-huis terug! Ik vind de opzet vd opdracht echt top! En dit keer denk ik zonder oortje (want dat vond ik achteraf de vorige keer een dikke vette bummer) zodat het voor de mol ook spannend is.

Loes en Merel zijn hier het meest verdacht denk ik
You'll never walk alone

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 23-11-2025, 18:02:53 »
Of...ze hebben Mol Anne-Marie deze keer uitgesloten van de stemming waardoor de kandidaten wél unaniem groen hadden kunnen stemmen ;D

Dat zou hilarisch zijn als het zo blijkt te zijn  ::rofl::

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 23-11-2025, 18:08:42 »
Verwacht dat de mol echt wel meeluisterde met een klein oortje in, stonden allemaal ver uit elkaar en die oortjes kunnen tegenwoordig bijna onzichtbaar zijn

Tuurlijk niet. Het blijft een spel. Het zou een grote domper zijn vh programma.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 23-11-2025, 18:20:07 »
Ik denk dat Anne-Marie de afvaller was en dat Sahil bewust niet werd getest omdat hij ofwel door velen wordt verdacht ofwel velen te vriend is waardoor het waarschijnlijker is dat iedereen voor unaniem groen zal gaan. Ik denk dat de mol deze keer niet afluisterde maar wel te horen kreeg (via een oortje) wie wat gestemd heeft. De mol hoeft zijn stem daarop aan te passen. Als de vorigen allemaal groen kozen een rode kaart nemen of als er één rode kaart in het spel is een groene kaart nemen. De mol heeft dan als laatste of voorlaatste gestemd (maar met de volgorde kan ook geknoeid zijn).
Al sluit ik niet uit dat Sahil de afvaller was en dat Anne-Marie (die deze opdracht nu goed kent) bewust niet werd getest.
« Laatst bewerkt op: 23-11-2025, 18:23:33 door Luc »

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 23-11-2025, 18:34:18 »
Heerlijk al jullie berichten te lezen. Mijn overdenkingen;

Als de mol in de stemgroep zat, dan zou die groen stemmen denk ik om sowieso kans te maken op 'pot leeg'.
Loes stemde waarschijnlijk ook rood (gezien haar reactie toen Rik de rode kaart tevoorschijn haalde), maar dit kan zij expres gedaan hebben om de mol te achterhalen.

Als de mol niet in de stemgroep zat is dit een slimme zet idd van d  mol. Wetende dat zon opdracht toch sowi so doemt te mislukken en anyway uitdraait op het minste scenario, doordat alle kandidaten hierin willen uitvogelen wie de mol is..vooral de oudmollen snappen dit denk ik. Bovendien wordt je niet meer verdacht als je in deze niet in de stemgroep zit.
« Laatst bewerkt op: 23-11-2025, 19:05:09 door Renske is helder »

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 23-11-2025, 18:52:31 »
Het is de productie (lees Rick) die heeft bepaald wie zijn/haar scherm al dan niet te zien kreeg. Als Anne-Marie de afvaller was werd Sahil als hoofdverdachte bewust niet getest ('de mol kan niet afvallen'), als Sahil de afvaller was werd Anne-Marie bewust niet getest omdat zij weet hoe dat spel door ervaring in elkaar zit.

Het is zeer onwaarschijnlijk dat de mol één van die twee is. De mol werd in het verleden nooit buitenspel gezet in zo'n bepalende opdracht. Zo heb ik eerder dit jaar in de mol België (terecht) geopperd dat de mol niet in de container zat die als laatste openging en de bus miste. Een mol moet mollen en niet aan de zijlijn staan.
« Laatst bewerkt op: 23-11-2025, 18:56:13 door Luc »

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 23-11-2025, 19:04:38 »
Het is de productie (lees Rick) die heeft bepaald wie zijn/haar scherm al dan niet te zien kreeg. Als Anne-Marie de afvaller was werd Sahil als hoofdverdachte bewust niet getest ('de mol kan niet afvallen'), als Sahil de afvaller was werd Anne-Marie bewust niet getest omdat zij weet hoe dat spel door ervaring in elkaar zit.

