Een-tweetjes, de hints gaan via Nathan naar AM! Net als in voetbal.
‘Het 'Cruyff een-tweetje' verwijst naar de beroemde penalty die Johan Cruijff nam in 1982 met Jesper Olsen, waarbij Cruijff de bal opzij legde in plaats van op doel te schieten, en Olsen de bal vervolgens terugspeelde zodat Cruijff kon scoren. Dit was een onverwachte en vernieuwende manier om de penalty uit te voeren, die destijds veel indruk maakte. (…) De reden: Het was een bewuste, creatieve en onorthodoxe keuze om de verdedigers en de keeper te verrassen, wat lukte.’
Ik waardeer je enthousiasme in het speurwerk en ik ben bekend met die legendarische penalty, maar eigenlijk bevestig je met deze uitleg alleen maar mijn punt eigenlijk

.
Stel je voor dat we dat in de laatste aflevering te horen krijgen: "Tot slot waren er talloze verwijzingen naar het voetbal te zien in het programma. Nathan is natuurlijk profvoetballer geweest, maar Anne-Marie speelde ooit in een musical de moeder van Cruijff, die ooit in zijn carrière een unieke penalty scoorde na een een-tweetje. Daardoor had je kunnen weten dat Nathan de hints door middel van die een-twee 'terugkaatst' naar Anne-Marie en zij de mol is."
Nou, dan staat niet alleen het forum, maar heel WIDM-kijkend Nederland op z'n achterpoten hoor. Zo probeer ik overigens altijd te redeneren bij nogal vergezochte hints, al zijn er natuurlijk wel dubieuze hints geweest in het verleden. Overigens denk ik ook vanwege haar oprechte fanatisme, binnengehaalde geld/anti-molacties en gedrag dat Anne-Marie (vrij duidelijk in mijn ogen) niet de mol is.