Er is maar 1 rode stem. En Jurre en Loes hadden afgesproken dat 1 rood en 1 groen zou gaan. En aan de reactie van Loes te zien heeft zij die rode stem ook gegeven. Jurre en Loes als bontje willen zich verdacht maken. Loes neemt de credits, maar Jurre weet ervan. Loes liegt ook nog tegen haar verdachte: Merel, om haar te testen. Dat is geen molactie, maar wel de enige rode kaart.
Theoretisch zou Nathan als laatste weten wat er gestemd is en mee kunnen gaan voor groen, hij kon weten dat er al een rode kaart was. Maar ik geloof niet in Nathan als mol. Daarvoor doet hij veel te weinig molse acties. Hij krijgt weer de zwarte piet, net zoals bij de oud-winnaars: Nathan zou het kunnen zijn, want hij was laatste en allesbeslissend. En hoefde dan niks te doen.
Stel hij wist niet wat de anderen gestemd hadden. Dan waren er twee rode kaarten geweest.
Ik zie nog geen enkele reden om van AM af te stappen, zij kon de indeling van de kandidaten bepalen in de juiste volgorde bij Art, voordat ze de test deed en ik denk dat we dat in de laatste aflevering weer terug gaan zien.
Dat juist Merel en Loes tegenover elkaar zaten was geen toeval. Die twee vertrouwen elkaar niet.
Het risico voor de mol is dat kandidaten unaniem kiezen voor de pot. Gezien bovenstaande zeer onwaarschijnlijk.
Jurre zette het spel op met zijn 1 rood en 1 groen. Een slimme kandidaat. Loes besefte denk ik niet dat zij de enige met rood ging worden, voelt zich schuldig, maar kan wel wijzer zijn geworden.
Toevoeging: Ze deden de test allemaal na elkaar. Dit kost tijd. Veel tijd.