Het is zeer onwaarschijnlijk dat de mol één van die twee is. De mol werd in het verleden nooit buitenspel gezet in zo'n bepalende opdracht. Zo heb ik eerder dit jaar in de mol België (terecht) geopperd dat de mol niet in de container zat die als laatste openging en de bus miste. Een mol moet mollen en niet aan de zijlijn staan.

Maar niks is wat het lijkt. Zeker niet in een seizoen met oud-mollen en oud-kandidaten lijkt me.

Offline Mimitje

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 23-11-2025, 19:22:59 »
Waren in 2012 de consequenties ook hetzelfde? Dus pot leeg bij meerderheid die kiest voor niet elimineren?

Iedereen heeft het namelijk over buitenspel zetten. Maar kon de mol deze 4 verdelen misschien?

Online Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #76 Gepost op: 23-11-2025, 22:46:53 »
Ik ging al vanuit dat bijna iedereen op groen zou stemmen.
Dus de pot leeg gehaald werd, dat was in mijn ogen super logisch als ik naar deze groep kijk.
Ook al ben ik mee eens dat de kans groot is dat de mol in de stemming groep zit, twijfel ik nog als de mol wel echt op rood heeft gestemd. Zou kunnen als de mol misschien als laatst ging en hoorde dat iedereen voor groen ging.

Maar op ene van de manier kan ik ook nog voorstellen dat de mol hier niet tussen zat en dan heb ik het over Anne-Marie. Dat zij niet mee mocht doen, snap ik opzich wel goed, want jij bent de ervaringspersoon en dat is niet eerlijk tegen over de rest, zeker als kandidaat. Maar het kan wel een aanwijzing zijn na mol Anne-Marie gewoon de opdracht zelf en Art. Zonder dat ze iets gedaan heeft en eerlijk als mol wist je al dat waarschijnlijk dit de uitslag werd.
« Laatst bewerkt op: 23-11-2025, 22:49:15 door Mol1991 »

Offline Liena

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 23-11-2025, 23:42:07 »

Ja het dilemma was exact hetzelfde als in 2012!

Wat ik nog van de 2012 groep weet.., (het is een aanrader om het verloop van toen eerst zelf te bekijken)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 24-11-2025, 00:00:06 door Liena »

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 24-11-2025, 00:58:49 »
Prachtige opdracht maar jammer dat de pot leeg moest.

Ik ga er vanuit dat de mol bij de 5 zat (zo niet,dan is mijn analyse nutteloos), want de mol wil zo’n belangrijke opdracht missen en de makers willen de mol erbij hebben in zo’n belangrijke opdracht. Ik ga er ookvanuit dat er dit keer niet meegeluisterd kon worden, want ze stonden allemaal bij Art.

De mol heeft als doel om de pot leeg te krijgen. Hij/zij kan natuurlijk van alles zeggen, maar als er gestemd wordt is het in het belang van de mol om groen te stemmen, tenzij de mol denkt dat er een kans is dat niemand anders rood stemt. We zien de stemmen niet, dus wat er daar gebeurt is, is speculatie.

In de onderhandelingen heeft de mol er belang bij om een groene meerderheid te krijgen. Dat betekent zoveel mogelijk mensen naar groen overtuigen en mocht dat nou bijzonder succesvol zijn, dan kan de mol altijd besluiten stiekem rood te stemmen. De mol heeft redelijk vrij spel in de onderhandelingen omdat kandidaten heel weinig informatie krijgen.

Merel, Kim, Nathan en Jurre gaan allemaal heel snel naar groen (dus mols).

Bij Kim was er enige aarzeling wat onmols is omdat ze toen nog niet wist hoe de rest erover dacht en er een kans had dat ze daarmee twijfel bij Merel zou zaaien (dus mogelijk rood aan een meerderheid zou brengen).

Jurres positie is wat vreemd. Hij gaat voor groen omdat hij Sahil wil houden, maar hij verdenkt Sahil ook. Ook blijft hij bij groen ondanks dat hij met Loes afspreekt dat Loes rood zou stemmen, waarmee de +3000 onhaalbaar worden (mols?) als Loes zich aan de afspraak houdt. Het doel van de afspraak lijkt te zijn voor de rest een dilemma te creëren waarbij ze gedwongen worden om rood te stemmen om een lege pot te voorkomen. Dat had in theorie kunnen werken (dus mogelijk onmols). Maar daarmee ondermijnt Jurre zijn andere doel om Sahil een ronde verder te helpen, want als het gewerkt had was er dus een rode meerderheid.

Nathan gaat ook voor groen, maar doet dat zo snel en volledig dat hij elke twijfel lijkt weg te nemen en daardoor voor de opdracht irrelevant wordt (onmols?). Sterker nog, zelfs als het momentum erg groen wordt, lijkt hij niet een moment van twijfel te hebben. Ik vind het moeilijk om voor te stellen dat hij de mol is en stiekem rood heeft gestemd (maar het kan in theorie).

Merel gaat snel voor groen, maar wordt niet vertrouwd. Tussen haar en Loes botert het niet, maar de montage suggereert dat ze Loes over haar rode stem aan het twijfelen heeftgebracht. Dat lijkt onmols, omdat het het pad voor unanimiteit open lijkt te gooien, maar Merel kan natuurlijk ook zelf de rode stem zijn geweest. Toch, Merels mogelijke omgekeerde psychologie creëert een situatie waar ze zelf ook niet goed kan inschatten hoe de verhoudingen liggen. Loes zegt dat er al twee rode stemmen zijn (Loes en Jurre), dus rood stemmen wordt riskant voor Merel (als ze de mol is) tenzij ze doorheeft dat Loes liegt. Mocht Merel de mol zijn, heeft ze zichzelf hier in een moeilijke positie gespeeld (onmols, maar niet duidelijk hoe ze het met haar reputatie anders had kunnen spelen) die uiteindelijk goed uitpakt.

Dan Loes. Het is onmols voor haar om gelijk voor rood te gaan. Ze lijkt ook Jurre proberen te overtuigen van rood voordat ze doorheeft hoe sterk Jurres stem voor groen is. Het plan dat ze met Jurre bedenkt (dat ik hierboven een dilemma noem) werkt goed op papier en had misschien wel gewerkt als kandidaten een lege pot ten alle kosten wilden voorkomen. Het had zomaar 3 rode stemmen kunnen creëren (onmols). Haar gesprek met Merel is nog raarder. Ze lijkt Merel te willen overtuigen dat er al twee vaste rode stemmen zijn. Wat is haar doel hiermee? Het logische gevolg zou zijn dat Merel zou overwegen ook rood te stemmen. Als Loes de mol is, riskeert ze hiermee een rode meerderheid, omdat ze niet weet hoe Kim en Nathan stemmen. Misschien kan ze Nathan wel inschatten, maar Kim kan van mening veranderd zijn (ze kan niet zonder meer op Merels woorden afgaan). Het is dus onmols uit te leggen. Maar de kans op een rode meerderheid leek vrij klein op dat moment, aangezien ze wist dat Jurre groen was, wel kon raden dat Nathan groen was en Kim na Merel alleen met Nathan gesproken had (die haar niet op andere gedachten zou brengen). Dus het kan zijn dat Loes als mol een extra rode stem probeert binnen te slepen om wat meer dekking voor haar eigen rode stem te creëren (mols).

Dus bij alle vijf zie ik zowel mols als onmols gedrag. Blijft toch lastig dit.

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 24-11-2025, 08:32:36 »
Het is de productie (lees Rick)

McCullough? Die is alweer een paar jaar weg bij WIDM. Kristof de Wit is de nieuwe regisseur.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn